Dan Dreiberg: What happened to us? What happened to the American Dream? Edward Blake: "What happened to the American Dream?" It came true! You're lookin' at it...
Sir John Talbot: She exerts enormous power, doesn't she? Lawrence Talbot: I wish things were different. Sir John Talbot: Never look back, Lawrence. Never look back. The past is a wilderness of horrors. Lawrence... I'm glad you're home.
Benicio Del Toro speelt Lawrence Talbot, een edelman die noodgedwongen terug moet naar het familielandgoed wanneer de verloofde van zijn broer Gwen Conliffe (Emily Blunt), hem opspoort en zijn hulp vraagt om haar vermiste geliefde te vinden. Daar ziet hij ook zijn vader terug (Anthony Hopkins), van wie hij totaal vervreemd is. Talbot gaat op zoek naar zijn broer en komt erachter dat een bloeddorstig wezen mensen uit het dorp vermoordt. In zijn zoektocht naar het gruwelijke beest ontdekt hij wat voor afschuwelijks hem zelf te wachten staat.
Flauw, inspiratieloos, voorspelbaar weerwolffilmpje. Niet echt de moeite buiten de decors en kostuums die nog wel even voor wat bezienswaardigheid zorgen.
Metropolis verhaalt over een futuristische stad in het jaar 2026 , waarin de mensen zijn opgedeeld in 'denkers' die in luxe boven de grond leven en de 'werkers' die zwoegen in de mijnen. Een bijna bijbelse vrouw genaamd Maria komt op voor de rechten van de werkers en zegt hen niet in opstand te komen maar om de komst van een bemiddelaar af te wachten. De burgemeester van de stad laat Maria opsluiten en een robot haar vorm aannemen; deze robot speelt vervolgens de werkers tegen elkaar uit en organiseert een opstand in de mijnen, waarbij de mysterieuze 'M-Machine' wordt vernietigd en de reservoirs van de stad overstromen, waarbij de kinderen van de werkers verdrinken. Wanneer de robot-Maria, die verantwoordelijk wordt gehouden voor de chaos, levend wordt verbrand ontdekt men dat het geen echt mens is. Uiteindelijk verzoent de zoon van de burgemeester de twee groepen in zijn rol als bemiddelaar.
Ongelooflijk prachtige film voor zijn tijd. In het begin is het even aanpassen aan de filmstijl, maar moet je eigenlijk gezien hebben.
Milo Boyd, een mislukte premiejager, krijgt zijn droombaan als hij wordt aangewezen om zijn ex-vrouw, verslaggeefster Nicole Hurly, op te sporen. Hij denkt dat het een gemakkelijke klus wordt, maar wanneer Nicole hem op een dwaalspoor brengt zodat zij achter een tip over een moord kan aangaan, beseft hij dat niets ooit eenvoudig gaat tussen Nicole en hem. De exen vliegen elkaar constant in de haren, totdat zij moeten rennen voor hun leven. Zij dachten dat hun gelofte van in voor en tegenspoed zwaar was, maar in leven blijven is nog veel zwaarder.
Onderhoudend filmpje al is het geen topklasse. In het verhaal zitten hier en daar wel wat losse of slordige eindjes, maar al bij al is het toch een gezellig filmpje.
Het pasgetrouwde stel John en Jenny Grogan besluit de strenge winters van Michigan de rug te keren en naar het zuiden te verhuizen om een nieuw leven te beginnen in Florida. Ze gaan als journalist werken, kopen hun eerste huis en gaan de uitdagingen aan van een nieuw huwelijk, nieuwe carrières en misschien wel een nieuw gezin. John weet nog niet of hij wel kinderen wil en vriend en collega Sebastian weet de perfecte oplossing: John moet een puppy kopen voor Jenny. Je geeft 'm eten en je laat 'm af en toe uit. En daar was Marley. De schattige Labrador-pup van amper zes kilo, groeit in een oogwenk uit tot een kolos van 50 kilo vol ongeremde energie en die het huis van de Grogans omtovert in een rampgebied. Niets is veilig voor Marleys wilde capriolen. In alle chaos en ongein die hij in de jaren die volgen veroorzaakt, kijkt Marley toe hoe de Grogans hun pieken en dalen beleven, van baan en huis veranderen en vooral de ontelbare uitdagingen van gezinsuitbreiding het hoofd bieden. John en Jenny realiseren zich gaandeweg dat Marley de vreselijkste hond ter wereld op de een of andere manier het beste uit hen naar boven haalt.
Een komedie kan ik deze niet echt noemen, meer een soort van melig romantisch filmpje. Ik moet wel toegeven dat de hond nog één van de betere acteerprestaties neerzet. De overige karakters zijn niet echt diep uitgewerkt en had meer in kunnen zitten. Algemeen gezien een redelijk filmpje om een luie avond voor de TV mee door te brengen, maar geef er geen geld aan uit in een bioscoop.
Sam Wheat (Swayze) wordt vermoord bij een overval door een man genaamd Willy Lopez. Zijn geest is echter nog niet klaar om verder te gaan. Hij blijft als geest bij zijn vriendin Molly (Moore), ondanks dat zij hem niet kan zien.
Hoewel de effecten soms nog wat klungelig overkomen is dit toch een fantastische film. Goed verhaal, spannend, grappig soms en goed geacteerd. Een klassieke aanrader dus.
De jonge Tiana leeft in de roemruchte Jazz Periode in New Orleans. Naveen is als kikker ten einde raad en komt op een gemaskerd bal terecht. Daar ziet hij Tiana aan voor een prinses en schiet hem het sprookje te binnen, waarbij een prinses een kikker kust en weer man wordt. Hij belooft Tiana haar restaurant als zij hem kust. Omdat Tiana geen prinses is veranderd nu ook zij in een kikker. De twee ruziënde kikkers gaan op zoek naar Mama Odie, diep in het moeras. Zij kan hen hopelijk vertellen wat ze moeten doen om weer mens te worden. Onderweg krijgen ze de hulp van Louis, een trompet spelende krokodil en verliefde vuurvlieg Raymond.
Eén van de mindere Disney films vind ik persoonlijk. Een slap, voorspelbaar verhaal, geen echte heel gemene slechterik, en ik vrees dat de karakters niet lang in het collectief geheugen zullen blijven hangen. Wel veel liedjes en mooi gemaakt, maar daar is dit verhaaltje toch wel helemaal mee samengevat.