Inhoud blog
  • Kikkerklasbelevenissen in juni
  • Pamperwandeling door de kikkerklas
  • Leerlingendag
  • einde schooljaar 2016-2017
  • Op zoek naar nog helpende handen
  • weekoverzicht 26 tot 30 juni
  • Op expeditie
  • Fata Morgana: Sociale vaardigheden op de boerderij
  • Hoe bouw je een stevige constructie?
    Zoeken in blog

    Foto
    vrije basisschool de libel

    12-12-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.weekoverzicht 13 tot 17 december
    maandag:       We beginnen de week bij de adventskaars.
                         start van de proeven voor het derde tot het zesde leerjaar te Leisele

    dinsdag:         start van de proeven voor de leerlingen van Izenberge en Beveren 
                                  + het tweede leerjaar van Leisele
                                  Het eerste leerjaar heeft proeven in februari.
                          laatste zwembeurt voor 5, 6 en de leerlingen van Izenberge
                          personeelsvergadering te Leisele (geen studie!)

    Omwille van de proeven zijn er voor de rest van de week geen activiteiten gepland.
                        

    11-12-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.integratie derde kleuterklas - eerste leerjaar Beveren
    Deze maand was het de beurt aan het 3de kleuter om op bezoek te komen in het 1ste leerjaar.
    Deze keer maakten we plezier met letters.
    Als echte letterkampioenen mocht iedereen plakken, stempelen, zingen, ... met letters!











    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.techniek voor de sint
    techniek voor de sint
     
    Vorig jaar maakten we een stoomboot waarvan we het dek konden openen door op een rietje te blazen.
    Ook dit jaar wilden wij de sint laten zien dat we "handige harry's" zijn.
    We probeerden vanalles te bouwen met spatels en scharnieren.
    Uiteindelijk slaagden we erin om zwarte piet in de schouw te laten springen!













    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.maaltijden 13 tot 17 december
    maandag  13/12/2010
    Erwtensoep                             
    Bolognaise                             
    Geraspte kaas                          
    Spaghetti                               

    dinsdag  14/12/2010
    Tomatensoep                            
    Viskrokantjes                          
    Bloemkool in bechamelsaus              
    Puree                                   

    donderdag  16/12/2010
    Wortelsoep                             
    Vol-au-vent met champignons            
    Rijst                                   

    vrijdag  17/12/2010
    Tomatengroentesoep                     
    Hamrolletje met seizoengroenten        
    Kaassaus                               
    Puree                                   

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een warme, gezellige kerstsfeer in de klas! (lager Izenberge)





    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Experimenteren met dozen
    Experimenteren met dozen
    De 1ste graad mocht experimenteren met dozen.
    Elk kind kreeg een doos en kreeg verschillende opdrachten om met de doos uit te voeren.
    Er werd iets uitgebeeld met de doos (bv. auto),
    de dozen moesten aan de overkant van de turnzaal geraken met de rug of zonder handen.
    De kinderen mochten zich ook zo klein mogelijk maken in de doos
    en Willem krulde zich in alle bochten om toch maar in die kleine doos te passen.
    Bij een andere opdracht maakten de kinderen in 2 groepen een zo hoog mogelijke toren
    en met de hele klas werd een poort gebouwd waar iedereen door kon.

















    10-12-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Op restaurant (kikkerklas Leisele)
    Mijn kleuters wilden al altijd 'eens ergens gaan eten' ... Zo begon het gesprek: doe je dat soms met mama en papa, waar is dat dan, wat doe je daar allemaal, enz. We kwamen tot de conclusie dat 'ergens gaan eten' eigenlijk betekende: op restaurant gaan, naar het frietkot gaan...
    Maar in onze klas zit Quinten en zijn mama en papa hebben een echt restaurant. Na een heuse brainstorming in de klas en het bedenken van allerlei activiteiten binnen het thema 'mijn restaurant', trokken we naar De Schreve (dat is het restaurant van Quintens mama en papa). Daar liet Vicky (de mama van Quinten) ons zien hoe je te werk gaat in de zaal van het restaurant. Via een rollenspel werden we echt ondergedompeld in het restaurantwezen. Ze toonde ons ook hoe je tafels moet dekken (en dat is niet altijd gelijk, want voor een sjiek feestje staan er wel 3 soorten wijnglazen op tafel en er ligt zelfs een vismes bij het bestek) en we bestudeerden de inrichting van het restaurant. We letten heel goed op en mochten ook even ontspannen met een sapje en een hapje.
    Met een hoofd vol goede ideeën keerden we terug naar onze klas. We richtten er ons eigen restaurant in en doopten het via een democratische stemming met de naam 'de kikkervijver'. Ons restaurant kreeg een keuken, een zaal en een bar. Met veel materiële hulp van mama's en papa's runden we een zaak met klasse (want onze 2 tafels waren altijd volzet)!
    Een weekje later keerden we terug naar De Schreve. Maar nu nam Vincent (dat is dan de papa van Quinten) de leiding. We trokken een schort aan en volgden Vincent naar de keuken, want hij is de kok van het restaurant.  We hielpen allemaal bij het bereiden van een aangepast kleutermenu. Quintens papa toonde alles voor en liet ons ook de keuken verkennen: grote potten en pannen, een hele grote werktafel, een 'frietjesmachine' en zeker niet te vergeten een megagrote mixer! (daar wordt nu nog over gepraat in de klas). Toen was het avontuur nog niet voorbij. We namen plaats aan de tafels in het echte restaurant en mochten genieten van een driegangenmenu (dat we hielpen bereiden): pompoensoep met balletjes, croque monsieur met frietjes en een vleugje ketchup ... en een bolletje ijs met pannenkoek en chocoladesaus! We werden op onze wenken bediend door Vicky ... en ook Quinten, die zijn mama zorgvuldig hielp bij het bedienen van de tafels.
    Zoals dat in een echt restaurant ook gaat, vroegen we de chefkok om even naar de zaal te komen. We wilden hem laten weten dat het menu ons gesmaakt had en gaven hem een daverend applaus.
    Daarnaast bedankten we Quintens mama en papa met een knutselwerkje dat nu boven de kast hangt aan de inkom van het restaurant. Na dit boeiende avontuur kunnen maar één ding zeggen: we willen zeker nog eens gaan eten in De Schreve... dus mama's en papa's, als je eens geen zin hebt om te koken of je wil eventjes genieten met het gezin, vraag dan aan je kleuter waar je lekker uit eten kan gaan en laat het je smaken!

    Smakelijk

    Juf Sandra en alle kikkervriendjes









































    06-12-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.kikkerkoude sneeuwpret
    kikkerkoude sneeuwpret
     
    Wat een dolle pret ... Een sneeuwwit tapijt op onze speelplaats!
    Puur plezier voor alle kikkervrienden.









    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Integratie 3de kl en 1ste lj: een brief voor oma en opa
     Integratie 3de kl en 1ste lj: een brief voor oma en opa
     
    In het najaar worden de grootouders dikwijls even in het daglicht gesteld. Ook tijdens onze integratie-activiteit zijn we hen niet vergeten.
    Zoenen, knuffels, af en toe een pakje... dat krijgen oma en opa zeker en vast op tijd en stond...
    Maar een brief van hun kleine hartendief? Die krijgen ze waarschijnlijk niet zo veel.Daar brachten wij verandering in. De kleuters maakten kennis met letters en woorden, de leerlingen van het eerste leerjaar konden al wat lezen... Dus samen richtten we onze hersencellen op het maken van een brief.
    Het bleek al bij al heel vlot te gaan, maar natuurlijk was de motivatie op en top: zelf een brief mogen maken voor oma en opa (terwijl we nog moeten leren lezen en schrijven of het nog maar net kunnen).
    Het bleef niet bij één brief, want de meeste kinderen hebben 2 oma's en opa's! Er was heel wat werk aan de winkel, samenwerken was de boodschap.
    De brieven gingen vrijwel meteen op de post...
     
    We hopen dat de oma's en opa's, mammie's en pappie's, mémé's en pépé's, bomma's en bompa's, granny's en daddy's ... konden genieten van een mooie brief van hun kleine kapoen!
     
    Juf Magda en juf Sandra







    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.planning maand december
    maandag 13/12:     start van de proeven voor het derde tot het zesde leerjaar van Leisele

    dinsdag 14/12:      start van de proeven voor het tweede leerjaar van Leisele en alle leerlingen van Izenberge en Beveren
                                laatste zwembeurt voor 5, 6 en de leerlingen van Izenberge
                                personeelsvergadering voor de leerkrachten (dus geen studie!)

    maandag 20/12:    dactylo

    dinsdag 21/12:      zwemmen voor het 1ste tot het 4de leerjaar van Leisele + de leerlingen van Beveren
                                einde van de proeven

    donderdag 23/12: rapportenuitdeling + kerstmarkt

    vrijdag 24/12:       kerstviering in de kerk te Leisele om 09.00 uur (Iedereen welkom!)
                                De school is uit om 12.00 uur!

    U vindt deze planning eveneens op onze website terug (www.basislibel.be)



    Archief per week
  • 21/08-27/08 2017
  • 03/07-09/07 2017
  • 26/06-02/07 2017
  • 19/06-25/06 2017
  • 12/06-18/06 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 15/05-21/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 17/04-23/04 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 19/09-25/09 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 30/05-05/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 02/05-08/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 18/01-24/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2021
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 24/08-30/08 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 29/12-04/01 2015
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 27/08-02/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 26/12-01/01 2012
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 31/03-06/04 2008

    Blog als favoriet !


    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • website van onze school


  • Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs