Inhoud blog
  • Kikkerklasbelevenissen in juni
  • Pamperwandeling door de kikkerklas
  • Leerlingendag
  • einde schooljaar 2016-2017
  • Op zoek naar nog helpende handen
  • weekoverzicht 26 tot 30 juni
  • Op expeditie
  • Fata Morgana: Sociale vaardigheden op de boerderij
  • Hoe bouw je een stevige constructie?
    Zoeken in blog

    Foto
    vrije basisschool de libel

    08-11-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.maaltijden 9 tot 13 november
    Maandag 09/11/15
    Groentesoep
    Bolognaise
    Geraspte kaas
    Spaghetti

    Donderdag 12/11/15
    Tomatengroentesoep
    Vol-au-vent met champignons
    Rijstmix

    Vrijdag 13/11/15
    Seldersoep
    Varkensgebraad
    Ardeense saus
    Rode kool
    Gekookte aardappelen

    29-10-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Techniek tweede graad

    Techniek tweede graad: Hoe maak ik een grijper?

    Nadat we verschillende grijpers van dichtbij hadden bekeken was het de beurt aan de leerlingen.  Ze kozen een voorwerp dat ze wilden grijpen en verplaatsen.  Hiervan werd een ontwerp gemaakt en dit werd dan zo goed mogelijk uitgewerkt.  Op het einde van de les hadden we 5 volledig verschillende grijpers die allemaal het gekozen voorwerp konden verplaatsen!
















    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Boasspel
    Nadat we vorige week het Eversambos wat beter leerden kennen mochten we deze week een bosspel gaan spelen in het Calmeynbos in De Panne.  Samen met ons groepje renden we van het ene personage naar het andere.  Brachten we onze opdracht tot een goed einde, dan kregen we een munt.  Hiermee moesten we naar de centrale plek waar we onze munt konden inwisselen voor toverdrank.  Asterix en Obelix waren super blij met de grote hoeveelheid toverdrank die we voor hen maakten!
















    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Naar de BIB

    We gingen met het 4de leerjaar naar de bibliotheek in Alveringem.

    Bruno, de bibliothecaris, legde uit hoe we met de online catalogus van de bibliotheek snel een boek kunnen zoeken, zelfs van thuis uit!

    Hij vertelde ook hoe de boeken geordend staan, welke boeken we waar kunnen terugvinden, ...

    Hij zorgde ook voor een interessante opdracht in de bibliotheek. Het was een leerrijke ervaring én nu kunnen we makkelijk een boek zoeken (en vinden natuurlijk)!
















    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hakketak en Stokkestok (kleuterklas Beveren)
    De voorbije twee weken werkten we in de kleuterklas rond het thema Hakketak en Stokkestok.
    In het bos van Eversam gingen we op takkenzoektocht.  
    Na het vele getrappel in de modder waren onze zakken vol met takken.  
    Met al onze stokken konden we in de klas aan de slag.  
    We sorteerden de stokken van klein naar groot en het derde kleuter mocht meten met de meetstok hoe lang de takken waren.
    In de knutselhoek maakten we nog een stokkenpop en een kabouter.
    Als afsluiter vierden we nog Lars zijn verjaardag en maakten we samen een egeltjestaart met eetbare stokjes.  
















    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag van de jeugdbeweging
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    Chiro Sjaloom was weer talrijk aanwezig op de dag van de jeugdbeweging!


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bos 2de graad Leisele

    Ook de tweede graad mocht naar het Eversambos van Stavele.  Toen we aankwamen zagen we dat onze gids Anja ons al stond op te wachten. 

    We zagen niet alleen van alles in het bos, we roken, proefden, hoorden en voelden de herfst in het bos.  Anja zorgde alweer voor een heel leerrijk bosbezoek.  Weten jullie hoe het Eversambos aan zijn naam komt? Nee, dan moet je dat beslist eens vragen aan iemand van het derde of vierde leerjaar.  Wij kennen de legende…

    In de tweede graad hebben we de gewoonte om de verjaardagen in de namiddag te vieren.  Vandaag vierden we de verjaardag van Sam op locatie.  Op het einde van de gidsbeurt zongen we met z’n allen en aten met veel plezier het traktaat als afsluiter van een leuke namiddag. 

    Omdat ik jullie niet meer allemaal gezien heb, een grote dankjewel aan iedereen die meehielp met het vervoer!


















    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Soep Izenberge
    Herfst...de ideale tijd om pompoensoep te maken. 










    25-10-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.weekoverzicht 26 tot 30 oktober
    maandag:        Een leerkracht in opleiding komt op bezoek bij de jongste kleuters van Leisele.
                            park- en bosspelen voor de leerlingen van 3 + 4 (Leisele)

    dinsdag:          De leerlingen van 5 + 6 hebben vandaag een voorstelling in het Casino van Koksijde.
                            zwemmen voor de leerlingen van 1, 2, 5, 6 en Izenberge

    donderdag:      workshop voor de leerlingen van 5 + 6 (op school)

    vrijdag:           kerkhofbezoek voor de leerlingen van 1 + 2 (Leisele)
                           Juf Kelsey treedt vandaag in het huwelijk, proficiat!

    Prettige vakantie aan alle kinderen en leerkrachten...

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.maaltijden 26 tot 30 oktober
    Maandag 26/10/15
    Tomatensoep
    Hokifilet in mosterdsaus
    Gestoofde wortelschijfjes
    Puree

    Dinsdag 27/10/15
    Aspergesoep
    Dijgebraadje
    Gevogelteroomsaus
    Bloemkool
    Gekookte aardappelen

    Donderdag 29/10/15
    Tomatenpompoensoep met heksenkrullen
    Oogballen in bloederige saus
    Met krulslakken

    Vrijdag 30/10/15
    Groentesoep
    Hamrolletje met seizoensgroenten
    Kaassaus
    Puree

    22-10-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.jongste kleuters Leisele
    De mama en papa van Lior leerden ons zelf chips maken.
    Leuk en ... vooral lekker.























    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Thema : ‘Schatjes van patatjes’
    Leuk om samen te kokerellen.


















    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fietsdag
    Vrijdag is ‘fietsdag’ voor de kleuters van de kikkerklas: naast evenwichtsbehoud komen heel wat fietsvaardigheden aan bod (o.a. bochten nemen, slalommen, snel en traag fietsen, snel kunnen stoppen en stilstaan op verschillende signalen,…). Allemaal basisvaardigheden om zich later veilig in het verkeer te begeven!


















    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Muzisch in de klas!







    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bos Izenberge
    Vrijdagvoormiddag nam Anja ons mee op sleeptouw in het Eversambos.
    Een leerrijke en leuke uitstap!





    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.2de graad Leisele deel 4

    We leerden ook een gedicht en werkten dit uit, hoe we dit deden mochten we zelf kiezen.  Sommige leerlingen kozen ervoor om foto’s te nemen, anderen maakten een collage, nog anderen maakten een toneeltje en twee leerlingen schreven een gedicht en leerden dit volledig uit het hoofd! 
    Ook gingen we met de leerlingen van het  3de en 4de lj. kijken naar een voorstelling van het casino, in een knusse, minicircustent!














    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.2de graad Leisele deel 3

    Tijdens de muzische lessen dansten we op lijnen. 










    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.2de graad leisele deel 2

    In aanloop van ons bosbezoek keken we wat de delen zijn van een plant, hoe we planten moeten ordenen en onderzochten we onder welke omstandigheden een zaadje het best begint te kiemen en te groeien.














    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tweede graad Leisele deel 1

    In de maanden september en begin oktober deden we met de tweede graad al enkele leuke activiteiten!

    Tijdens de werolessen zochten we pictogrammen op allerlei flessen en leerden hun betekenis.
    We trokken op ontdekkingstocht door school en keken of de verschillende lokalen veilig waren.


























    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.naar het theater
    Het is iets bijzonder om te doen, iets leuk en tegelijk voor veel kleuters onbekend: een bezoek aan het theater om er een voorstelling bij te wonen. 2 weken lang dompelden wij onszelf onder in deze muzische en artistieke wereld.
    Via een verhaal maakten we kennis met het theater, we leerden theaterbegrippen kennen (zoals podium, artiest, kleedkamer, toneel) en we leerden hoe het er aan toe gaat in het theater.
    Ondertussen probeerden we het artiestenleven eens uit: we werden reus (met een baard) of reuzin (met rode lippen) en we deden ook eens een drukpoppetje na. We dansten dan passend op de bijhorende muziek.
    Verder lieten we onze fantasie de vrije loop: als ik een artiest zou zijn, dan word ik ... een prinses, een superheld, een koning. En dat tekenden we ook.
    En toen was het zover, toen mochten we eindelijk naar het CC Casino in Koksijde om de voorstelling WOESJ (productie van 4hoog) bij te wonen. Trappen op, de grote theaterzaal in, plaats nemen op de wiebelstoelen hoefde niet, want wij mochten gaan zitten op het podium, rondom een magisch eiland. De zeemeerminnen werden wakker, lieten hun operastemmen horen en we werden meegenomen in allerlei avonturen op hun eiland.
    Het was leuk, het was heel mooi en heel bijzonder. 
    Eens terug in de kikkerklas dachten we na over wat we zouden kunnen doen als verwerking van het theaterbezoek: we maakten eilandjes en tekenden stekelvissen en zeemeerminnen.

    foto's van de voorstelling zijn te bewonderen op de facebookpagina van CC Casino Koksijde.
    Hieronder vind je enkele kiekjes van onze theatrale kunst.

    Juf Sandra en de vriendjes van de kikkerklas










    Archief per week
  • 21/08-27/08 2017
  • 03/07-09/07 2017
  • 26/06-02/07 2017
  • 19/06-25/06 2017
  • 12/06-18/06 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 15/05-21/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 17/04-23/04 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 19/09-25/09 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 30/05-05/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 02/05-08/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 18/01-24/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2021
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 24/08-30/08 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 29/12-04/01 2015
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 27/08-02/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 26/12-01/01 2012
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 31/03-06/04 2008

    Blog als favoriet !


    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • website van onze school


  • Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs