Inhoud blog
  • Eindreflectie!
  • Laatste praktijkdag!
  • Op stage 2...
  • Beeldopdracht
  • Rap oefenen.
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Logboek
    Muzische Vorming
    28-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De apotheose!

    Datum

    Wat heb ik gedaan?

    Hoe heb ik het beleefd?

    Zondag 28 februari

    19 u 30 – 21 u

    Ik maakte een nieuwe tekst op Roxanne voor de eindwedstrijd voor onze voorstelling.

    Dit bleek nog niet zo simpel te zijn.

    Ik startte met de lettergrepen te tellen en hierop een nieuwe zin te verzinnen. Zo ging ik door en zong ik het eens mee met het liedje.

    Ik paste hier en daar nog wat dingen aan.

    Hieronder vind u de tekst.

     

    Brian:

    Ik ben goed, ik ben goed ik ben goed…. De beste

    Lèon

    Ik weet dat ik de beste ben, Yeah!

    Beter dan al de rest.

    Jullie kunnen niet dansen of zingen als ik
    Léon

    Jullie schilderen niet als ik!

    Léon

    Jullie zijn nog slechter dan al de rest.
    Anne – Sophie en Caro:

    Onze handen zijn één.

    Onze ogen kijken eerst!

    Onze stem is er één!

    Het is de creativiteit die telt!

    S: Léon

    Waarom kunnen wij nu niet beter zijn?

    S: Léon

    Samen kunnen wij dit aan!

    Samen gaan we door,een beter team bestaat niet .

    Geloof ons nu maar, we zijn beter dan jouw.

     

    Tekst ingesproken op voorhand door de jury:

    Ik de jury heb besloten, we hebben veel gezien.

    Zeer mooi, zeer mooi,

    En die dans,

    Ik was helemaal verkocht

    En die lijnen van dat gezicht prachtig

    De muzische lijnen, wat een fluitwerk!

    De meisjes winnen. Léon verliest.

     

    S: Léon

    A en c:Waarom kunnen wij nu niet beter zijn?

    S: Léon                                                           B: ik weet dat ik verloren ben.

    A en C:Samen kunnen wij dit aan!

    S: Léon                                                                       B: Minder dan al de rest.

    Ik weet dat ik verloren heb!

    Léon

    Léon

    Léon

     



    Ik probeerde me in te leven in Léon en ook in onze personages hoe ik me zou voelen en wat ik er voor zou doen om toch te willen winnen. Op die manier zocht ik naar de juiste woorden. Ik voelde me redelijk goed bij het schrijven, maar ook wel een beetje onzeker voor de reacties van de medestudenten, zullen ze het wel goed vinden…

    Er kan natuurlijk altijd wel aan gesleuteld worden. En ik sta open voor alle commentaar.

    28-02-2010 om 00:00 geschreven door Caro Van Mensel  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Voorstelling
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De vulkaan in wording
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Datum

    Wat heb ik gedaan?

    Hoe heb ik het beleefd?

    Zondag 28 februari

    15 u – 17 u 30

    Met het verschrikkelijke slechte weer ben ik gestart met het maken van mijn interpretatie van de vulkaan.

    Ik dacht eerst dit in plasticine te maken, omdat het een mooi contrast was met het koper, qua kleurcombinatie. Maar gisteren ben ik eens gaan kijken in de winkel, en het kwam me toch wat te kostelijk uit, ook omdat ik veel nodig had.

    Daarom ben ik vandaag gestart met het maken van mijn ontwerp in wc-papierpulp.

    Ik ging eerst eens kijken naar vulkanen en hun vormen voor ik startte, zo vond ik het een leuk idee om mijn vulkaan te laten overstromen in laagjes, dit bleek wel iets moeilijker dan gedacht. Maar het resultaat mag er toch al wezen.

    Tussendoor als ik eventjes ontspan of tv kijk of zo werk ik ook aan mijn stalactieten, ik heb er ondertussen al een 20 –tal.

    Ik voelde me vrij euforisch om het te maken, ter ergernis van mama ’s avonds, want ik had er nogal een boeltje van gemaakt vond ze J. Je moet natuurlijk ruimte hebben om te werken vond ik. Heb alles mooi opgeruimd en heb me kostelijk geamuseerd.

    Ik vroeg wat mama en papa ervan vonden, mama zag er eerder een grot in. En papa zei niet zoveel. Tina mijn jongste zus zag er wel een vulkaan, tot mijn grootste verbazing. Dus ik was toch op een goede weg…

    Ik vind het zeker nog niet ok. Dinsdag vraag ik meer uitleg aan Mevrouw Vanhallewijn.

     

    Bijlagen:
    IMGP1092.JPG (29.5 KB)   

    28-02-2010 om 00:00 geschreven door Caro Van Mensel  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Beeldende opdracht
    26-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.les relatie muziek en ict en media

    Datum

    Wat heb ik gedaan?

    Hoe heb ik het beleefd?

    Vrijdag 26 maart ’10

    13 u 30 – 15 u 30

     

    Ik volgde een les bij van meneer Dewitte: Relatie muziek en ict en media.

    We kregen een aantal doelen rond media en muzische vorming die allemaal samengevat zijn en we dus niet meer moeten opzoeken. Hierop gingen we enkele lesideeën bedenken.

    Vb.:

    -          teken wat je voelt

    -          filmpje bekijken en er zelf muziek bij maken.

    -          Luisteren naar muziek en er zelf een filmpje bij maken.

    Daarna hebben we enkele zeer interessante websites bekeken om zelf met kinderen muziek te componeren.

    De interessantste vond ik www.Klarakids.be omdat er zoveel lesideeën op te vinden zijn.

    Ingebeeld lijkt me leuk als je rond het thema camera of iets dergelijks werkt. Dan is het een zeer leuke map om te gebruiken. Met leuke filmpjes.

    Hiervoor heb ik deze keuzemodule gekozen, ik wou nog extra informatie. En via deze weg heb ik al heel wat informatie gekregen. Ik was dan ook opgelucht dat het niet alleen uitproberen was maar dat ik ook nog extra beschikbaar materiaal kan weten te vinden.

    26-02-2010 om 00:00 geschreven door Caro Van Mensel  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vergadering De Klimop

    Datum

    Wat hebben we gedaan?

    Hoe heb ik het beleefd?

    Vrijdag 26 maart

    Ons muzisch project voorgesteld aan de school ‘De Klimop’ waar we het gaan uitvoeren.

    Ze gaven punten aan die volgens hen er zeker moeten inzitten en wat naar ervaring van vorig jaar, ze toch anders zouden willen zien.

    -          Ze willen dat we starten vanuit kunstenaars die ook met lijnen werken en deze kunstenaars erbij betrekken.

    -          Ze willen een duidelijke link tussen de workshops en de voorstelling.

    -          Ze willen de ouders erbij betrekken.

     

    Daarnaast bespraken we enkele detailles.:

    -          De leerkrachten zullen helpen begeleiden.

    -          Er zijn boxen aanwezig

    -          Er is een beamer aanwezig.

    -          De schooluren zijn de volgende:

    -          8 u 40 – 10 u 20

    -          10 u  40 – 12 u

    -          13 u 10 – 14 u

    -          14 u  25 – 14 u 45

    -          14 u 45 – 16 u

    -          Na de eerste stagedagen volgt een evaluatie voor ons. Dit hebben we gevraagd zodat we nog een aantal dingen kunnen bijsturen.

    -          Ik zal naar hen nog een mail sturen met de dagplanning van onze stage.

     

    Ik had het gevoel dat dit gesprek veel te laat kwam. Nu moesten we nog dingen aanpassen ‘eigenlijk heel wat’ .

    Beter is om direct in gesprek te gaan met de school… Om zo onmiddellijk op de zelfde golflengte te zitten.

    Ik begreep hun standpunt wel. Het lijkt me goed dat het voor de kinderen duidelijk is wat ze in de workshops gaan doen, door dit met onze voorstelling, voor te stellen.

    26-02-2010 om 00:00 geschreven door Caro Van Mensel  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Voorstelling
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Workshop Dans

    Datum

    Wat hebben we gedaan?

    Hoe heb ik het beleefd?

    Vrijdag 26 maart

    10 u – 12 u 30

    Anne – Sophie en ik, staken de workshop Dans in elkaar. We gingen op zoek naar lijnen in de bibliotheek in combinatie met dans, en tot onze grote verbazing was er zeer veel ter beschikking. Zo vonden we in Mikado een lesje rond vliegers uitgewerkt. Dit hebben we hier en daar aangepast en gebruikt voor de eerste graad. Omdat dit minder abstract is en ze toch nog een fantasie nodig hebben.

    Voor de derde graag en het vierde leerjaar, hebben we vooral in de map muzische vorming een aantal leuke ideeën gevonden, dat in combinatie met onze eigen ideeën en een herinnering aan een gekregen les van meneer Koen Crull.  Ik moet wel hier en daar nog enkele dingen aanpassen, zoals de doelen enzo verder opzoeken.

    Het ging zeer vlot vooruit. Samen zijn we tot zeer leuke ideeën gekomen. Ik voelde me ook deels opgelucht dat we toch al een workshop in elkaar gestoken hadden.

    Bijlagen:
    Workshop Dans 1ste-1.docx (15 KB)   
    Workshop dans 4- 5 - 6-1.docx (16.4 KB)   

    26-02-2010 om 00:00 geschreven door Caro Van Mensel  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Een muzisch project
    25-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Les fluotheater
    Wanneer Wat Hoe heb ik het beleefd?
    25 februari 2010
    13 u 30 - 15 u 30
    We kregen les van Koen Crull over Fluotheater.
    We hebben zelf een fluotheater gemaakt door eerst alles te verduisteren.
    We moesten zwarte kledij aandoen. Dit had ik aan. Daarna mochten we een willekeurig figuurtje uitknippen uit fluoriserend karton.Ik knipte een wolk uit. Daaraan kleefden we elk een rietje (zwart). En leerden we bewegen met het figuurtje. En hoe we het tevoorschijnt konden toveren.
    Vervolgens mochten we een eigen stukje in elkaar steken door gebruik te maken van fluoriserend papier of de megebrachte poppen. Hierop gaf Meneer Crull suggesties door ons te laten denken aan tik tak en er plots van een driehoek en een vierkant een huisje kan verschijnen, om dan weer tot een andere vorm te komen. Of om eerst een lege vaas te hebben, vervolgens een volle vaas met een bloempje erin. Of door poppen op een koord te laten dansen die poppen zijn ook fluoriserend.

    Er zijn drie basisregels:
    1. Je moet volledig zwarte kledij aanhebben en het nodige materiaal hebben.
    2. Je mag niet dicht in de verduisterde ruimte staan maar ver.
    3. Je moet oppassen als je je figuurtje over elkaar beweegt, want zo kan er een stukje van je figuur verdwijnen.

    Materiaal dat je nodig hebt:
    Zwarte doeken (veel)
    Zwarte Handschoenen
    Zwarte muts
    Een fluolampje
    een tafel of 2 voor in de klas.
    Scharen
    rietjes
    Fluoriserend papier
    poppen (eventueel)
    tape / plakband

    Er is ook een fluorkoffer te verkrijgen bij de provinciedienst.
    Ik vond het een zeer leuke les. Ik wist eerst niet wat ik me erbij moest voorstellen. Maar ik vind het een zeer leuk idee en zeer leuke les. Ik zou het wel eens durven uitproberen in mijn ingroeistage. Ik heb mij ook goed kunnen uitleven en vond het fijn om nog iets te kunnen leren rnd muzische.

    25-02-2010 om 18:03 geschreven door Caro Van Mensel  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pecha kucha
    Wanneer Wat? Hoe heb ik het beleefd?
    Donderdag  25 februari 2010
    10u - 12 u
    Met Anne - Sophie heb ik het  artikel voor een derde keer gelezen. 
    We hebben het van de website:
    WWW.cultuurplein.be gehaald.
    Het heet: De cultuurcoach: Brug tussen school en culturele instelling.
    We duiden de belangrijkste zaken aan en vatten de kerngedachte samen.
    We maakten een ppt. (een pecha kucha)
    De timing moeten wel nog beter bekijken.
    Ik vond het zeer interessant om dit eens te bekijken. Vooral hoe het in Nederland er zo anders aan toe kan gaan. Er was ook een vlote samenwerking tussen Anne - Sophie en mij. We zaten op dezelfde golflengte waardoor het werken vlot ging. We hadden elk ook het artikel al grondig doorgenomen waardoor alles nog vlotter ging natuurlijk.

    25-02-2010 om 12:05 geschreven door Caro Van Mensel  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Artikel over school en cultuur
    24-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Muzisch project
    Wanneer Wat Hoe heb ik het beleefd?
    Woensdag 24 februari
    13 u 30 - 16 u
    Samen met Brian, Anne - Sophie en Ruth werkten we aan het draaiboek. En werkten we kleinere detaills uit, waar sta ik als ik opkom, hoe wordt alles aan elkaar gemaakt? Zo hebben we heel wat kunnen doen.
    Ik had ook boeken opgezocht en teksten geslecteerd gisteren. Dit hebben ook eens doornomen en zo kwamen we ook op het idee om de teksten die we tussendoor moeten zeggen in een soort gedichtvorm te doen of er toch beter over na te denken. Want Anne - Sophie en ik vinden dat hoe minder je praat hoe beter bij dit stuk. Brian en Ruth vinden van niet. Maar ik vind het dan maar een gewoon toneelstukje dat je opvoerd en dat was toch niet de bedoeling dacht ik. Daarom vond ik het idee van de gedichten er tussen te plaatsen wel fijn. Dit zal Anne - Sophie en ik verder uitwerken. Zo is er wel tekst maar er is over nagedacht.
    We hebben veel gedaan rond dat draaiboek, dat moest ook gebeuren natuurlijk. Zo zijn onze meningen iets meer op elkaar afgestemd. :) Toch heb ik nog een raar gevoel dat wij nog niet op dat hoger niveau zitten. Morgen stellen we het aan de docenten voor, hopelijk klaart dit het een het ander op.

    24-02-2010 om 00:00 geschreven door Caro Van Mensel  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Voorstelling
    23-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Voorbereiding Voorstelling

    Wanneer?

    Wat hebben we gedaan?

    Hoe heb ik het beleefd?

    dinsdag 23 februari 2010

    13 u – 15 u 30

    We zijn gestart met de danswedstrijd voor te tonen en verder uit te werken. Anne – Sophie en ik hebben dit even voor getoond, vervolgens ging Brian en ik hier verder mee op weg. Ruth en anne –Sophie gaven ondertussen tips wat we beter konden doen. Hoe zij het zagen van op een afstand en hoe het over kwam voor het publiek. We hebben een zeer mooie wedstrijd vind ik zelf. We moeten wel nog meer op elkaar ingespeeld zijn. Oefening baart kunst zeker! J

    Daarna zijn we gestart met de muziekwedstrijd. Hierbij hebben we besproken hoe we het gedaan hebben en geoefend. => zie hieronder voor meer details.

    Daarna hebben we nog enkele dingen besproken. Daardoor ontstond weer een grote discussie. Onder meer over volgende onderwerpen waar we het nog niet over eens zijn:

    -          Praten van de verschillende figuren tijdens de voorstelling/ of alles laten vertellen door Ruth de scheidsrechter. (ik ben voor het 2de)

    -          De kostuums: Ik wil geen zwart omdat dit negatief is en anne – sophie wil wel zwart.  Beiden willen we wel onze buizen gebruiken als lijnen… en dit in functie van ons personage.

    -          De eindwedstrijd: Mijn idee is dat Anne – Sophie iets speelt op haar fluit terwijl ik erop dans en we dus samen werken. En Brian is maar alleen en zingt een liedje op die fluit.

    -          De woordwedstrijd: De teksten staan nog niet vast, hoe we het gaan doen daar is ook nog discussie rond…

    -           

    Dit werken we morgen verder uit en we bespreken en oefenen morgen ook het groter geheel!

    Nieuwe afspraak: woensdag 13 u 30 in D004 (klein lokaaltje)

     

    Nadien hebben we het materiaallijstje overlopen wie wat zal meebrengen of kan voor zorgen. En hebben we besproken wat we moeten vragen aan de school.

     

     

    Ik voelde me zeer goed in het begin en had er echt zin in. Ik heb me dan ook goed geamuseerd tijdens het dansen en tijdens de wedstrijd muziek ook. We zijn dan ook ver geraakt met deze twee wedstrijden en ik heb daar echt een fantastisch gevoel bij. Maar die discussies wegen voor mij toch door… Ik heb het gevoel tussen twee vuren te staan. Ik voelde mij niet super goed toen ik naar huis ging. Voor mij mogen die discussies gerust er zijn maar veel rustiger… Het voelt telkens aan als ruzie en verpest de groepssfeer iedere keer.

    dinsdag 23 februari 2010

    16 u 17 u 30

    Ik ben hierna naar de bibliotheek geweest om mooie passende gedichten te zoeken. Die ze eventueel kunnen gebruiken om te rappen of het idee kunnen gebruiken om er zelf iets van te maken.

    Volgende dichtbundel nam ik mee en ik koos er enkele gedichtjes uit:

    -          De droomjagers van Mary Heylema

    o   Schilderij

    o   geduld

    -          Altijd heb ik wat te vieren

    o   Désiréé André Sollie

    -          Ozo heppie Joke van Leeuwen

    o   Ozo heppie

    o   Kliedertje kloddertje klei

    o   Versje dat niet af is

    o   Antwoordapparaat

    o   Stiller!

    -          Mijn botjes zijn bekleed met deftig vel

    o   Buigen van Ted van Lieshout

    o   Ik ben een wolk van Ted van Lieshout

    -          Vensters

    o   Awe maintra van Jos Brabants

    o   Samen in de kamer Frank Adam

    -          Rakkemik van Elma van Haren

    In de gloria

    Het bezoek

    -          Met gekleurde billen zou het gelukkiger leven zijn van Jan Van Coillie

    ð  Hier heb ik er ook veel kunnen uithalen maar het zijn er een beetje te veel en meer als inspiratiebron.

     

     

    Ik ben graag met gedichten bezig en vond het dan ook niet zo erg om gedichten uit te zoeken voor de anderen omdat ze niets vonden. Ik hoop dat ze nu ook iets mooi vinden of bruikbaars. Ik heb er van genoten om door de vele gedichten een baan te zoeken.

     

    Muziekwedstrijd:

    1.       Anne – Sophie speelt een stukje.

    2.       Brian ergert er zich enorm aan en toont dit ook mimisch aan het publiek (wil zijn djembè op AS slaan, stopt zijn vingers in zijn oren,…)

    3.       Op een gegeven moment krijgt B. het idee om eens goed naast haar oor op zijn djèmbè te slaan. Anne – Sophie verschiet en deinst achteruit.

    4.       Anne – Sophie speelt weer een stuk en Brian roffelt op de trommel nadat Anne – Sophie plots stopt.

    5.       Idem 4.

    6.       Bij de derde keer dan Anne – Sophie stopt gaat Brian naar het publiek toe en speelt zijn ritme even en trekt hierbij het publiek…

    7.       Tot Anne – Sophie plots weer haar melodie begint te spelen want ze is heel erg boos…

    8.       B. kan hier echter niet mee lachen en wordt nu ook boos, hij gaat naar haar toe en probeert haar te doen stoppen door zijn vinger in haar fluit te steken. Wonder wel lukt dit en Anne – Sophie speelt vals en gaat ten onder.

    9.       Brian heeft nu heel het territorium voor zich en voelt zich de ultieme winnaar.

    10.   Anne – Sophie is ondertussen zo laag gezonken dat ze op de vloer ligt en speelt een heel triestig liedje.

    23-02-2010 om 20:56 geschreven door Caro Van Mensel  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Voorstelling
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Muzisch project

    Wanneer

    Wat hebben we gedaan?

    Hoe heb ik het beleefd?

    maandag 22 februari 2010

    13 u 30 – 15 u 30

    We bespraken  wat het muzisch project moest in houden. En luisterden naar meneer Dewitte.

    Er werden invloeden gegeven hoe je het kan doen.

    Na de uitleg hebben we met ons groepjes samen gezeten om te brainstormen. Hieronder ziet u welke ideeën eruit gekomen zijn.

    Ik had goed gevoel bij deze les, ik wilde direct beginnen aan het uitwerken van ateliers of workshops… De brainstorm verliep ook zeer vlot naar mijn idee. Ik weet van mezelf dat ik soms wat extravagante ideeën heb. En ga graag uitdagingen aan. Het leek voor mij leuk om de ouders te betrekken maar dat vonden ze te riskant.

     

    Dag 1

    8 u 30:

    Speeltijd

    We starten met onze voorstelling

    Presenteren onze workshops en laten de kinderen kiezen (namen opschrijven en kaartje meegeven?)

    Middagpauze:

    Workshops:

    Er zijn 4 workshops verdeeld onder 4 personen.

    1.       Muziek: Ruth

    Luisteren naar muziek en lijnen tekenen

    Partituren maken en spelen met keukenmateriaal.

    2.       Dans: Anne – Sophie

    Dansen op patronen

    3.       Beeld: Caro

    Kijken naar schilderijen van Van broecke

    Kijken naar de lijnen in foto’s

    Zelf foto’s maken van lijnen

    Schilderij kiezen en abstraheren van de lijnen

    4.       Drama: Brian

    Dramaspelletjes en rollenspel

     

    De workshops zijn telkens 50 min buiten beeld is 100 min. De lln kunnen dus kiezen tussen 2 of 3 workshops. Ze wisselen nadien.

    Dag 2:

    8 u 30: voorstellen van ateliers. + kiezen

    Er zijn 2 ateliers:

    1.       Muziek + drama: Een alledaags rollenspel op muziek zetten. (Anne – Sophie en Caro)

    2.       Filmpje la ligne maken met touwen (Brian en Ruth)

    Middagpauze:

    Voorbereiding toonmoment (30 min)

    Toonmoment

    Evaluatie in groepen van de ateliers

    Opmerkingen:

    -          Er moet opbouw zitten tussen de workshops en de ateliers. Momenteel is dit enkel zo tussen bij muziek en drama voor het atelier muziek en drama. Maar de twee andere workshops hebben niets te maken met atelier 2. Ofwel zouden we het atelier moeten aanpassen ofwel de workshops.

    -          Ik vind het idee la ligne fantastisch maar vraag me af of het muzisch sterk genoeg is?Ik weet dat het fantastische resultaten zal opleveren maar is het niet te technisch?

    23-02-2010 om 12:40 geschreven door Caro Van Mensel  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Een muzisch project
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Beeldopdracht
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Wanneer

    Wat hebben we gedaan?

    Hoe heb ik het beleefd?

    Dinsdag 23 februari 2010

    8 u 30 - 11 u

    We hebben in deze les beeld, naar werken van vorig jaar gekeken. Wat het zeker niet mag zijn. En wat het kan zijn.

    Ik heb verder gewerkt aan mijn idee. En heb dus ook besloten om mijn eerste idee uit te werken dit vind ik het sterkste.

    Ik probeerde eerst in

    papier -marchè een stalactiet te maken, veel te groot natuurlijk. Daarna probeerde ik het met gips dat geen gips bleek te zijn maar voegels. Dit vond ik ook niet goed! Alles viel uit elkaar. En door een stom toeval, koperdraad die ik uit elkaar haalde, dat ik zo mooi vond. Dacht ik dacht misschien wel leuk was om iets met koperdraad te doen. Ik probeerde ‘stalactieten te maken’ in koper en wonder wel kwam er iets moois uit wel niet helemaal stalactiet meer maar die vorm vind ik zeer zeker iets mooi. Mevrouw Van Hallewijn gaf me het idee om deze vormen tegen de rand van mijn kijkdoos te kleven en er meerdere te maken.

    Ik voelde mij eerlijk gezegd niet zo super goed in mijn vel. Ik was een beetje loom en had hoofdpijn. Daardoor kwam ik zeer traag op gang. Door de motivering van Mevrouw Van Hallewijn lukte het uiteindelijk toch.

    Wat ik nog ga doen:

    -          ‘ de kopervormpjes verder uitwerken (zo’n 40tal)

    -          Kijken hoe ik vormpjes aan mijn kijkdoos kan bevestigen…

    -          De vulkaan verder uitwerken en kijken in welk materiaal ik het zal maken. Ik twijfel tussen gips en tussen plasticine of fimo. Dit door de kleurencombinatie geel met zwart en koper vond ik zeer geslaagd maar plasticine is voor mij dan weer niet ruw genoeg. Ik wil de vulkaan ruw maken aan de buitenkant.

    23-02-2010 om 00:00 geschreven door Caro Van Mensel  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Beeldende opdracht


    Archief per week
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Categorieën
  • Artikel over school en cultuur (1)
  • Beeldende opdracht (7)
  • Bouwsteen lijn (1)
  • Een muzisch project (4)
  • Voorstelling (15)


  • Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs