aniwayopreis2020
Inhoud blog
  • Dag 116 – Zondag 04-10-2020 – Kade Blauwe Kei - Bryac
  • Dag 115 – Zaterdag 03-10-2020 – Kade Blauwe Kei
  • Dag 114 – Vrijdag 02-10-2020 – Kade Mol Donk – Kade Blauwe Kei D
  • Dag 113 – Donderdag 01-10-2020 – Kade S10 Herentals – Kade Mol Donk
  • Dag 112 – Woensdag 30-09-2020 – Kade Emblem – Kade S10 Herentals
    Archief per week
  • 28/09-04/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 24/08-30/08 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 22/06-28/06 2020
  • 15/06-21/06 2020
  • 08/06-14/06 2020
    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    E-mail mij

    Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.

    Gastenboek
  • reisverslag

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    Reis 2020. Wegens corona-beperkingen NIET naar Berlijn!
    14-09-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 96 – Maandag 14-09-2020 – Steiger Schipdonk – Portus Ganda

    Het was deze morgen nevelig en er hingen dikke slierten mist over het water. Het is hier rustig geweest vannacht er is denk ik geen enkele boot gepasseerd voor 08:00 uur toen we net wakker waren.  Na het ontbijt vertrokken we richting Gent. We gaan over Brugse Vaart naar het centrum en via de Nieuwe Vaart naar de Tolhuissluis en zo via het Handelsdok en de Kasteelsluis naar Portus Ganda. Op het stuk van het kruispunt aan de Schipdonksluis tot aan het kruispunt met de Ringvaart en de Brugse Vaart waren er twee vrachtschepen een tijdje voor ons uit gegaan en die zijn waarschijnlijk sluis Evergem in gegaan, we hebben ze niet meer gezien. Aan het begin van de Brugse Vaart moet je je via VHF melden voor de brug Wondelgemstraatbrug en de Tolhuissluis.  Wij hebben dit gedaan maar hebben geen reactie gekregen. We hebben ook gebeld maar daar werd niet opgenomen.  Toen we de hoek omgingen naar de Nieuwe Vaart en Wondelgemstraatbrug (oude draaibrug) in zich hadden hebben wij nog eens opgeroepen en toen kregen we reactie. De brug was blijkbaar pas open geweest gezien er een jacht op ons af kwam.  We moesten dus een vijftal minuten wachten op de opening.  Op het einde van de Nieuwe Vaart kom je in een rond dok waar je linksaf de Tolhuisluis ingaat.  Hier daalden we ongeveer 1,5 meter tot op het niveau van de havendokken en het kanaal Gent-Terneuzen.  Op het einde van het handelsdok heb je weer een rond dok waar je haaks naar rechts draait in de richting van de Kasteelsluis (die heeft geen deuren meer en staat dus altijd open) en eenmaal daardoor ben je in Portus Ganda.

      

    Wondelgemstraatbrug. Tolhuissluis. Brug over de Ringvaart richting Sluis Evergem.

    We hebben eerst in een van de boxen gelegen maar die toegang is afgesloten met een hek en er hangt nergens een telefoonnummer of een code.  We zijn dan maar aan de overkant aan de Rodetorenkaai gaan liggen.  Daar vonden we ook de telefoonnummer van de havenmeester die we hebben opgebeld.  Het havenkantoor bevindt zich aan de andere zijde in hetzelfde gebouw als het zwembad. Toen ik hiervan terug kwam was het na 12:00 uur en de kades zaten vol studenten die daar hun boterhammetjes (en een aantal hun biertjes) kwamen  aanspreken.

    Na de administratie en het middageten hebben we de fietsen afgezet en zijn we vertrokken om de auto aan de Schipdonksluis op te halen en aan de parking van YH Merelbeke gaan zetten.  We hadden bij aankomst aan de boot weer 23 km gedaan. Gezien het weer zeer warm was is dit voldoende.

      

    Hier komen mooie appartementen. In Portus Ganda. Het kasteel van Lovendegem.

    Na het avondeten is Annie nog eens een wandeling gaan maken in de stad, benieuwd wanneer ze er terug door komt! We vernamen van de havenmeester dat de Brusselpoortsluis tot 30.09.2020 buiten dienst is dus moeten we morgen helemaal langs de noordkant van Gent rond om terug in Merelbeke te geraken!

    14-09-2020, 00:00 Geschreven door Alois  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    13-09-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 95 – Zondag 13-09-2020 – Kade Moerbruggebrug – Steiger Schipdonk

    Deze morgen is Annie naar de bakker gegaan en na het ontbijt waren we te 09:25 uur klaar om te vertrekken maar toen we Kruispoort opriepen om de brug te bedienen kregen we te horen dat de zondagsdienst pas te 10:00 uur begon. Pech dus. Klokslag 10:00 uur hoorden we de ene na de andere boot centrale Kruispoort oproepen om te vertrekken.  Er zouden er drie vertrekken vanuit de Coupure en enkele kwamen van Flandria onze richting uit.  We hoorden dat er ook nog vier lagen te wachten voor Steenbruggebrug. Zo vlug er even radiostilte was hebben wij dan bediening van de Moerbruggebrug gevraagd en konden we dadelijk vertrekken.

      

    Passagiersschip voor fietsvakanties. Bij momenten heel druk. De  Pietendriesmolen.

    Enkele kilometers voorbij de brug kruisten we de Labe 24 (Tjech) en drie jachten. De Labe 24 is een van de schepen die we in de buurt van Berlijn tegen gekomen zijn. Toen we die boten gekruist hadden hebben we niets meer gezien tot net voor Beernem waar we weer een vrachtschip kruisten.  Daarna werden we opgelopen door het passagiersschip Fluvius (NL) uit Maasbracht.  Het is een boot die fietsvakanties organiseert. Later zijn we nog opgelopen door een twaalftal snelle motorboten telkens in trosjes van drie.  Ter hoogte van Aalter werd het heel druk, de ene na de ander snelle motorboot die ons opliep en verschillende die ons kruisten.

      

    Gemeentehuis Beernem. De voetgangersbrug van Beernem.

    Toen we te 12:50 uur aan Schipdonksluis kwamen lag er een snelle motorboot aan de steiger en wij hebben ons daar netjes voor gelegd. Na het middageten zijn we weer gaan fietsen (32 km).  Eerst via het kanaal naar nr 6, dan richting Zomergem, dan via 61.72.77 richting Ursel, via 88.89.82.93 naar Knesselare, daarna via 79.86.26.94.33.88 naar Beernem waar de auto stond.  Die hebben we dan aan de overzijde van stuwsluis Schipdonk geplaatst.  Toen we van het fietsten terug kwamen was het hier een drukte van jewelste.

    13-09-2020, 20:18 Geschreven door Alois  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    12-09-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 94 – Zaterdag 12-09-2020 – Steiger SintKatelijnepoort – Kade Moerbruggebrug

    Het rumoer waar we hier voor gevreesd hadden is er niet gekomen. Gisteren avond hebben er enkele malen enkele jongeren op de houten steiger gezeten maar die hebben het rustig gehouden en ze waren rond 22:30 uur weg. Iets later is er wel een camionette (met vermoedelijk vissers) komen staan maar die zijn iets later toch terug vertrokken. Ook is er wel wat verkeer geweest en enkele malen is er een lawaaierige motor of bromfiets gepasseerd maar voor de rest was het rustig en hebben we goed geslapen.

    Deze morgen weer wakker geworden onder een stralende blauwe hemel, het is nog wel fris buiten maar dat zal volgens de weerberichten niet lang gaan duren.

    Na het ontbijt vertrokken we te 10:05 uur. Toen we ter hoogte van de uitvaart van Flandria Brugge kwamen hoorden we enkele boten oproepen dat ze de haven gingen uitkomen en later zagen we dat die achterop kwamen.  Aan Steenbruggebrug lagen er aan de overzijde ook twee jachten te wachten en toen de laatste achter ons gearriveerd was werd de brug geopend zodat we allen achter elkaar de brug konden passeren.  Na de brug hebben we de twee jachten die achter ons waren laten voorbijlopen gezien die vermoedelijk op weg waren naar Gent en wij maar tot aan de kade van Moerbrugge gingen varen.  Daar arriveerden we te 10:55 uur en hadden nog juist plaats aan de 24 uur-kade.  Het oude vrachtschip, een jacht, het grote ponton met de twee sleepboten liggen er nog altijd.  Die trekken zich van de beperkingen blijkbaar niets aan.

      

    Kade Moerbruggebrug. Tankertje (Met Champagne ?). Oud stationnetje van Sijsele.

    Na het middageten zijn we weer 29 km gaan fietsten langs Lieverstede, Ver-Assebroek, Assebroek, over het oude tramspoor via Sijsele tot tegen Maldegem en terug naar Moerbrugge, alles langs de nummers  2.72.84.24.54.  75.38.78.77.39.73.80.30.81.40.45.2.71.

    Toen we een tijdje terug aan de boot waren kwamen er twee mannen die het ponton den de twee sleepboten tot voooraan de kade verplaatsten.  Ze vertelden dat ze deze morgen hier vertrokken waren met een ander ponton en dat naar Merelbeke hadden gevaren en dat ze nu alles kwamen opschuiven om plaats te maken.  Nu dat die vaartuigen verplaatst zijn kunnen wij ons ook reglementair vastleggen op de 24 uurs-kade.

    12-09-2020, 00:00 Geschreven door Alois  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    11-09-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 93 – Vrijdag 11-09-2020 – Steiger Nieuwege – Steiger SintKatelijnepoort

    Dit is tot nu toe een van de beste plaatsjes waar we overnacht hebben, er moesten er zo wat meer zijn. We vertrokken na het ontbijt te 08:30 uur en hadden allemaal onmiddellijk doorvaart aan de bruggen die we tegen kwamen.  Aan de Dampoortsluis moesten we een vijftal minuten wachten want er moesten zeven jachten uit de sluis voor het onze beurt was.  Toen we in de sluis lagen kregen we van de centrale Kruispoort de mededeling dat we aan bakboordzijde (ronde zijde van de sluis) in de sluis moesten aanleggen gezien er nog een groot vrachtschip bij moest.  Gezien deze nog uit de verbindingssluis van de ringvaart met het kanaal naar Zeebrugge moest komen en hierbij haaks om moest maneuvreren zou het even duren. 

     

    Aanlegplaats aan Sint Katelijnepoort.  De heide staat in bloei.

    Ondertussen werd de verkeersbrug over de sluis gesloten.  Na een klein half uur ging deze brug terug open en even later kwam het vrachtschip binnen. Gezien de ruimte tussen de beide bruggen 80 m bedraagt en afmetingen van deze boot 85 m x 9,5 meter bedroeg moesten beide bruggen open blijven staan zodat de boeg en het hek van de boot onder de brug kwam te liggen.  Het schutten duurde een tiental minuten.  Ondertussen lagen aan de andere kant van de sluis al een jacht en een vrachtschip te wachten.  Eenmaal uit de sluis ging het langzaam de ringvaart op.  Het vrachtschip heeft aan de bruggen niet veel overschot in de breedte en voor en/of na de bruggen buigt het kanaal steeds naar stuurboord af waardoor het heel langzaam passeren was.  Dit schip is zo lang dat de beide Kruispoortbruggen samen moesten open blijven om het schip te kunnen laten passeren. Eenmaal na de Katelijnepoortbrug waar aan de andere zijde ook een vrachtschip lag te wachten hebben wij ons aan de steiger aangelegd.

        

    Dit is de Zon. Wie kent de planeten. (Het zijn er wel enkele te weinig, die hebben we gemist.)

        

    Namiddag hebben we twee fietstochten gemaakt. Een van 14 km (5.49.46.57.70.94.61.90.68.48.30) van Brugge via  Het Chartreusinnenbos, het Beisbroekbos met het Beisbroekkasteel met het Planetenpad naar Varsenare en zo terug naar Nieuwegebrug,  en later een van 12 km (88.76.86.71.82.69.5) van Beernem (waar we de auto hebben gezet) via het kanaal terug naar Brugge.

    In de late namiddag ben ik enkele malen naar het vlakbij gelegen Esso-tankstation gegaan om 100 L diesel als reserve te halen.

    11-09-2020, 00:00 Geschreven door Alois  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    10-09-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 92 – Donderdag 10-09-2020 – Steiger Oudenburg – Steiger Nieuwege

    We wilden vroeg vertrekken om de boten die hier vandaag ook moeten vertrekken voor te zijn maar tijdens het ontbijt bleek dat dat moeilijk zou zijn.  Ik denk dat de hint van de Politie gisteren voor wat ongerustheid gezorgd heeft bij de Popeye. In elk geval die vertrok in een dikke rookwolk (motor zal wel weer een DAF zijn denk ik) richting sluis Plassendale.  Terwijl Annie na het ontbijt naar de bakker ging heb ik de boot klaar gemaakt om te vertrekken en de watertank bijgevuld. Ondertussen passeerde de Watertruck IX weer aan de ligplaats.  Toen Annie een tijdje later terug kwam zijn we vertrokken en de waren net in sluis Plassendale toen de Watertruck door de brug richting Oostende voer. Het was een achttal km varen naar Nieuwege.  Ondertussen aan zagen we de Popeye aan de 24Hr steiger in Stalhille liggen. Dit is ook weer een steiger met elektriciteit en water.  Wij voeren verder tot aan de steiger aan de Nieuwegebrug en hebben ons daar weer aangelegd.

    Ik ben alleen de auto gaan ophalen  aan de Plassendalesluis en namiddag hebben we ons terrasje klaargemaakt op de steiger en genoten van het zonnetje.

         

    Een schitterende ochtend. Aanlegplaats Stalhille. Aanlegplaats Nieuwege met ons terrasje.

    10-09-2020, 00:00 Geschreven door Alois  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    09-09-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 91 – Woensdag 09-09-2020 – Steiger Oudenburg

    Namiddag een fietstocht (32 km) gemaakt via de nrs 62.66.29.27.59.26.12.98.78.96.5.67.39.99.4.15.11.94.60  en reden daarbij van Oudenburg naar Klemskerke, Vlissegem, De Haan, Vosseslag, Bredene, rond de spuikom, Oostende, Zandvoorde en terug naar Oudenburg.  In dit traject zaten een paar stukken die we ook in een van de fietstochten van de heenreis gemaakt hebben maar dat is bijna onvermijdelijk als je veel gaat fietsen. Hier zijn meer weidegronden dan akkergronden dus er lopen hier nogal wat koeien rond.  We passeerden op het traject ook drie hoeves waar ze hoeve-ijs produceren maar gezien de strakke wind en de mindere temperatuur zijn nu zo veel fietsers niet meer dus heel veel werk hebben die niet meer. We hebben de voorbije dagen veel valken zien vliegen en “bidden”. De weides zijn kort geschoren dus zien ze de muizen goed lopen denk ik.  We hebben toch verschillende malen gezien dat er eentje naar onder dook, enkele ogenblikken bleef zitten en terug opvloog met iets tussen zijn klauwen. We hebben hier de laatste dagen maar één buizerd gezien.  Op de sloten en vaarten zitten hier wel veel waterhoentjes en die zien er goed doorvoed uit.

    Toen we terug aan de boot arriveerden vernamen we van de Engelsman die achter ons lag dat de politie gekomen was om iedereen eraan te herinneren dat je hier niet langdurig mocht blijven liggen maar normaal maar 24 uur. 48 uur werd nog door de vingers gekeken maar dan moest je zeker vertrekken om geen boete te krijgen. Met het gratis liggen met gratis water en gratis elektriciteit zijn er natuurlijk altijd die daar misbruik van maken. Vermoedelijk heeft er iemand , en terecht, geklaagd dat er hier boten soms een hele week blijven liggen, misschien doelende op de Popeye uit Temse hier al een week zou liggen.

    Na het avondeten hebben we nog een machientje licht wasgoed gedraaid zodat alles weer proper is en na een tijdje TV was het weer tijd om in de kooi te kruipen.

    09-09-2020, 00:00 Geschreven door Alois  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    08-09-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 90 – Dinsdag 08-09-2020 – Steiger Leffinge - Steiger Oudenburg

    Tijdens het ontbijt passeerde het autonoom varende schip Watertruck X. Toen we later klaar waren met het ontbijt en de boot aan het klaarmaken waren om te vertrekken hoorden we de bel van de slagbomen van de Leffingebrug gaan en zagen we dat de Watertruck IX er aan kwam.  Gezien we zo goed als klaar waren hebben we de centrale opgeroepen met de vraag of we na die boot dadelijk ook konden vertrekken zodoende dat de brug maar één maal open moest.  We vertrokken dus te 09:30 uur richting Oudenburg.  Aan Gistelbrug moesten we ook niet wachten en later aan Zandvoordebrug kwamen er drie jachten in onze richting en we kwamen net op tijd aan de brug zodat die ook maar één maal bediend moest worden. Toen we te 11:15 uur aan de steiger in Oudenburg arriveerden lag deze bijna vol.  Er lagen er natuurlijk weer enkele ver uit mekaar waaronder de Popeye uit Temse die als enige het absoluut niet nodig vond om aan te schuiven zodat er voldoende plaats vrij kwam maar uiteindelijk konden we helemaal aan het einde aanleggen.  We liggen met de boeg wel 4 meter voorbij het einde maar konden toch vast maken aan de eerste middenbolder.

      

    In de haven van Oosende.  De Demeysluis. En toen kwam er een bewoond eilandje voorbij gedreven.

    We hadden nog maar net aangelegd toen er weer controle was van de FOD Scheepvaartcontrole. Toen wij de controleur vertelden dat we op 15.08.20 ook controle gehad hadden en hij dit nakeek in hun database bleek die controle niet doorgegeven te zijn door de toenmalige controleur. Hij kon niets terugvinden, noch op scheepsnaam noch op registratienummer.  Toen ik hem het naamkaartje met controledatum van 15.08.20 vertoonde wa          s alles ok.  Ik heb hem wel gevraagd of hij zijn collega een keer wou vertellen dat hij iets “vergeten” was.  Ik ben eens benieuwd of dat nu gaat rechtgezet worden. Dat de verschillende diensten die controle doen al eens iets vergeten door te geven aan mekaar neem ik nog aan maar de eigen dienst onderling mag toch wel een controle doorgeven meen ik.

    Aangezien het leek of het zou gaan regenen ben ik alleen de auto gaan ophalen en nadien gaan doorzetten naar sluis Plassendaal terwijl Annie de boor binnenin een poetsbeurt gaf. Nadien de diesel die we in twee bussen nog onderin hadden staan in de bakboordtank gedaan om voorbereid te zijn als de middelste tank zou leeg zijn.  Ik zou die graag eens helemaal leeg varen gezien ik twijfel of de niveaumeter nog goed werkt. 

    Gezien de dagen korter en de avonden langer worden beginnen we terug wat TV te kijken omdat we niet zo lang meer kunnen buiten zitten.

    08-09-2020, 00:00 Geschreven door Alois  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    07-09-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 89 – Maandag 07-09-2020 – VVW Westhoek – Steiger Leffinge

    Na het ontbijt is Annie naar een van de visboeren en naar de Carrefour hier gereden terwijl ik de watertanks heb bijgevuld en de boot heb klaar gemaakt om te vertrekken. Toen ze terug was en we de fietsen op de boot gezet hadden bleek dat ze haar portefeuille kwijt was. Vermoedelijk had ze die in de Carrefour neergelegd om alles in een tas te laden en hem vergeten op te pakken. We hebben de fietsen dan maar terug afgezet en terwijl zij terug reed had ik de telefoonnummer opgezocht en gebeld. Toen ik belde was ze blijkbaar net aangekomen. De kassajuffrouw de portefeuille zien liggen toen de volgende klant aan de kassa kwam en had hem opzij gelegd. Oef, Als die weg geweest was hadden we weer een hoop administratief rondrennen gehad.  Nu was hij terecht en konden we verder. Uiteindelijk waren we te 10:25 uur weg en konden we onmiddellijk in de Sint Jorissluis. Hier stijgen we ongeveer 80 cm dus dat duurde niet lang.  Van hieruit zitten we terug op het kanaal Plassendale-Nieuwpoort. Toen we aan de Rattevallebrug arriveerden lag daar een boot aan de kant te wachten. Toen wij kwamen aanvaren hebben we die maar voor laten gaan gezien die vermoedelijk toch sneller zou gaan varen maar dat bleek niet het geval te zijn. Iets later kwamen we aan de Slijpebrug en die werden al heel ruim op voorhand open gezet.  Eigenlijk een beetje te vroeg. Wij waren er nog ongeveer 500 meter vandaan toen die al open ging zodat we ons een beetje moesten haasten om het autoverkeer daar niet te lang op te houden.  Er stond aan beide zijden al een lange rij auto’s te wachten. Voorbij de Slijpebrug gaf de andere boot gas en toen wij in Leffinge arriveerden werd de brug ook al lang op voorhand voor hun bediend zodat ik maar opgeroepen heb dat de brug voor ons niet moest open blijven gezien wij hier zouden aanmeren. Wij lagen, weer als enige boot, vast te 11:40 uur.

      

    Het bijna lege strand en dijk in Middelkerke-Bad. Toch nog iets te zien. Mooie staalconstructie.

    Namiddag zijn we weer terug naar Nieuwpoort gefietst (17 km) langs de nrs 84.17.16.59.44.60.81.73.61 en 70. We reden van Leffinge via Wilskerke, Middelkerke, Middelkerke-Bad, Westende, Westende-Bad en Lombardszijde naar de Ganzenpoort en zo naar de parking van VVW Westhoek waar de auto stond.  Ondanks het goede weer, zonnig maar met wel wat wind, was er op het strand in Middelkerke-Bad en Westende-Bad geen kat op het strand en heel weinig volk op de dijk. Toen we terug aan de boot kwamen, kwam er uit het zuidwesten dikke donkere bewolking aanwaaien en het was gedaan met het zonnetje.  We hebben dan toch het beste stuk van de dag net gebruikt om te gaan fietsen.

    07-09-2020, 19:52 Geschreven door Alois  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    06-09-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 88 – Zondag 06-09-2020 – VVW Westhoek

    Deze morgen arriveerden Koen, Kim, Lenn en Nout aan de boot met een ontbijtkorf die we et z’n allen aan boord aangevallen en overwonnen hebben.  Nadien zijn we te voet van hier naar Nieuwpoort-Bad gewandeld, hebben er op de dijk een terras gedaan en zijn dan langs de havengeul terug naar Nieuwpoort-Stad gewandeld en zo terug naar de boot. Het werd een wandeling van ongeveer 10 km denk ik. Na het avondeten zijn zij vertrokken gezien het morgen weer school is.

     

    Met de step op wandel.  Mooi bootje.

    06-09-2020, 00:00 Geschreven door Alois  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    05-09-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 87 – Zaterdag 05-09-2020 – YH Diksmuide - VVW Westhoek

    Het heeft weer een klein beetje geregend vannacht maar nu schijnt de zon weer door de witte wolken en er staat weer een lichte bries.  We zijn te 09:45 uur vertrokken. Tot een stuk voorbij Diksmuide lag er nog veel eendenkroos maar ongeveer vanaf de Tervatebrug was het veel minder en iets verder was er helemaal niets meer te zien. De lichte bries van vanmorgen werd onderweg een stevige bries en heel warm is het niet maar het is droog en zonnig dus we gaan maar niet klagen.

      

    Viswedstrijd op de IJzer. De spoorbrug die ons parten speelde.  Op het marktplein van Veurne was het redelijk druk.

    Na een uurtje passeerden wij de Tervatebrug die onmiddellijk bediend werd en nog een uur later arriveerden we in Nieuwpoort.  Onderweg zijn we een sloep met een achttal personen, en twee jachten tegen gekomen.  Ditmaal kregen we een plaats achteraan aan de H-steiger en hebben we zicht op het meer met de zeilplanken en zeilbootjes van het Blosocentrum.

      

    Namiddag zijn we via Wulpen naar Veurne gereden langs het kanaal Nieuwpoort-Veurne en daarna via Booitshoeke naar Pervijze waar we de auto hebben opgehaald en terug naar Nieuwpoort zijn gereden. (70.8.7.98.6.86.68.75.69.19.20.90.89.35)  Namiddag vernamen we dat Koen, Kim, Lenn en Nout gingen langskomen en die arriveerden te 20:15 uur. We zijn lekker gaan eten in De Ark en daarna zijn we gaan slapen.

    05-09-2020, 00:00 Geschreven door Alois  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    04-09-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 86 – Vrijdag 04-09-2020 – YH Diksmuide

    Deze morgen was het zonnig met witte wolken maar vannacht heeft het blijkbaar toch wat geregend gezien de boot vol dikke druppels lag.  We besloten na het ontbijt  onze dagelijkse fietstocht te maken.  Het werd er weer eentje van 32 km  die ons van Diksmuide via Esen, Zarren, Werken, Bovenkerke en Vladslo terug naar Diksmuide voerde via de nrs 75.1.59.92.61.9.2.41.40.39.63.83.82.22.93.62.12.28.57.69.6 en terug naar 75.  We rijden nu al een paar dagen langs grote akkers met allerhande gewassen.  Het lijkt hier wel de groenteschuur van Vlaanderen.  We zagen buiten veel aardappel- en maisvelden, witte en groene en knolseldervelden, wortelen, spinazie, schorseneren, bieslook, perterselie, bonen, uien en heel veel verschillende kolenvelden en zelfs een palmbomenplantage.

      

    De palmbomenplantage en zeer veel groentevelden. Die twee hebben hun plaatsje ook gevonden.

    Op de aardappelvelden die nu volop gerooid worden liggen op sommige plaatsen nog veel aardappelen die bij het overladen van de rooimachine naar de vrachtwagens langs de machine gevallen zijn en die blijven liggen zijn en na-geoogst mogen worden. Dikwijls zijn dat de kleine exemplaren maar vandaag waren het frietpatatten! Zodoende eten we al enkele dagen lekker verse polderaardappelen.  We waren al vroeg in de namiddag terug aan boord en hebben er voor de rest maar een rustdagje in het zonnetje van gemaakt.

    04-09-2020, 18:47 Geschreven door Alois  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    03-09-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 85 – Donderdag 03-09-2020 – Steiger Fintele – YH Diksmuide

    We zijn vanmorgen als eerste vertrokken richting Diksmuide. We gingen niet wachten tot de huurboot en/of de twee Engelsen voor ons zouden hangen alhoewel die waarschijnlijk toch harder zouden gaan varen dan wij. Net na het vertrek hadden we gebeld voor bediening van de Knokkebrug rond 10:00 uur.  Na een klein uurtje arriveerden we aan de brug die al van toen we er ver voor waren open gezet werd.  We zijn vandaag waarschijnlijk de eerste boot die hier passeerde want de laag eendenkroos die net voor de brug één grote compacte massa bleek te zijn was nog onaangeroerd. Ook voorbij de brug was het zo ver als je kon kijken een groene vlakte op het water.  Iets voor Diksmuide werd de laag door de wind naar linker oever van de IJzer geblazen en kon je aan stuurboordwal er langs varen.

      

    Nog steeds dikke pap maar toch nog waterplezier.

    Aan het dokje van de grondopslag net stroomopwaarts Diksmuide zagen we twee Watertrucks aan de laadplaats liggen. Vermoedelijk gaan die straks weer richting Oostende varen.

    We legden na overleg met de havenmeester aan de lange kade van YH Diksmuide aan, het is hier iets rustiger in verband met het  geluid van het verkeer over de brug in het centrum.  Na het aanleggen het havenkantoor bezocht terwijl Annie naar de winkel vertrok.

    We hebben vandaag geen fietsrit gemaakt en hebben wat geluierd.

    03-09-2020, 00:00 Geschreven door Alois  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    02-09-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 85 – Woensdag 02-09-2020 – Steiger Fintele

    Het is hier rustig liggen.  Deze morgen wakker geworden van de watervogels op en langs de IJzer.  Na het ontbijt zijn we de auto gaan verzetten naar Pervijze, die kan daar een paar dagen blijven staan tot we terug in Nieuwpoort zijn.  Op de terugweg hebben we een fietstocht van 24 km gemaakt van Perwijze langs Avekapelle,  Oostkerke en Lampernisse terug naar Fintele. Nrs 35.61.28.18.17.33.93.70.46.23.24.22.30.55 en 59.  In Pervijze

    staat een observatietoren uit WO I. Deze staat niet ver van de voor het toenmalige front belangrijke spoorlijn Diksmuide-Nieuwpoort.  Hij is gebouwd op de restanten van de half afgebroken pastorij naast de afgebroken kerk en werd gebruikt om vijandelijke troepenbewegingen te observeren.  In WO II werd hij door de Duitsers terug in gebruik genomen en die hebben er bovenop nog en een mitrailleursnest op gebouwd.  De toren is in de loop der jaren helemaal scheef gezakt. De route loopt gedeeltelijk over smalle verharde paadjes die de streek doorkruisen en die de laatste jaren werden opgemaakt en in het fietsroutenetwerk werden ingepast. In Lo, het grootste dorp in de omgeving vind je twee bakkers, enkele bankkantoren, een slager, een kruidenierswinkeltje en enkele cafe’s met terrassen.

             

    De observatietoren in Pervijze. Een gewezen café in Lampernisse.  De Sixtusabdij in Westvleteren.

    Er zijn vanmiddag 5 boten van de Lovaart gekomen, één huurboot, de River Boy uit Brugge en twee Engelsen die aan de steiger aan de andere kant van de IJzer zijn gaan liggen. Het ligt hier nu helemaal vol.

    Gezien het mooie weer en het nog vroege uur zijn we namiddag terug gaan fietsen. Aanvankelijk zouden we een rit van 24 km gaan maken via de nrs 59.60.61.72.12.84.2.6.96.92.70.69.4.60 en terug naar 59 die ons van Fintele door Vleteren en Oostvleteren zou voeren maar onderweg kwamen we al vroeg de wegwijzer naar de Sixtusabdij van Westvleren tegen en we besloten daar ook eens te gaan kijken.  We hebben de route hiervoor onderbroken en ze nadien, een beetje aangepast, terug opgepakt.

    De abdij zelf was gesloten maar het bezoekerscentrum met het café en de shop werd druk bezocht. Volgens de internetsite is de eerstvolgende afhaaldag voor het gekende bier pas 14/09/20 maar in de shop konden er ook geschenkverpakkingen sixpacs aangeschaft worden en daar was het wel druk.  Het café heeft ook een groot terras en dat zat goed vol.  Binnen was het rustiger en wij zijn daar maar gaan zitten om er eentje te consumeren.  Je kon er kiezen tussen een blonde, een donkere van 8° en van 12°.

           

    Het marktplein van Lo, het museum Destropere, het stadhuis, en een windmolen voor het oppompen van het polderwater van een laag gelegen gracht in de hoger gelegen vaart.

    Wij hebben gekozen voor eentje van 8° en dat bleek achteraf gezien niet de verkeerde keuze gezien wij de uitwerking ervan niet lang daarna konden ervaren. (Wij zijn ook geen echte trappistdrinkers hé)  Ik had nog nooit een Westvleteren gedronken en ik vond hem niet eens zo lekker. Wat mij betreft is de score die sommige aan het bier geven zwaar overroepen.  Ikzelf zou nooit de moeite doen om naar hier te komen rijden om een bakje te bemachtigen. Vandaag waren er wel veel fietsers op pad, het is dan ook fijn fietsweer, zonnig een lichte bries.

    Uiteindelijk werd de rit met het ommetje langs de abdij een beetje langer dan voorzien en hadden we op het einde van de dag (samen met de rit van voormiddag) 58 km afgelegd.

    02-09-2020, 00:00 Geschreven door Alois  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    01-09-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 84 – Dinsdag 01-09-2020 – Steiger Boezinge-Sas – Steiger Fintele

    Het is hier een rustig plaatsje om te overnachten.  De pomp is blijven draaien maar het geluid viel uiteindelijk mee nu we de patrijspoort aan die kant hebben gesloten en de dakvenster dicht is.  Het is niet meer zo warm dus moet niet alles blijven open staan. We werden vanmorgen wakker van een fietser die zo nodig natuurlijk net naast onze boot moest stoppen en daar een telefoongesprek van een kwartier voerde.  Het was een Duitser dus je kan wel raden hoe luid dat gesprek ging.  Het bleef maar duren en we zijn dan maar opgestaan.  Ik wordt wel liever wakker van de vogeltjes die fluiten!

       

    Aan de steiger in Fintele. Sluis Fintele. Brouwerij in Roesbrugge met de oude Malterie.

    Na het ontbijt de sluisbediening opgebeld met de vraag of we te 09:00 uur konden vertrekken.  Stipt 09:00 uur was de sluis klaar en konden we binnen varen.  Het was dezelfde dienstdoende persoon als die van vrijdag toen we naar Ieper voeren.

      

    Nog een stuk van de Malterie.  Een maquette van een van de gebouwen van de Mobiel Ziekenhuis van WO I in Beveren aan de IJzer. De windmolen van Beveren aan de IJzer.

    Na een kwartier waren we uit de sluis en gingen we weer door de dikke laag eendenkroos dat nu voorbij de sluis ligt. Een uur later arriveerden we terug op de IJzer.  Daar gingen we over bakboord richting Fintele.  De IJzer wordt hier smaller maar de diepgang is meestal toch nog 2 meter. Verder dan Fintele kunnen wij  niet met onze boot, de maximum lengte is daar beperkt tot 12 meter. Onderweg naar Fintele kruisten we een nog sloep. Aan de steiger in Fintele lag de Nestor uit Nieuwpoort die enkele dagen terug in Ieper lag. Zo kom je steeds wel dezelfde boten tegen op bepaalde trajecten. 

      

    De oude paardenkrachten zijn op rust terwijl de nieuwe machines het werk overnemen. De Westpoort in Lo.

    Net voorbij sluis Fintele, richting Roesbrugge ligt sedert enkele jaren een nieuw aanlegsteigertje waar nu een boot uit Gent lag die even na onze aankomst vertrok.

    Nadat we een half uurtje vast lagen arriveerden nog de Aster en de Vaarhuis uit Diksmuide die de Lovaart opgingen maar een tijdje hebben moeten wachten op bediening van de sluis.

    Wij hebben namiddag een fietstocht van 36 km gemaakt van Fintele een stuk langs de IJzer stroomopwaarts tot in Vleteren, daarna langs Eversamhoeve, Stavele, Roesbrugge-Haringe, hier terug naar de andere IJzeroever naar Beveren aan de IJzer, Pollinkhove, Lo, en zo langs de Lovaart terug naar Fintele.

    01-09-2020, 17:37 Geschreven door Alois  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    31-08-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 83 – Maandag 31-08-2020 – VVW Ieper – Steiger Boezinge-Sas

    Het heeft vannacht niet veel meer geregend en het water is terug op zijn normale peil gezakt.  Het spuien aan de sluis zal nu wel voorbij zijn hoop ik zodat we straks terug kunnen vertrekken. Na het ontbijt de watervoorraad terug aangevuld want met vier man aan boord de voorbije week zijn de beide tanks van 250 liter toch bijna leeg.

    Daarna de toegangskaart voor het havenkantoor terug ingeleverd. De huurboot die het weekend naast ons gelegen had is vanmorgen ook vertrokken en als wij straks weg zijn, zijn alle passanten hier weg.

      

    Bij het vertrek nog steeds een dikke laag eendenkroos. Bij sluis Boezinge-Sas.

    Toen we na enkele km sluis Boezinge-Dorp opriepen vernamen we dat de sluismeester aan de Knokkebrug was om die te bedienen en dat ze zo vlug mogelijk naar hier zou komen.  Uiteindelijk hebben we voor de sluis maar 5 minuten moeten wachten.  Te 11:30 uur arriveerden we aan S Boezinge-Sas waar een steigertje ligt waar je 72 Hr mag blijven liggen.  We hebben aangelegd. Het is een mooi plaatsje maar met een nadeel: er draait hier aan de andere kant een pomp om zuurstof in het water te brengen en deze maakt een beetje een irritant geluid. Hopelijk blijft die vannacht niet draaien.

      

    Het oude station van Westrosebeke langs een afgeschafte spoorlijn . Het Welsh-gedenkteken aan Pilkem Ridge, plaats van waar de Welshmen vertrokken naar de slag om Passendaele.

    Namiddag maakten we een fietstocht van 32 km via de nrs 75.20.54.53.60.50.83.62.22.23.64.24.25 en terug naar 75 welke ons langs Bikschote, Houthulst, Stadenrede, Vijfwegen, Poelkapelle, Langemark en Pilkem en zo terug naar Boezinge voerde.

    31-08-2020, 20:51 Geschreven door Alois  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    30-08-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 82 – Zondag 30-08-2020 – VVW Ieper

    Voormiddag heeft het de hele tijd hard geregend. Tegen 10:00 uur stond het water hier 30 cm hoger!  Pas rond 14:30 uur stopte het met regenen en klaarde het een beetje op. De drie huurboten met Duitsers zijn rond de middag ook vertrokken. Volgens de gegevens op Buienradar.be zou het namiddag droog blijven tot tegen 18:00 uur.  We besloten het erop te wagen om toch te gaan fietsen.  Het werd een ritje van 27 km van Fintele waar we de auto gingen zetten tot terug in Ieper. 

       

    Hier wordt de IJzer maar smal. Solferino Farm Cemetery. Spuien aan de sluis Boezinge-Dorp.

    Niet rechtstreeks gereden natuurlijk maar eerst langs een mooi pad langs de oever van de IJzer en daarna langs mooie landbouwwegen kriskras door de IJzervallei.  Toen we bijna in Boezinge waren begon het een beetje te regenen maar dat duurde gelukkig niet lang en we konden net schuilen in een losstaande werfkeet langs de weg. De streek ligt hier bezaaid met oorlogs-kerkhoven en we zijn er op deze rit natuurlijk weer enkele gepasseerd. Toen we langs sluis Boezinge Dorp passeerden zagen we dat er een grote hoeveelheid water gespuid werd.  Het water kolkte voor de sluisdeuren en iets verderop loosden twee betonnen pijpen van 80 cm twee dikke stralen. Het peil in het bovenpand zal vandaag nog gestegen zijn denk ik. S’avonds hebben we nog eens de TV opgezet.

    30-08-2020, 00:00 Geschreven door Alois  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    29-08-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 81 – Zaterdag 29-08-2020 – VVW Ieper

    S’avonds op de terugweg naar Ieper zijn we nog langs gereden bij tante Mariette en nonkel Cyriel in Ittre om een doos Nederlandstalige weekbladen van Libelle die Annie bewaard had voor haar af te zetten. Het was maar enkele kilometers omrijden en het was al een hele tijd geleden dat we daar nog langs geweest waren.  We arriveerden te 21:50 uur terug aan de boot.

     

    29-08-2020, 00:00 Geschreven door Alois  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    28-08-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 80 – Vrijdag 28-08-2020 – VVW Ieper

    Te 09:00 uur vertrokken naar Boortmeerbeek om Kara af te zetten en onderweg in Leopoldsburg gestopt aan het wassalon om het wasgoed in de machines te stoppen. Te 11:30 uur waren we thuis. Rho werd opgehaald door Kris en terwijl Annie namiddag op bezoek ging bij Bomma heb ik de ongewenste begroeiing op inrit nog eens onder handen genomen.  S’avonds  nog op bezoek geweest bij Rudy en Julienne die ondertussen ook terug thuis waren van hun reis naar hun dochter Nele die in Zweden woont.

    28-08-2020, 00:00 Geschreven door Alois  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    27-08-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 79 – Donderdag 27-08-2020 – Steiger Boezinge-Dorp - VVW Ieper

    Goede plek om te overnachten, deze nacht geen lawaai gehoord.  Deze morgen te 07:00 uur begonnen ze wel te werken aan het bedrijf aan de overkant maar dat viel nogal mee.  Na het ontbijt moesten we eerst door sluis Boezinge-Dorp en daarna was het maar 5 km tot in Ieper. De bediening van de sluis was weer tip top en tien minuten na het invaren waren we boven en konden we verder. Voor de sluis lag weer een immense plak eendenkroos verzameld waar we een smal spoor in ploegden terwijl we er door gingen.  Gelukkig het ik vorig jaar een kleine filter geplaatst op de aanzuigopening voor het koelwater. 

      

    De lakenhalle, fontein op het plein voor de lakenhalle.

    Tot op heden (hout vasthouden!) hebben we nog geen enkele maal problemen gehad met wier of eendenkroos dat nu niet meer tot in de binnenfilter geraakt. Bij VVW Ieper was het stilletjes.  Volgens de havenmeester was het dit jaar heel rustig en waren er geen buitenlandse boten geweest. Met de huurboten kwamen er wel wat buitenlanders maar dat was ook maar stilletjes. In de haven liggen enkele grote boten waar onder een Australiër, een Canadees en twee Engelse. Van deze vier boten was dit jaar wegens coronabeperkingen hier of in hun land nog niemand tot hier geraakt. Zielig als je boot hier ligt en je er niet kan geraken.  We gaan hier blijven liggen tot maandag. Morgen gaan we de dames terug naar huis brengen en gaan we Bomma bezoeken in het rusthuis.  Dit bezoek hadden we vorige week al moeten reserveren gezien het bezoek daar nog altijd beperkt is tot één persoon/1x/week.

      

    De Menenpoort. Even kijken of we hier binnenin ook iets zien. Zicht op de haven VVW Ieperlee.

    Namiddag hebben we een wandeling door Ieper gemaakt met een bezoek aan de Menenpoort.  We wilden deze avond naar de herdenkingsceremonie gaan maar er mogen maar 200 mensen komen terwijl het er in normale tijden iedere avond een 1000 tot 1500 zijn. Op de grond zijn elke 1,5 meter voetstappen aangebracht en daar mag telkens één persoon staan dus als wij met z’n vieren gaan moeten we, zelfs de kinderen, zover van mekaar staan dus da’s niet echt gezellig.  Rho en Kara waren wel onder de indruk van het aantal namen van gesneuvelden die overal op alle muren aangebracht zijn.  Ze hebben zelfs een tijdje gezocht of er iemand bij stond met dezelfde familienaam maar hebben niemand gevonden.  Als je de namen op alle muren wil gaan controleren heb je ook wel een tijdje nodig. S’avonds nog een tekenfilm opgezet terwijl wij rummicub gespeeld hebben en rond 22:00 uur de kooi opgezocht.

    27-08-2020, 00:00 Geschreven door Alois  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    26-08-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 78 – Woensdag 26-08-2020 – YH Diksmuide – Steiger Boezinge-Dorp

    Deze nacht heeft het hevig gestormd. (Volgens Annie want ik heb niets gehoord !) En deze morgen rond 07:00 uur is het terug beginnen regenen maar dat duurde gelukkig niet te lang.  Tegen dat we klaar waren met het ontbijt was het droog maar nog steeds zeer winderig.  Ik heb even getwijfeld of we met die wind wel zouden gaan vertrekken maar we hebben de knoop doorgehakt en zijn om 09:30 uur toch maar vertrokken.  Rond 10:30 uur arriveerden we aan de Knokke-brug.  Van ver zag ik dat er een huurboot voor de brug lag te laveren maar de brug werd niet geopend.

        

    Waterpret op de IJzer. Een mooi optrekje langs het water. Dikke erwtensoep om te varen. Het gedenkteken aan de gebroeders Van Raemdonk uit Temse die beiden als vrijwilliger streden en hier sneuvelden.

    Misschien waaide het te hard en de brug bleef dicht tot wij er 500 meter vandaan waren.  Wanneer wij opriepen kregen we geen antwoord en toen hebben we toch maar gevraagd of ze op ons wilden wachten.  Dit bleek uiteindelijk wel het geval te zijn en wij konden nog door de brug.  Vlak na de brug draaiden we over bakboord het kanaal Ieper-IJzer op. Vanaf hier lag het kanaal op sommige plaatsen volledig dicht met een dikke laag eendenkroos.  Ik hoop dat we na enkele kilometer niet moeten stoppen om de filter te reinigen.  Af en toe hoorden we dat we op de bodem iets raakten en bij controle van de dieptemeter bleek dat deze tussen 1,4 en 2,5 meter heen en weer aangaf.  Er lagen ook veel omgewaaide bomen in het kanaal, vermoedelijk slachtoffers van de voorbije nacht. 

       

    Het gemeentehuis, de mooie torenspits, brouwerij SAS en het oude stationnetje van Boezinge.

    Te 11:45 uur arriveerden we aan sluis Boezinge-Sas maar kregen geen gehoor op onze oproep om te versassen. Een poging met de telefoon bracht meer aarde aan de dijk en we vernamen dat de bedienaars van de ander sluis moesten komen. Na een vijftal minuten kwamen die eraan en werd de sluis opengezet. Er zou geen beroepsvaart meer in dit kanaal komen, en dat zou de reden zijn dat het hier aan het verzanden was. Dus binnen enkele jaren is het hier ook gedaan met varen voor ons.

    Na het verlaten van de sluis was het nog een viertal km tot aan sluis Boezinge-Dorp, maar daar gaan we vandaag niet door, we blijven aan een steigertje voor de sluis liggen.  Hier mag je 72 uur blijven liggen.  Het steigertje ligt ook tussen hoge oevers dus hebben we hier ook geen last van de wind.

    Na het middageten ben ik met de fiets terug de auto gaan ophalen terwijl Annie een gelaatsbehandeling kreeg van Rho & Kara waardoor ze er weer 20 jaar jonger uitziet.

    26-08-2020, 20:50 Geschreven door Alois  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    T -->

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs