Schiet er nog een stukje maand over aan het eind van uw geld
Rondvraag / Poll
Wat heb je persoonlijk het meest nodig om gelukkiger te zijn?
miljonair's hersenen, leer geld aantrekken
Voor jong en oud, met een groot of klein inkomen: Rijk worden kan je leren! leer nu meer geld verdienen, klik hier
18-12-2008
Naar de top met 13 tips
Gezien worden: Een opvallend grijze muis gaat verloren in de massa en schopt het niet ver.Laat jezelf zien en horen zonder te overdrijven.Zorg dat je tijdens elke vergadering aan het woord komt en dat mensen weten wie je bent in het bedrijf.Maak regelmatig een kort, luchtig praatje op de gang met je baas.
Privé is privé:Je moeder is zwaar ziek, je kind wordt gepest op schoolen je man gaat vreemd.Tijdens de koffie- of lunch-pauze moet je je tragisch verhaal even kwijt aan je collegas- denk je.Natuurlijk moet iedereen zijn hart af en toe luchten, maar dat doe je beter niet op kantoor.Persoonlijke informatie kan tegen je gebruikt worden en geeft de indruk dat je emotioneel bent en niet stressbestendig.Anderzijds wekt totaal niets prijsgeven over jezelf dan weer argwaan en wantrouwen op.Selectief zijn is de boodschap.
Verboden te voederen:Je hebt te veel aardbeien gekocht en je brengt ze mee naar kantoor, want anders moet je ze toch weggooien.Of je hebt gewoon zin om te trakteren en neemt een doos chocolaatjesmee.Heel leuk voor je collegas maar voor je carrière geen al te verstandige zet.Iemand die zijn collegas voedert, vinden we niet belangrijk.Eten geven heeft iets moederlijks, een eigenschap die we niet associëren met een ambitieuze persoon.Ook je kantoor inrichten alsof het je huiskamer is, zendt een onprofessioneel signaal uit.Voor dames met een staalharde reputatie kan trakteren en decoreren dan wel weer een blijk van menselijkheid zijn.
Werk niet te hard: Wie hard werkt wordt daarvoor beloond.Zo zou het moeten zijn.Maar in de realiteit zijn het niet de hardste werkers die promotie maken.Als je constant harder of langer aan het werk bent dan alle andere, word je gebruikt.Bovendien creëer je zo alleen maar onrealistische verwachtingen:een baas die gewend is dat je tot zeven uur werkt, gaat dat op den duur normaal vinden en de lat steeds hoger leggen.Presteer je toch overuren, zorg dat je baas wéét dat je langer op kantoor blijft en daarvoor andere activiteiten moet opzij schuiven.
De kleren maken de job: Kleed je niet naar de job die je hebt, maar naar de job die je wil.Vijftig procent van je succes hangt namelijk af van hoe je eruit ziet.Wil je en leider zijn, kleed je dan ook als een leider.Voor alle duidelijkheid: een perfecte carrière-outfit bestaat niet.Hoe een leider zich kleed hangt af van bedrijf tot bedrijf.Kijk naar wie de job heeft die je wil, en kleed je dan in dezelfde stijl.
Voor wat hoort wat:Vorige week nog deed je een goed woordje voor je collega Martine.Nu wil je vanavond vroeg neer huis, maar je hebt nog een berg werk te verzetten.Je zou Martine om hulp willen vragen, maar je durft niet.Want ligt dat er niet te vingerdik op dat je om een wederdienst vraagt?So what?Het leven is geven en nemen.Er is niets mis mee om iets terug te vragen alsjij iemand hebt geholpen.
Hallo, met wie: Hoe neem jij de telefoon op? Hallo met Sarah van uitgeverij Verschueren of Hallo met Sarah Janssen van uitgeverij Verschueren?Klein detail misschien,maar wie aan de telefoon alleen zijn voornaam gebruikt, klinkt kinderachtig en veel minder professioneel dan iemand die zich met zijn (voor- en) familienaam voorstelt.
Leer leiden:Ik ben de beste in mijn job, en dus ben ik het perfecte hoofd van mijn organisatie of afdeling? Klopt niet helemaal.Job kennis is één ding,leiding geven een ander.Managen is een stiel apart: je wordt er niet mee geboren, maar kan hem wel leren. Net zoals een kapper leert hoe hij haar moet knippen en een computerspecialist hoe een laptop ineen zit.Volg een cursus, laat je coachen, haal een MBA of lees gespecialiseerde boeken.
Ken je plaats:Je bent aangeduid om de vergadering te leiden maar je gaat midden in de groep zitten. Want jullie zijn toch allemaal gelijk.Helemaal fout.Als jij de meting voorzit, heb jij de leiding. Punt.Je hebt helemaal geen kapsones als je dat ook toont.En dus ga je zitten waar een leidinggevende moet zitten: aan het hoofd van de tafel.
Niet te vriendelijk: Jos wordt graag gezien en doet al 10 jaren dezelfde job, altijd met de glimlach.De promotie waar hij op hoopte, ging naar Sophie, die pas een jaar in het bedrijf werkt.Sophie is een harde tante, eist het uiterste van haar medewerkers en heeft geen oog voor de menselijke kant.Pijnlijk, maar Jos was waarschijnlijk té vriendelijk.Aardig zijn is nodig en graag gezien worden is fijn, maar niet voldoende om hogerop te klimmen. Je kan niet alleen maar het lieve kind zijn dat naar iedereen lacht en tegelijk volwassen objectieven behalen.Anderzijds: wie alleen maar de harde tante uithangt, zal niet lang succesvol zijn.Om te kunnen leiding geven, heb je volgelingen nodig.En als die afhaken, is het met je carrière gedaan.
Aanvaard complimenten:Wie succes wil hebben, moet zich verkopen.En daar zijn vrouwen doorgaans slecht in.Mannen scheppen graag op over iets wat ze goed deden.ach, zo moeilijk was het niet, reageren we als iemand ons een compliment geeft.Of we deden het allemaal samen.Maar soms deed je het alléén.En dan mag je dat gerust zeggen.Maak van een klein foutje ook geen drama, en probeer van iets negatiefs iets positiefs te maken.Wanneer je tijdens het golfspelen de bal mijlenver van de baan slaat, was dat geen slechte bal, hij ging alleen niet in de richting die ik wilde.
Kort is krachtig: Je weet dat we altijd heel tevreden over jou zijn geweest, Peter.Alleen je houding gisteren, die was niet echt wat we van je verwachten.Maar verder zijn we echt heel tevreden.Typisch voorbeeld van hoe een men iemand op een voorzichtige manier berispt.We hebben de neiging slecht nieuws in te pakken met goed nieuws.Gevolg je gesprekspartner minimaliseert het standje, of weet niet wat hij moet denken: ben je nu tevreden of niet?Wil je als leidinggevende duidelijk communiceren, gebruik dan korte en krachtige taal.Teveel woorden zwakken je boodschap af.
Geen Superbeest: Belangrijke tip: We staan onder grote druk. We moeten kinderen hebben en een carrière.We moeten voldoen aan vele regels en mogen geen rimpels hebben.De media schrijft voor dat we supermannen of vrouwen moeten zijn.Als je drie kinderen hebt en een fulltime job dan kom je er niet aan toe om te gaan sporten.Heel simpel.En dan heb je vast niet altijd tijd om gezond te eten.Toch zijn ontspanning en essentiële voedingstoffen heel belangrijk.Er bestaat meer op de wereld dan een nine to five job en ze kunnen ook nog eens veel meer opbrengen dan diensthoofd zijn.Leef je eigen wereld , niet dat van iemand anders, of het leven dat je moeder of vader zou willen dat je leidt.Je eigen leven.Wie wil je zijn?Welk leven wil je leiden? Daar gaat het om.Wil je meer zijn dan je nu bent? Volg dan ook de zeven tips naar een hoger maandelijks inkomen. http://www.debusinesscoach.tk
Wil je actief leren je inkomen verhogen kom dan naar onze businessclubs er is er altijd wel een in je buurt. Deze maand: schrijf je in op de gastlijst Gent, Antwerpen, Aalst. Voor meer info bel 093488775 of 0486487197 Debusinesscoach