Schoonheid is in het oog van de kijker, maar als er een consistente vermelding is in een lijst van 's werelds mooiste auto's , dan is het wel de Talbot -Lago T150C SS Teardrop Coupé, gebouwd door de Parijse Carrosserie Figoni en Falaschi aan het einde van de jaren dertig (1930). De 140 Pk sterke, 3.996 cc zescilinder lijnmotor (met halfronde verbrandingskamers) en drievoudige Stromberg - carburateurs was zo sterk dat de auto in de vroege naoorlogse jaren competitief bleef en in 1948 de 24- uursrace van Spa , Franchorchamps won. Het chassis en de aerodynamische efficiëntie van de 'Teardrop' afgeleid van het racen zorgde ervoor dat hij zeer competitief was op het circuit, met een "showroomvoorraad" Talbot-Lago T150C SS Teardrop behaalde een derde plaats 'overall' tijdens de 24 uur van Le Mans in 1938, met een gemiddelde van 123,515 Km/h. Een Talbot Lago T150C Special Teardrop coupé uit 1938 was tevens een klasse winnaar tijdens de 24Hours off Spa anno 1948. Het was tevens de enige Teardrop coupé met lange wielbasis ooit gemaakt. Deze werd in 2010 verkocht voor 4.185.000 Euro. Ja iets unieks ,kost iets !