Inhoud blog
  • Eindreflectie!
  • Laatste praktijkdag!
  • Op stage 2...
  • Beeldopdracht
  • Rap oefenen.
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Logboek
    Muzische Vorming
    15-03-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Op stage 2...

    Maandag 15 maart ’10

    Anne – Sophie en ik waren al om 7 u 50 op school aanwezig. Ik zag het al helemaal zitten. Anne – Sophie iets minder, ze had een beetje zenuwen, omdat het nu voor haar stageklas ging zijn. We starten terwijl we aan het wachten waren op Brian en Ruth al maar met de opstelling van de boxring. We waren sneller klaar dan anders , maar mochten geen lawaai maken, waardoor we niet echt een generale konden uitvoeren. Jammer. Toch had ik er reuze zin in… Om 11 u was het dan zover. De kinderen stromen toe en kiezen een plekje om te zitten, we wachten tot ze volledig stil zijn…

    We starten, de leerlingen deden zeer goed mee! Ze waren ook zeer enthousiast, soms een beetje overenthousiast. Monsieur Léon, Monsieur Léon, Monsieur Léon!!! De kinderen hadden er duidelijk zin in. Ook de bokshandschoenen die we dit keer wel hadden waren een leuke accent. Ik vond dat onze voorstelling toch al iets beter was dan de vorige keer, vooral de rap was zeer geslaagd! Maar mocht de samenwerking beter gelopen zijn vind ik dat onze voorstelling toch nog beter had gekund. De teksten die Ruth zei, beter voorbereiden, over nadenken… Het was zeker niet slecht vind ik, ik was tevreden dat de kinderen het zeer leuk vonden. En voor deze groep hebben we er toch het beste uitgehaald denk ik.

    Ik vond het wel jammer dat de docenten niet aanwezig waren bij een voorstelling, want het is wel veel beter dan in het begin.

    Ik vertelde wat we zouden doen en we konden de groepjes vrij makkelijk indelen. De lln starten elk bij één van ons. Ik startte met de zwarte groep. We bespraken de voorstelling.

    -          Wat vond je ervan?

    -          Wat viel op in muziek?

    -          Welke soorten lijnen heb je allemaal gezien?

     

    De lln waren zeer enthousiast over het geheel. Ze vonden wel Léon een beetje vals speelde. En het dus wel terecht was dat hij verloren had. Ze zagen op den duur overal lijnen in…

    Hierna speelde ik een soort ritmisch bewegingsspelletje om ze wat beter te leren kennen. (5 min) Vb. Ca – ro (ik zei mijn naam en maakte er twee bewegingen bij)

     

    Middagpauze, we zetten alles klaar voor de workshops. Veel afplakwerk voor de tafels af te dekken en verf klaar zetten, muziekpartituren schrijven en muziek klaar zetten. 

    13 u 10: het is zover, de lln stromen binnen, in mijn workshops, starten we met te kijken naar kunstwerken van Miro, wie Miro was, wat hij allemaal deed en wat er belangrijk is in zijn werken. Ik heb de workshop iets wat aangepast, tegenover vorige week, de lln wat meer achtergrond vertelt over Juan Miro. Dit omdat de lln dit wel aankunnen. De tijd blijft een probleem en is altijd te kort. Bijna nooit geraken de mirokunstwerkjes af. Dit is ook logisch met maar drie kwartier per workshops. Ze gaan ze verder afwerken in de klas. De leerkrachten zijn alvast zeer positief! De zwarte groep was wel een zeer zware groep om aan les te geven. 2 lln verpesten het een beetje voor de andere lln, maar ik heb ze dan uit elkaar gehaald, wat toch al veel oploste. Bij de tweede groep heb ik rustige klassieke muziek opgezet, waardoor de kinderen ook veel meer tot rust kwamen. Ik heb ook daardoor meer genoten van deze 2de workshop. Kortom het was een bekrachtigende  dag!







    15-03-2010 om 00:00 geschreven door Caro Van Mensel  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (1 Stemmen)
    Categorie:Voorstelling
    11-03-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rap oefenen.

    Donderdag 11 maart 2009

    We spraken om 13 u af aan het opneemlokaal met Anne –Sophie, Brian , Ruth en mezelf. Dit om de rap nog even in te oefenen en het geheel. Dat laatste was toch de bedoeling, maar is er niet meer van gekomen. Brian was weer te laat. Hij is pas 13 u 20 komen opdagen. Zelfs Ruth vond dit lastig merkte ik.  Ik voelde me echt zeer slecht, en was eigenlijk niet in de stemming. Toch ik heb doorgezet en hebben wij dit verder ingeoefend. Zeker 6 keer hebben we de rap opnieuw gedaan. Ik was eigenlijk wel blij hiervoor. Zeer enthousiast was ik wel niet vandaag en ik reageerde dit een beetje af op Anne – Sophie. J Gelukkig maakte ze het me duidelijk want ik had het niet echt door.  Ik was eigenlijk redelijk ziekjes. Om 14 hadden we les van Mevrouw Lieve Lootens dus meer konden we niet repeteren.

    Bijlagen:
    Ik de chef van de ring.docx (13.6 KB)   

    11-03-2010 om 00:00 geschreven door Caro Van Mensel  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Voorstelling
    08-03-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Voorstelling + workshops uitvoeren!

    Maandag 8 maart:

    7 u 45 – 16 u

    Toen we aankwamen (Anne – Sophie en ik) zijn we alvast gestart met het ophangen van de doeken. Brian en Ruth waren ondertussen naar school gereden met de auto voor het andere materiaal op te halen.

    Wanneer Brian en Ruth toekwamen konden we onze opstelling verder in orde plaatsen.  Dit verliep vrij vlot, we konden zelf de rap nog eens oefenen. En overliepen nog eens de volledige voorstelling.

    10 u 40

    De kinderen komen binnen en zetten zich klaar voor de voorstelling. Ik heb echt genoten van de voorstelling. De kinderen deden ook zeer goed mee! Ze waren zeer enthousiast. Dat bewijst voor mij al veel. Toch merkte ik dat de rap niet zo super was, Anne- Sophie en ik moesten winnen maar, Brian kon het eigenlijk veel beter dan ons. Dus wij moeten echt nog veel meer oefenen. Maar op zich vond ik het fijn om te doen en heb het zeer fijn gevonden. Hierna Vertelde Anne – Sophie wat we nog gingen doen aan de kinderen. En ik verdeelde de kinderen in groepjes? We bespraken hierna in groepjes de voorstelling. Wat viel erop tijdens de wedstrijden? Welke lijnen hebben jullie allemaal herkend? In muziek wat waren daar de lijnen? Wat vond je van de voorstelling enz.

    13 u 10

    We starten met de workshops, het was voor iedereen een beetje zoeken. Ik had de workshop beeld/ schilderen. Beeld bleek nogal een moeilijk woord t zijn voor de kinderen. De instap lukte goed, maar ik kwam wat in tijdsgebrek. Dat paste ik de volgende workshop aan door de instap (jammer genoeg) weg te laten. Soms had ik maar 40 min. Dit was zeer krap voor een workshop beeld uit te voeren waarin je wil tekenen en schilderen en uitleg geven over Miro. Maar het was echt een fantastisch gevoel . Er kwamen zeer mooie werkjes te voorschijnt! Ik geniet er echt met volle teugen van!

    Net echte Miro’s die kinderen… Het eerste leerjaar was meestal klaar en het was voor mij ook zeer mooi! Ik zou het zelf ophangen in mijn huis laten.

    In de workshop muziek, luisterden ze eerst en maakten daarna partituren. Hierna gingen ze zelf muziek maken via de partituren. Dit bleek iets te moeilijk te zijn, daarom paste Anne –Sophie haar workshop aan. Zo ging ze werken met woorden waarin ritmes verborgen zaten: vb.: Koffie met melk! Dit werkte beter. In Dans gingen ze via vliegers en vliegen dansen op lijnen. Daarbij waren ze super super enthousiast! In de workshop toneel gingen ze werken met lijnen in combinatie met reële situaties. Zo moesten ze op een catwalk op een bepaalde soort lijn wandelen. De leerlingen waren hier ook zeer enthousiast over.

    Ook de leerkrachten hielpen hier en daar mee, wat het voor ons ook minder zwaar maakte. Ik had alleszins een fantastisch gevoel op het einde van deze dag!

     

     

     

    08-03-2010 om 00:00 geschreven door Caro Van Mensel  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Voorstelling
    07-03-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Toch nog afspreken...

    Zondag 7 maart

    22 u 15 – 23 u 30

    Ik had dit weekend een mailtje naar Brian en Ruth gestuurd om verder af te spreken. Blijkbaar is er via e-mail iets mis gelopen.  Want Ruth had ook een mailtje naar mij gestuurd met de zelfde vraag. Gelukkig konden we elkaar nog via gsm bereiken. We spraken af wanneer ik in Brugge was aan haar kot. Niet ver van mijn kot.

    Anne – Sophie had ondertussen onze eindbattl doorgestuurd en kon niet afspreken zondagavond. Zie bijlage!

    We oefenden in:  De eindbattl, en bespraken wat er nog nog moest gebeuren.

    -          Ik stuur nog de klaslijsten opnieuw door naar Brian, mijn inkt bleek niet extreem goed af te drukken.

    -          Ik nam al mijn materiaal al mee, zodat dit mee in de auto kon.

    -          De muziek moest nog ingekort worden.

    -          Ik vertelde hen over de personages: Ik was een soort Spaanse Diva en anne – Sophie een Chique mevrouw. Julia en Maria.

    -          Ik toonde het lint en ‘straps’ dat ik meenam.

    Bijlagen:
    Ik de chef van de ring.docx (13.6 KB)   

    07-03-2010 om 00:00 geschreven door Caro Van Mensel  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Voorstelling
    05-03-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De laatste loodjes...

    Vrijdag 5 maart: Voorstelling

    Wat ik gedaan heb?

    Om 9 u hadden Brian en ik afgesproken om de dans nog eens goed in te oefenen. Dit bleek moeilijk te gaan aangezien Brian niet afkwam. Om 9 u 30 kwam Anne – Sophie. Samen hebben we het decor klaargezet. Om 9 u 45 kwam Ruth toe, met haar oefenden we de eindbattl nog eens. Rond 10 u 15 kwam Brian eindelijk toe en konden we oefenen.  Dit bleek ook nog niet te simpel te zijn. Want Brian was nog niet helemaal wakker. Ik was eigenlijk wel boos op hem dat hij te laat was. Maar dat ebt vlug weg eens ik het heb kunnen zeggen.  Gelukkig ging het na een tijdje beter. We zijn gestart met een doorloop. De muziek wilde ook nog niet zo goed meewerken, waardoor iedereen een beetje gefrustreerd raakte doordat we in tijdsnood zaten. Meneer DeWitte kwam rond 10 u 30 eens een kijkje nemen. Veel hadden we nog niet kunnen oefenen, en toen ik voorstelde voor gewoon te doen. Vond Brian dit niet goed, hij wilde eerst nog eens alles op papier bekijken. Meneer De Witte stelde dan maar voor om  over een half uur eens terug te komen. Toen hij weg was, lukte het blijkbaar beter, ik begreep wel niet waarom. We oefenden dan de doorloop en alles dus, de battls op zich lieten we even weg.

    Meneer De Witte kwam opnieuw langs, en kwam juist op het einde kijken, die helemaal nog niet goed zat. Het lukte maar niet om die battl goed te krijgen, het samen zingen lukte niet zo goed van Anne – Sophie en Ik, Anne – Sophie heeft een zeer hoge stem en overstemd mij telkens.  

    De voorstelling op zich die we voor meneer Dewitte deden, was zeker nog niet op punt… 

    -          Hij stelde voor om van kleedje te wisselen met Anne – Sophie (goed idee bleek later)

    -          Alles moest beter aan elkaar gezet worden.

    -          De eindbattl vond hij de tekst vaak te moeilijk.

    -          De woordkeuze van battl zou beter wedstrijd zijn voor lln van 1, 2 en 3de lj.

    -          …

    Ik hoopte dat het tegen 15 u inorde zou komen. Maar was hier ook wel realistisch in.

    Om 13 u spraken we opnieuw af om nog eens te oefenen. Dit ging wonderwel al een stuk beter. Ik voelde me er ook al een stuk beter bij… Juist de eindbattl vond ik nog niet goed.

    Om 15 u was het dan zover, ik ben er helemaal voor gegaan. En voelde me er al wat beter bij. Toch vind ik het jammer dat de presentatie niet een week eerder was, zo konden we er nog wat aanwerken of bewerken aan de hand van de tips die we kregen van de docenten. Nu was dit moeilijker omdat maandag alles al inorde moest zijn.

    Nabespreking met enkele tips:

    -          De personages moeten een naam krijgen en vb. een attribuut.

    -          De personages moeten meer in hun rol zitten.

    -          De woordkeuze van de jurry moet beter over nagedacht zijn.

    -          Voor de eindbattl zouden we beter een rap maken of zoiets.

    -          Het schilderen kan eventueel naast elkaar, zodat het pedagogisch niet verkeerd overkomt naar de kinderen toe. Dat het mag dat je over een ander zijn werk mag schilderen.

    Na onze voorstelling keken wij naar de voorstelling van de anderen. Deze was zeker en vast beter dan de onze, ze was af. Ik vond het geheel zeer mooi om te bekijken. Zei kregen de tip om het decor ‘ de wasmachine een beetje aan te passen en live te zingen.

    Ik vroeg me wel af of de doelgroep voor het 5 en 6de leerjaar wel ok was. Maar het was een prachtig stuk.

    Nadien probeerden we nog een datum te zoeken om dit weekend af te spreken. Dit was moeilijk…  Uiteindelijk spraken we half en half af voor zondag, maar dit was nog niet helemaal duidelijk…

    Anne – Sophie zou een nieuwe eindbattl schrijven op basis van een rap die ik al reeds gemaakt had en zou doorsturen naar haar. Ik had hier graag aan meegeschreven en gewerkt, maar dit bleek te moeilijk om af te spreken.

    05-03-2010 om 00:00 geschreven door Caro Van Mensel  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Voorstelling
    03-03-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Voorstelling bewerken

    Datum

    Wat heb ik gedaan?

    Hoe heb ik het beleefd?

    3 maart ’10

    10 u – 11 u 45

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     




    13 u – 16 u

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     









    20 u – 30 tot

    21 u

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     


    21 u 22 u 45

     

    Muziekbattl

    Na de les van meneer Crull. Kwamen we samen om nog even te werken aan de muziekbattl. Dit omdat Ruth ziek was en ze daar gemist kon worden. Ik hoopte dat Ruth zich snel beter zou voelen… Want het is natuurlijk niet prettig om ziek te zijn, dan voel je je altijd minder goed in je vel. Ik maakte vlug een partituur voor hen. En nam de rol in me op om te luisteren hoe het samen klonk en probeerde hen hier en daar te vertellen hoe het over kwam en zei hen wat goed en minder goed was. Ik was een en al enthousiasme.

     

    Dit kwam eruit:

    A-S speelt eerst een stukje alleen, B stoort zich verschrikkelijk aan A-S haar gefluit en laat dit ook duidelijk merken. B: probeert hier en daar er is tussen te spelen, want hij wil ook laten horen wat hij in zijn mars heeft. Uiteindelijk laat AS, B spelen omdat hij te irritant begint te doen. A-S kijkt wel heel sip hierom omdat ze niet meer mag spelen. Uiteindelijk speelt ze toch… een heus gevecht met zeer veel spanning,…

    Dit zijn enkele ideeën die er in moeten zitten na de improvisatie:

    -          Spanning

    -          Voor en naspelen

    -          Telkens gaat Brian luider, vervolgens gaat A-S luider.

    -          A-S speelt sneller

    Ik toonde ook eventjes de tekst voor de eindbattl. Ze vonden deze blijkbaar zeer goed. Dit gaf me ook wel een goed gevoel, want ik ben er lang bezig geweest. We probeerden dit ook even te zingen.

    Dansbattl + geheel

     

    Vandaag zijn gestart met de totale verloop van de voorstelling. Het aaneenrijgen van het geheel. Dit ging vrij vlot. En ik merkte wat een energie er in ons zat! We zaten vandaag echt op dezelfde golflengte.

    Hierna improviseerden we een dansbattle samen dat ik al deels had voorbereidt nadat we gisteren hier ook al enkele bewegingen hadden bij geïmproviseerd. Gingen alle dagen maar zoals vandaag! Jammer genoeg kan ik morgen niet aanwezig zijn, ik moet naar mijn stageschool (ingroeistage) een dagje gaan observeren.

    Maar ja iedereen moet dit doen tijdens de keuzemodule dus. Het valt alleen een beetje slecht.

    Meneer Dewitte kwam ook eventjes langs, dit vond ik wel fijn. Zo gaf hij enkele tips voor de muziekbattl. Hopelijk gaan ze morgen zo verder als vandaag! Ik heb er vertrouwen in.


    Nadat we vandaag de dansbattl samen geïmproviseerd hebben, heb ik de dansbattl uitgeschreven.  Je vind hem hieronder:

    1.       Brian 4 keer 4 tellen alleen.

    2.       Brian passeert Caro en ik schiet in actie. (sta te trappelen ter plaatste)

    3.       Brian ‘4 tellen op zijn eigen plaats.

    4.       Nog eens 4 tellen en we gaan naar voor.

    5.       4 x 4 keer naar voor en naar achter. (B blijft daartussen 1 x staan)

    6.       We gaan diagonaal wanneer we elkaar tegenkomen keren we elkaar de rug toe.

    7.       Hierna gaan we 4 x 4 tellen op de andere lijn lopen.

    8.       We komen weer naar het midden en Brian laat Caro bevriezen.

    9.       Brian loop 1 maal de lijnen rond en komt Caro weer tegen.

    10.   Brian volgt Caro.

    11.   Caro stapt achteruit, Brian vervolgens ook en Caro blijft staan.

    12.   Brian gaat naar de andere hoek.

    13.   We passeren elkaar steeds zijwaarts (4 x)

    14.   We komen elkaar opnieuw tegen in het midden.

    15.   Schop, schop, schop, schop, en een stamp op caro haar hoofd.

    16.   Caro wordt kleiner en blijft ter plaatse bewegen.

    17.   Vervolgens stappen we 1 x rond

    18.   We tollen rond naar het midden en boxen naar elkaar toe en weer weg. (4 x)

    19.   Vervolgens blijft caro tollen naar het midden en blijft maar tollen tot ze haar draad kwijt geraakt en op de grond valt.

    20.   Brian loopt verder op de lijnen.

     

    Ik stuurde een mailtje in naam van ons allen met een aantal vragen naar de leerkrachten en het vollediger geheel van ons project, hieronder vind je de mail:

     

    Beste directeur, leerkrachten,

    -        Zouden wij klaslijsten kunnen krijgen? Dit om de groepen zelf al in te delen.

    -        Zoals jullie zien in het uurrooster zouden we de voorstelling pas na de speeltijd houden, dit omdat wij nog wat voorbereidingen zouden kunnen treffen. (we moeten een aantal dingen kunnen klaarzetten) Is dit mogelijk/haalbaar voor jullie, dat jullie de klassen op dat moment nog even overnemen?
    -        Zouden wij volgend materiaal kunnen gebruiken:
    o        Verf
    o        Penselen
    o        Bordjes of potjes om verf in te doen
    o        Klei
    o        Papier
    1.        De lln zullen de 4 workshops volgen en in een doorschuifsysteem zitten. Voor de ateliers zullen zelf kunnen kiezen welk atelier ze volgen.
    2.        De lln krijgen elk een kleur toegediend, er zijn 4 kleuren. Zo weten ze naar waar ze moeten gaan en bij welke groep ze horen.
    3.        De leerkrachten kunnen tijdens de workshops mee begeleiden van de lln, foto's trekken, filmen,...
    4.        We hebbend de workshops zo aangepast dat we telkens starten vanuit een kunstenaar. Ook de voorstelling in gelinkt aan lijnen en aan de workshops.
    Dag 1:
    8 u 30: voorbereiding voorstelling
    10 u 40 : voorstelling
    11 u 10: voorstelling workshops
    11 u 15: groepsverdeling + uitleg workshops
    12 u: middagpauze:
    13 u 10: workshop 1: drama/beeld
    14 u 45: workshop 2: muziek/dans
    Dag 2:
    8 u 30: workshop 3: beeld/drama
    9 u 30: workshop 4: dans/muziek
    10 u 40 - 15 u 15: atelier 1, 2, 3, en 4. (ze kiezen er 1 uit)
     Gebaseerd op een gevolgde workshop.    

    Evaluatie in de ateliers.
    15 u 15: toonmoment

    Vriendelijke groetjes,

    Ik voelde me redelijk goed bij het idee en de improvisatie die eruit kwam. Ik probeerde echt hen te stimuleren om enkele ideeën uit te werken. Wanneer A-S op het einde niet meer goed kan spelen, er volledig overgaan, dat maakt het wel grappig. Ook de spanningsmomenten vond ik zeer goed! Sommige rustige stukken vond ik soms iets saaier, daar wilde ik dan meer variatie… Ik ging er echt helemaal in op. Hopelijk apprecieerden ze dit. En was ik niet te enthousiast. Als je bereikt wat ik bedoel?

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     





    Fatastisch goed! Ik begin er nu echt in te geloven. We moeten erdoor en ik ga iedereen mee trekken. Geen negatief gedoe meer… Iedereen moet meewerken en veel doen, oefenen en oefenen. We gaan ervoor!

     

     

     

     

     

     

     

     









    Ik vond het niet erg om de dansbattl verder uit te schrijven. Zo zit alles nog meer in mijn hoofd.

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    03-03-2010 om 00:00 geschreven door Caro Van Mensel  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Voorstelling
    02-03-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bespreking voorstelling + workshops

    Datum

    Wat heb ik gedaan?

    Hoe heb ik het beleefd?

    Dinsdag 2 maart 10’

    16 u – 17 u

    We hebben besproken hoe we het nu verder zullen aanpassen.

    Anne – Sophie heeft dit weekend nog 2 workshops gemaakt: muziek en beeld. Drama heeft Brian gemaakt. (zie bijlagen) We moeten nu nog enkel 4 goede opdrachten bedenken voor de ateliers. Die erop zullen volgen. We geven in de ateliers een korte instructie en opwarming om de kinderen te stimuleren. Daarna gaan ze in groep of zelfstandig aan het werk. Ze maken een stuk waarbij ze denken aan een toonmoment.

    Hierna volgt er een evaluatie.

    Hieronder een schema:

    Dag 1:

    8 u 30: voorbereiding voorstelling

    10 u 40 : voorstelling

    11 u 40: voorstelling workshops + keuze opgeven.

    12 u: middagpauze:

    13 u 10: workshop 1: drama

    14 u 45: workshop 2: muziek

     

    Dag 2:

    8 u 30: workshop 3: beeld

    9 u 30: workshop 4: dans

    10 u 40 – 15 u 15: atelier 1, 2, 3, en 4. (ze kiezen er 1 uit)

    ð  Gebaseerd op een gevolgde workshop.

    ð  Evaluatie in de ateliers.

     15 u 15: toonmoment

     

    De voorstelling gaan we het volgende aanpassen zodat wat er in de workshops gegeven wordt ook voor een stuk te zien is in de battls.

    We passen aan:

    -          Onze dans die meer op lijnen moet zijn. Ik zal dit verder uitschrijven tegen morgen.

    -          Muziek: hier gaan we de lijnen op partituren uitschrijven. En omhoog hanen zodat de lln mee kunnen volgen.

    -          Woord: De kandidaten trekken elk 2 kaartjes, een kaartje met een prentje op: vb.: ruiten wassen en met een lijn (kronkelende lijn)

    De andere kandidaat ziet dit niet, het wordt wel aan de lln getoond. De ene kandidaat moet proberen te raden wat het is en moet daarop inspelen… Natuurlijk zit A-S altijd fout en verliest ze.

    -          Beeld: laten we zoals het is. Hierin zijn de lijnen zeer duidelijk.

    Kostuums:

    AS en ik spraken af om een wit kleed aan te doen en hierbij met gekleurde tape te werken. AS doet rode golvende lijnen op haar kleed. Ik zal meer strakke lijnen gebruiken in het blauw.

    Ik had het gevoel dat we door de stress zeer goed opschoten. Hierom ben ik zeer blij! We kwamen allen overeen… Wat een opluchting! En we praten zo min mogelijk in onze voorstelling. Ja ik zie het helemaal zitten en zit vol energie. Ik kan niet wachten tot het zover is…

     

    02-03-2010 om 00:00 geschreven door Caro Van Mensel  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Voorstelling
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Les bronnenmateriaal muzische vorming

    Datum

    Wat heb ik gedaan?

    Hoe heb ik het beleefd?

    Dinsdag

     2 maart ‘10

    14 u – 15 u 30

    We kregen enkele interessante informatie bronnen rond muzische vorming die ik nog niet kende.

    Meneer Crull stelde deze aan ons voor.

    Websites:

    www.tule.slo.nl

    www.cultuurplein.nl

    ð  Primair onderwijs – lesideeën.

    Art visuel ecole

    Pas jij drama

    Stichting lezen

    Dichtvorm.nl

    Creatiefschrijven.be

     

    Boeken:

    Beeld:

    ð  Moet je doen

    ð  Arts plat dus jour

    ð  Pas si betes, les arts plkastiques.

    ð  Kinderen ontdekken de grote kunstenaars

    ð  Welkom in het huis van Max

    ð  Mas op visite

    ð  Knutsel de frutsel

    ð  Pupet plannet.

     

    Drama:

    ð  De mondenboom

    ð  100 nieuwe dramaspelen

    ð  Petje af voor hoedje op.

    Dans:

    ð  Dance notes

    ð  Dansexpressie

    ð  Vliegen, zweven, vallen

    ð  Dansen rond thema’s

    ð  Dansante vorming in het basisonderwijs

    ð  Danswerk

    ð  Dansen doe je mee!

     

    Poezie:

    ð  Schrijfselboek

    Hierna mochten we even snuisteren in de boekjes. Dit vond ik natuurlijk fantastisch! Ik heb er enkele ideeën uitgehaald en opgeschreven voor mijn ingroeistage rond het thema dieren.

    -          Het alfabete met dieren gemengd kunstenaar: Jaques limousin met les lettrines

    -          Miro

    -          Met woorden een tekening maken (groot, klein en dik en dun)

    -          Schrijfoefening:

    De dierentuin sluit en je moet elke en dier in huis nemen. Ik wil wel een… mee naar huis nemen want.. Maar er zijn ook nadelen vb.: een olifant weegt minste … kilo en heeft dus ook veel eten nodig. Jammer dat hij niet kan fietsen. We zoeken er een oplossing voor ons probleem.

     

    -           We moesten elk ook iets nieuws voorstellen waar je nog nooit van gehoord had. En je interessant vond. In mijn hoofd bleef voor namelijk de volgende plakken:

    -          Fluotekeningen

    -          Stoelen omvormen tot eigen creaties

    -          Met krantenpapier in een zelfde kleur contrast met een andere kleur figuren maken…

    Kunstenaar: Guillaume apollinaire calligrammes.

     

     

     

    Ik was zo blij met al die informatie aan nieuwe sites en boeken. Sommige kende ik al andere niet. Maar er is zoveel op de markt dat het soms moeilijk te kiezen is wat goed en wat niet goed is. Daarom ben ik enorm blij met al deze nieuwe bronnen. Ik weet wat ik kan vragen voor mijn verjaardag J

    02-03-2010 om 00:00 geschreven door Caro Van Mensel  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Voorstelling
    28-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De apotheose!

    Datum

    Wat heb ik gedaan?

    Hoe heb ik het beleefd?

    Zondag 28 februari

    19 u 30 – 21 u

    Ik maakte een nieuwe tekst op Roxanne voor de eindwedstrijd voor onze voorstelling.

    Dit bleek nog niet zo simpel te zijn.

    Ik startte met de lettergrepen te tellen en hierop een nieuwe zin te verzinnen. Zo ging ik door en zong ik het eens mee met het liedje.

    Ik paste hier en daar nog wat dingen aan.

    Hieronder vind u de tekst.

     

    Brian:

    Ik ben goed, ik ben goed ik ben goed…. De beste

    Lèon

    Ik weet dat ik de beste ben, Yeah!

    Beter dan al de rest.

    Jullie kunnen niet dansen of zingen als ik
    Léon

    Jullie schilderen niet als ik!

    Léon

    Jullie zijn nog slechter dan al de rest.
    Anne – Sophie en Caro:

    Onze handen zijn één.

    Onze ogen kijken eerst!

    Onze stem is er één!

    Het is de creativiteit die telt!

    S: Léon

    Waarom kunnen wij nu niet beter zijn?

    S: Léon

    Samen kunnen wij dit aan!

    Samen gaan we door,een beter team bestaat niet .

    Geloof ons nu maar, we zijn beter dan jouw.

     

    Tekst ingesproken op voorhand door de jury:

    Ik de jury heb besloten, we hebben veel gezien.

    Zeer mooi, zeer mooi,

    En die dans,

    Ik was helemaal verkocht

    En die lijnen van dat gezicht prachtig

    De muzische lijnen, wat een fluitwerk!

    De meisjes winnen. Léon verliest.

     

    S: Léon

    A en c:Waarom kunnen wij nu niet beter zijn?

    S: Léon                                                           B: ik weet dat ik verloren ben.

    A en C:Samen kunnen wij dit aan!

    S: Léon                                                                       B: Minder dan al de rest.

    Ik weet dat ik verloren heb!

    Léon

    Léon

    Léon

     



    Ik probeerde me in te leven in Léon en ook in onze personages hoe ik me zou voelen en wat ik er voor zou doen om toch te willen winnen. Op die manier zocht ik naar de juiste woorden. Ik voelde me redelijk goed bij het schrijven, maar ook wel een beetje onzeker voor de reacties van de medestudenten, zullen ze het wel goed vinden…

    Er kan natuurlijk altijd wel aan gesleuteld worden. En ik sta open voor alle commentaar.

    28-02-2010 om 00:00 geschreven door Caro Van Mensel  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Voorstelling
    26-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vergadering De Klimop

    Datum

    Wat hebben we gedaan?

    Hoe heb ik het beleefd?

    Vrijdag 26 maart

    Ons muzisch project voorgesteld aan de school ‘De Klimop’ waar we het gaan uitvoeren.

    Ze gaven punten aan die volgens hen er zeker moeten inzitten en wat naar ervaring van vorig jaar, ze toch anders zouden willen zien.

    -          Ze willen dat we starten vanuit kunstenaars die ook met lijnen werken en deze kunstenaars erbij betrekken.

    -          Ze willen een duidelijke link tussen de workshops en de voorstelling.

    -          Ze willen de ouders erbij betrekken.

     

    Daarnaast bespraken we enkele detailles.:

    -          De leerkrachten zullen helpen begeleiden.

    -          Er zijn boxen aanwezig

    -          Er is een beamer aanwezig.

    -          De schooluren zijn de volgende:

    -          8 u 40 – 10 u 20

    -          10 u  40 – 12 u

    -          13 u 10 – 14 u

    -          14 u  25 – 14 u 45

    -          14 u 45 – 16 u

    -          Na de eerste stagedagen volgt een evaluatie voor ons. Dit hebben we gevraagd zodat we nog een aantal dingen kunnen bijsturen.

    -          Ik zal naar hen nog een mail sturen met de dagplanning van onze stage.

     

    Ik had het gevoel dat dit gesprek veel te laat kwam. Nu moesten we nog dingen aanpassen ‘eigenlijk heel wat’ .

    Beter is om direct in gesprek te gaan met de school… Om zo onmiddellijk op de zelfde golflengte te zitten.

    Ik begreep hun standpunt wel. Het lijkt me goed dat het voor de kinderen duidelijk is wat ze in de workshops gaan doen, door dit met onze voorstelling, voor te stellen.

    26-02-2010 om 00:00 geschreven door Caro Van Mensel  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Voorstelling
    24-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Muzisch project
    Wanneer Wat Hoe heb ik het beleefd?
    Woensdag 24 februari
    13 u 30 - 16 u
    Samen met Brian, Anne - Sophie en Ruth werkten we aan het draaiboek. En werkten we kleinere detaills uit, waar sta ik als ik opkom, hoe wordt alles aan elkaar gemaakt? Zo hebben we heel wat kunnen doen.
    Ik had ook boeken opgezocht en teksten geslecteerd gisteren. Dit hebben ook eens doornomen en zo kwamen we ook op het idee om de teksten die we tussendoor moeten zeggen in een soort gedichtvorm te doen of er toch beter over na te denken. Want Anne - Sophie en ik vinden dat hoe minder je praat hoe beter bij dit stuk. Brian en Ruth vinden van niet. Maar ik vind het dan maar een gewoon toneelstukje dat je opvoerd en dat was toch niet de bedoeling dacht ik. Daarom vond ik het idee van de gedichten er tussen te plaatsen wel fijn. Dit zal Anne - Sophie en ik verder uitwerken. Zo is er wel tekst maar er is over nagedacht.
    We hebben veel gedaan rond dat draaiboek, dat moest ook gebeuren natuurlijk. Zo zijn onze meningen iets meer op elkaar afgestemd. :) Toch heb ik nog een raar gevoel dat wij nog niet op dat hoger niveau zitten. Morgen stellen we het aan de docenten voor, hopelijk klaart dit het een het ander op.

    24-02-2010 om 00:00 geschreven door Caro Van Mensel  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Voorstelling
    23-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Voorbereiding Voorstelling

    Wanneer?

    Wat hebben we gedaan?

    Hoe heb ik het beleefd?

    dinsdag 23 februari 2010

    13 u – 15 u 30

    We zijn gestart met de danswedstrijd voor te tonen en verder uit te werken. Anne – Sophie en ik hebben dit even voor getoond, vervolgens ging Brian en ik hier verder mee op weg. Ruth en anne –Sophie gaven ondertussen tips wat we beter konden doen. Hoe zij het zagen van op een afstand en hoe het over kwam voor het publiek. We hebben een zeer mooie wedstrijd vind ik zelf. We moeten wel nog meer op elkaar ingespeeld zijn. Oefening baart kunst zeker! J

    Daarna zijn we gestart met de muziekwedstrijd. Hierbij hebben we besproken hoe we het gedaan hebben en geoefend. => zie hieronder voor meer details.

    Daarna hebben we nog enkele dingen besproken. Daardoor ontstond weer een grote discussie. Onder meer over volgende onderwerpen waar we het nog niet over eens zijn:

    -          Praten van de verschillende figuren tijdens de voorstelling/ of alles laten vertellen door Ruth de scheidsrechter. (ik ben voor het 2de)

    -          De kostuums: Ik wil geen zwart omdat dit negatief is en anne – sophie wil wel zwart.  Beiden willen we wel onze buizen gebruiken als lijnen… en dit in functie van ons personage.

    -          De eindwedstrijd: Mijn idee is dat Anne – Sophie iets speelt op haar fluit terwijl ik erop dans en we dus samen werken. En Brian is maar alleen en zingt een liedje op die fluit.

    -          De woordwedstrijd: De teksten staan nog niet vast, hoe we het gaan doen daar is ook nog discussie rond…

    -           

    Dit werken we morgen verder uit en we bespreken en oefenen morgen ook het groter geheel!

    Nieuwe afspraak: woensdag 13 u 30 in D004 (klein lokaaltje)

     

    Nadien hebben we het materiaallijstje overlopen wie wat zal meebrengen of kan voor zorgen. En hebben we besproken wat we moeten vragen aan de school.

     

     

    Ik voelde me zeer goed in het begin en had er echt zin in. Ik heb me dan ook goed geamuseerd tijdens het dansen en tijdens de wedstrijd muziek ook. We zijn dan ook ver geraakt met deze twee wedstrijden en ik heb daar echt een fantastisch gevoel bij. Maar die discussies wegen voor mij toch door… Ik heb het gevoel tussen twee vuren te staan. Ik voelde mij niet super goed toen ik naar huis ging. Voor mij mogen die discussies gerust er zijn maar veel rustiger… Het voelt telkens aan als ruzie en verpest de groepssfeer iedere keer.

    dinsdag 23 februari 2010

    16 u 17 u 30

    Ik ben hierna naar de bibliotheek geweest om mooie passende gedichten te zoeken. Die ze eventueel kunnen gebruiken om te rappen of het idee kunnen gebruiken om er zelf iets van te maken.

    Volgende dichtbundel nam ik mee en ik koos er enkele gedichtjes uit:

    -          De droomjagers van Mary Heylema

    o   Schilderij

    o   geduld

    -          Altijd heb ik wat te vieren

    o   Désiréé André Sollie

    -          Ozo heppie Joke van Leeuwen

    o   Ozo heppie

    o   Kliedertje kloddertje klei

    o   Versje dat niet af is

    o   Antwoordapparaat

    o   Stiller!

    -          Mijn botjes zijn bekleed met deftig vel

    o   Buigen van Ted van Lieshout

    o   Ik ben een wolk van Ted van Lieshout

    -          Vensters

    o   Awe maintra van Jos Brabants

    o   Samen in de kamer Frank Adam

    -          Rakkemik van Elma van Haren

    In de gloria

    Het bezoek

    -          Met gekleurde billen zou het gelukkiger leven zijn van Jan Van Coillie

    ð  Hier heb ik er ook veel kunnen uithalen maar het zijn er een beetje te veel en meer als inspiratiebron.

     

     

    Ik ben graag met gedichten bezig en vond het dan ook niet zo erg om gedichten uit te zoeken voor de anderen omdat ze niets vonden. Ik hoop dat ze nu ook iets mooi vinden of bruikbaars. Ik heb er van genoten om door de vele gedichten een baan te zoeken.

     

    Muziekwedstrijd:

    1.       Anne – Sophie speelt een stukje.

    2.       Brian ergert er zich enorm aan en toont dit ook mimisch aan het publiek (wil zijn djembè op AS slaan, stopt zijn vingers in zijn oren,…)

    3.       Op een gegeven moment krijgt B. het idee om eens goed naast haar oor op zijn djèmbè te slaan. Anne – Sophie verschiet en deinst achteruit.

    4.       Anne – Sophie speelt weer een stuk en Brian roffelt op de trommel nadat Anne – Sophie plots stopt.

    5.       Idem 4.

    6.       Bij de derde keer dan Anne – Sophie stopt gaat Brian naar het publiek toe en speelt zijn ritme even en trekt hierbij het publiek…

    7.       Tot Anne – Sophie plots weer haar melodie begint te spelen want ze is heel erg boos…

    8.       B. kan hier echter niet mee lachen en wordt nu ook boos, hij gaat naar haar toe en probeert haar te doen stoppen door zijn vinger in haar fluit te steken. Wonder wel lukt dit en Anne – Sophie speelt vals en gaat ten onder.

    9.       Brian heeft nu heel het territorium voor zich en voelt zich de ultieme winnaar.

    10.   Anne – Sophie is ondertussen zo laag gezonken dat ze op de vloer ligt en speelt een heel triestig liedje.

    23-02-2010 om 20:56 geschreven door Caro Van Mensel  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Voorstelling
    11-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De danswedstrijd

    Datum en uur Actviteit Hoe heb ik het beleefd
    11 februari
    10 u - 12 u 30
    Geimproviseerd rond dans met Anne - Sophie Ik heb me helemaal laten gaan, en vond het zeer fijn. Ik vond het wel jammer dat we dit gisteren niet gedaan hebben, want het zijn ook ideeen. En met hoe meer je bent, hoe meer inspiratie je kan hebben. We zijn gestart met een stukje van Amelie Poulin en hadden daarop geimproviseerd maar dachten dan om het toch anders te doen en niet zo rustig te houden. We starten nu elk ook rustig maar spelen meer op elkaar in. En we staan samen in de boxring. Het is een soort boksgevecht verweven in een dans. Maar waar er gelijktijdig gedanst en waar we elkaar telkens opnieuw uitdagen.

    Boxwedstrijd dans: door Anne – Sophie en Caro

    -          Elk in een hoek van de boxring ontwaken. (4tellen)

    -          We stellen ons recht en worden sterk, we maken ons groot (4 tellen)      3 x

    We vallen op zij en boxen drie keer (4 tellen)

                                                              

    -          Naar het publiek stoer doen (4 tellen)

    -          Rond elkaar stappen (4 tellen)

    -          Springen (4 tellen)

    -          Caro boxt, Anne boxt (4 tellen)

    -          Rond elkaar stappen (4 tellen)

    -          Caro boxt en anne been (4 tellen)

    -          Rond elkaar stappen (4 tellen)

    -          Samen tegen elkaar boxen, in elkaar haken, strak voor je kijken , Anne schopt en Caro schopt terug. (4 tellen)

    -          Draaien, strak voor je kijken, Anne schopt en caro schopt terug. (4 tellen)

    -          Anne schopt in Caro haar buik => op knieën vallen, Anne (sterk)

    -          Caro stompt en anne valt op haar knie.

    -          Allebei op knieen, en allebij een stom geven, van elkaar weg en hoofden op elkaar schouders laten rusten. (4 tellen)

    -          Slow motion: Grote bewegingen, Caro verliest bijna en allebei knock - out, allebei vechten.

    -          Caro geeft Anne enkele slagen, Anne valt knock – out en Caro zet voet op haar met de overwinning.

     Onze inspiratiebron:
    http://www.youtube.com/watch?v=2nX20pPHWN0&feature=PlayList&p=1FAE878140CF82F6&playnext=1&playnext_from=PL&index=9

    11-02-2010 om 00:00 geschreven door Caro Van Mensel  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Voorstelling
    10-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bespreking voorstelling

    Datum en uur

    Wat hebben we gedaan?

    Activiteit

    Opmerkingen

    Hoe heb je het beleefd?

    10 februari

    14 u – 16 u 30

    Besproken wat en wie wat gaat doen, muziek gezocht, filmpjes opgezocht ter inspiratie en gediscussieerd hier rond.

    De bedoeling was eigenlijk dat we een battl in elkaar zouden steken, maar dit is er niet van gekomen. Er was nog teveel onenigheid jammer genoeg. Daarom hebben we de taken nu verdeeld, wat ik ook niet zo goed vind. Zo gaan we nooit op dat hoger niveau geraken. We probeerden wel iets te improviseren van dans (Anne – Sophie en Ik) maar, Brian wou eerst de juiste muziek hebben om er op te dansen. Daardoor hebben we eigenlijk niet zoveel gedaan. En was er frustratie.

    Nu hebben we afspraken gemaakt wie wat zal ondernemen en het dan samen leggen.  Ik ben met een dubbel gevoel naar huis gegaan…

     

    Er is een boxwedstrijd waarbij verschillende persoon strijden tegen 1 persoon.

    Op het einde beslissen we om samen te werken zodat we kunnen winnen tegen deze ene persoon.

    Er zijn 7 scènes.

    ·         Scène 1: Voorstelling van de personages en opwarmen van het publiek. (Brian en Ruth steken deze in elkaar)

    ·         Scène 2: Muziekbattl (Anne – Sophie steekt deze in elkaar)

    Brian en Anne – Sophie (Anne – Sophie steekt haar stuk in elkaar)

    ·         Scène 3:Rapbattl

    Brian en Anne – Sophie (Caro en Anne – Sophie steken dit in elkaar)

    ·         Scène4:Dansbattl

    Brian en Caro

    Zie danswedstrijd.

    ·         Scène 5: beeldbattl (Caro steekt dit in elkaar)

    Brian en Caro

    ·         Scène 6: apotheose battl tegen Brian!  (Brian en Ruth steken dit in elkaar)

    Hierin bundelen we al onze krachten om Brian te verslaan, en het lukt ons nog ook!

    Brian, Caro en Anne - Sophie

    ·         Scène 7: Slot: Ruth (Ruth steekt dit in elkaar)

    Personages:

    Ruth is de scheidsrechter, haar karakter moet nog worden besproken.

    Brian is het uber almachtige talent

    Caro is goed in Dans en Beeld

    Anne – Sophie is goed in Muziek en rap

    Kostuum:

    Hier is er nog discussie rond. Ik zie het al volgt voor mij:

    De twee personages die alle twee even slecht/goed zijn hebben een soort wit kostuum aan met daarop vol getapt in lijnen die bij hun passen. Of wel in wit met rood bv en de ander in wit met blauw. Zodat ze toch nog wat gelijkaardig zijn.

    De slechterik moet er tussen uitvallen en dan met het zelfde materiaal vb. tape in alle kleuren met allerlei soorten lijnen op zich getapet hebben zodat hij de meester is!  Ik vind dat er een zelfde materiaal mag je gebruikt worden zodat er een harmonie in het stuk zit!

     

     

     

     

    10-02-2010 om 00:00 geschreven door Caro Van Mensel  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Voorstelling
    03-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Brainstorming voorstelling
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Datum en uur

    Activiteit
    Wat heb je gedaan?

    Opmerkingen
    Hoe heb je het beleefd?

    3februari 2010
    9 u - 12 u

    We hebben naar verschillende filmpjes gekeken die onze inspiratie kunnen aanwakkeren.
    En om aan te geven hoeveel soorten theaters er bestaan.
    We hebben gebrainstormd hoe en wat voor een voorstelling we willen maken.
    We maakten afspraken om de verdere verwerking van onze voorstelling uit te werken.

    Ik heb genoten van de vele filmpjes die werden aangereikt. Nadien zijn we gestart met het sprokkelen van ideetjes. Zo kwamen we tot het huidig idee, dat je hieronder vind. Ik had het gevoel dat iedereen zijn ding kon zeggen en dat er een goede samenwerking onstaan is.  Er is wel nog een discussie of we concreet of juist abstract te werk zullen gaan. Ik zelf ben eerder voor het abstracte, dit is iets wat de lln niet kennen en het veruimt ook onze zinnen.
































    • Basisidee
      Scenario

      Er zijn verschillende dieren met elk hun karakter die op verschillende manieren communiceren, ze kunnen enkel communiceren op hun manier.
      Maar ze kunnen niet met elkaar communiceren enkel met het 'beest' die op alle manieren kan communiceren. Ze hebben wel allen een zelfde doel.
      Dit doel staat nog niet vast, we werken hier nog aan. Ze willen allen datgene bereiken. Maar het beest is degene die tegendraads is. Er is telkens een duel
      tussen het beest en de andere dieren die proberen om het doel te bereiken, maar het beest is steeds beter en zo komen ze er niet door. Tenzij ze samenwerken.
      In het begin kennen ze elkaar niet en zitten de personages verstrengeld in touwen 'lijnen'. Ze zitten verstrengeld in hun eigen kwaliteit. Ze proberen elkaar in het begin te overtreffen met hun kwaliteit en dagen elkaar een beetje uit om het de uitdaging met het beest aan te gaan.

      Personages:
      Pauw: Fluitist
      Tijger: Mimische uitdrukkingen
      Slang: dichter die met woorden speelt
      'Beest': is ubersterk en kan communiceren op de vele manieren.

      Decor: Zie foto
      Er is een soort 'grot' waar het beest achter zit : een groot wit doek: we zien de schaduwen van hem...
      Op het podium staat een boxring waar de uitdagingen worden aangegaan tussen het beest en de personages.
      Rond de boxring zijn er verschillende touwen gespannen (lijnen) waarin de personages verstrengeld zitten.
      Ze zitten op een krukje.
      We dachten eraan om eventueel het publiek te betrekken om op een GON te slaan of een kind als trainer te laten dienen en een handdoek aan te geven tijdens de uitdaging.

      Kostumering
      Alle personages hebben in hun kledij lijnen zitten met een betekenis achter.
      Zo heeft vb. de pauw recht lijnen, zeer strak, hij is trots.
      De slang heeft kronkelende lijnen  zijn woorden zijn ook kronkelende lijnen of vierkanten of duidelijk afgebakende lijnen.
      De tijger heeft zeer uitdrukbare strepen.
      Het beest zou vind ik eigenlijk vanalles een beetje moeten hebben.

      Het verhaal:
      Enkele mogelijke ideetjes:

      Alle 'kunstenaars' willen hun kunst verkopen. Maar is enkel plaats voor 1 artiest.Er is namelijk maar 1 verhaallijn.  Natuurlijk wil 'het beest' dit voorkomen, want hij wil ook die plaats hebben in dat theaterstuk. Het resultaat zal zijn dat de 3 artiesten zich samenvoegen en zo die ene kunstenaar, artiest samen zijn.

      Er zijn lijnen en lijnen, maar er is ook die ene lijn en die zit achter dat witte doek. Die lijn is de beste van alle lijnen. Die heeft wat iedereen wil, een oneindige lijn. Alle dieren willen dan ook achter het grote doek geraken, maar deze wordt bewaakt door het beest. Die ziet die lijn niet zoals de andere figuren, want hij leeft op die lijn, het is een deel van zijn huis. Om die oneindige lijn te krijgen moeten de dieren samenwerken en het opnemen tegen het beest. Het beest wil natuurlijk niet zijn huis afgeven. En verdedigt zichzelf keer op keer. Totdat hij het moet opboxen tegen alle drie... hij geeft het op en zo krijgen ze hun lijn!
      Het beest zou eventueel ook de lijn op zich kunnen zijn.

      Het beest is eigenlijk een akelige koning die leeft in een wereld van nachtmerries, hij maakt de nachtmerries en steekt die in de mensen die in zijn wereld terechtkomen in hun hoofden en ze kunnen er enkel uit wanneer ze de uitgang van hun nachtermerrie vinden en hun nachtmerrie kunnen oplossen. Maar dat kunnen ze eigenlijk niet alleen, want als ze er al uitkomen dan geeft de koning hen gewoon een nieuwe nachtermerrie. Daarom moeten deze mensen of dieren samenwerken en nachtmerrries verslaan, maar niet alleen die nachtmerries maar vooral moeten ze de koning kraken. En een manier vinden om dit te doen. Ze moeten hem doorgronden. Hij had blijkbaar totaal geen vrienden vroeger en nu dus ook niet en wil daarom mensen eeuwig in zijn dromen laten komen die eigenlijk nachtmerries zijn. Hij denkt dan ook dat hij ubermachtig is en niemand hem verslaan kan omdat hij in die dromen leeft en dus ook alles aankan en alles kan.

    03-02-2010 om 14:28 geschreven door Caro Van Mensel  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Voorstelling


    Archief per week
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Categorieën
  • Artikel over school en cultuur (1)
  • Beeldende opdracht (7)
  • Bouwsteen lijn (1)
  • Een muzisch project (4)
  • Voorstelling (15)


  • Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs