Inhoud blog
  • 1L: Lieve knuffels in onze klas!
  • 6L: Wie ben ik ?!?!
  • 4L Fair trade, eerlijke handel
  • 2L: Mensen, mensen wat een mensen!
  • 3L: Mijn hobby en vrije tijd
    Foto
    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Zoeken in blog

    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    juf Marlies

    07-03-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.1L: Ruzies oplossen met je vriendjes
    In een nieuw avontuur met Knubbe ging het over ruzies oplossen met je beste vriend.
    Knubbe en Froezel vervelen zich en besluiten om samen een luchtballon te maken om op reis te gaan.
    Maar Froezel wil graag een gele luchtballon, terwijl Knubbe's lievelingskleur blauw is. Er ontstaat ruzie.
    Knubbe wil de gele pot verf wegnemen, maar valt hierbij over zijn eigen pot verf. Gele en blauwe verf vloeien door elkaar en wordt ... groene verf!

    De vriendjes besluiten dan maar om de luchtballon in allemaal verschillende kleuren te schilderen, dan vindt iedereen iets moois aan de luchtballon.
    Knubbe ziet liever blauw en Froezel houdt meer van geel, ze hebben elk een andere smaak en toch zijn ze vriendjes.
    En het belangrijkste is dat hun ruzie uiteindelijk is opgelost geraakt.
    Ruzie kan altijd eens gebeuren, zelfs met je beste vriend(in), zolang je het maar goed kan oplossen!

    Waar de vriendjes naartoe vliegen met hun luchtballon, is voor de volgende keer!
    Sssssspannend!



    Wij hebben ook een kleurenkunstwerk gemaakt. En we kunnen toveren, want met de 3 hoofdkleuren geel, rood en blauw mengden we met onze vingers (en sommigen met hun hele handen) de andere kleuren! 


















    07-03-2014 om 15:04 geschreven door Juf Marlies  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.3L: Liefde !
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Love, love, love. 
    Met het 3de leerjaar hebben we het gehad over liefde.
    Ik las het verhaal 'Spongebob en de geheime liefde' voor.
    Een verhaal over liefde, waarin Spongebob en Patrick zich afvragen wat er gebeurt als je koppeltje bent. Moet je dan voortdurend bij elkaar zijn? Mag je dan nooit meer bij je vrienden zijn?

    De kinderen hebben zelf gekozen naar wie zij wel een Valentijnskaart zouden schrijven.

    We hebben ons ook afgevraagd of dieren ook verliefd kunnen zijn.
    Het blijkt dat dieren zeker ook verliefd kunnen zijn, want verliefdheid zit in de hersenen!

    We hebben 'Liefde is ...' prentjes bekeken en dan zelf ons eigen 'Liefde is ...' kaartje gemaakt.

    Als afsluiting hebben we 'Het Grote Valentijnsspel' gespeeld. Een spel met vraagjes over liefde, liefdesliedjes, -gedichtjes en spelletjes. Wie de meeste hartjes had verzameld, was de winnaar.



    Volgens Timau is liefde samen zwemmen.

    Maaike vindt dat liefde een hartje in de lucht tekenen is voor elkaar.

    Liefde is samen zoenen, vindt Oona.

    Volgens Lowie is liefde geluk hebben.

    Liefde is samen op reis gaan, zegt Daan

    Liefde is samen voor een dier zorgen, volgens Rune.

    JuliƔn zegt dat liefde samen naar de zoo gaan is.

    Aaron vindt dat liefde samen vliegen is.

    Volgens Maxime is liefde samen vliegen.
















    07-03-2014 om 14:42 geschreven door Juf Marlies  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.4L: De groene ijsbeer
    Klik op de afbeelding om de link te volgen 'De groene ijsbeer' is een luisterverhaal dat gaat over ijsberen die moeten verhuizen van de noordpool naar de zuidpool omdat het ijs aan het smelten is door de opwarming van de aarde. De wolven helpen hen met de verhuis. Maar dat verloopt niet allemaal even vlotjes. De vacht van het klein ijsbeertje wordt groen door de warmte.
    Een spannend, leuk en grappig verhaal.

    We hebben ook een strip gelezen over Nina, een meisje uit IndonesiĆ«. Haar dorp wordt dikwijls overstroomd en het weer doet heel raar. Onlangs kwam een mevrouw helpen en die vertelde hen dat het een gevolg is van de opwarming van de aarde. Omdat wij allemaal teveel CO2 verbruiken, raakt het weer in de war en dan gebeuren er zo'n dingen. Ze legde ook uit vanwaar die CO2 allemaal komt. Nu zorgen de mensen in het dorp van Nina beter voor de natuur en koken ze met koeienmest om minder CO2 uit te stoten. Maar het probleem kan enkel stoppen als alle mensen ook minder CO2 uitstoten. 
    Wij hebben in de klas oplossingen gezocht hoe wij minder CO2 kunnen uitstoten: meer met de fiets rijden, minder tv kijken, verwarming paar graden minder zetten, minder lang douchen, spullen niet zo snel weggooien als je ze nog kan gebruiken,..

    We hebben ook een oefening moeten doen: de wensdroom.
    De kinderen moesten hun ogen dicht doen en ik las een tekst voor. De leerlingen moesten dromen en fantaseren over hoe zij denken dat de wereld eruit zal zien over 30 jaar als je weet dat iedereen van nu tot dan goed voor de natuur heeft gezorgd.
    Dit zijn de resultaten van hun droomwensen:



    Quillian zag in zijn wensdroom vliegende auto's en huizen en toestellen die geen CO2 verbruiken.

    Ethel zag in haar wensdroom auto met trappers. In haar wensdroom zat ze op het speelpleintje naast haar huis en daar waren mensen petanque aan het spelen.

    Mette zag in haar wensdroom veel bomen om de lucht te zuiveren. Ze zag ook Tom Boonen die plots 30 jaar ouder was geworden! Very Happy

    Op het einde van het thema speelden we 'Het kleine voetenspel'. Een spel met tips om beter voor de natuur te zorgen.
    De winnaar was degene met de meeste groene voetstappen, degene die de kleinste ecologische voetafdruk heeft.

    07-03-2014 om 14:13 geschreven door Juf Marlies  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)


    Foto

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Foto

    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • Wat is NC Zedenleer?


  • E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Blog als favoriet !

    Archief per week
  • 16/11-22/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs