Muziekbattl
Na de les van meneer Crull. Kwamen we samen om nog even te werken aan de muziekbattl. Dit omdat Ruth ziek was en ze daar gemist kon worden. Ik hoopte dat Ruth zich snel beter zou voelen
Want het is natuurlijk niet prettig om ziek te zijn, dan voel je je altijd minder goed in je vel. Ik maakte vlug een partituur voor hen. En nam de rol in me op om te luisteren hoe het samen klonk en probeerde hen hier en daar te vertellen hoe het over kwam en zei hen wat goed en minder goed was. Ik was een en al enthousiasme.
Dit kwam eruit:
A-S speelt eerst een stukje alleen, B stoort zich verschrikkelijk aan A-S haar gefluit en laat dit ook duidelijk merken. B: probeert hier en daar er is tussen te spelen, want hij wil ook laten horen wat hij in zijn mars heeft. Uiteindelijk laat AS, B spelen omdat hij te irritant begint te doen. A-S kijkt wel heel sip hierom omdat ze niet meer mag spelen. Uiteindelijk speelt ze toch
een heus gevecht met zeer veel spanning,
Dit zijn enkele ideeën die er in moeten zitten na de improvisatie:
- Spanning
- Voor en naspelen
- Telkens gaat Brian luider, vervolgens gaat A-S luider.
- A-S speelt sneller
Ik toonde ook eventjes de tekst voor de eindbattl. Ze vonden deze blijkbaar zeer goed. Dit gaf me ook wel een goed gevoel, want ik ben er lang bezig geweest. We probeerden dit ook even te zingen.
Dansbattl + geheel
Vandaag zijn gestart met de totale verloop van de voorstelling. Het aaneenrijgen van het geheel. Dit ging vrij vlot. En ik merkte wat een energie er in ons zat! We zaten vandaag echt op dezelfde golflengte.
Hierna improviseerden we een dansbattle samen dat ik al deels had voorbereidt nadat we gisteren hier ook al enkele bewegingen hadden bij geïmproviseerd. Gingen alle dagen maar zoals vandaag! Jammer genoeg kan ik morgen niet aanwezig zijn, ik moet naar mijn stageschool (ingroeistage) een dagje gaan observeren.
Maar ja iedereen moet dit doen tijdens de keuzemodule dus. Het valt alleen een beetje slecht.
Meneer Dewitte kwam ook eventjes langs, dit vond ik wel fijn. Zo gaf hij enkele tips voor de muziekbattl. Hopelijk gaan ze morgen zo verder als vandaag! Ik heb er vertrouwen in.
Nadat we vandaag de dansbattl samen geïmproviseerd hebben, heb ik de dansbattl uitgeschreven. Je vind hem hieronder:
1. Brian 4 keer 4 tellen alleen.
2. Brian passeert Caro en ik schiet in actie. (sta te trappelen ter plaatste)
3. Brian 4 tellen op zijn eigen plaats.
4. Nog eens 4 tellen en we gaan naar voor.
5. 4 x 4 keer naar voor en naar achter. (B blijft daartussen 1 x staan)
6. We gaan diagonaal wanneer we elkaar tegenkomen keren we elkaar de rug toe.
7. Hierna gaan we 4 x 4 tellen op de andere lijn lopen.
8. We komen weer naar het midden en Brian laat Caro bevriezen.
9. Brian loop 1 maal de lijnen rond en komt Caro weer tegen.
10. Brian volgt Caro.
11. Caro stapt achteruit, Brian vervolgens ook en Caro blijft staan.
12. Brian gaat naar de andere hoek.
13. We passeren elkaar steeds zijwaarts (4 x)
14. We komen elkaar opnieuw tegen in het midden.
15. Schop, schop, schop, schop, en een stamp op caro haar hoofd.
16. Caro wordt kleiner en blijft ter plaatse bewegen.
17. Vervolgens stappen we 1 x rond
18. We tollen rond naar het midden en boxen naar elkaar toe en weer weg. (4 x)
19. Vervolgens blijft caro tollen naar het midden en blijft maar tollen tot ze haar draad kwijt geraakt en op de grond valt.
20. Brian loopt verder op de lijnen.
Ik stuurde een mailtje in naam van ons allen met een aantal vragen naar de leerkrachten en het vollediger geheel van ons project, hieronder vind je de mail:
Beste directeur, leerkrachten,
- Zouden wij klaslijsten kunnen krijgen? Dit om de groepen zelf al in te delen. - Zoals jullie zien in het uurrooster zouden we de voorstelling pas na de speeltijd houden, dit omdat wij nog wat voorbereidingen zouden kunnen treffen. (we moeten een aantal dingen kunnen klaarzetten) Is dit mogelijk/haalbaar voor jullie, dat jullie de klassen op dat moment nog even overnemen? - Zouden wij volgend materiaal kunnen gebruiken: o Verf o Penselen o Bordjes of potjes om verf in te doen o Klei o Papier 1. De lln zullen de 4 workshops volgen en in een doorschuifsysteem zitten. Voor de ateliers zullen zelf kunnen kiezen welk atelier ze volgen. 2. De lln krijgen elk een kleur toegediend, er zijn 4 kleuren. Zo weten ze naar waar ze moeten gaan en bij welke groep ze horen. 3. De leerkrachten kunnen tijdens de workshops mee begeleiden van de lln, foto's trekken, filmen,... 4. We hebbend de workshops zo aangepast dat we telkens starten vanuit een kunstenaar. Ook de voorstelling in gelinkt aan lijnen en aan de workshops. Dag 1: 8 u 30: voorbereiding voorstelling 10 u 40 : voorstelling 11 u 10: voorstelling workshops 11 u 15: groepsverdeling + uitleg workshops 12 u: middagpauze: 13 u 10: workshop 1: drama/beeld 14 u 45: workshop 2: muziek/dans Dag 2: 8 u 30: workshop 3: beeld/drama 9 u 30: workshop 4: dans/muziek 10 u 40 - 15 u 15: atelier 1, 2, 3, en 4. (ze kiezen er 1 uit) Gebaseerd op een gevolgde workshop.
Evaluatie in de ateliers. 15 u 15: toonmoment
Vriendelijke groetjes,
|