De week voor de krokusvakantie werkten 6a en 6b een project uit over 'pesten'. Samen gingen ze aan de slag om affiches met slogans te maken en de dans van het anti-pestlied in te oefenen. Na de vakantie volgt het optreden. Nu zien jullie alvast de voorbereiding op de dans en de afgewerkte 'borden'.
Vrijdag 4 maart vierden onze zesdeklassers de 100 dagen. Eerst mochten ze hun eigen 100-dagen t-shirt ontwerpen. Deze t-shirt moesten ze ook waardig kunnen dragen. Vandaar dat de klassen 6A en 6B een 10-tal opdrachten voorgeschoteld kregen : een dans 100 x uitvoeren, een mijnenveld oversteken, een toren bouwen van minimum 1 meter hoogte binnen 7 minuten, 100 x touwspringen, 100 x 6a dat swingt en 6b olé olé neerpennen binnen de 10 minuten, een gekke foto maken, een levende brug maken van 100 leerlingen lang, ... 6a en 6b bewezen heel wat in hun mars te hebben... De foto's bewijzen dit.
Een 6b'er moet situaties goed kunnen inschatten. Bekijk volgende 3 filmpjes en bepaal of ze echt gebeurd zijn of niet! Gebruik maar dat zogenaamde zesde zintuig.
Vaneigens was een korte afsluiter bij de eerste seizoenen van 'man bijt hond.' Telkens wordt er een korte scène gespeeld waarbij de acteurs naast elkaar zitten en naar het publiek kijken, ook als ze het tegen elkaar hebben. Door dit vol te houden, werkt dit erg krachtig.
Onze kangoeroekinderen doen mee aan de whizzkids wedstrijd. Eerder hebben ze reeds een toneelstukje moeten schrijven voor een mos (milieu op school) - project. De hoofdrolspelers zijn een cola- en een fantablikje. Nu moeten ze 10 prenten / foto's bij dat toneelstuk zoeken. Wie van jullie een leeg fantablikje heeft, gelieve dat zo snel mogelijk (liefst maandag) naar school mee te brengen.
Proficiat voor het harde labeur de voorbije week. Het MOS-project was een succes. Bekijk alvast de taken en lessen voor de komende week. Vergeet niet op voorhand een planning te maken. Veel succes!!!
Enige tijd geleden hebben we in de lessen van mikado kennis gemaakt met verschillende muziekgenres. Er volgde een heuse wedstrijd waarin 2 leerlingen het tegen mekaar opnamen in een danswedstrijd.
Voor diegenen die van muziek houden ...
Muziek in beeld
Klik op de foto en start jullie muzikale reis
Klik HIER voor een leuk filmpje van een a capella nummertje. Een echte aanrader.
Ook Jonas en Stef zochten een uitweg nadat ze via de neus in het lichaam van een reus waren terchtgekomen. Via een powerpoint maken ze duidelijk hoe ze ontsnapt zijn uit dit reuzenlichaam.
Het is zo ver! Jullie kunnen inloggen op Bingel. Een leerrijke site waar jullie allerlei leerstof wiskunde, spelling en Frans kunnen herhalen en inoefenen.
Via de klaswebsite 6bsfb.yurls.net kan je naar de website bingel gaan. Om op deze site in te loggen heb je een code nodig. Die staat op het blad dat je van je leerkracht ontvangen hebt. Veel plezier en succes!!!
Deze week ligt de klemtoon op de taalvakken en het MOS-project. Bereid je woordpakketten en je Frans grondig voor. Werk en studeer met regelmaat. Veel succes!!
Als lid van een CSI-teal moet Vicky er toch in slagen om een filmpje te kiezen die de 'verdachte leerling(e) X' graag ziet. We zijn benieuwd of Vicky geslaagd is in haar opzet.
Wat een ramp. 6 leelingen uit 6B werden verkleind (lengte 1 mm) en ingeslikt door een nietsvermoedend persoon. Het was aan hen om een uitweg te vinden en zich te redden uit deze penibele situatie. Hier vind je alvast de uitweg die Luca en Marjolein gevonden hebben.
Heel wat 6b'ers leveren een verwoede strijd tegen de vele bacteriën en virussen. Cynthia, Shauni, Stef en Jonas,... de hele klas wenst jullie veel beterschap. Laat jullie maar eens goed verwennen, rust goed uit en hopelijk tot heel binnenkort.