we worden in het zak gezet tis 1,5gp voor de 4 pinten
op weg naar noarar's hold, veilig?
gevaar op evermoor way, soms bezoek van bewoners van de evermoors, trollen
deze stad wordt beheerd door waterbaron, female, late 50's, nesta rudiol
next morning
wat weten we van trollen?
goede neus, regenerate, acid and fire damage vulnerability
varis +3 torches
3 dagen onderweg tot aan de town horns
calling horns inn, stallen ons paard en kar, overnachten daar, bier in de bar
Tamalin Zoar waardin. any news? recent veel troll attacks
caravans? geen idee, misschien die aan de tafel? zijn hier ook met kar toegekomen.
Er is ook nen knight die vandaag niet aanwezig is
op weg naar noarar, kent u dat? hunt lords, die gaan snachts naar hun kasteel en de mensen schrik aanjagen.
koppel aan tafel, gunther & melisa. komen uit everlunt, siroop traders.
terug aan bar, trolls can talk, quick attackers, slagen meerdere keren
ridder is terug, whiskey, whiskey, hele fles. sir jordeth tavilson. squire has been killed by a giant
op borst hand dat zwaard vast houd: order of the gauntlet
fargrim gaat een bad pakken, ik cast water breathing op ons 4, dat blijft toch 24h goed
midden in de nacht
geschreeuw: fargrim help!
we gaan allemaal erop af
2 trolls, dead horse, not our horse, dead stable boy
i dont feel blessed
we kill a troll
tamalin brings reinforcements
eldamir goes down
we kill the other troll
nu ze mijn kot hebben aangevallen, hier moet iets aan gedaan worden, zoeken die eten ofzo?
werken die samen met de giant?
kunnen jullie dat onderzoeken?
next morning
the dead horse was van tamalin zelf
sir jordeth: frost giant, richting evermore, 2/3 uur travel, had zak vast zat iets levend in, persoon ofzo
tamalin: letter of recomandation: ofwel everlunt half orc inkeeper, ofwel yartar thieves guild
we follow sir jordeth
mage has hawk in the sky
we see frost giant, sleeping, one eye open, gripping his pillow tight
we proberen er een klapke met te doen, geen reaction
sir jordeth trapt in een val, nen diepe put
eldamir teleport achter de frost giant
elfandril cast ne fireball, it's on now
we kill the giant
in the bag is a young brass dragon, he thanks us
your name: selthdritch
wat is er aan de hand bij de giants?
de ordering is opgebroken, geen hiërarchie meer
de giants hebben al eeuwen lang een casten systeem, vooral chief anam the alfather (is ook ne giant)
storm top, die hebben er voor gezorgd dat de andere giants de small folk spaarden
small folk hebben geprobeerd/zijn bezig met tiamat terug te brengen, anam kwaad
ik weet nog een giant toren zijn, meer naar het oosten, 3 a 4 mijl
hoe staan de draken tegenover de poging tiamat terug te halen?
sommige voor, sommige tegen, metalic meer tegen, chromatic meer voor
in the bag nog:
cask of ale (half empty)
empty wooden barrel
handaxe
bag of dried mushrooms
search giant for next session (weapons, gold, other ...)
27-04-2020 om 00:00
geschreven door pieter
Categorie:DD5
23-04-2020
negende corona sessie d&d via roll20 en discord
tim = DM
pieter = varis
bruno = eldamir
koen = elfandril
danny = fargrim
@ the pub after the fight
1 nieuw persoon Darathra Shendrel, the major off the town
had die fire giants niet verwacht, jullie hebben ons goed geholpen
ik hoor bij de harpers (groupering, willen de macht, maar die vallen nog mee)
als jullie naar everlunt zouden reizen, naar danivar house, das taverne
halforc met 1 ook, draf telef, explain what happened
platinum bagde met triboar embleem zodat hij jullie geloofd
kunnen we ne favor van u vragen? air giant boodschap geven/sturen
onderweg naar silvermoon, kom ons daar oppikken
narth geeft ons 2 dagen anders gaat de job naar iemand anders
next morning
travel the entire day until the forest, evening 18h
we see a clearing, a place of worship
tent met kampvuur en daarnaast zit iemand
na ranger, foo ang
jullie komen niet voor gweyron offers te brengen?
we zijn gevraagd om naar hier te komen
kent degenen die we zoeken niet
heeft u dat bloed al gezien?
eldamir merkt dat die verschiet dat wij dat hebben gezien
eldamir ziet ook sleepsporen vertrekken van dat bloed
beneden niks meer te zien
we zetten onze tent op
op die tijd komt hij terug met konijn en everzwijn, herbs
ziet er allemaal ok uit
we pay our respects to gweyron
foo ang, weet u waarom hier meer mensen verdwijnen? nope
miliki wordt ook hier vereerd
voor we eten zegt fargrim nog een gebed (purify food and drink)
good food!
facadie falconflight? nope
a thunder wakes me up!
I ready my armor of agathys
a monster appears and attacks eldamir
I do not feel blessed
it's on!
after a short fight it's deadass!
niks in de tent te vinden
it was an oni
na slapen gaan we terug naar triboar
naar talking head om dat madameke te zoeken
facadie falconflight? op haar kamer
urgala, mag ik de spell book van uw madam inzien?
varis
+ water breathing (R)
+ animal messenger (R)
elfandril
+ warding bond
smorgens pas klaar, dus ik slaap op de kar
elfandril kan mijn rituals overschrijven tijdens de reis
we komen aan in yartar na 2 dagen tis nu avond
we zoeken een inn om te maffen: coin toss, bij de market square
zadels in bag of holding
paard en kar op stal
23-04-2020 om 21:13
geschreven door pieter
Categorie:DD5
21-04-2020
achtste corona sessie d&d via roll20 en discord
tim = DM
pieter = varis
bruno = eldamir
koen = elfandril
danny = fargrim
gevecht vervolg
giants beginnen put te graven en halen daar iets uit
iets groot, niet goed te zien wat, ziet er iets arcana uit
rots, met bocht, stuk hout, in de vorm van een 7, serieus zwaar
we cannot stop the giants but kill all other foe's
we rest all day
ik schrijf 2 spells over: comprehend languages en identify
ik laat elfandril 2 spells overschrijven: detect magic en find familiar
ik prep mijn find familiar -> owl
what to do next time?
* lost rangers (1)
* Othovir's Quest (2)
Othovir expresses his gratitude to the characters by sharing a secret with them: he knows the location of a stash of magic items that the Margaster family, his kin, keeps locked away for emergencies. If the characters ask him how he came by this information, Othovir tells them that he has a history with the Margaster family, which he despises for reasons hed rather not discuss. The family owns a three-story tower in Silverymoon that has a detached carriage house on the property, and it is here that the characters must travel. He provides the following details:
The carriage house is a 30-foot-square stone building with two floors. The windowless ground floor that holds the carriage has a big wooden sliding door in the front. The upper floor is an apartment with a floor made of wooden planks and a barred window set into each wall. An open wooden staircase in one corner of the building connects the floors.
Two human guards with spears are stationed in the upstairs apartment.
An arcane lock spell protects the sliding wooden door.
The carriage has two draft horses harnessed to it, ready to leave at a moments notice. The carriage is protected by an alarm spell, set to go off when a carriage door is opened.
The magic items are hidden in a compartment under the passenger seat inside the carriage.
* Narth Tezrin's Quest
A few months ago, the Lionshield Coster received a payment from one Amrath Mulnobar, castellan of Noanars Hold, for five horse harnesses made by none other than Triboars finest harness-maker, Othovir. Othovir recently finished the last of the harnesses, and Narth needs to arrange for their delivery to Noanars Hold. Since the recent giant attack, he has become worried about the safe arrival of the shipment. Narth has never been to Noanars Hold, but he describes it as a village near the High Forest that once attracted wealthy hunters.
Narth packs the harnesses in a large crate with the Lionshield Coster emblem painted on its sides and asks the characters to make the delivery for him. If they accept the quest, he tells them how to get to Noanars Hold by following the Evermoor Way. When theyre ready to leave, assuming they havent made provisions to transport the shipment by other means, Narth has a cart waiting for them with the crate loaded on it, pulled by a draft horse named Boris.
* Urgala Meltimer's Quest
In the aftermath of the battle, Urgala relates to the characters that one of her former adventuring companions, a wealthy knight named Harthos Zymorven, had a giant slayer greataxe. The last time Urgala spoke with him, Harthos was living in Zymorven Hall, his ancestral keep on the Rauvin Road northwest of Silverymoon. Urgala thinks Harthos might be willing to part with the weapon if the characters mention her name to him and explain their reason for needing it.
* Ghelryn Foehammer's Quest
As a reward for their efforts, Ghelryn writes the characters a letter of recommendation and suggests they present it to King Morinn or Queen Tithmel should they find themselves in Citadel Felbarr.
wolk komt naar beneden, komt juist boven het dorp hangen
er komt een trap naar beneden gemaakt van wolken
horen een zware stem: hallo down there
hello, you are invited to come up
who are you?
you are invited to come up
ok dan, dan gaan we maar den trap op
we zien den toren en gaan binnen
we zien een grote tafel en grote stoel
er zweeft een giant naar beneden
I'm Zephyros, the cloud giant
ik ben jullie al een paar dagen in het oog aan het houden
ik heb gezien dat jullie echte helden zijn
misschien dat we elkaar kunnen helpen
stad aangevallen door cloud giants
zegt wuftang u iets
ik wil jullie vervoer aanbieden
dan kan ik vertellen wat er aan de hand is en waarom we jullie nodig hebben
giants zijn onderling ruzie aan het maken en zijn daarbij jullie dorpen aan het vernielen
ik probeer via magic te achterhalen wat de andere giants aan het doen zijn om dat recht te zetten
next stop tribor
daggerforth is al aangevallen
zijn er allianties tussen giants en little folk? yep
some time ago our queen has been killed by small folk, sindsdien is onze koning op zoek
giants vertrouwen small folk niet meer
die steen? das ne steen die magie bevat, cloud giants zijn die aan het verzamelen voor greater magic mee te kunnen doen
wij giants hadden een ordening, klasse ranking, die ordening is door onze god volledig teniet gedaan
nu hebben giants de kans om omhoog te klimmen en de macht te grijpen, vroeger waren in volgorde: storm, cloud, fire, frost, stone, hill
waarom heeft uw god dat gedaan? wie weet, misschien oa omdat small folk hebben draken geholpen, draken zijn onze worst enemies
dag 3, geluid van buiten, gefladder
5 giant vulture, met gasten er op. zijn net geland
we want to speak to the lord off the house
we are the kraken society, we are the servents to the kraken slar kretel
it's on
we kill all the pookies
looting the corpses:
- zak met smiley -> magisch
- small bag met stof -> magisch
- alle cultists hadden een masker op, als je dat masker afpakt hebben die een vissen gezicht. iedereen pakt een masker.
er blijft nog ene invisible foo over
we hebben het moeilijk om die te vinden
inkt lost het op, the pen is mightier then the sword
Zephyros wordt wakker en oneshot den invisible foe
rare inkt voor spells? -> gaat eens kijken -> hele pot inkt
ik vertel aan elfandril dat deze mijn spells kan overschrijven met die inkt (3 cantrips: resistance, guidance en vicious mockery)
mijn potje inkt vul ik ook aan, ge weet maar nooit voor wanneer dat dat past
- zak met smiley -> magisch -> bag of holding volgens Zephyros (500 pounds, weegt 15 pounds)
inkt pot daarin als dat kan, nooit handy haver sak, of portable hole daar niets in steken! dan maakte gate naar astral plane en dan you are gone
eldamir draagt dat
- small bag met stof -> magisch -> pixy dust volgens Zephyros
magisch, d100, 10 uses, 1-70 flying speed 60 feet 10 minutes, 71-80 con test DC11 of unconsious, 81-90 wis test DC11 of confused, 91-100 invisible spell
ik draag dat
aangezien we het geld van vorige sessie niet hebben verdeeld zet ik het op mijn blad bij. we regelen dat wel als er geld nodig is
30-03-2020 om 00:00
geschreven door pieter
Categorie:DD5
27-03-2020
derde corona sessie d&d via roll20 en discord
tim = DM
pieter = varis
bruno = eldamir
koen = elfandril
danny = fargrim
kristof = duvel aan het drinken
we spelen via roll20 en discord
grot met ogers en goblins
we kill them all
we vinden de mensen van nightstone ze zitten in een zijgrot
in het midden van deze zijgrot zit een put
we moeten stil zijn voor vleermuizen
we halen die er uit
dwarf: morag urgrey, eigenaar van de nightstone inn
er zijn er nog 2 achter: daphne feaderstone & dartag ulgar
we gaan door ne gang
trap met frost, kist, doen die open
battle axe -> fargrim
healing potion & ring -> eldamir
eldamir gebruikt een healing potion
we gaan door nen andere gang
daar ziet eldamir ne goblin en 3a4 grote rat people, waarschijnlijk meer
ook grote steen die wat beweegt als je er een klein duuwke tegen geeft
fargrim geeft ne duw tegen de steen en die schuift weg, die rolt naar beneden met veel lawaai
we gaan naar kamer met de ratten
tussen de ratten ligt een dode man
er zijn 2 gewone en 1 baas achtige goblin
er is nog een vrouw in een kleine cave
fargrim blokkeerd de doorgang en blijft in dodge staan tot we alles plat leggen
we kill all foe's
and free daphne, the lady in waiting
dartag ulgar was de eigenaar lion shield trading post
ik doorzoek de kist
38 gp, blood stained leather case with thieves tools, holy symbol of sylvanus gold plated, greater healing potion 2d4+4
we verdelen het geld (todo volgende sessie), ik hou de rest
we gaan terug naar het dorp
elfandril krijgt ne perl van 100GP van lady daphne feaderstone
hij vindt in het dorp ook een owl feather
daarmee doet hij investigate op battle axe en ring
battle axe: +1 damage magical
ring: ring of protection +1 op AC en saving throws
27-03-2020 om 00:00
geschreven door pieter
Categorie:DD5
25-03-2020
tweede corona sessie d&d via roll20 en discord
tim = DM
pieter = varis
bruno = eldamir
koen = elfandril
danny = fargrim
kristof = duvel aan het drinken
we spelen via roll20 en discord
4 guards, rond eiken tafel.
op die tafel ligt het lichaam van een dode vrouw.
is een rijke vrouw, ketting en ring enz.
dat blijkt lady velrosa nandar te zijn, overleden tijdens de belegering van de giants.
de guards hebben op hun borst een golden fox, met een rose between it's teeth on a purple background.
hetzelfde teken als op de vlag van het kasteel.
4 giants hebben ne steen meegepakt, het dorp was rond die steen gebouwd
ze willen de lady begraven en vragen of wij de gevluchte bewoners willen gaan halen.
kella kenden ze eerst niet tot we haar beschreven
een van de guards had daar een oogje op
is ongeveer een maand geleden aangekomen
de aanval van de giants was gisteren.
deze morgen kwamen dan de goblins die van de situatie gebruik maakten
nu is het 5a6 uur s'avonds
3 jaar geleden is lord nandar overleden
een paar eeuw geleden waren er problemen met de wood elfs ivm hunting
sindsdien was er geen jacht meer
lord dreslin en lady velrosa zijjn terug beginnen jagen
waarop de woodelfs het dorp aanvielen en ze hebben toen oa lord dreslin gedood
we zoeken hout in het kasteel voor de brug te maken
ondertussen dient fargrim de laatste rites toe aan lady velrosa nandar
we gaan samen met de guards naar het dorp om de lady te begraven
er komen 7 ruiters aan, kella kent die duidelijk
xolkin is den baas, blijkt hare man te zijn
zij willen het kasteel impalmen
een gevecht barst los, 2 guards en 6 ruiters sneuvelen
kella, xolkin en de flying snake vluchten
daarna begraven we de lady
we gaan op pad om de dorpelingen terug te halen
fargrim cast ne spell die ons allemaal meer hit points geeft en de wizard meer armor
wanneer we aan de grot toekomen zien we dat er een ogre en goblins in zitten
dus pakken we nen andere ingang
daar is echter een trap, welke fargrim kan disablen
we gaan de grot binnen
25-03-2020 om 00:00
geschreven door pieter
Categorie:DD5
24-03-2020
eerste corona sessie d&d via roll20 en discord
tim = DM
pieter = varis
bruno = eldamir
koen = elfandril
danny = fargrim
kristof = duvel aan het drinken
we spelen via roll20 en discord
op weg van waterdeep naar het noorden, richting nightstone
we zien een toren van uit de lucht gevallen kasteel
fargrim kent rumors van cloud giants die via luchtkasteel zich verplaatsen
we verkennen de toren
we vinden een lijk met medaillon, daar komt giant vrouw in beeld
die vraagt: wuftang, heb je het item al gevonden?
aangezien we niet antwoorden, bekijkt die ons eens en het beeld verdwijnt
eldamir slaat dat medaillon aan
nightstone zelf bestaat uit 2 delen, een hoger gelegen dorp volledig ommuurd en een kasteel, waarvan een stuk ontbreekt, ook volledig ommuurd.
de klokken konden we al van ver horen
beide zijn verbonden met een brug, welke gedeeltelijk is ingestort
we komen aan rond de middag
als we nightstone benaderen zien we voetafdrukken, een deel gaat naar het noorden (humanoid en misschien goblin) een deel gaat naar binnen (goblin en wolf)
we gaan naar binnen en worden aangevallen
nadat we de tegenstand hebben verslagen gaan we alle gebouwen uitkammen
eerst de kerk vanwege de klokken
ook hier zijn er goblins, die zijn zich aan het amuseren met de klokken
we maken die af en dan hebben we wat rust aan onze oren.
volgende gebouw is een herberg
we komen een goblin tegen en maken die af, we doorzoeken zijn buit en daar vinden we oa:
- een scimitar, welke eldamir weer aanslaat
- varia aan eten
- kleine rommel waar onze wizard blijkbaar blij mee is
- small change dat wordt verdeeld
- een zilver holy symbol, wat eldamir weer aanslaat
boven vinden we nog
- een healing potion, wat eldamir weer aanslaat
we komen ook nog een vrouw tegen die verstopt was
haar naam is kella darkhope, ze heeft een pet flying snake
ze beweerd dat ze op bezoek is en is neergeslagen of geraakt door de steen die door het dak is gekomen
we pakken haar mee zodat we die kunnen beschermen
in het kerkhof merken we op dat de meeste graven van 5 a 10 jaar dateren
graf van ne zeker nandar valt ook op.
we kuisen de rest van het dorp uit
in de stal vindt eldamir nog een doosje met 10 zilveren pijlen, welke hij dan ook aanslaat.
voor de rest niks noemenswaardig behalve nog een scimitar, welke eldamir weer aanslaat
we steken de brug over met behulp van een touw en openen de poort naar het kasteel
Bijna in waterdeep, breakfast time. Een paar dagen geleden hebben er 2
nieuwe personen zich aangesloten bij de caravan. Een female gnome en
een human wizard. De female gnoome komt naar ons toe. Met haar knife
haalt ze uit mijn kom een creature die lijkt op een cereal. Ze verteld ons
dat het een silver boon is, ze kijkt over haar schouder naar de
cultisten en vertelt ons dat zij die in het ontbijt van ons allemaal
hebben gestoken. Ze wil vanavond met ons spreken. Uit veiligheid cast
ik goodberry, waardoor er 10 magical berry's in mijn hand
verschijnen. Elk krijgt dus 2 berry's. Deze Berry's geven voldoende
voedsel voor een volledige dag zonder eten te kunnen per stuk. Osborn
eet ineens zijn 2 berry's op.
De man in the hole (amofel) komt
fargrim bedanken om hem uit de put te halen (about time). We praten
wat verder. Hij vertelt ons dat waterdeep vroeger groter was dan
baldur's gate. Maar na de spell plague is waterdeep wat in het verval
geraakt. Hij vraagt ons wie wij zijn. We vertellen hem dat wij guards
zijn. Hij hoort bij de harpers en kan ons in waterdeep een afspraak
regelen met Remalia Haventree. Een female elf nobele, en leading
delegate van de counsil of waterdeep. Den groten baas in waterdeep is
Daguld Neverember. Hij hoord bij de lord alliance, welke de lords
omvatten van alle major city's (7 total): waterdeep, bolder's gate.
Avond. We spreken met de female gnome.
We vragen ofdat zij en de wizard samen reizen, das niet het geval.
Zij wilt de cult of the dragon stoppen. Haar naam is Jamna
Gleensilver. Er is veel mistrouwen, ze vertrekt. Osborn volgt haar,
ze gaat naar haar caravan. Osborn houdt de wacht, maar ergens in de
loop van de nacht valt hij in slaap, waarschijnlijk omdat hij te veel
goodberry's heeft gegeten...
Vroeg op de morgen is er tumult. We
gaan er op af. Het komt van de cultisten, we gaan kijken. Er is
iemand vermoord, ne cultist. Ze beschuldigen ons. De cultist is
vermoord met een short sword. Ze willen dat wij onze short swords
laten zien. De human wizard komt er tussen, zonder meer kan hij dat
bedaren. Thinker zoekt school of magic via detect magic maar vind
enkel dat hij magische scrollen met abjuration magic bij heeft. Ook
hebben we zijn tatoeage in zijn gezicht gezien.
Jamna komt terug naar haar kar. Zij
hoort bij de harpers. De human wizard met zijn tatoeage hoort bij de
red wizards of thay. Ik sneak weg en bewaak jamna haar kar. Osborn
sneakt ook weg en bewaakt de cultists, tot hij weer in slaap valt.
Damn goodberry's strike again.
We komen aan in waterdeep. Aan de
Southgate. De caravan mag binnen. We krijgen ons loon, voor mij is
dat 30GP. Het is nu ongeveer 10h. De karren van de cult gaan naar het
noorden. Amofel laat ons weten dat we naar de jawning portal moeten
voor de ontmoeting met Remalia (moon elf) tegen 13h. De meesten gaan
achter de karren, we spreken af dat we naar de meeting gaan met
Remalia. De karren rijden naar een warehouse binnen. Op de gevel zien
we staan high road charter company hanger 18. het is nu
ongeveer 11h. Aangezien we nog een uur over hebben om terug te gaan,
zoeken we nog een smith. Voor mij is het 3500 GP voor mithril armor.
We gaan terug naar the yawning portal. Fargrim heeft achterhaald dat
de karren naar het noorden gaan en dat de high road charter company
daar de beveiliging van voorziet. Ardred Briferhew is daarvan den
baas.
Yawning portal. In het midden is er een waterput van 6
meter, is ongeveer 70 meter diep. De put heeft een stenen rand, er
gaat een touw naar beneden. 4 man laat zich zakken, een elf, een
dward en 2 humans. Iedereen begint te roepen: dead, dead, dead!!! ze
verdwijnen in het donker. We vragen wat er aan de hand is. Er is een
grottenstelsel onder waterdeep. Nog nooit is daarvan iemand
teruggekomen. Het noemt undermountain. Er wuift iemand naar ons, het
is Amofel. Bij hem zitten Remalia (zwartharig) en Clothilda
(roodharige). Clothilda kijkt heel vies naar Osborn. We horen dat
Resmir volgens de geruchten 10 dagen geleden is gepasseerd. Momenteel
wordt high road gemaakt tussen neverwinter en hier, lord Daguld zit
daar achter. De meeste wagens gaan naar carnet road house, daar wordt
de stock voor de werken bijgehouden. Er gaan er maar een paar naar
neverwinter. Om de 10 dagen is er een caravan. Aan carnet road house
ligt mere of dead men, das een zwin, in de old times zijn daar veel
doden gevallen in een gevecht met orcs. Er was daar ook ooit een
leech, genaamd Mirkul. Deze is gestorven in de oorlog. Hij had een
grote volgelingen groep en heeft een vloek gekast. Als de high road
wordt verlegd, wordt the mere groter, niet bij herstellen. Legende,
er zou een black dragon heersen, voaraghamanthar. De dames
vertrekken. Osborn has no clue waarom madam vies
keek. We gaan logement zoeken, ergens anders, want die waterput
vinden we maar raar. Iemand (old guy) houd ons in het oog. Er vliegen
7 gold canaries om hem heen. We negeren hem en gaan hem voorbij. Hij
roept ons na: anger, resentment, jealousness doens't change the heart
of others, it only changes yourself. trust the untrustable. But be
aware of..., and he jumps in the well. Buzzfizzle zegt dat de legende van the
7 gold colored canaries is: Bahamoth, king of dragons. Zou dood
moeten zijn, rules ALL dragons. Ondertussen is er ook nog een zatlap in
de well naar beneden gegaan, daartoe overhaald door een aantal van
zijn drinkebroers. Die kwam ook voortijdig aan zijn einde. We komen ook nog van Amofel te weten
dat er geen magie werkt in de city, wel onder de grond. De volgende
ochtend vertrekt er een karavaan. 6 supply caravans, 24 workers, 12
guards waarvan wij 5, dus 7 anderen.
Morning. Caravan vertrekt. Er staan 6 nieuwe
wagens aan hangaar 18. Jos, jamna en de cultists (die vies naar ons
zien). Elke dag krijgt onze party 2 goodberry's per dag. Op nacht 7 zien we mountain with
overview. Trees, water, fog...
Op dag 10 zien we the road house. The road house is een goei 60 meter breed
met poort, het ligt aan de kant van the mere. De poort gaat open. 2
van de 6 koetsen rijden door, de rest gaat binnen, waaronder de kar
met de cultisten. Een half orc vraagt aan de guards, inclusief ons
dus, wat we willen doen: slapen, terug of werken. We kiezen ervoor om
hier te overnachten. We krijgen ook ons loon, 10GP/man. We trekken on
terug op onze kamer, totdat iedereen slaapt, daarna gaan we op
verkenning.
Een kind is nog wakker en we stellen
hem wat vragen. Zijn naam is Wump. In de swamp zitten lizards en een
black dragon. Een paar maanden is the raod house overvallen door
lizardmen. De black dragon is een krachtige draak, hij verschijnt
soms op heldere plaatsen. Thinker laat zijn familiar te lucht om de
omgeving af te kijken, maar overal is er mist te zien. Bij het
avondeten hier, zat ongeveer 60 man, maar geen jos en geen jamna.
Wump verteld ons ook nog dat zijn vader in waterdeep is en van de
beschrijving maken we uit dat dit die dronkaard was die in de well is
gegaan op zijn uppie. Daarna gaat Wump slapen.
Van het afgesloten lokaal openen ik en
osborn de deur. We zien een tafel met daaraan een guard die zit te
suffen. Osborn kills the guard. Opeens gaat de deur bovenaan de trap
naast het afgesloten lokaal open. De kok komt buiten en vraagt ofdat
wij nog eten nodig hebben. Dat slagen we af. Hij verteld ons nog dat
er in het afgesloten lokaal soms lawaai is van ratten. We zeggen hem
dat we ies zullen kijken, waarna hij terug naar boven gaat.
Thinker detecteerd magie in een
afgesloten kot in het lokaal. Osborn lockpikked de deur los. Ik kijk
binnen en zie een lizard door een geheime gang vluchten. We gaan
binnen en zien vele kisten, dozen en vaten. We vinden een magic ring
(na short rest krijg je +1 op alle ST). We bekijken de lokatie van de
geheime gang en zien een trap naar beneden. We volgen een vochtige
tunnel en komen uit in de mere. We zien tracks en lantaarns in de
verte. We volgen de sporen en tegen de morgen komen we aan droge
grond. Daarachter is water en 3 canoes. We pakken ne short rest. Een
tijdje later merken we dat er iets in de buurt is. We zien een grote
zwarte vlek in het water. Opeens horen we een stem do not look in
the water een zwarte draak komt uit het water en zegt dat hij
voaraghamanthar is. We vertellen hem dat we de cult volgen. Hij
vertelt ons dat deze onderweg zijn naar castle Naerythar, hun
hideout. De cult of the black dragon samen met bullywugs
(kikkermensen die de macht van de lizardmen willen afpakken). Den
black dragon maakt ons nen deal, ik krijg u binnen in het kasteel als
jullie volgende 2 dingen voor mij zoeken:
return me the ring of mirkul
(attracks evil, pushes away undead) is nu in het bezit van de moon
elf Dralmorer Borngray welke nu baas is in het kasteel.
Find me the book of dark ceremons
of Strangor bonebinder (made out of dark dragonskin)
Wacht hier op mijn servent snapjaw, hij
zal jullie binnen loodsen en aan hem moeten jullie deze items geven
anders zal ik jullie vinden. De draak verdwijnt.
Snapjaw (ne lizardmen) komt er aan maar
wordt aangevallen door een plantachtig wezen. Een chambling mount weet
snapjaw ons te zeggen nadat we het hebben verslagen. Na nog 1 uur
peddelen komen we aan aan het kasteel. Snapjaw legt ons de rules uit
waarmee we binnen kunnen geraken. In dit kasteel zijn er cultisten,
lizardmen en bully wugs. De lizardmen brengen de loot naar het
kasteel. Vroeger was de baas daar een van hun genaamd suncaller. Deze
is echter gedood door de bullywugs shaman. Als iemand all hail Tiamat
zegt tegen ons met open hand, moeten wij they shall rise terugzeggen
met open hand. We gaan op weg naar het kasteel, de bedoeling is naar
binnen naar een kamer waar we kunnen rusten.
We zien rond het kasteel barakken, daar
zitten de lizardmen in. We zien iglo's gemaakt van takken, die zijn
van de bully wugs. Ook zien we nog kooien van 20 op 20, met zware
palen en daarin mega grote lizards (riding lizards). Qua aantallen,
buiten een goei 20 lizards, vroeger 150, een 50 bully wugs en een
paar giant frogs. Binnen zitten de culisten, lizards en bully wugs.
Op het kasteel zien we een verrekijker, vroeger zat hier de cult van
de stargazers. We gaan binnen in de voorbouw. Deze is ongeveer 30 op
30, daarna is er de brug en daarachter de gate die open staat langs
waar we op de courtyard komen. Dan gaan we naar binnen naar onze
kamer. Dat zit vol met ongedierte, maar daar weet onze cleric wel
raad mee. Aangezien we allemaal gaan rusten cast ik nogmaals
goodberry zodat we allemaal eten hebben. Tijd voor ne full rest.
Het is nu 1h. Thinker is wa grijs geworden na de
rest, hij is ook wat stijf en alles doet zeer. De ring is cursed! Hij
cast dispel magic om daar van af te geraken. Bij het rond lopen
worden we opgemerkt en ingezet voor het sorteren van loot. Na een uur
zijn we klaar en daarvan heeft Osborn geprofiteerd om ne white gem
(250gp), ne ruby gem (150gp) en ne ring met diamanten (350gp) te
pikken. We gaan terug naar onze kamer.
Het is nu iets na 2h. We go explore the castle again. We
vinden een deur naar de toren en gaan naar binnen. Op het eerste
verdiep vinden we een zilver kistje, maar dat blijkt maar een illusie
te zijn, het veranderd in een stenen kist met een slot. We besluiten
daar af te blijven. Thinker vind een spellboek. We horen kraaien in
een afgesloten kamer en gaan binnen. We zien een kooi met een grote
kraai die ineens veel lawaai begint te maken. Ik maak de kraai af
maar het is te laat, iemand komt via de trap naar boven. We doen een
surprise attack daarop, maar hij verdwijnt. We besluiten een verdiep
hoger te gaan. Als we boven zijn vernielen cargoyles het dak. Na veel
moeite kunnen we hen verslagen en het vizier (dat zicht gaf op 2
zwarte draken) vernietigen. We gaan terug naar beneden en gaan het
gevecht aan met een wizard, 2 guards, 2 lizards en de stargazer.
Buiten de kamer staan nog 3 archers. Tijdens het gevecht zegt Resmir
opeens iets in het draconic en ze verdwijnen. We lopen de toren uit om hem te vinden. Overal waar we kijken zijn lizardmen met
bully wugs aan het vechten. We zien snapjaw en deze vraagt ons of we
de artifacts hebben, wij beweren van niet en zeggen dat we in
achtervolging zijn op degene die die hebben. We vinden trappen naar
beneden en gaan daar verder zoeken. Opeens horen we spellcasting en
we zien de bully wugs shaman en volgelingen in een kamer zitten. Na
ne surprise attack is de shaman niet meer en de bully wugs vluchten
weg. We vinden 3 potions:
sleepless mind: stay awake for 48
hours
six second coma: collaps to the
groups for 1 round and wake up as if you have had a long rest.
Scarlet bovine: exhaust -1, speed
+10, +5% kans dat je een flying speed krijgt van 60 feet.
De box doen we niet open, we vermoeden
dat ook deze een trap is.
We vinden een portal en gaan er door. We zien een building, groot, waarvan
een white dragon aan het wegvliegen is. We zien in de tower een nest.
Het is ook heel koud, we zien een mountain chain. Fargrim herkend
deze en zegt dat we 1000 mijl verder zijn. Op het gebouw zien we in
witte verf letters in draconic staan.
Na al die interactie met dragons en de
schade die deze hebben gedaan hebben deze me zo ver gekregen dat ze
bij op mijn lijstje met favored enemies komen. Na al die tijd in
mountain area doorgebracht te hebben heb ik ook daar goed sporen
leren lezen. Ik voel me echt in mijn element, ik voel me inspired.
De sporen leiden weg van de mansion. We
volgen de sporen. En na een uurtje te lopen zien we een village en
een kasteel dat is omgeven door wolken. We gaan naar het dorp. We
komen voorbij een stal waar we geluid horen. We zien 4 beelden
waarvan de handen en het gezicht zijn afgehakt. We zien ook een dode
kanarie. We zien een taverne, the golden tankard en vragen aan de
ward waar we zitten, das blijkbaar in parnest. Het kasteel is van de
storm giant Bagothkus en staat hier een paar maanden. Vanavond is er
een meeting in een van de huizen. Hij raadt ons aan momenteel het
dorp te verlaten vanwege patrouilles.
We vertrekken terug en komen 6 guards
en een black guy, captain otelstan, tegen. Deze vraagt wat we hier
doen. We leggen uit dat we van koers zijn geraakt en dat we het dorp
gaan verlaten. Als we ver buiten het dorp zijn keren we via de
omliggende bossen terug naar het huis waar de meeting plaats vind.
Gundawin vertelt ons dat we de eerste zijn in 1 jaar tijd die niet
cultisten zijn. Sinds het kasteel er staat is er een witte draak. De
mansion waar we zijn langgekomen noemt the hunter's lodge. Vroeger
woonde daar lord Marsten, maar die is vermoord door de cultisten. In
de stal zitten 3 wyverns, welke getrained zijn. Aan de gate moet je
roepen, tiamat our mother of strenght of hail bagothkus. Talis the
white (half elf) is baas in de lodge, zij draagt een purperen robe. We kiezen om naar de lodge te gaan,
maar voor we daar binnen gaan doen we nog een long rest.
The lodge. Vanaf de rand van het bos is het 80
feet to the lodge. We doen de deur open. En gaan naar binnen. We zien
een statue van een dragon met rusted spears. 2 armors freezen ons op
het moment dat we er door lopen, behalve de rogue. Als we allemaal
terug normaal zijn en er door zijn verkennen we de beneden
verdieping. We vinden briefwisselingen tussen Talis the white en
Resmir waarin hij vraagt de trolls te doden, de lodge af te branden
en naar het kasteel te komen. We zoeken verder en vinden een keuken.
De kok verteld ons dat hij kookt voor den baas, 2 guards en
dragonclaw cuspia. Het overschot van het eten is voor de 4 armed
troll en de honden. We gaan weer verder en vinden 2 healing potions
die slecht waren verstopt aan griffon heads. Ik krijg een healing
potion.
We hebben heel den beneden bekeken, dus
gaan we naar boven. Daar vinden we een magische speer in een kamer
met een groot gat in het plafond vanwaar we de dragon nest kunnen
zien. Ik pak de speer op, deze speer wordt geactiveerd als je Tiamat
eyes shine roept.
Daarna vinden we Talis. ipv met ons te
vechten begint ze te praten. Ze is ook niet alleen, dus laten we haar
praten. De stormgiant helpt uit vrije wil, hij heeft eskarlotta (de
kasteel mover) overtuigd. Talis wil het masker dat Varam the white
heeft gekregen, het was aan hem beloofd. De speer, Dragongleem mogen
we houden, die kan ons helpen. De leider van de cult is severyn the
red. de final destination is sunset mountains. Het sterke punt van
Resmir is zijn zwaard. Het beste zoek je geen last met de witte
draak. Ik kan jullie in de upper verdieping brengen als jullie mij
dat masker bezorgen. We gaan akkoord. Om het kasteel binnen te
geraken heb je het paswoord nodig (dat we al gekregen hebben van de
mensen in parnest. En je hebt een banner nodig. We vinden de banners
beneden, via een tapijt aan de muur kunnen we naar het bos naast het
dorp terugkeren. Aan de stallen met wyvern zal er een helper staan
die jullie naar binnen kan helpen.
14h. we gaan door het tapijt naar het bos.
We gaan naar de stallen met wyvern. De helper van Talis laat ons
binnen en legt ons uit hoe de wyverns te besturen. Of we go, we
landen op de upper deck. De helper toont ons onze kamer. Hier doen we
een full rest. We vinden nog over de speer dat deze
enchated is met 10 charges of daylight, om dat te activeren moeten we
tiamat eyes shine zeggen, over de ring van Mirkul dat deze ervoor
zorgt dat undead die 6 hit dice heeft of minder charmed is
door u, totdat een ally van u hem aanvalt. Deze bevat ook 3 charges.
Chill touch (1 charge) en ghoul touch (2 charges) kan je ermee
casten.
We zoeken in welke toren we moeten
zijn, na een paar mislukte pogingen komen we bij de stearing tower,
waar een arcane lock op zit. We horen een stem, we leggen uit dat we
Blagothkus willen ompraten. De stem blijkt die van zijn overleden
vrouw te zijn en ze is blij dat eindelijk iemand haar man wil ompraten.
We gaan naar binnen en praten met Blagothkus die ongeveer 3 keer zo groot is dan mij. We vragen hem wat hij wilt. Zijn doel is Tiamat doen
verrijzen zodat de giants zich verzamelen. Daarna kunnen ze op de
drakenhoorn blazen en alle draken naar daar laten komen zodat ze die
allemaal kunnen afmaken. We stellen hem voor dat we enkel voor de
drakenhoorn gaan, als we te weten komen waar die drakenhoorn is
hebben we die cult niet meer nodig. Blagothkus vind dat een goed
idee. Er vind straks een meeting plaats in the lower courtyard waar
ze hem de volgende destination gaan zeggen. Als we de locatie weten
kunnen we daar binnenvallen en samen de cultisten afmaken. Exacte
plaats is hier buiten, trap rechts, dan 2e deur rechts, daar is de
grote zaal.
Als we luistervinken in de meeting wilt
Bagothkus de locatie te weten komen van de drakenhoorn. Resmir werkt
daaraan niet mee en er ontstaat wat ruzie tussen hen. Resmir zegt
uiteindelijk dat hij Bagothkus niet meer nodig heeft, dus stormen wij
binnen. Na een lang gevecht overwinnen we Resmir en de 2 red wizards.
Een andere vijand is verdwenen niet lang nadat deze binnen kwam. De magische
speer heeft ook zijn nut bewezen. Vlak voordat de laatste red wizard
neer ging heeft deze een muur doen verdwijnen, daar land nu een
draak, samen met de 2 stone giants en charlie, de wyvern pet van
Bagothkus en dankzij massa healing van onze cleric komen we er zonder
casualties vanaf.
Thinker mend mijn bow. we vinden nog brieven, some red wizards
don't like the cult plans.