NGMT Cycling Team

Bezoek ons op Facebook
  • Fanpagina Facebook
  • Rennersfiches
  • Tom Rouan
  • Gino Van Broeck
  • Gerrit Diependaele
  • Jens Daems
  • Mikey Van Kruiningen
  • Rennersfiches
  • Marc Cossyns
  • Olivier Vaerewyck
  • Franky De Tremerie
  • Frederik Blervacq
  • Pascal Verlez
  • Willy Den Haese
  • Frederik Blervacq
    Blervacq Frederik
    Marc Cossyns
    Cossyns Marc
    Jens Daems
    Daems Jens
    Willy Den Haese
    Den Haese Willy
    Franky De Tremerie
    De Tremerie Franky
    Gerrit Diependaele
    Diependaele Gerrit
    Tom Rouan
    Rouan Tom
    Olivier Vaerewyck
    Vaerewyck Olivier
    Gino Van Broeck
    Van Broeck Gino
    Mikey Van Kruiningen
    Van Kruiningen Mikey (NL)

    Pascal Verlez
    Verlez Pascal

    Inhoud blog
  • NGMT Cycling Team schakelt over naar nieuwe website !!!
  • Verslag WAOD Oostakker: renners koersen goed in hondenweer
  • Verslag WAOD Westkerke: beterschap in zicht
  • Verslag WAOD Beveren: polders en wind maken er harde wedstrijd van
  • Verslag WAOD Zandvoorde: Mikey bezorgd NGMT schrale troostprijs in zware wedstrijd
    NGMT Cycling Team

    Waar teamgeest en vriendschap belangrijk zijn


    Franky De Tremerie - Gerrit Diependaele - Olivier Vaerewyck - Jens Daems - Tom Rouan - Gino Van Broeck - Willy Den Haese - Marc Cossyns - Mikey Van Kruiningen - Frederik Blervacq - Pascal Verlez - NGMT Cycling Team

    25-02-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verslag stage Oostduinkerke: weergoden en renners zorgen voor geslaagde stage

    De laatste rechte lijn is ingezet in de aanloop naar het seizoensbegin.  Als ultieme voorbereiding plande NGMT Cycling Team een wielerstage van vrijdag 17 februari 2012 tot en met zondag 19 februari 2012.  Als verblijfslocatie werd Oostduinkerke gekozen, een deelgemeente van Koksijde.  Onze renners verbleven drie dagen in jeugdherberg "De Peerdevisser".  Deze naam is niet zomaar gekozen.  Uit de benaming van de jeugdherberg kan het woord "paardenvisser" afgeleid worden.  Dit heeft alles te maken met de geschiedenis van de gemeente Oostduinkerke.  Oostduinkerke is de enige plaats ter wereld waar nog te paard garnalen gevangen worden.  Tot het midden van de twintigste eeuw gingen de paardevissers voor de kost vissen langs het strand.  Nu is dit meer folklore geworden en wordt deze door de gemeente gesubsidieerde visserij enkel als toeristische attractie beoefend.  De paardenvissers zijn erkend als Vlaams cultureel erfgoed en er loopt een aanvraag om ze te erkennen als Unesco Werelderfgoed.

    De stage werd vooral georganiseerd om de groepsgeest te versterken en natuurlijk om de conditie wat extra aan te scherpen.  Tom had via GPS de routes uitgestippeld zodat de trainingen vlot afgewerkt konden worden mits de nodige meeval qua weersomstandigheden.  Het weer hadden we niet in de hand en vrijdagmorgen zag het er niet goed uit.  De bewolking overheerste en lichte regen zorgde voor nattigheid.  Het leek wel een wens die in vervulling werd gebracht maar rond de middag brak de bewolking en kwam de zon tevoorschijn. 

    Dag 1

    Het licht werd op groen gezet en de voorjaarsstage kon beginnen.  Om 13.00 uur vertrokken Tom, Willy, Marc, Jens, Mikey en Gino vanuit De Pinte richting Oostduinkerke voor een tocht van ongeveer 110 kilometer. Nico piloteerde de volgwagen zodat de renners niks tekort kwamen.  De temperatuur van 8°C en een matige noordwestenwind vormden de ingrediënten van de eerste etappe.  Om beurten werd de kop genomen en een goed tempo werd gezocht.  De uitgestippelde GPS-route langsheen binnenwegen zorgde voor een aangename training.  Het drukke verkeer werd gemeden en we passeerden onder andere Deinze, Tielt, Zwevezele, Torhout, Koekelare en Nieuwpoort.  Afgezien van enkele lichte regenbuitjes in het laatste uur bereikten we zonder pech of ongemakken de Belgische kust.  Na een verkwikkende douche genoten we van een avondmaal.  In een ontspannen sfeer werd de avond afgesloten met een hapje en een drankje.

    Nico Cossyns - Willy Den Haese - Marc Cossyns - Jens Daems - Mikey Van Kruiningen - Gino Van Broeck - NGMT - Stage - Oostduinkerke
    De renners die de eerste etappe voor hun rekening namen.
    Gino Van Broeck - Tom Rouan - Marc Cossyns - Willy Den Haese - Jens Daems - Mikey Van Kruiningen - NGMT - Stage - Oostduinkerke
    Onderweg naar de zee met onze zes renners.
    Tom Rouan - Gino Van Broeck - Jens Daems - Mikey Van Kruiningen - NGMT - Stage - Oostduinkerke
    Onze verblijfsplaats te Oostduinkerke werd bereikt en dat bracht ons naar het zeetje.

    Dag 2

    Mikey Van Kruiningen - Nico Cossyns - Tom Rouan - Gerrit Diependaele - Jens Daems - NGMT - Stage - Oostduinkerke
    Het servicepark waar alles in gereedheid gebracht wordt.
    Mikey Van Kruiningen - Gerrit Diependaele - Marc Cossyns - Tom Rouan - Willy Den Haese - Jens Daems - NGMT - Stage - Oostduinkerke
    Onze renners op pad voor de langste rit van de stage.

    Na een goede nachtrust en een ontbijt werd alles in gereedheid gebracht voor de tweede etappe.  Omstreeks 10.00 uur klonk het spreekwoordelijke startschot voor een tocht van 130 kilometer doorheen de Westhoek.  Koksijde (dus ook Oostduinkerke), De Panne en Nieuwpoort worden vaak beschouwd als een aparte toeristische streek namelijk de Westkust.  De Westhoek is een afwisselend gebied waarin naast beboste heuvelruggen (het West Vlaamse Heuvelland) ook polders, kustgemeenten, vruchtbare akkers, historische stadjes en vriendelijke dorpjes te vinden zijn.  Via een passage langsheen de luchtvaartbasis te Koksijde (vooral bekend om televisiereeks Windkracht 10 en het Wereldkampioenschap Veldrijden 2012) fietsten we richting Veurne.  De temperatuur vormde geen spelbreker met 10°C.  Een strakke en stormachtige zuidwestenwind zorgde voor veel tegenkanting bij onze 6 renners.  Marc, Willy, Tom, Jens, Mikey en Gerrit waren de renners die vandaag ingezet werden.  De mooie en speciale kerken vielen op in het vlakke polderlandschap.  Door dit vlakke landschap werd van kerk tot kerk als het ware gereden.  Zo passeerden de renners Alveringen, Lo, Reninge, Vleteren, Woesten en Poperinge.  Deze regio kent een rijke geschiedenis door de Eerste Wereldoorlog.  Meer opvallend aan de tocht was de aanwezigheid van vele oorlogsmonumenten en soldatenkerkhoven.  Belgische, Britse, Franse en Duitse kerkhoven vormen een eerbetoon voor hen die sneuvelden tijdens de Grote Oorlog. 


    Nico Cossyns - Gerrit Diependaele - Marc Cossyns - Mikey Van Kruiningen - Willy Den Haese - Jens Daems - Tom Rouan - NGMT - Stage - Oostduinkerke
    Eten en drinken tijdens het fietsen is heel belangrijk.
    Nico Cossyns - Mikey Van Kruiningen - Willy Den Haese - Jens Daems - Gerrit Diependaele - Tom Rouan - Marc Cossyns - NGMT - Stage - Oostduinkerke
    Een lokale bakker had geen rijsttaarten meer in de aanbieding.  Dan maar een carré confituur voor onze renners.

    Bij de renners zat de spirit er duidelijk in en er werd goed gefietst.  Onze tocht bracht ons richting Heuvelland.  Deze heuvelzone is ontstaan door zandresten en vormen overblijfselen aan de Noordzee die vroeger meer landinwaarts gelegen was.  Dit Heuvelland is bekend in heel Vlaanderen doordat onder andere Gent-Wevelgem er een passage kent.  De steile Kemmelberg en zijn gevaarlijke afdaling vormen het belangrijkste obstakel tijdens deze wielerwedstrijd.  Met stukken tot 23 % stijgingspercentage was de amper 156 meter hoge scherprechter de zwaarste hindernis van de dag.  Door de natte kasseien was naar boven rijden niet evident geworden.  Vanaf dit punt begon de terugweg richting Oostduinkerke.  Een pluim aan onze renners want de wind had vrij spel op de polderwegen.  Talrijke waterwegen tekenen het landschap.  De belangrijkste rivier in België naast de Schelde en de Maas is de IJzer.  Deze rivier vormt een belangrijk onderdeel van de Westhoek.  De term "Bachten de Kupe" klinkt velen bekend in de oren.  Het gebied ten westen van de IJzer, de Belgische kust en de Franse grens vormt Bachten de Kupe (letterlijk achter de kuip, de IJzer).  Een leuk weetje omdat de West-Vlaamse taal veel mensen bezighoudt.

    Ondertussen fietsten de renners via Oostkerke, Pervijze en Ramskapelle zoetjes aan richting de laatste 10 kilometer.  Een beetje regen deerde onze renners niet en na een calvarietocht van 130 kilometer werd de jeugdherberg bereikt.  Alweer een geslaagde tocht waar alles vlekkeloos verliep.

    De avond werd ingezet met het bezoek aan een Italiaans restaurant waar, hoe kan het ook anders, onze renners hun verbrandde caloriëen aanvulden met pasta en / of anti-pasta.   

    Dag 3

    Mikey Van Kruiningen - Gino Van Broeck - Gerrit Diependaele - Willy Den Haese - Jens Daems - Marc Cossyns - Tom Rouan - NGMT - Stage - Oostduinkerke

    De laatste dag van onze driedaagse was aangebroken.  Jammer maar helaas.  Omstreeks 10.00 uur werd Oostduinkerke de rug toegekeerd en reden de renners van NGMT Cycling Team huiswaarts.  De derde etappe zou goed zijn voor 120 kilometer.  Aan het Koning Albert I - monument te Nieuwpoort werd even halt gehouden om een foto te nemen (zie hierboven).  Met 7 renners (Mikey, Gino, Gerrit, Willy, Jens, Marc en Tom) fietsten we richting Diksmuide.  Een frisse 4°C als temperatuur kon de pret niet bederven.  Hiervoor was een goede uitleg:  de wind blies in de rug en de zon scheen uitbundig.  De ideale weersomstandigheden om af te zakken richting Gent.  De IJzertoren met haar lengte van 85 meter werd met een rotvaart voorbijgereden.  Het bewijs dat West-Vlaanderen, en deze regio, heel wat geschiedkundige bezienswaardigheden heeft.  Aan een strak tempo ging het via Werken, Kortemark, Lichtervelde, Pittem, Koolskamp naar Tielt.  Het einde was in zicht en iets voor 14.00 uur bereikten we De Pinte.  Moe maar tevreden kwam er een einde aan de driedaagse.

    Gino Van Broeck - Tom Rouan - Marc Cossyns - Willy Den Haese - Jens Daems - Mikey Van Kruiningen - NGMT - Stage - Oostduinkerke
    Een beeld vanuit de volgwagen.

    NGMT Cycling mag terugblikken op een meer dan geslaagde driedaagse.  De aanwezige renners zorgden voor een optimale sfeer en leerden elkaar beter kennen.  De uitgestippelde routes bleken een voltreffer te zijn en we kenden geen pech.  Bedankt aan allen!!!

    Als extra dimensie aan dit verslag bieden we u graag een blik van de zaterdagtraining.  Geniet mee van de mooie beelden en de muzikale omkadering.




    PS: Filmpje te Oostduinkerke: Verslag van de tweede trainingsdag dwars door de Westhoek en het Heuvelland gefilmd door Gino Van Broeck

    25-02-2012 om 00:00 geschreven door NGMT  


    20-02-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sponsors in de kijker (deel 1)
    Aan de basis van elke wielerploeg ligt natuurlijk eerst en vooral een goed budget.  Door de goedheid van enkele sponsors kunnen wij als wielrenners onze hobby uitoefenen. Omdat het belangrijk is en omdat die mensen ook een vermelding verdienen stellen we ze graag aan u voor.  In deel 1 gaat het over Engel & Völkers uit Sint-Martens-Latem en Garage - Carrosserie Vercruyssen nv uit Belsele.

    Engel en Völkers
    Engel & Völkers:

    Ons bedrijf combineert een grote bekwaamheid van het personeel  met het wereldwijd netwerk. Onze sterke punten zijn de uitstekende opleiding van ons personeel, die constant geactualiseerd wordt en de interne uitwisseling van informatie binnen ons bedrijf.

      

    Of u nu wenst te (ver)kopen of te (ver)huren, een project te ontwikkelen of te investeren  of het nu gaat om een terrein of een woning, een nieuw of gerenoveerd , een appartement of een buitenverblijf  ons aanbod is onbeperkt en van hoog niveau.

     

    Wij staan op discretie en respecteren de belangen van onze klanten. Onze goede naam hebben we te danken aan deze waarden. Engel & Völkers garandeert innovatie, samenwerking, professionalisme en betrouwbaarheid.

    Adres:

    Engel & Völkers
    Kortrijksesteenweg 118
    9830 Sint-Martens-Latem

    Garage - Carrosserie Dirk Vercruyssen


    Garage - Carrosserie Vercruyssen nv:


    Deze welgekende garagist is al vele jaren een goed bloeiende zaak in het Waasland en omstreken.  U kan er terecht met alle merken van wagens en tweedehandswagens.
     

    Al onze wagens zijn uitgevoerd met:

    - 18 maanden garantie

    - kilometercertificaat

    - kwaliteitscertificaat

     

    De diensten die we bieden:

    - 24/24 assistance met vervangwagen

    - omruilgarantie

    - leasing en financiering op maat

    - dienst na verkoop

    - mechanische herstellingen in onze werkplaats

    - carrosserie-afdeling waar wij spuiten met verven op waterbasis.

    Wij zijn tevens erkend bij verschillende verzekeringsmaatschappijen.

    Adres:

    Garage - Carrosserie Vercruyssen nv
    Patershoek 66
    9111 Belsele

    20-02-2012 om 00:00 geschreven door NGMT  




    Welkom op de blog van NGMT Cycling Team !!!

    Wij schakelen over naar onze website: www.ngmtcyclingteam.com
    Uitslagen renners
  • Tom Rouan
  • Gino Van Broeck
  • Gerrit Diependaele
  • Jens Daems
  • Mikey Van Kruiningen

  • Uitslagen renners
  • Marc Cossyns
  • Olivier Vaerewyck
  • Franky De Tremerie
  • Frederik Blervacq
  • Pascal Verlez
  • Willy Den Haese

  • Hoofdsponsors:

    De Veldroom
    Engel & Völkers

    Frituur 't Krokantje

    Fietsen Godefroot

    Ruimdienst Dirk Lagaert

    Doltcini

    Basso Bikes


    Sponsors:

    Keurslager Filip & Peggy

    Garage Vercruyssen


    Website van de sponsors
  • De velodroom
  • Engel & Völkers
  • Fietsen Godefroot
  • Ruimdienst Dirk Lagaert
  • Doltcini Sportswear
  • Basso Bikes
  • Keurslagerij Filip & Peggy
  • Garage Vercruyssen

  • Gastenboek
  • koers
  • londerzeel
  • mooi blog mannen

    Laat gerust een berichtje achter


    Mijn favorieten
  • WAOD
  • VWF
  • Fotosite Karel Andries
  • Fotosite Monique Van Poecke
  • Fotosite Sabrina Noens
  • Cyclingnews
  • Belgian Cycling Selection
  • Wielerbond Vlaanderen

  • Contactgegevens

    Interesse of vragen? E-mail ons of bel naar: 0491/61.35.07


    Archief per week
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs