VW -Audi-Skoda-Seat
Inhoud blog
  • Skoda
  • Audi
  • Audi
  • Audi
  • Audi
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     

    Image Hosted by ImageShack.us
    Image Hosted by ImageShack.us
    Links naar automerken
    1.Alfa Romeo
    2.Aston Martin
    3.Audi
    4.Bentley
    5.BMW
    6.Buick
    7.Cadillac
    8.Chevrolet
    9.Chrysler
    10.Citroen
    11.Dacia
    12.Daihatsu
    13.Dodge
    14.Ferrari
    15.Fiat
    16.Ford
    17.GMC
    18.Honda
    19.Huyndai
    20.Infinti
    21.Isuzu
    22.Jaguar
    23.Jeep
    24.Kia
    25.Lada
    26.Lamborghini
    27.Lancia
    28.Land Rover
    29.Lexus
    30.Lincoln
    31.Maserati
    32.Maybach
    33.Mazda
    34.Mercedes
    35.Mercury
    36.MG
    37.Mitsubishi
    38.Nissan
    39.Opel
    40.Peugeot
    41.Pontiac
    42.Porsche
    43.Proton
    44.Renault
    45.Rolls Royce
    46.Saab
    47.Seat
    48.Skoda
    49.Subaru
    50.Suzuki
    51.Ssang Young
    52.Toyota
    53.TVR
    54.VW
    55.Volvo
    24-12-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lada

    Lada: stationwagen en Priora
    Lada: stationwagen en Priora
    In 2007 heeft Lada dankzij de Priora het beste jaar sinds 2003 beleefd. In 2008 zien we de Kalina stationwagen en de Priora tegemoet.
    Rond juni of juli van het volgende jaar staat de nieuwe Priora klaar bij Lada. “De Europese typegoedkeuring heb ik op zak. Nu is het alleen nog de vraag vanaf welke productiemaand we auto’s krijgen geleverd,” vertelt de woordvoerder van de Groningse importeur. De Priora komt er eerst als sedan en een hatchback volgt. Over een stationwagen zijn geen berichten bekend. De auto volgt de huidige 110-serie op. Daarvan is de sedan al uit het leveringsprogramma.
    Verder wordt in het voorjaar de stationwagenvariant van de Kalina verwacht. “De 1,6-liter motor van de Kalina wordt in 2008 vervangen door een 1,4-liter. Voor zover ik weet, is dat een Lada-motor en dus geen Opel-product, zoals eerder is gemeld.” De importeur verwacht dat de stationwagen meteen met de nieuwe krachtbron wordt geleverd. “De nieuwe hatchback wordt mondjesmaat uitgeleverd. We bestellen de bulk pas als ook die met de nieuwe motor te krijgen is.
    Aanvankelijk was er nog paniek bij de Groningse importeur omdat de klassieke Niva terreinauto flink duurder zou worden door de slurptax. “Maar de RDW heeft zich bij het berekenen van de boete gebaseerd op een oud emissiecijfer van 282 gram CO2 per kilometer.” Inmiddels is de Niva opgestuwd in de vaart der volkeren. “De huidige Niva stoot 233 gram per kilometer uit. Dat is slechts één gram meer dan toegestaan. Dat levert een boete op van 110 euro. Dus dat is een meevaller

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (6 Stemmen)
    24-12-2007, 11:01 geschreven door Geert  
    Reacties (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mercedes SLK




    Mercedes' kleine coupé-cabrio krijgt een bescheiden facelift.

    De facelift gaat niet veel verder dan de gebruikelijke nieuwe bumpers, velgen en lakkleuren. De enige andere details die veranderen zijn de mistlampen, waar nu een verchroomde ring rond komt, en de achterlichten, die donker zijn. De bedoeling van alle wijzigingen is om de SLK een agressievere look te geven.

    Binnenin worden de instrumenten voorzien van andere wijzernaalden en is een verbeterd audio- en navigatiesysteem verkrijgbaar. Het motorenpalet bleef grotendeels ongewijzigd, al stijgt het vermogen van de 200 Kompressor van 163 naar 184 pk door een aanpassing van de motorsturing en ook het koppel groeit met 10 Nm tot 250 Nm. De SLK 350 levert voortaan 305 in plaats van 272 pk en kreeg er eveneens 10 Nm bij (360 Nm), maar wat er technisch aan die V6 is veranderd, konden we bij het ter perse gaan nog niet achterhalen. De SLK 55 AMG en de SLK 280 ondergingen geen motorische wijzigingen.
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (3 Stemmen)
    24-12-2007, 10:59 geschreven door Geert  
    Reacties (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hyundai Genesis




    Hyundai heeft aan de Koreaanse pers de definitieve versie van zijn luxeberline Genesis voorgesteld.

    De grote berline wordt zoals het hoort voor een topklasselimousine aangedreven op de achterwielen. Die krijgen via een zestrapsautomaat de 375 pk van de 4.6 V8 te verwerken. Later zullen ook twee V6'en van 3.3 en 3.8 liter worden aangeboden. Om te benadrukken dat de Genesis echt een klasse apart is binnen het Hyundai-gamma, wordt hij met een eigen logo verkocht. Of toch in Azië, want in Noord-Amerika krijgt hij wel gewoon een "H" op de neus geplakt.
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (6 Stemmen)
    24-12-2007, 10:57 geschreven door Geert  
    Reacties (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ford Focus
    Ford Focus vijfdeurs
    Ford Focus Clipper
    Ford Focus driedeurs
    Ford heeft een facelift klaar op basis van de bestaande Focus. De nieuweling gebruikt hetzelfde platform en motorenpalet. Vooral het design werd aangepast. Je zou kunnen stellen dat hij met hetzelfde potlood als de Mondeo is getekend. De nieuwe Focus is begin volgend jaar leverbaar en kost afhankelijk van het type 300 tot 600 euro meer.

    Voor dat geld krijg je een wagen met Kinetic Design. Qua vorm is het vooral de neus die erg werd veranderd. Het radiatorrooster werd een maatje groter. Onder de bumper zit een zeer grote luchtinlaat die met chroom werd omrand. De koplampen kregen een andere vorm en de motorkap iets agressievere welvingen. Achteraan zitten voortaan ook ledlichten en de zijspiegels krijgen een geïntegreerde richtingaanwijzer.

    In een eerste fase zal Ford de drie-, de vijfdeurs én de Clipper (breakversie) vernieuwen. In maart wordt daar de vierdeurs sedan aan toegevoegd en in april mogen we de gefacelifte coupé-cabrioversie verwachten. Het is opmerkelijk dat die wagen, die amper een jaar op de markt is, nu al wordt hertekend. Klanten die dik twee jaar op hun cabrio hebben gewacht, zullen alvast niet blij zijn zo snel met een gedemodeerde wagen te rijden.

    Degelijk
    Ook binnenin werd een en ander grondig aangepakt. Het grootste verschil zit hem in de boordplank, die uit zacht en organisch aanvoelend kunststof werd gemaakt. De ovalen luchtroosters zijn voorzien van een alurandje. De tellerpartij oogt klassiek en heeft een rood uitleesvenster tussen de twee grote klokken. Het lijkt fel op de boordplank van de Mondeo en dat geldt ook voor de middenconsole, waarin we naast de bediening voor de ventilatie ook een digitale DAB-radio vinden.

    Verder zitten in de optielijst ook een systeem dat de bandendruk in de gaten houdt en een stopcontact van 230 volt. Een andere optie is de startknop die de contactsleutel vervangt. Samen met de boordplank werd aan de geluidsisolatie gewerkt, want de nieuwe Focus is ook stiller geworden. Het rijgedrag is als vanouds schitterend te noemen. De multilink-achteras en de nauwkeurige besturing maken de Focus nog steeds tot dé referentie in zijn klasse.

    Bekende motoren
    In de Focus vinden we een ruim gamma motoren. Ford voorziet drie benzinemotoren en evenveel diesels. De basismotor is een 1.4 die 80 pk levert. De benzinemotoren zijn vooral in het begin interessant omdat enkel de 1.6 i en de 2.0 i leverbaar zijn met automatische versnellingsbak. Omdat ongeveer 90% van de Focus-rijders voor dieselmotoren kiest, ligt het voor de hand dat hier meer keuze is. De basisdiesel is de 1.6 TDCi van 90 pk. Er is ook een versie met 110 pk en die wordt steevast met een roetfilter uitgerust. Verder noteren we een 1.8 met 125 pk en een tweeliter diesel, goed voor 136 pk.

    Vanaf volgend jaar komt er ook een powershiftversnellingsbak. Het is een automaat die een sequentiële bediening krijgt via de versnellingspook.
    Qua architectuur vertoont deze powershift veel gelijkenissen met de DSG-versnellingsbak van VW. Deze schakeldoos zal aanvankelijk enkel met de 2.0 dieselmotor worden geleverd. Er zal een versie met 110 en 136 pk beschikbaar zijn.

    Ford voorziet ook twee Econeticversies met een lagere CO2-emissie op basis van de 1.6 TDCi. Met een uitstoot van 115 g CO2 per km heeft de klant recht op een fiscale korting van 3%. De Focus viert zijn debuut op het Brusselse Salon volgend jaar. (gv)

    Technische fiche
    Ford Focus


    Lengte: 4.337 mm
    Breedte: 1.839 mm
    Hoogte: 1.500 mm
    Wielbasis: 2.640 mm
    Deuren/zitplaatsen: 3/5
    Koffervolume: 396-1.258 liter
    Brandstoftank: 53 liter
    Leeggewicht: 1.338 kg
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (3 Stemmen)
    24-12-2007, 10:54 geschreven door Geert  
    Reacties (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Skoda Fabia
    Skoda's zijn vooral populair als gezinsauto. Automobilisten met een bedrijfswagen hebben liever meer status, maar consumenten die hun vierwieler uit eigen zak betalen, vinden hun weg naar de Skodatoonzaal steeds makkelijker. Niet verwonderlijk overigens, want een product als de Fabia Combi lijkt wel hét prototype van de gezinswagen anno 2008.

    Voor Skoda is dit al het tweede model dat ze dit jaar lanceren. Deze Fabia Combi werd voor het eerst op de IAA in Frankfurt getoond. Het uitlopende model blijft ook nog even doorlopen als prijsgunstig instapmodel. In de nabije toekomst mogen we verder nog een nieuwe Superb (luxeberline) en de Yeti (compacte SUV) verwachten.

    Zakelijker
    De nieuwe Combi ziet er een tikkeltje zakelijker uit dan zijn voorganger. De afgeronde achterklep werd wat hoekiger, en dat komt niet alleen de kofferinhoud ten goede. De passagiers achterin worden ook op een beetje meer knie- én hoofdruimte bedacht. De Skoda is uitgerust met dakrails om hem iets meer breakallure te geven. Boven de achterruit voorzagen de designers ook nog een discreet spoilertje.

    Binnenin kijk je op het dashboard dat we al kennen uit de gebruikelijke Skoda Fabia. Tegen meerprijs is die boordplank in twee tinten uitgevoerd, waarbij het onderste gedeelte een stuk lichter is. De Tsjechen voorzien zelfs een likje nepalu rond de luchtmonden van de ventilatie en aan de deurklinken. In de optielijst vinden we ook nog een groot navigatiesysteem, een digitale Climatronicairco en zelfs bochtverlichting. Deze draaiende koplampen worden met conventionele halogeenlampen geleverd (geen xenon) wat de prijs absoluut ten goede komt.

    Ruim
    De koffer is erg ruim te noemen voor een compacte wagen als de Fabia. In de normale configuratie slikt hij 480 liter. Met neergeklapte achterbank stijgt het laadvolume tot 1.460 liter, en dat is maar liefst 253 liter meer dan bij de vorige Combi. Skoda voorziet naast twee stopcontacten van 12 volt ook enkele handige tools om de lading netjes op zijn plaats te houden.

    Zo noteren we langs de flanken van de koffer kleine haakjes om winkelzakjes op te hangen. Verder is er een flexibele afscheiding die in de wand haakt en waarachter de bagage blijft liggen. Zo rollen de sinaasappels niet heen en weer in de koffer. Sportievelingen kunnen optioneel ook een houder bestellen, zodat je in een handomdraai twee fietsen in de koffer krijgt.

    Vijf motoren

    Onder de motorkap vinden we het gebruikelijke palet motoren. De instapmotor is de 1.2 benzineversie die 60 of 70 pk sterk is. Er bestaat ook een 1.4 en een 1.6. Die laatste is overigens de enige die met een automatische schakeldoos leverbaar is. Die Tiptronic met zes versnellingen betaal je 1.000 euro¡extra.

    Combiklanten zijn meestal dieselklanten. Skoda voorziet de 1.4 driecilinder en de 1.9 vierpitter. Beide motoren worden gevoed via lawaaierige pompverstuivers maar ze zijn werkgraag en springen zuinig om met diesel. Wie bijbetaalt, kan beide motoren ook met een roetfilter leverbaar. Een elektronisch stabiliteitsprogramma is optioneel leverbaar op alle motorisaties. Deze Combiversie is vanaf begin volgend jaar beschikbaar.

    Green Line volgt
    Op het salon van Brussel zal Skoda ook haar Green Lineversie van de Fabia Combi tonen. Deze versie is vergelijkbaar met de VW Polo BlueMotion en de Seat Ibiza Ecomotive. De Fabia wordt aangedreven door een 80 pk krachtige 1.4 TDI-diesel in combinatie met een roetfilter.

    Door de wagen lichter en lager te maken, een versnellingsbak met langere verhoudingen te gebruiken en banden met lagere rolweerstand te monteren, daalt het verbruik tot 4,1 liter diesel per 100 km. Bijkomend voordeel is een CO2-emissie van 110 gram per km. Zo geniet de Skoda een fiscale korting van 3%. Bovendien hebben roetfilterklanten recht op een extra voordeel van 200 euro. (gv)

    Technische fiche

    Lengte: 4.239 mm
    Breedte: 1.642 mm
    Hoogte:1.498 mm
    Wielbasis: 2.462 mm
    Deuren/zitplaatsen:5/5
    Koffervolume: 480 - 1.460 liter
    Brandstoftank: 45 liter
    Leeggewicht:1.150 kg
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (4 Stemmen)
    24-12-2007, 10:52 geschreven door Geert  
    Reacties (0)
    23-12-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Chrysler Grand Voyager facelift: flexibel comfort
    Zoek je een ruime en comfortabele monovolume met een flexibel en veelzijdig interieur? Bekijk dan eens de nieuwe Grand Voyager. Zijn basisuitrusting is uitzonderlijk compleet, en de topversie verwent zijn passagiers onder meer met twee dvd-spelers die tegelijk verschillende media kunnen afspelen. Handig als je kinderen met verschillende smaken hebt.Minpunt blijft de fiscaal dure 2,8 liter turbodiesel.

    Bijna twintig jaar na de eerste Voyager is hij een indrukwekkend comfortpakket geworden. De nieuwste versie kreeg meer dan alleen een opfrisbeurt. Behalve het volledig nieuwe interieur vallen ruim 30 nieuwigheden of verbeteringen op. Enkele opvallende extra's zijn de verschuifbare middenconsole, de elektrisch bediende zijruiten van de schuifdeuren, de automatische airco en het Multimedia Infotainmentsysteem.Uiterlijk vallen vooral het bredere dak en de aflopende gordellijn op.

    Royaal
    Plaatsgebrek kent deze zevenzitter niet. Van neus tot achterbumper meet hij 5,15 meter. Die lengte verklaart de overvloed aan ruimte. Bovendien is hij ook een pure cross-over. De nieuwste versie kruist alle kenmerken van een monovolume met trekjes van een bestelwagen en een zwerfwagen. Daarvoor zorgen de flexibele zetelsystemen, Swivel 'n Go en Stow'n Go. Met Swivel 'n Go kan je de zetels van de tweede rij 180 graden naar achteren draaien en een tafeltje installeren.

    Het Stow'n Go-systeem debuteerde in 2004 en is standaard. Dankzij dit systeem verdwijnen tweede en derde zetelrij in de vloer. De derde rij schuift met één druk op de knop in de bodem. Zo creëer je laadruimte van bijna 3,3 m3, en overtreft de Grand Voyager al zijn concurrenten.

    Zware dieselmotor
    Tussen de voorwielen gromt een verbeterde versie van de 2,8 liter turbodiesel, die aan een soepel schakelende zestrapsautomaat geschroefd is. Het vermogen steeg van 150 naar 163 pk. Het koppel bedraagt nog steeds 360 newtonmeter maar is nu al vanaf 1.600 toeren beschikbaar. Daardoor is de nieuwe Grand Voyager vlotter en vinniger.

    Lichter en onderhoudsvriendlijker
    De viercilinder is ook lichter en onderhoudsvriendelijker. Zo moet de distributieriem pas om de 140.000 kilometer vervangen worden. Een nadeel van de grote cilinderinhoud blijft natuurlijk de verkeersbelasting. De benzineversie wordt door een 3,8 liter V6 aangedreven.

    Bij de afstelling van het onderstel primeerde het veercomfort. De wegligging is goed, maar in snellere bochten mis je wat de strakheid van enkele Europese concurrenten. Het interieur is stiller geworden, maar zelfs de verbeterde stroomlijn en de dikkere zijruiten kunnen het windgeruis niet volledig onderdrukken.

    Veilig rijden
    Als we Chrysler mogen geloven, is de Grand Voyager de monovolume met het compleetste veiligheidspakket. Naast frontale en zijdelingse airbags zijn er gordijn- en knieairbags, stabiliteits- en tractiecontrole en ABS en de Brake Assist. Chrysler voert drie versies in: de LX, de Touring en de Limited. De instapversie kost 35.900 euro, op de prijzen van de andere uitvoeringen is het nog even wachten. De Grand Voyager is vanaf januari leverbaar. (bvdm)

    Technische fiche

    Chrysler Grand Voyager
    Lengte: 5.143 mm
    Breedte: 1.954 mm
    Hoogte: 1.750 mm
    Wielbasis: 3.078 mm
    Deuren/zitplaatsen: 5/7
    Leeggewicht: 2.100 kg
    Koffervolume: 638-3.296 liter
    Brandstoftank: 75,7 liter
    Versnellingsbak: 6 automaat
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (4 Stemmen)
    23-12-2007, 17:12 geschreven door Geert  
    Reacties (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mazda 2 2008

    Mazda 2
    Mazda
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (8 Stemmen)
    23-12-2007, 17:10 geschreven door Geert  
    Reacties (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Volvo V70



    Volvo
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (1 Stemmen)
    23-12-2007, 17:06 geschreven door Geert  
    Reacties (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Suzuki swift 2008
    Suzuki Swift 2008
    Suzuki Swift 2008
    Suzuki Swift 2008
    Suzuki
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (20 Stemmen)
    23-12-2007, 17:01 geschreven door Geert  
    Reacties (0)
    19-12-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mercedes C-Klasse
    Mercedes 2008 C-class Estate
    Merecedes
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (2 Stemmen)
    19-12-2007, 11:25 geschreven door Geert  
    Reacties (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.2008 Toyota Supra Concept
    Toyota Supra Hybrid Concept
    Toyota Supra Hybrid Concept
    Toyota Supra Hybrid Concept
    Toyota
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    19-12-2007, 11:24 geschreven door Geert  
    Reacties (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Toyota 2008 SCION xB
    Toyota 2008 SCION xB
    Toyota 2008 SCION xB
    Toyota 2008 SCION xB
    Toyota 2008 SCION xB
    Toyota
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (5 Stemmen)
    19-12-2007, 11:22 geschreven door Geert  
    Reacties (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Honda's 2008 Acura Concept NSX
    12008acuransxadvancedsportscarconcept_1
    22008acuransxadvancedsportscarconcept
    Honda
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    19-12-2007, 11:20 geschreven door Geert  
    Reacties (0)
    18-12-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nissan Skyline
    Nissan Skyline 2008
    Nissan Skyline 2008
    Nissan Skyline 2008
    Nissan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (4 Stemmen)
    18-12-2007, 11:07 geschreven door Geert  
    Reacties (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nissan Altima
    Nissan_2008_Altima_Coupe_1.jpg
    Nissan_2008_Altima_Coupe_2.jpg
    Nissan_2008_Altima_Coupe_3.jpg
    Nissan
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    18-12-2007, 11:04 geschreven door Geert  
    Reacties (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kia
    Kia Picanto 2008
    Kia Picanto 2008
    Kia Picanto 2008
    Kia Picanto 2008
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (2 Stemmen)
    18-12-2007, 11:02 geschreven door Geert  
    Reacties (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Renault
    Bij de lancering van de Laguna berline werd al aangekondigd dat de breakversie, de Grandtour, niet lang op zich zou laten wachten. Vandaag zien we dat deze versie een stuk groter is dan zijn voorganger en even fluisterzacht is dan zijn berlinebroertje. Kortom: een dikke reiswagen is geboren.

    Vandaag is het de beurt aan de derde generatie Laguna en bij elke modelwissel werd het aandeel breaks belangrijker. Van de eerste Laguna werd amper een kwart breaks verkocht. Vanaf de tweede generatie koos bijna de helft voor de Grandtourversie. Bij het nieuwe model hoopt men 60% van de klanten voor de gemiddeld 1.000 euro duurdere Grandtour te winnen.

    Voor dat geld krijg je niet alleen een grotere koffer, maar elke Grandtour is sowieso uitgerust met dak-rails, een manuele airco en een ESP, elektronisch stabiliteitsprogramma. Leasingklanten worden overigens iets beter bediend dan de particuliere Renaultrijder. Voor de leasewereld voorziet de Franse constructeur immers vier jaar garantie, terwijl de gewone consument al na drie jaar de eventuele rekeningen uit eigen zak mag betalen. Deze extra garantie past in het plan om Renault in de top drie van de meest betrouwbare merken te brengen. Dieselwagens met roetfilter zijn te herkennen aan de dubbele uitlaat. Die roetfilter is overigens pas vanaf de 150 pk krachtige dCi-diesel standaard

    In alle stilte
    Qua design lijkt de Grandtour beter in evenwicht dan de berline. De daklijn loopt een beetje schuin af naar achteren en elke versie is voorzien van dakrails. De achterruit staat niet verticaal. Dat oogt een beetje dynamischer maar het beperkt de kofferruimte een tikje. Met 508 liter bagageruimte heeft de nieuwe break 30 liter meer dan zijn voorganger. Wie de achterstoelen plat legt, vergroot het volume tot 1.593 liter.

    Het neerklappen van de achterbank gaat kinderlijk eenvoudig door een druk op de Easybreakknoppen op de zijwand van de koffer. Met neergeklapte achterbank krijg je een vlakke laadvloer met een lengte van net twee meter. Tot slot biedt Renault ook nog een erg handig afdekscherm voor de bagage. Het rolscherm zit in een balk gevat die kan worden opgeborgen onder de laadvloer wanneer je met neergeklapte achterbank rijdt. Enkele haakjes voor draagtassen ronden de kofferaccessoires af. Een apart scharnierende ruit in de achterklep is optioneel (400 euro).

    Qua rijgedrag merk je nauwelijks verschil met de berlineversie van de Laguna. Ook hier kunnen we spreken van een supercomfortabele wagen waarbij de grootste comfortfactor ongetwijfeld de stilte in het interieur is. Verder geniet je binnenin van een naadloze afwerking en degelijk aanvoelende materialen. Alle bedieningen zitten zeer ergonomisch opgesteld. De besturing voelt erg licht aan, maar de wagen reageert precies op de input van de bestuurder. De versnellingsbak mocht iets nauwkeuriger zijn.

    Microdiesel
    De Laguna rekent voornamelijk op dieselmotoren. Voor de volledigheid bestaat er nog een tweeliterbenzineversie, maar meer dan 90% van de Lagunarijders zal dieselen. De constructeur voorziet hier een erg interessante instapper. De anderhalve liter grote dCi-motor is 110 pk sterk en levert een ijverige 240 Nm vanaf 2.000 omwentelingen. Het voordeel van deze motor is zijn fiscaal gunstige prijskaartje en zijn lage CO2-emissie (133 gram per kilometer). Volgens de constructeur neemt hij genoegen met 5 liter diesel maar in beladen toestand kan dat gemiddeld gemakkelijk tot 7 liter oplopen.

    Met deze motor is de Laguna verre van een sprinter, maar "he does the job". De motor moet iets hoger in de toeren klimmen om vooruit te komen, maar op keper beschouwd, is dit anno 2008 dé meest rationele keuze. Het is overigens ook de enige dieselversie van de Grandtour die in de Authentique basisversie onder de kaap van 25.000 euro blijft (24.600 euro).

    Naast de kleine 1.5 diesel voorziet Renault de 2.0 dCI die 130, 150 of 175 pk sterk kan zijn. De Laguna Grandtour staat vanaf januari in de toonzalen en hij maakt zijn debuut op het Salon van Brussel. (gv)

    TECHNISCHE FICHE


    Lengte: 4.803 mm
    Breedte: 1.811 mm
    Hoogte: 1.445 mm
    Wielbasis: 2.756 mm
    Deuren/zitplaatsen: 5/5
    Koffervolume: 508 - 1.593 liter
    Brandstoftank: 66 liter
    Leeggewicht: 1.482 kg

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (3 Stemmen)
    18-12-2007, 10:59 geschreven door Geert  
    Reacties (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BMW
    Verleden week 'lekten' de eerste beelden van Land Rovers spectaculaire concept van een '4x4 coupé', maar het is BMW die zich met de X6 de geestelijke vader van het totaal nieuwe segment mag noemen. Hier is hij dan in z'n definitieve productieversie. Een design overigens van de jonge Belgische ontwerper Pierre Leclercq, die ook al de laatste X5 tekende.

    BMW heeft er trouwens een ander letterwoord voor: SAC of Sports Activity Coupé. Zoals de benaming X6 laat vermoeden is het een soort kruising tussen de sportieve 6-reeks coupé en de vierwielaangedreven X-reeks. Hij wordt dan ook de meest sportieve van de X-reeks.

    Dynamic Performance Control
    De X6 erft uiteraard de intelligente permanente vierwielaandrijving, het 'xDrive systeem' van de andere X-broeders, maar voegt daar als primeur 'Dynamic Performance Control' aan toe. Het eerste systeem verdeelt de kracht van de motor tussen de voor- en de achterwielen, het tweede doet dat ook nog tussen de achterwielen onderling. Het resultaat zou een sublieme stabiliserende werking moeten zijn wanneer de auto uit de bocht dreigt te gaan of bij plotse remmanoeuvres.

    De BMW X6 is een vierdeurs coupé die hoog op z'n wielen staat als een 4x4, maar toch een lage daklijn houdt. Toch blijft er veel ruimte binnenin voor vier personen in luxueuze individuele zetels. En er kan nog indrukwekkend veel bagage mee: 570 liter met alle zetels in gebruik, tot 1.450 liter met de achterzetels weggeklapt.

    Luxe en sportiviteit halen de boventoon in het interieur. Dat merk je bijvoorbeeld aan de standaard schakellepels aan het stuur om de zestrapsautomaat te bedienen, maar ook aan alle mogelijke comfortitems zoals elektrische zetels met ingebouwde ventilatie, airco met vier zones en DVD-installatie achterin.

    Twee benzines, twee diesels
    Dat deze X6 niet onmiddellijk een 'goedkoop instapmodelletje' wordt is ook te merken aan de krachtige motoren. Goedkoopste model aan 57.750 euro is de xDrive30d zescilinder diesel van 235 pk. Topsnelheid is 210 km per uur en het gemiddeld verbruik (op papier) 8,2 liter per 100 km. Met een CO2 uitstoot van 220 gram per km zit hij ongeveer op dezelfde lijn als een Audi A6 3.0 TDI Quattro of een Ford Mondeo Clipper met 2.0 liter benzinemotor en automaat.

    Maar er zijn ook krachtigere motoren met de 35d diesel (286 pk - 65.350 euro), de 35i benzine Twin Turbo (306 pk - 58.900 euro) en de nieuwe topmotor, de 50i V8 benzine met Twin Turbo (407 pk). Die laatste is nog niet geprijsd. Wat we wel al weten is dat hij genoeg heeft aan 5,4 seconden voor een sprintje vanuit stilstand naar 100 km/u. en elektronisch begrensd is op 250 km/u. Het verbruik schommelt rond de 12,5 liter en de daarmee onvermijdelijk verbonden CO2-uitstoot zit aan 299 g/km.

    De X6 staat vanaf 31 mei officieel bij ons in de showrooms. Z'n werelddebuut maakt hij half januari in Detroit. Bij ons zal de voorloper ervan, de X6 Hybrid concept te zien zijn op het autosalon van Brussel.
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (2 Stemmen)
    18-12-2007, 10:58 geschreven door Geert  
    Reacties (0)
    14-12-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dacia 4X4

    Imagine IPB
    Dacia
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (3 Stemmen)
    14-12-2007, 16:09 geschreven door Geert  
    Reacties (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Citroen C5

    Actualité CITROËN C5 2008


    Citroen


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    14-12-2007, 16:07 geschreven door Geert  
    Reacties (0)
     
    Archief per maand
  • 02-2018
  • 11-2017
  • 02-2014
  • 05-2012
  • 07-2011
  • 02-2011
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 04-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 04-2008
  • 03-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
  • 09-2005
    bestblogs mooiewagens
    bestblogs
    Image Hosted by ImageShack.us
    Gastenboek
  • how can i order some cialis
  • cialis bayer comprar espaa
  • Engagement Bands & Wedding Rings On-line At Michael Slope
  • Dla Dziewczynek I Nie Tylko! DUŻO WZORÓW
  • Datos Bancarios

    Hier kun je een tof of leuk berichtje achterlaten

    Blog als favoriet !
    Mijn favorieten:

    Image Hosted by ImageShack.us

    Image Hosted by ImageShack.us

    Image Hosted by ImageShack.us

    Image Hosted by ImageShack.us

    Image Hosted by ImageShack.us

    Image Hosted by ImageShack.us
    Benzineprijs in Belgie:(08/02/2018)
    Super 95:1,448€
    Super 98+:1,528€
    Diesel:1,395€
    LPG:0,511€
     
    E-mail mij

    Hier kunt ge een mailke sturen


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs