http://dekleineprinspc.weebly.com/


http://www.mdmjunior.be/
schoolcode: 1TI3AV0C
Gebruikersnaam: jouwnaamenvoornaam
Wachtwoord: jouwnaam met Hoofdletter

Oefentoetsen en webquest
die bij de mundo-boekjes horen!
http://www.educatief.diekeure.be/
mundoleerling/



http://www.bingel.be/default.aspx
naam met hoofdletter
klasnummer
1768

Extra oefeningen wero bij de
Mikado-bundeltjes
http://pelckmans.epyc.be/Mikado5/

http://www.wrts.nl/

superklas@hotmail.be
dekleineprins
Taalbeschouwing: oefeningen zinsleer
  • zinsbouw
  • zinsdelen
  • zinsdelen
  • zinsdelen
  • zelfstandige naamwoorden
  • Zelfstandige naamwoorden
  • Zinnen
  • zinnen
  • onderwerp
  • Oefeningen wereldoriëntatie
  • veilig internet
  • Europa binnen en buiten
  • Bingel
  • Europa goede oefeningen
  • mikado: we hebben een verleden
  • Mikado: handig uit de mouwen
  • Mikado: wij zijn onderweg
  • Mikado: het weer
  • Mikado: gezond en wel
  • Mikado:op zoek in de natuur
  • computermeester.be
  • garagegasten techniek
  • Europa; ontdekt Europa
  • Website windekind
  • lessites duurzaam onderwijs
  • Plan b werkbundels rechten van het kind
  • Zelf plastic maken (thema plasticsoep)
  • Nieuwsdossier schooltv
  • Wereldburgerschap in de klas
  • programma's voor vrijdag om te downloaden
  • bloggen.be
  • google Chrome
  • Google Earth
  • Google Sketshup
  • Pivot
  • hotmail
  • Skype
  • breinbrekers
  • neurocampus
  • hirophant
  • meer breinbrekers
  • webquest
  • webquest
  • De broekbrigade
  • webquest.be
  • interactieve leersites, ict-lessen
  • De plaats waar interactief leren fun is (meester peters site)
  • foto's bewerken
  • filmpjes maken (op set)
  • Pivot
  • broekbrigade
  • webje, veilig internetten
  • educatieve spellen, meester sipke
  • spel de middeleeuwen
  • kid city
  • edufield (verzamelsite)
    educatieve sites
  • ecowerf
  • spelletjesplein (zeer mooi!)
  • computermeester
  • Europa van binnen en van buiten
  • liedjes in de klas
  • spring de wereld in; spring
  • respect; de embryo's
  • Help; The Beatles
  • Phill Collins; an other day
  • The Beatles; happy together
  • Crash Test Dummies; mmmmmmmmmm
  • bewegen in de klas
  • dancehall
  • ik wil dansen
  • iets je meer bewegen
  • zumba
  • Nederland in beweging
  • gangnamstyle
  • move tegen pesten
  • Spelling: oefenen 99 moeilijke woorden
  • 99 moeilijke woorden deel 1
  • 99 moeilijke woorden deel 2
  • 99 moeilijke woorden deel 3
  • 99 moeilijke woorden deel 4
  • 99 moeilijke woorden deel 5
  • bronnenbestand 99 moeilijke woorden
  • leerhulpjes
  • om woordpakketten te leren
  • om wero vragen te leren
  • om Words te leren
  • om photoshop en paint te leren
  • om veilig te internetten: lesboek
  • om veilig te internetten werschrikt
  • om emoticons te gebruiken
  • om nog meer emoticons te gebruiken
  • Veilig op het intenet
  • pictogrammen/icons
  • leuke prictogrammen voor je bureaublad
  • Muziek
  • muzieklessen voor het basisonderwijs
  • simbalo
  • spreekkoor
  • mondiale kinderliedjes
  • Luisterlessen Taal
  • Karin Bloemen: Apartheid is ein skone zaak
  • Karin Bloemen: dyslectisch sprookje
  • Slons dievanons: lacht naar mij, dialect
  • tegen de sterren op; slons dievanons parodie
  • Flip Kowlier: min moaten
  • Biezebaaze: loetje
  • Jozef leert auto rijden (l)
  • Dialecten op kaart aanduiden
  • Paris s'eveille
  • Nena
    taallessen vervolg
  • zakdoekleggen (ch)
  • Arabisch leren
  • Learn Englisch
  • Learn American Englisch
  • luisteroefeningen
  • Het decennium dat onze wereld veranderde
  • Duizend soldaten Willem Vemandere
  • Lente wordt hel voor hooikoortslijders
  • De eerste wereldoorlog beeldbank
  • Superklas L5
    Op elk hoofd een kroon, onder elke bil een troon!
    Aan alle kleine prinsen en prinsessen: Welkom in de 5de klas!
    28-09-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hoog boven ons hoofd: Over weer en klimaat, aarde en heelal

    Oefenen voor de toets kan op deze site:

    http://www.educatief.diekeure.be/mundoleerling/uploads/oefentoetsen/focusthema%203%20-%205de%20leerjaar/index.html


    Studiewijzer:

    1. Ik ken deze begrippen en kan ze verklaren.
    Luchtdruk:   De zon verwarmt de lucht die daardoor opstijgt.  De vrijgekomen ruimte worddt opgevuld door andere lucht. Hoog boven ons
                       hoofd schuift de warme lucht weg.  Wanneer de lucht is afgekoeld, daalt die opnieuw.  Door die verschuiving ontstaat er wind.

    Neerslag:    Neerslag heeft verschillende vormen: mist, regen, hagel en sneeuw.  De vorm van de neerslag hangt af van de temperatuur van
                      de luchtlagen.  Wanneer een druppel te groot en zwaar wordt, valt hij uit de lucht.

    Bewolking:  Water verdampt.  Het verdampte water wordt meegevoerd door de wind. De waterdamp vormt wolken van alle vormen en
                      grootten.  In onweerswolken vormt zich vaak elektriciteit.  Daar komt gedonder van.

    Windsterkte
    : Wanneer het windstil is, is er weinig verandering in het weer. Wanneer de licht heel snel van plaats wisselt, is het heel
                        winderig. 

    Windrichting
    : De wind kan uit verschillende richtingen waaien.  Westenwind komt van over zee en brengt vaak neerslag mee.  Oostenwind
                        komt van over het land is droog.  De wind die bij ons het meest voorkomt is zuidwestenwind.

    Temperatuur
    : De temperatuur kunnen we eenvoudig meten met een thermometer.  Toch kan het zijn dat de temperatuur hoog is, maar dat
                         het koud aanvoelt.  Dit heeft te maken met de wind en de luchtvochtigheid.

    De schaal van beaufort
    : Op de schaal van beaufort lees je de windsnelheden en de windkracht af. 

    Klimaat
    :           Is de gemiddelde temperatuur en de gemiddelde neerslag van een gebied, gemeten over een lange tijd.

    Klimatogram
    :   Op een klimatogram lees je weergegevens van een plaats: de gemiddelde temperatuur en de gemiddelde neerslag per maand.

    Melkwegstelsel
    : is een grote groep van miljarden sterren.

    Zonnestelsel
    :     bestaat uit de zon en alles wat er in de ruimtee rond die ster draait.

    Aardas
    :            Een denkbeeldige as, waarrond de aarde rond zichzelf draait.  Een omwenteling duurt 24 uur of één dag.

    Noordelijk halfrond
    : Het deel van de aarde boven de evenaar.

    Zuidelijk halfrond
    : Het deel van de aarde onder de evenaar.

    Tijdgordel of tijdzone
    : Omdat de zon niet overal op dezelfde plaats schijnt heeft de mens de aarde onderverdeeld in tijdzones. 
                                    Als van west  naar oost reist tel je uren bij, als je van oost naar west reis keer je terug in de tijd.

    Aardkorst:
                het aardoppervlak, dit is bedekt met een laag van gesteente.

    Aardmantel:
             dieper dan de aardkorst, een laag van gesmolten gesteente.

    Aardkern
    :            het centrum van de aarde, dit is een hete kern van gesmolten metalen.

    http://www.educatief.diekeure.be/mundoleerling/uploads/oefentoetsen/focusthema%203%20-%205de%20leerjaar/1_kennen_begrippen.html

    2. Ik begrijp de rubrieken van het weerbericht. Ik weet welke informatie ik daarin krijg. 



    Temperatuur:
    Windrichting:
    Windsterkte:
    Neerslag:
    Bewolking:

    http://www.educatief.diekeure.be/mundoleerling/uploads/oefentoetsen/focusthema%203%20-%205de%20leerjaar/2_informatie_weerbericht.html


    3. Ik ken de kringloop van het water en kan die in mijn eigen woorden beschrijven:


    Waterkringloop

    http://www.educatief.diekeure.be/mundoleerling/uploads/oefentoetsen/focusthema%203%20-%205de%20leerjaar/3_kringloop_water.html


    4. Ik kan zeggen welk weertoestel wat meet.
    Barometer:  luchtdruk
    Thermometer:   temperatuur 
    Pluviometer of regenmeter: hoeveelheid neerslag
    Anemometer: de windsterkte
    Windwijzer: de windrichting

    http://www.educatief.diekeure.be/mundoleerling/uploads/oefentoetsen/focusthema%203%20-%205de%20leerjaar/4_weertoestellen.html


    5. Ik kan enkele kenmerken en voordelen geven van ons gematigd klimaat.
    Aardbol

    http://www.educatief.diekeure.be/mundoleerling/uploads/oefentoetsen/focusthema%203%20-%205de%20leerjaar/5_kenmerken_gematigd_klimaat.html

    6.  Ik ken de plaats van de aarde, de zon en de maan in het heelal en weet hoe ze tegenover elkaar bewegen.
    => De maan draait rond de aarde.
    => De aarde en de maan draaien rond de zon.
    Ik weet dat de aarde een planeet is en samen met zeven andere planeten rond de zon draait.
    mercurius, venus, aarde, mars, jupiter, saturnus, uranus, neptunus
    Verzin een ezelsbrugje om de planten in volgorde te onthouden.

    Zonnestelsel afbeeldingDag en nachtDe opbouw van de aardeDe zon geeft ons warmteMaansverduistering

    http://www.educatief.diekeure.be/mundoleerling/uploads/oefentoetsen/focusthema%203%20-%205de%20leerjaar/6_plaats_aarde_zon_en_maan.html


    7. Ik kan de zes rubrieken van een weerbericht in de krant voor mijn eigen streek begrijpen en verklaren.


    http://www.educatief.diekeure.be/mundoleerling/uploads/oefentoetsen/focusthema%203%20-%205de%20leerjaar/7_rubrieken_weerbericht.html

    8. Ik kan de gegevens op een klimatogram aflezen.

    http://www.educatief.diekeure.be/mundoleerling/uploads/oefentoetsen/focusthema%203%20-%205de%20leerjaar/8_aflezen_klimatogram.html

    9.Ik kan een voorbeeld geven van hoe de mens zich aanpast aan het klimaat.

    http://www.educatief.diekeure.be/mundoleerling/uploads/oefentoetsen/focusthema%203%20-%205de%20leerjaar/9_aanpassing_aan_het_klimaat.html

    10. Ik kan uitspraken over de oorzaken van
     - dag en nacht
    - de tijdszones
    - de seizoenen
    - jaar en schrikkeljaar
    beoordelen als juist of fout.

    http://www.educatief.diekeure.be/mundoleerling/uploads/oefentoetsen/focusthema%203%20-%205de%20leerjaar/10_uitspreken_over_oorzaken_.html

    11. Ik kan de gegevens van de planeten correct opzoeken en gebruiken.
    http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=6lQ4CN4Unzk
    Miniatuur

    http://www.educatief.diekeure.be/mundoleerling/uploads/oefentoetsen/focusthema%203%20-%205de%20leerjaar/11_planeten_opzoeken.html

    Bijlagen:
    aarde-maan.ppt (138 KB)   
    Biomundo5_Werkkatern7_opl.pdf (5.6 MB)   
    het kmi.ppt (3.2 MB)   
    planeten.ppt (2.3 MB)   


    06-08-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Goede start

          Smiley school       
    Misschien popelen sommigen onder jullie al om wat nieuwe schoolspulletjes te kopen. 


    Dit hebben jullie nodig:
               - twee klepmappen (flapmappen) (eentje voor het huiswerk en eentje voor de losse blaadjes in de bank)
               - een grote ringmap (wereldoriëntatie)
               - twee gewone ringmappen (een voor wiskunde, een voor taal)
               - 1 bestekmapjes (muzische vorming)
               - een tiental plastiekhoesjes (u-mapjes) om tussenbladen in de mappen te stoppen.
               - wat ook zeer nuttig kan zijn dit jaar is een stick, omdat we best wel het een en ander op de pc gaan maken.

    -  Ook graag  volgende fluostiften: groen, blauw, roze en geel.

    - twee dozen papieren zakdoekjes, om te beginnen.

    Schrijfgerei, passers, geo-driehoeken, rekenmachientjes, kleurpotloden, stiften,... zijn allemaal in de klas aanwezig voor wie nodig.

    Toch kan het handig zijn je eigen materiaal te hebben om huistaken te maken.
    Smiley school


    05-08-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Om het allemaal een beetje makkelijker te maken
    Wij gaan kliederen dit jaar. Omdat ik liever de kinderen met kunstwerken naar huis wil sturen, i.p.v. de kinderen als kunstwerken, is het aangeraden om schilderkledij mee te brengen. Dit blijft gewoon tijdens het jaar aan de kapstok hangen.
    Ook is het zeer gemakkelijk als de kinderen een sportsetje op school liggen hebben.  Goedkope turnpantoffels, een broekje, een T-shirt.  Zo voorkomen we vervelende situaties, zoals bijvoorbeeld: een oersaaie maar toch noodzakelijke donderpreek van de juf, ouders die onder de middag hun pauze opgeven om alsnog de vergeten spullen naar school te brengen... u kent dit vast wel. Voor elke vakantie wordt deze zak terug meegegeven naar huis.

    We gaan ook zwemmen, dit in het tweede deel van het schooljaar.  Vergeet uw badmuts niet. Ook worden zwemshorts en bikini's niet langer toegestaan!

    Een kussen kan ook zeer fijn zijn tijdens kringmomenten. Want daar brengen we best wel wat tijd door.
    Twee dozen zakdoeken voor in de klas is wel een handige oplossing. We zetten dan om beurt een doos vooraan, is die op, nemen we de volgende. Niemand hoef zijn neus nog op te trekken. Vooral tijdens de verkoudheidsmaanden een niet te onderschatten instrument!

    Nog even aan herinneren dat er in de voormiddag fruit en in de namiddag een koekje in de klas gegeten wordt.


    04-08-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Huistaken: zo gaan we te werk

    Huistaken:

    Op maandag krijgen de leerlingen een bundeltje huistaken. De volgende maandag verwacht ik dat terug.  Het is niet onmogelijk dat kinderen andere, meer persoonlijk gerichte taken krijgen.  De leerlingen plannen zelf hun taken in hun agenda.  De kringen plannen ze zelf in hun schema.  Dit doen ze met een groene balpen.  De planning in de agenda zal dus voor vele kinderen anders zijn. Zij hebben de verantwoordelijkheid om ervoor te zorgen dat zowel hun taken als hun kringen op tijd en in orde gemaakt zijn.  Geen makkelijke opgave. Dit gaat gepaard met vallen en opstaan. Het is de bedoeling dat ze hun planning volgen, zodat ze een werkattitude gaan ontwikkelen. Lukt dit één keer, door een of andere omstandigheid niet, laat dan uw kind mij dat zelf vertellen.  Het is de bedoeling dat ze zelf leren oplossingen zoeken om dit alsnog in orde te krijgen.  Een overdruk naschools programma is niet meteen een reden om de taken niet te maken. Door deze manier van werken probeer ik aan dergelijke noden tegemoet te komen.

    Is het pakket te zwaar, laat je kind het werk tot zondagavond liggen, of ervaart u een ander probleem, geef me dan een seintje.  Dit kan het best en het vlotst via de link e-mail mij via de blog.   U voelt het best uw kind aan, als leerkracht is het trouwens bijzonder moeilijk om de thuissituatie betreffende het huiswerk in te schatten. Dit zie ik dan ook graag als een gedeelde verantwoordelijkheid. Ik kan u enkel de oefeningen aanbieden.

    Als de kinderen hun oefeningen niet begrijpen, nemen ze zelf het initiatief om mij extra uitleg te komen vragen. Daarvoor hebben ze de hele lesweek.  Om maandag ochtend, net voor het afgeven, is dit te laat...  Op maandag, na het uitdelen, krijg ik ook een uurtje hulp van Juf An.  Tijdens dit uurtje zal, indien nodig, ook tijd vrijgemaakt worden voor kinderen die nood hebben aan een extra woordje uitleg.

    Dit zijn de meest voorkomende taken per week:

    Rekenen:

    met de hulp van de leerlingen die nu naar het zesde leerjaar vertrokken zijn, hebben we een sterrenkaart ontwikkeld.  Het wordt de bedoeling om de leerlingen te leren hun tijd te investeren in oefeningen die zij moeilijk vinden en geen tijd verliezen aan oefeningen en leerstof die ze al onder de knie hebben.

    Aan de hand van deze oefeningen wordt de leerstof aanpast en bijgestuurd. De kinderen helpen bij het huiswerk is prima. Maar wanneer de taak te moeilijk was, heeft het geen zin om dit in zijn plaats te maken, gelieve dit dan op de taak te vermelden.


    Taal
    :

    meestal spelling en woordpakketten . De leerlingen maken niet alleen de blaadjes, ze oefenen ook de woorden in. 

    Nieuw voor dit schooljaar hebben we een stelportfolio. De leerlingen maken één vrije tekst per maand.  Aan dit portfolio wordt twee jaar gewerkt.

    Frans
    :

    Elk Unité heeft ongeveer twee weken nodig om verwerkt te worden in de klas. Ongeveer om de veertien dagen zal de leerstof opgevraagd worden. De leerlingen krijgen een toetswijzer mee. We proberen doorheen het schooljaar verschillende studeertips uit werken en te bespreken, waaronder ook het werken met WRTS.

     Rondes:

    De rondes zijn de spreektijd van de leerlingen.  Het is hun moment in de klas! 

    De data worden in september meegeven. Het portfolio wordt in september meegegeven en zal twee jaar lang gebruikt worden.  De leerlingen krijgen de kans om zelf te kiezen welke ronde ze eerst willen maken, welke ronde ze willen uitstellen en welke ronde ze verkiezen niet te maken. Alle stappen en evaluatieformulieren vind je terug in de bundel.

    Een prachtige presentatie in een vloeiende, foutloze taal, is fantastisch... maar het is niet de bedoeling.  Wat wel de bedoeling is, is dat de leerlingen leren van hun fouten en die van hun klasgenoten en daar krijgen ze alvast twee jaar de tijd voor. Het kan wel een heel leuk moment zijn als ouder om je kind bij te sturen en ook daar leert het veel van.  Het is echter niet de bedoeling dat u als ouder te taak op zich neemt.

    Wereldoriëntatie:

    dingen opzoeken, gegevens verzamelen, ... misschien een webquest uitvoeren. Maar ook en vooral studeren. Ook hier proberen we verschillende methodes uit.


    Huistaken die af en toe voorkomen:


    Het opzoeken van informatie, of het maken van een opdracht op de computer. Heeft u geen computer, of heeft u hieromtrent een ander probleem, dan kan de leerling de taak maken onder de middag op in de klas.  Het is wel de bedoeling dat de leerling zelf het initiatief neemt om die taak dan ook op tijd te maken.  Het is allerminst de bedoeling om van deze uitzondering een regel te maken. 

    Wie thuis problemen heeft met de printer kunnen de taken ook op school afgeprint worden. De kinderen zorgen zelf dat het afgedrukt wordt, dit in een momentje onder de middag.


    21-05-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag vier...

    Het museum voor natuurwetenschappen, een wandeling voorbij het Europees Parlement, een kijkje in het Atomium en een fikse duik in Océade.  Nu nog even opschonen voor de fuif en de stadsklassen lopen stilaan op hun eind...

    Alvast tot morgen!




































    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Happy Birthday juf Ann
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Gelukkige verjaardag, vanuit Brussel!

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag drie...
    Victor Horta, VRT en nog een wandeling door de stad.
    s' Avonds  eten op restaurant en voor het slapen nog even nagenieten met een zakje chips voor de film...





































    19-05-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag twee...
    Experience Brussels en het Brussels parlement.



































    18-05-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.RARARA.... Waar zijn we?
    Niet Parijs, Niet Londen....maar....



































    19-04-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een kijkje in het Middelbaar
    Een dagje Erasmus Deinze... techniek ten top!





































    17-03-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Platenten

    Webquest: http://www.jufelly.be/Planeten/opdracht.html

    Volg alle stappen van de opdracht en maak dan een A3-poster.

    Succes!


    Klaar? http://www.esa.int/esaKIDSnl/


    23-02-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.slavenhandel
    http://www.schooltv.nl/video/de-slavernij-junior-slaven/#q=suriname

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rivieren...

    ... wie zijn ze, wat doen ze, hoe ontstaan ze?
    Gletsjer- en rivierdalenstill waterkringloop
    MeandersWatervallen
    Overstroming van de rivierBeeldbank - 20091203_rrmarokko06Overstromingen in BangladeshRuimte voor de rivier
    ZandwinningKlei

    Beeldbank:20101018_energieuitwater01Water zuivering
    Beeldbank:2010224_beagle19
    Kanalen en sluizen

    zout zeewater

    Ontstaan van zand

    Geen leven zonder water

    Pinguïnjong onder de modder, één van de nadelige gevolgen van het broeikaseffect

    Voortplanting van de stekelbaars


    10-02-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.I have a dream
    Roza Parks

    Voorvechtster van rechten voor zwarten
    Tot 1964 hadden mensen met een donkere huidskleur in Amerika
    niet dezelfde rechten als blanken. Rosa Parks werd bijvoorbeeld gearresteerd
    omdat ze in de bus niet opstond voor een blanke.



    Rosa PArks



    http://www.youtube.com/watch?v=Y8el6TXyma8


    09-02-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Free Nelson Mandela

    http://www.schooltv.nl/video/clipphanger-wie-was-nelson-mandela/#q=nelson%20mandela




    http://www.youtube.com/watch?v=p1jXNslvQDw


    20-01-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Piv Huvluv

    Gisteren gingen we naar het toneel in het OCP.  Lachen geblazen! 


     


    https://www.youtube.com/watch?v=OZaSKn9Cp-4



    02-12-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.elektriciteit

    stroom door een kraan, stroom gas door een fornuis, en euh stroom door het stopcontact.

    http://archief.schooltv.nl/beeldbank/clip/20140218_nutsvoorzieningen01


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verwarming

    Hoe het moet, hoe het zou moeten en hoe het ook nog kan.

    http://archief.schooltv.nl/beeldbank/clip/20130508_stadsverwarming01

    http://archief.schooltv.nl/beeldbank/clip/20140107_tocht01

    http://archief.schooltv.nl/beeldbank/clip/20140127_wasdroger01

    http://archief.schooltv.nl/beeldbank/clip/20140127_sluipverbruik01




    25-11-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gewapend beton:
    Dit heb je nodig: speren, messen, geweren... en beton.
    Of misschien doe het beter zo: http://www.youtube.com/watch?v=qWllbc8BowA&feature=related

    24-11-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.pivot
    Maud en Renaud

    Bijlagen:
    pivot gedicht.piv (102.7 KB)   




    Foto

    Heb je me nodig?

    Dan kan je mij via deze weg bereiken. Dit adres wordt zo'n één keer per week geopend.




    Blog als favoriet !

    Gastenboek
  • viagra generiqueh chrono
  • viagra indonesia
  • Blog
  • einde schooljaar
  • Einde schooljaar

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek






    We zijn de 22de week van 2025
    Zoeken in blog


    Archief per maand
  • 06-2025
  • 08-2020
  • 11-2015
  • 09-2015
  • 08-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008

    De film 'The little prince'
  • Om het kind in je wakker te houden

  • Inhoud blog
  • Rondes en formulieren
  • Mijn jeans
  • Overbruggen
  • 11 november een dag om te gedenken
  • Sinterklaas

    Startpagina !

    Ict-blog: voor 5de leerjaar
    http://www.bloggen.be/dekleineprinspc/
    dekleineprins1768

    Hotmail: sign in
    superklas@live.be
    persoonlijkadres

    weebly website school
    http://dekleineprinspc.weebly.com
    superklas@live.be
    pcklas....




    http://www.bloggen.be/adiosamigosl5/

    gn dekleineprins

    ww dekleineprins1768



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs