Op zoek naar hogere snelheidsrecords, liet ene Mr. Ab Jenkins een Duessenberg Special aanpassen door er een Curtis Conqueror vliegtuig motor in te bouwen. August Duessenberg ontwierp de nodige aanpassingen om de vliegtuig motor te verbinden met de bestaande aandrijflijn van de wagen. Deze versie van de auto heette MORMON METEOR en Ab Jenkins begon ermee records te breken in 1936; te beginnen met een snelheidsrecord van 264,69 km/h. ! De combinatie van de V12 vliegtuigmotor en het bijna standaard Duessenberg chassis zorgde op hoge snelheid voor teveel aan onder stuur. Nadat in 1938 de vliegtuig motor werd verwijder werd de auto hersteld volgens Duessenberg Special -specificaties, de carrosserie werd aangepast voor gebruik op de weg . De wagen reed nog zo'n 32.000 Km. tot in 1943.
De auto bleef tot 2004 in "straatvorm" ,deze exclusieve wagen werd verkocht door de eigenaars (sinds 1959) via de Pebble Beach Auction van Gooding& Company voor een record bedrag ; 36 .000.000 €. De nieuwe eigenaar liet de auto herstellen naar de raceconditie van 1935 en deed mee aan ht Pebble Beach Concours d'elegance van 2007 , dat hij won. (Ietwat logisch )
|