Maandag: Vertelronde: Vrij vertellen over het weekend, heugelijke gebeurtenissen en andere spinsels die de kinderen bezighouden.
Dinsdag : Boekenronde: Om de beurt zet een leerling een boek in de kijker. Waarover gaat het (thema)? Wie zijn de hoofdpersonages? Wie heeft het geschreven? Waarom heb je dit boek gekozen? Is het aanrader?
Donderdag: Natuurronde: Om beurt brengt een leerling een stukje natuur in de klas: een natuurverschijnsel, een plant,... Wie-ben-ik- ronde: Door middel van ja/nee-vragen de leerlingen laten raden wie je in gedachten hebt. Daarvoor zal je je eerst moeten verdiepen in het leven en de gebruiken van die persoon. Je gaat op zoek naar een persoon die iets betekend heeft in het verleden, of iemand met aanzien uit het heden. Je zorgt voor een foto voor de tijdsband. De foto hoeft niet in kleur te zijn. Je mag me ook steeds vragen om de afdruk op school te maken.
Vrijdag:
Poëzieronde: Je brengt een gedicht mee, of een mooi stukje tekst. Je mag de tekst gebruiken, maar die wordt wel expressief voor de kring gebracht. Expressief betekent niet: overacting... Stelronde: Een opstelletje, een gedichtje, een gedachte die je zelf hebt neergeschreven.

|