De Fiat Panda is 40jaar jong ! De panda bezit eenzelfde cultstatus in Italië als de Renault R4 in Frankrijk Of de VW kever in Duitsland. Er zijn ruim 7.5 miljoen exemplaren op de openbare weg wat meteen een bewijs is van een commercieel succes. Het wagentje oogt klein van buiten maar is uitermate ruim ,groot, van binnen.
En uitermate flexibel en gebruiksvriendelijk, goedkoop in aankoop en onderhoud. Zo gewenst ook met vierwielaandrijving. Volgens de Fiat - directeur Dhr. Luca Napolitano, was de Panda zes jaar lang de populairste wagen in Italië, in 2003 de best verkopende stadswagen in Europa. Daarnaast heeft de Panda een reeks 'records' op zijn naam ; de eerste 4x4 stadswagen, de eerste stadswagen met automaat en de eerste wagen die de Mount Everest 'beklom' Alle Panda -generaties en afgeleide modellen zijn hedendaags te bewonderen in het Heritage Hub in Mirafiori (Ital.) De panda is zonder twijfel de meest rationele de meest toegankelijke en meest democratische Fiat auto aller tijden. Klein van buiten en ruim van binnen, veelzijdig en functioneel, karaktervol en betaalbaar, de Panda bezit het allemaal .En toch wordt de Panda smalend een schoenendoos genoemd
|