Inhoud blog
  • Eindreflectie!
  • Laatste praktijkdag!
  • Op stage 2...
  • Beeldopdracht
  • Rap oefenen.
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Logboek
    Muzische Vorming
    14-03-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Beeldopdracht

    Zondag 14 maart ’10

    Vanaf 15 u – 21 u

    Ondertussen ben ik naar de dokter geweest, en heb veel geslapen en in mijn bedje gelegen. Ik heb een ontsteking aan de buis van Eustachius. Ik hoop dat het morgen vele beter zal gaan, want momenteel heb ik er mijn twijfels over. Vandaag heb ik toch tussen het slapen door gewerkt aan mijn ‘vulkaan’ maar volgens mijn familie  is het al een stront, een kauwgum of een hoed. Ja kunst is dan ook subjectief…   Hierdoor begon ik wel te twijfelen aan mijzelf en stuurde ik een mailtje naar mevrouw VanHallewijn. Ik heb toen toch besloten om er hier en daar wat wit aan toe te voegen. Eerst had ik nog wat de witte puntjes bijgewerkt. Daarna heb ik hem bespoten, hierna heb ik mijn kurkplank gezaagd die ik vrijdag met papa gaan kopen ben in de stock.  En ook heb ik al die vormpjes in koperdraad gemaakt. Zie bij de foto’s hoe het er voorlopig uitziet. Het ging wel zeer traag vandaag! Maar ik ben wel blij dat ik toch iets heb kunnen doen.





    14-03-2010 om 00:00 geschreven door Caro Van Mensel  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Beeldende opdracht
    11-03-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rap oefenen.

    Donderdag 11 maart 2009

    We spraken om 13 u af aan het opneemlokaal met Anne –Sophie, Brian , Ruth en mezelf. Dit om de rap nog even in te oefenen en het geheel. Dat laatste was toch de bedoeling, maar is er niet meer van gekomen. Brian was weer te laat. Hij is pas 13 u 20 komen opdagen. Zelfs Ruth vond dit lastig merkte ik.  Ik voelde me echt zeer slecht, en was eigenlijk niet in de stemming. Toch ik heb doorgezet en hebben wij dit verder ingeoefend. Zeker 6 keer hebben we de rap opnieuw gedaan. Ik was eigenlijk wel blij hiervoor. Zeer enthousiast was ik wel niet vandaag en ik reageerde dit een beetje af op Anne – Sophie. J Gelukkig maakte ze het me duidelijk want ik had het niet echt door.  Ik was eigenlijk redelijk ziekjes. Om 14 hadden we les van Mevrouw Lieve Lootens dus meer konden we niet repeteren.

    Bijlagen:
    Ik de chef van de ring.docx (13.6 KB)   

    11-03-2010 om 00:00 geschreven door Caro Van Mensel  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Voorstelling
    10-03-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Muzische koffers en Voorwaarts Mars

    Woensdag 10 maart ’10

    Om half 2 kom ik aan in het provinciehuis, veel te vroeg blijkbaar… Het begint maar om 2 u!Oeps…. Geen probleem ik pruts nog een beetje aan mijn beeldend werk…  Om 2 u start de uitleg… We kwamen binnen in een aula met microotjes. Ik zat precies op een congres. Leuk gevoel! Ik werd meegesleurd door een enthousiasme meneer Jo! Volgens mij kan hij de saaiste onderwerpen nog interessant maken. Fantastisch om hem bezig te zien. Dat was voor mij al heel speciaal en fascinerend. Wat voor mij vooral bijbleef is hoe je kinderen muzisch iets kan bijbrengen en de houding daartoe motiveren is zeer belangrijk. Ook het truckje met het doosje vond ik een zeer fijn idee… Hun fantasie kan zo magisch zijn! Je neemt dus een doosje en vraagt aan je lln wat ze zouden willen dat erin zit? Uiteindelijk hebben ze alles al opgesomd en is de weg ernaar toe veel belangrijker ! Het PROCES is zo belangrijk! Dit moeten we ook kind per kind bekijken vind ik. Hierna deed meneer Koen Crull een uiteenzetting van twee muzische koffers: De fluokoffer en de bouwkoffer. Twee zeer bruikbare koffers met leuk materiaal en toffe lesideeën. De fluokoffer hadden we reeds een idee van omdat we hier les over gehad hebben. Nadien konden we enkele koffers inkijken. Wat het boeiendste voor mij toch was. Zo heb je een idee wat er is en wat je ermee kan doen.

    Vervolgens fietsen we naar het station om daar de trein te nemen, wat een spanning! Op het nippertje hebben we de trein gehaald. Op naar Gent! Emmie en Alexander zaten ook op onze trein, en zo vertrokken we met 5 naar Gent, de anderen waren ondertussen al onderweg.

    Toen we toekwamen in Gent, namen we de tram en gingen daarna naar Voorwaarts Maart.  We gingen eerst nog allen een frietje stekken. En toen gingen we naar de eerste voorstelling.

    Iets zeer speciaal. Twee pianisten  die een prachtig stuk speelden en je kon hun handen zien wat het nog mooier maakte. Telkens zei stopten kwam er een stukje woord, een tegenverwoording tussen twee mensen, door woorden sneller te gaan zeggen, ontstond er soms ene soort nonsenstaal. Dit was volgens mij zeer moeilijk. Het had ook zeer veel humor. Ik heb dan ook genoten van dit stuk.

    Hierna kwam een orkest binnen, in het orkest zat een gitarist wat het op zich al heel speciaal maakte, 2 violen een cello, contrabas, dwarsfluit, gong en een zangeres. Het geheel was zeer mooi en ik kon het wel appreciëren. Vooral het gebruik van een gitarist vond ik speciaal. Ook de zangeres gebruikte geen woorden maar klanken. Ik heb genoten van ieder moment. Toch had ik het extremer verwacht, omdat ze hadden gezegd het moderner en specialer was dan normaal. Ik vond het zeer goed, maar voor mij mochten ze nog verder gegaan zijn.

    Nu kwam het laatste stuk dans en film, toen opnieuw het orkest opkwam vroeg ik me af of de dansers op hun muziek gingen dansen, het tegendeel was waar, een danseres die gefilmd was danste op de muziek. Mooi maar ik was op dit moment toch teleurgesteld, voor mij was het te moeilijk om te kijken naar het beeld en me te concentreren om de mooie muziek.  Ik had ook een echte danseres verwacht. Dus genoot ik maar weer van de muziek. 

    Tot mijn verbazing kwam gelukkig nog drie danseressen op en een pianiste. Ik zeer blij. Ze hadden elk hetzelfde soort kleedje aan maar dan in een verschillend kleur. Ze starten door in een micro enkele Duitse, Nederlandse en Engelse woorden uit te spreken. Ze hadden duidelijk een probleem. De dans was begonnen, zeer mooi om te zien die gelijktijdigheid of juist twee danseressen die gelijktijdig dansen en de derde doet iets anders, waardoor de derde op dat moment meer opvalt. Ze dansen nogal meeslepend en veel grondbewegingen. Ook kwam het seksueel getint over. Ze namen vaak elkaars vagina vast of keken ernaar. Ik begreep nog niet waarom, ik dacht dat ze misschien verkracht waren geweest of zo. Mij stoorde dat seksuele niet zo erg, ze hadden wel nog zwarte onderbroeken aan é. Ik vond het geheel zeer mooi en intrigerend . Op het einde bleek dat ze het epicentrum van zichzelf zochten, de leerkracht kwam en vertelde dat dit niet bestond en dat mochten stoppen met zoeken. Zeer leuk bedacht.  

     

     

     

    10-03-2010 om 00:00 geschreven door Caro Van Mensel  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    09-03-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Workshops en ateliers

    Dinsdag 9 maart ’10

    We wisten al een beetje hoe de werking ging, ik voelde me wel helemaal niet goed. Snipverkouden. Om 8 u 45 zijn we gestart aan de workshops, hierdoor schoof alles een beetje op. Dit kwam omdat  de kinderen eerst nog in ‘ de kring ‘ moesten zitten.  Waardoor ik maar 45 min meer had voor mijn workshops ’s morgens. De workshops waren op zich wel goed gelukt. Ik was meer op mijn gemak omdat ik wist hoe het zou lopen. Het was wel niet af. Maar dit is volgens mij ook logisch… Een beeldactiviteit duurt nu eenmaal langer dan 45 min. Zeker met schilderen. Na de speeltijd hebben we de leerlingen ingedeeld. Ze mochten zelf kiezen welk atelier ze wouden doen, dit ging gelukkig goed. Daarna gaven we ze elk één grote opdracht. Vb.: In beeld: Maak 1 groot werk samen rekeninghoudend met her werk van Miro. Je mag ook drie dimensioneel werken met klei, en je fantasiebeest maken. Samen vormt dit 1 groot geheel. We toonden dit nadien in een toonmoment voor ouders en kinderen. De kinderen vertelden zelf wat ze gedaan hadden of toonden wat ze ingeoefend hadden. Er waren enkele zeer mooie resultaten bij! => Voor foto's klik op de onderstaande link!

    Bijlagen:
    http://picasaweb.google.be/lh/sredir?uname=klimop.0910&target=ALBUM&id=5450021833790156193&authkey=Gv1sRgCMj7ma6e6v6EQg&feat=email   

    09-03-2010 om 00:00 geschreven door Caro Van Mensel  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Een muzisch project
    08-03-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Voorstelling + workshops uitvoeren!

    Maandag 8 maart:

    7 u 45 – 16 u

    Toen we aankwamen (Anne – Sophie en ik) zijn we alvast gestart met het ophangen van de doeken. Brian en Ruth waren ondertussen naar school gereden met de auto voor het andere materiaal op te halen.

    Wanneer Brian en Ruth toekwamen konden we onze opstelling verder in orde plaatsen.  Dit verliep vrij vlot, we konden zelf de rap nog eens oefenen. En overliepen nog eens de volledige voorstelling.

    10 u 40

    De kinderen komen binnen en zetten zich klaar voor de voorstelling. Ik heb echt genoten van de voorstelling. De kinderen deden ook zeer goed mee! Ze waren zeer enthousiast. Dat bewijst voor mij al veel. Toch merkte ik dat de rap niet zo super was, Anne- Sophie en ik moesten winnen maar, Brian kon het eigenlijk veel beter dan ons. Dus wij moeten echt nog veel meer oefenen. Maar op zich vond ik het fijn om te doen en heb het zeer fijn gevonden. Hierna Vertelde Anne – Sophie wat we nog gingen doen aan de kinderen. En ik verdeelde de kinderen in groepjes? We bespraken hierna in groepjes de voorstelling. Wat viel erop tijdens de wedstrijden? Welke lijnen hebben jullie allemaal herkend? In muziek wat waren daar de lijnen? Wat vond je van de voorstelling enz.

    13 u 10

    We starten met de workshops, het was voor iedereen een beetje zoeken. Ik had de workshop beeld/ schilderen. Beeld bleek nogal een moeilijk woord t zijn voor de kinderen. De instap lukte goed, maar ik kwam wat in tijdsgebrek. Dat paste ik de volgende workshop aan door de instap (jammer genoeg) weg te laten. Soms had ik maar 40 min. Dit was zeer krap voor een workshop beeld uit te voeren waarin je wil tekenen en schilderen en uitleg geven over Miro. Maar het was echt een fantastisch gevoel . Er kwamen zeer mooie werkjes te voorschijnt! Ik geniet er echt met volle teugen van!

    Net echte Miro’s die kinderen… Het eerste leerjaar was meestal klaar en het was voor mij ook zeer mooi! Ik zou het zelf ophangen in mijn huis laten.

    In de workshop muziek, luisterden ze eerst en maakten daarna partituren. Hierna gingen ze zelf muziek maken via de partituren. Dit bleek iets te moeilijk te zijn, daarom paste Anne –Sophie haar workshop aan. Zo ging ze werken met woorden waarin ritmes verborgen zaten: vb.: Koffie met melk! Dit werkte beter. In Dans gingen ze via vliegers en vliegen dansen op lijnen. Daarbij waren ze super super enthousiast! In de workshop toneel gingen ze werken met lijnen in combinatie met reële situaties. Zo moesten ze op een catwalk op een bepaalde soort lijn wandelen. De leerlingen waren hier ook zeer enthousiast over.

    Ook de leerkrachten hielpen hier en daar mee, wat het voor ons ook minder zwaar maakte. Ik had alleszins een fantastisch gevoel op het einde van deze dag!

     

     

     

    08-03-2010 om 00:00 geschreven door Caro Van Mensel  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Voorstelling


    Archief per week
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Categorieën
  • Artikel over school en cultuur (1)
  • Beeldende opdracht (7)
  • Bouwsteen lijn (1)
  • Een muzisch project (4)
  • Voorstelling (15)


  • Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs