Over mijzelf
Ik ben Mieke.
Ik ben een vrouw en woon in Nijlen (België) en mijn beroep is Na afgestudeerd te zijn in het KVRI waar ik m'n diploma latijn - moderne talen gehaald heb, speel ik nu uitwisselingsstu.
Ik ben geboren op 12/09/1989 en ben nu dus 34 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: 'tennis', 'k zit in de chiro, hou van muziek & weggaan mé sjow volk (en minder sjow ook :D). In de winter probeer ik al.
Blog als favoriet !
Startpagina !
Zoeken in blog

Links.
  • FOTO'S
  • Mieke in Frankrijk & Argentinië
    31/8 - ? & 20/2 - ?
    05-10-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.3-4 oktober (familie 'koe')

    Bonjoouuur!

    Ik had al eens gezegd dat ik wel graag naar die familie van de Finse wou gaan, zodat ze toch nog een 'goei' beeld van de tegenwoordige jeugd zouden overhouden (hehe ), en dus heb ik dinsdag gebeld om te vragen of ik woensdag niet eens mocht langskomen. 
    Nadine vroeg al direct ofdak ni wou blijven slapen, da was voor Sabrina geen probleem (die was mss is graag van mijn gezaag vanaf ), dus ik ben daar dan maar mee ingestemd.

    Woensdagmorgen goedgeluimd naar school vertrokken mee menne rugzak ('k was weer vergeetachtig en had dinsdag mijnen boekentas int school vergeten, ma da was dan toch nog voor iet goe want nu moestek maar éne zak meesleuren ) 's Middags de bus gepakt naar Bois de Cene, en alles macheerde goe. 
    Toen ak het huis binneging kwam de kleinste al direct aangelopen mee een kusteuteke, superschattig!
    Effe de familie voorstellen: papa Richard & mama Nadine (beiden 41jaar en agriculteurs (melkkoeien aan den overkant van't straat)), broers Lucas & Lorenzo (12&9jaar) en zusjes Alexa & Emie (6&3jaar)

    's Middags hebben we FRIET (wel gebakken in de pan, maar kom) gegeten mee eend (ik heb echt flink geproefd, kheb eilek altijd geweigerd dat te eten, maar twas wl lekker).  De kleinste wou ni eten en dan heb ik alles voor haar in stukskes gesneden en die gevoederd en z'eeft alles flink naar binnen gekegeld, en achteraf nog 3/4de van nen appel, de papa geloofde z'n ogen niet.
    Daarna zijn we naar de koeien geweest want die moesten naar een ander wei 'gejaagd' worden, en ik heb goe meegeroepen, haha, was toch plezant (heb wel ander kleren gekregen van Nadine want anders zou ik volgens haar de volgenden dag naar koe stinken )  Das echt ongeloofelek daar, voor zover da ge kunt zien hebde grasland en bomen en da's allemaal van hen!  'k Kon daar echt wel van genieten, super die puur natuur (zelf de koeiestront deerde me ni )

    Achteraf ben ik met Emie terug naar huis gegaan want die was moe.  'k Heb daar dan moederke en vaderke mee gespeeld (wat toch al wel zo'n 10jaar geleden is) en uitbeelderke, dan nog mee de jongens Triominos gedaan (dik verlore dedomme, ma khad echt genne chance!) en lere sjotte mee ne rugbybal.
    Tegen 18u terug naar de boerderij gewandeld mee de kleinste en daar heb ik dan gezien hoe da ze de koeien molken.  Da was allemaal automatisch, ik wist ni da die 'zuignappen' vanzelf losten van den uier en ik wier dus ineens aangevallen door die machines, m'n kleren vol spatten en m'n haar nat van de verse melk, alleman ma lachen, 't was een ferm zicht ok.  'Mieke ging eens koeien melken...' kan nog wel een verhaal uit groeien.
    Toen alles gefikst was zijn we samen naar huis gegaan en hebben we pizza gegeten, jaja die weten wat ik nodig heb , na 't eten de meiskes in bad gestoken, en verhaaltje voorgelezen.  Met Richard en Nadine nog ant babbelen gewest over vanalles en nog wa (en over Karolina en Friedericke, haha, die hadde alles waar da Karolina mee in contact was geweest na den droogkuis gedaan en mee Friedericke trouwens nog altijd nix dan problemen, wij krijgen wel 3keer telefon per dag of van de papa, of van de organisatie of van haarzelf...) en daarna zijn we ook ons bed ingekropen.
    'k Dacht smorgens dak goe op tijd was, maar ik had me vergist, alleman zat al in den otto.  'k Dacht da we om 7u40 moesten vertrekken, maar om 7u40 was de bus er, dusja, die bus gemist natuurlijk door mijn schuld.  Amai, toen voeldek meneige wel ambetant, maar de papa heeft ons na 't school gebracht en hij zei da azzek nog is wou komen ik maar hoefde te bellen, dus ik denk da ze het ni zooo erg vonden.
    De mama zei me da Alexa zelf al ant wenen had geweest omda ze ni wou dak vertrok, jaja, die kinnekes zijn echt supergraaf, kgan daar zeker en vast nog wel is een tweedaagse doen   't Zou echt zonde zijn moesten die mensen stoppen met jongeren te ontvangen, ma die hebben eerlijk waar echt wel dikke pech gehad!

    Ook voor de rest is alles in orde en 't Frans begint al beter te gaan (moest nen uitleg doen in 't Engels ma kschakelde altijd automatisch over na 't Frans, doe wel raar zelle!).

    Bon, ik denk dat' da weral is voor dees week. Op naar de volgende!

    Gros bisous, Mieke (die toch nog altijd blij is wanneer ze een lijntje kan wegstrepen op de kalender )

    05-10-2007 om 14:54 geschreven door Mieke.  


    01-10-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.28-30 september

    Hoi,

    Hier ben ik weer, maandagmorgend, maar uitstekend goedgeluimd!
    'k Heb echt een superweekend achter de rug, dat eigenlijk vrijdagmorgen reeds begonnen is.

    28sept.
    Supergoegezind naar 't scholeke vertrokken, heb zelf geknipoogd naar de katten die ik onderweg tegenkwam, haha.
    Nog geen 2min op de bus moeten wachten.  Vooraan ingestapt en den buschauffeur lachte en zei vriendelijk 'Bonjour'.  De muziek ston redelijk luid en 't waren echt wel sfeernummertjes! (Saar, dn buschauffeur is superschattig en doe mij kei hard denken aan 'Mr. Pinky' van onze 'Friday-films', bangelijk gewoon!)
    In 't school aangekomen ben ik bij Morgan gebleven, en in 5min 5nieuwe toffe meiskes lere kennen.
    De lessen vlogen vooruit, 'k was echt zangerig en opgewekt, leerlingen vroegen zich af wa'k gegeten had, 'k weet zelf eilek ook ni hoedat kwam... 's Middags 2 Dannette's gekregen want Marine had geen goesting in de hare.  's Namiddags hadde we dan nog 2u Frans, wat nrmaal wel een echte afknapper is, maar ik zat aant raam int zonneke, en als ik zon heb ben ik gelukkig dus da was dik in orde.  We moesten een taak maken, en de leerkracht had mijn taak gepakt als voorbeeld omdat' zo goe was, haha, maakt da mee!  Ben dan ook ineens in achting gestegen bij sommigen van de klas.
    's Avonds niet op de bus moeten wachten want ik mocht mee de zussen van Morgan mee, toffe meiskes!
    Boekentas uitgeladen, beetje gelezen en dan mee Sabrina en Friedericke (Duitse) naar vrienden gereden.  Daar iets lekker gedronken en naar het rad van fortuin gekeken, was gezellig.
    Later dan weer naar huis gereden, 'k heb verloren brood gemaakt voor de familie want Sabrina had het druk, en da brood was er al van de maandag dus eilek ni meer gewoon te eten.  Ze vonden het allemaal lekker, zelfs den Erwan zei da m'n brood goe was, hehe.  Pyjama aangedaan, nog wa enveloppen geschreven en uitnodigen geplooid voor een bijeenkomst voor families met uitwisselingsstudenten en dan gaan slapen (ong 23u denk)

    29sept.
    Om 6u15 opgestaan, en mottige kleren aangetrokken, om 6u30 ston den Bruno al aan mijn raam te kloppen want we gingen druiven plukken op de wijngaard van de ouders van Sabrina.
    Daar aangekomen vroeg de 'papie' wie er koffie wou (hij zei iets mee café et goût, kdacht dus datm vroeg of ik koffie wou proeven), 'k was er nogal happig naar want was nog ni echt goe wakker.  2Min later dan begrepen dat ni 'goûter', maar 'goutte', wa dus druppel betekent.  Om 7u15 's morges dus koffie mee whiskey of cognac gedronken, wakker was ik achteraf inderdaad!

    Naar de wijngaard gereden en om 8u begonnen met druiven te plukken, 'k ston mee Vanessa op een rij en we hemme echt kei hard ant lachen geweest, want in 't begin ware we allebei nog al serieus ant sukkelen.  Na nen tijd ginget dan toch vlotter en haalden we de rest zelfs in!  't Was echt super om daar mee 5 boeren, en 5 jongeren druiven te plukken ien te genieten van de rustige natuur terwijl ge de zon zag opkomen enzo!
    Om 9u was't 'eetpauze', twee tonnen op zenne kop, een plank erop en een tafeltje was gemaakt.  Stokbrood, vlees, mayonaise, mosterd, boter, augurken, ajuin, en natuurlijk... alcool, want het was toch weeral 2u geleden, haha.
    Met z'n allen een glas (of twee drie) schuimwijn en 'vin nouveau' (nieuwe wijn, dieje ng ma twee weken oud was, ni echt lekker eilek!) gedronken, en geklonken (mhm... hier klopt iets niet in de zinsbouw) op een jaar vol goeie wijn. 
    Rond half10 weder aant werk, en de sfeer zat er dik in.  We mochten mee de kleine druiven naar elkander smijten en we hebben toen een heus druivengevecht gehouden, kei plezant! (Zonde dat ik blond ben en dus natuurlijk mijne kodak vergeten was!)
    Nadien hebben we alle druiven in een groot persmachien gedaan, het sap ging naar een groooote ton en de takken werden er langs den andere kant uitgeworpen.  Die ton die draaide rond, en uiteindelijk kwam al het sap op de grond terecht en da liep dan in ne put.  Watr nadien mee gedaan werd da hebbek ni goe begrepen, kdenk da da daar lang blijft inzitten en dan achteraf in tonnen gieten en laten rijpen ofzo...  Eigenlijk vond ik da persmachien maar vies, want ik weet da bij het plukken in mijn emmers alleen al een stuk of acht dikke vieze spinnen zaten, en die zijn dus allemaal mee geperst, en de grond waar dat' sap op viel was ok ma gewoon beton in een garage dus daar zal ok wel één en ander viezigheid op te vinden zijn... Maaar, wijn blijft toch lekker
    Daarna heb ik een douche genomen en mayonaise voor 12man gemaakt (én ze vonden hem lekker!) en Jean-Paul (papie) nog wa geholpen in de keuken.
    Rond één uur wast dan etenstijd en drinktijd natuurlijk.  Witte wijn, Schuimwijn, Rosé, Rode wijn, Whiskey, Cognac... Jaja, we hadden weer keus.  Van het schaap ben ik afgebleven (kannibalisme noemen ze da anders zekers? )
    We zate in de garage en achter mij ston een enorm grote ton, en toen dak vroeg wa daar in zat zei de JP 'cognac', ik dacht natuurlijk da da een grap was, maar achteraf ging dieje daar z'n fles bijvullen...  Den inhoud van da vat was 200liter, achteraf schoof 'em wa planken opzij, want hij wou late zien watm nog in huis had: nog eens 170liter cognac, een kast vol rode wijn, een koelruim vol witte wijn... Ik kon m'n ogen ff niet geloven! Maar dan had ik nog niet alles gezien...  Hem heeft daarna meegenomen naar een ander garage waar datm zenne cognac maakte en daar was nog voor zo'n 200liter (ruwe schatting) cognac te vinden (heb dan samen mee hem daar ok stiekem een glaske gedronken, toffen bompa !)  Onder die garage zou nog een wijnopbergplaats zijn.  Volgens mij toch geen 100procent legaal, da zaakje daar, maar ik weet waar henne te trekken in oorlogstijd, haha.
    Na het eten terug naar huis gereden (was 17u fzo) en daar was weeral een volgend feesje aan de gang.  Den broer van Sabrina had wa vrienden uitgenodigd en die waren aant bbq-en en teppeschieten.  Da heeft daar nog tot de vroege uurtjes geduurd...

    30sept.
    Om half elf opgestaan, glaske water gan drinken in de keuken, waar ik dan die kerels van de vorigen avond aantrof, want 't was te laat geworren om nog mee den auto naar hun thuis te rijden.  Die vroegen al direct of dak er nog ni mee ene dronk, want ze waren de vorigen avond toch wel vergeten de fles champagne te openen zekers...
    Alé, 's Zondags om 11u dus terug mee z'n allen op 't terras met een glaasje champagne in de hand.  Voor de rest 's zondags ni veel meer gedaan, wa mee Vanessa opt bed gelegen en over vanalles en nog wa gepraat, mee den Erwan en Friedericke 'Shrek' gezien.  (Ze heeft daar eilek wel iets van weg...)  Eten gemaakt, naar huis gebeld, gelezen, beetje humoristisch gewezen met de Michel, en dat zal het zowat zijn...


    Vandaag zijn we dan weer maandag, Friedericke zal voorlopig naar een internaat gaan...
    Sebiet Devoirs Surveillés van Spaans, dus ik zal m'n laatste kwartier hier nog eens nuttig gaan benutten.

    Tot de volgende! 
    Allesbehalve teleurgestelde groetjes, van Mieke

    01-10-2007 om 13:41 geschreven door Mieke.  


    27-09-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.L' allemande...
    Bon...

    Gisteren had er weer eens een gastfamilie met problemen gebeld.  Na het telefoontje vroeg Sabrina mij of ik het zag zitten om mijn kamer & bed te delen met een Duitse, kheb daarop geantwoord "Als ze ni erger is dan de Finse is 't oké".  Ff later was het niet meer later want ze zou naar het vorige gastgezin van de Finse gaan.  's Avonds komen ze terug thuis mét de Duitse... Ze voelde zich ongelukkig in het huis waar ze heen moest (ni te snappen want da's echt een superhuis mee superouders en superkinnekes, maja).
    Wat is nu het probleem? Wel... ze IS erger dan de Finse!!!   Het voordeel is wel da ze eilek helemaal niet goed Frans praat, dus aan tafel geen onderwerpen als 'de industriële revolutie' kan afsteken, maar dees kind is écht raar.  Allegoe heeft ze vannacht nog ni bij mij geslapen, want Priscilla bleef bij Bruno dus ze kon haar bed hebben, ma ik vrees echt voor de komende dagen.  En zeker voor 't school... ik heb hier ondertussen echt goe mijne weg gevonden, praat met bijna iedereen van de klas, kom ook mee alleman redelijk overweg, en nu gaan ze mij mee een opschepen die écht ni 'ons type' is... Michel (mijn vader hier) heeft me zelf gevraagd of ik haar uit wil leggen hoe ze zich binnen een gezin moet gedragen enzo... 'k wor hier echt nog opvoedster
    Ik hoop da ze er snel een ander gezin voor vinden, maar Michel zei me dat hij dacht da zij eigenlijk nergens zou passen, da zegt al genoeg denk ik... 
    Ik zal er vriendelijk tegen zijn, en m'n best doen om ze te helpen zich hier een beetje aan te passen, maar ik hoop dat ze de laatste is die in ons huisje terechtkomt...

    Beetje teleurgestelde kussen, Mieke.

    27-09-2007 om 00:00 geschreven door Mieke.  


    24-09-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vanalles
    Zo, wa rommel bij elkaar gebracht dak nog ben vergeten te zeggen...

    Allereerst mijn excuses moest het wat langer duren voor ik antwoord ofzo, want de pc thuis is nog steeds niet gemaakt, en 'k ben ondertussen opgezadeld met allerlei huistaken die op de pc moeten gemaakt worden, dus ik moet mijn blog- & mailtijd een beetje gaan beperken.

    Wat kan ik nog zeggen over 't school? Euhm...
    - een lesuur is hier effectief een uur, dat valt wel tegen, hehe
    - ze hebbe hier een cinemazaal mee comfortstoelen enzo, super om tijdens de les daar film te kijken!
    - voor mijn kartonnen-dozen vrienden: de leraar geschiedenis heeft hier een heel lofwoord over Tom Lannoye gevoerd, en als we de kans hadden om naar zijn optreden 'Mefista for ever' te gaan zien moesten we da zeker doen, ze spelen da dus blijkbaar ook in het frans.  Toen hij me vroeg of ik hem kende heb ik gezegd dat ik hem maar 'un homme bizarre' vond, dat had ik beter niet gedaan! Dus lang leve Tom Lannoye
    - we hebben nu zwemmen met L.O, maar ik kan dus alleen maar schoolslag en ge moet hier ook crawl, rug, en zelfs vlinderslag kunne. 'k Heb maar gezegd dak da nooit geleerd heb en nu mag ik steeds schoolslag doen, da was allemaal geen probleem.  Hij heeft me zelf al hele goeie commentaar gegeven, want ik ben blijkbaar toch redelijk snel.  Volges mij had ik al veel eerder een mannelijke L.O-leerkracht moeten hebben, m'n attitude zou veel beter geweest zijn, haha.
    - een complimentje aan mevr. De Wolf: omdat ik de vorm 'have been...' gebruikt heb, zei mijn leerkacht Engels in luidop dat ik zeker en vast een betere leerkracht gehad heb dan de rest van de klas en dan zijzelf is! Applaus.
    - ik wist da'k vrijdags niet naar school zou gaan omdat we smiddags al naar Bretagne vertrokken.  'k Zat tussen twee 'zieken' in de les donderdags en khad gzegd da als ik vrijdags ni int school zou zijn omdak ziek was ze voor mij maar ne kado moesten kopen.  Vandaag hadden Bettina en Marilyn dus effectief 'n pakse bij: een schoendoos vol pasta en een superlief briefke om mij beterschap te wensen, 'la honte!'

    Algemeen:
    - gelukkige verjaardag, Bram, en succes mé bio, Stefanie!
    - ik loop al vier dagen rond mee alleslijmer aan mijn vingers, khad gesmost, en blond als ik ben veeg ik da weg mee mijn vingers, en zonen alleslijmer lijmt dus effectief alles.  'k Wou dieje lijm af mijne vinger trekken, maar der kwam ook vel mee af... Heeft iemand een trucje om da weg te krijgen, of blijf ik gewoon stilstaan bij elke kraan om mijn handen te wassen?
    - ik vond mezelf dezemorgend echt wel marginaal toen ik doorhad dat ik Get Ready! ant luisteren was en eilek omringd werd door allemaal Fransozen.  Ik ben dan maar overgeschakeld naar iets minder-Nederlandse en minder-marginale muziek
    - Ik ben vorige week bij Morgan ne film gaan kijken 'Les vendanges au feu' (of in 't Engels: 'A walk in the clouds'). Engels gesproken en Nederlands ondertiteld, wij zijn echt een team!  Mooie film trouwens, een aanrader dus voor de romantische geesten onder ons.
    - Den hond is weggegeven aan ander mensen, want dieje liep altijd weg (en kwam dan steeds terecht bij die zelfde mensen).  Volgens mij was diejen echt wel ongelukkig bij ons want dieje huilde constant, zat ook altijd vastgebonden, had geen tuin om in te spelen, en niemand ging daar mee wandelen, de sukkelaar!  Maar nu issem dus hopelijk tevreden.  Toen ik iedereen slaapwel wenste stond dieje vent speciaal recht voor mij want 'een blonde Belgische kus je niet elke dag', hehe.
    - Ik ga me zo snel mogelijk bezighouden met wat fotokes te trekken en hier ergens ne link te plaatsen zodat ge dus kunt zien hoe dat hier is hé.

    Mhm, nu heb ik 'devoirs surveillés', das dus effectief in een 'examenzaal', mee doorzichtige pennenzakken enzo. En da's een test die minstens 2uur duurt... pfieeuw.

    Kussen! Mieke

    24-09-2007 om 16:16 geschreven door Mieke.  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    FEEST VANESSA

    Hoihoi,

    Nog eens wat nieuws...

    Afgelopen zaterdag was 't verjaardagsfeest van Vanessa. Een hele week stressen geweest, want die hebbe al het eten van aperitief tot dessert zelf gemaakt, en daar kruipt dus wel wat tijd in.
    Woensdagnamiddag kwam ik thuis en er lag een compleet varken op tafel, van kop tot teen, m'n lijf had goesting om trug te gan lopen, amai.
    De Michel heeft heel de namiddag ant hakken en snijden geweest, en tegen den avond hadde we zakken vlees voor wel 5 feesten denk ik.

    Donderdags paté gemaakt (ik weet nu ook zeker waarom ik dat niet eet, hehe) en tot 23.30 dim-sums (ofzowiet) ant 'plooien' geweest, khad er op een uur 5 gemaakt, dus zoals je leest ben ik nog steeds niet de handigste thuis...

    Vrijdags moest ik niet naar school, want tis makkelijker nen dag ni te gaan en te zeggen dat je ziek bent dan nen halven dag te gaan en een eerlijk attest te schrijven om te zeggen da ge naar een feest moet...

    Zaterdags ben ik mee Vanessa rond 13u vertrokken richting Bretagne (Ze hebben het feest daar gedaan omdat de familie van de moeder van Vanessa daar woont, maar nu wou die moeder ni komen omda de Michel daar was en blablabla dus eilek hadde ze t beter hier gedaan ma swat), onderweg een broojke gegeten, naar Vanessa haar kot gaan kijken, de Maxim van 't school gaan halen, wat rondgelummeld in Dinan (gezellig dorpke, vele winkeltjes, cafékes,...), op een terraske mijnen eersten Stella gedronken (2.20 euro!), en dan richting het eerste 'huurhuis' getrokken. We hadden er 2 gehuurd want we ware mee ne man of 17 van de Vendée (das dus de streek waar ik hier woon). Echt ne supervriendelijken 'huisbaas' dieje stoempte ons al direct een glas Alsace-wijn in ons handen, en daar doe je nooit geen kwaad mee hehe. Daarna nog wat boodschappen gaan doen en dan wachten op de rest...
    Wanneer alleman er was (19u30) wast natuurlijk tijd voor den aperitief. Twee flessen whiskey, een 10l vatje witte, rode en rosé - wijn, daar moeste we wel mee toekomen. Manman, hier wordt iet afgedronken zelle! Geaperitiefd tot middernacht, en dan pizzake gegeten, naar t ander huis getrokken en gan slapen (het was toen uiteindelek 2u)

    Volgende morgen om 9u opgestaan om dan weer in 't ander huis te gaan onbijten (de 'jeugd' sliep appart van de ouders). Om 12u weder aan den aperitief begonnen, tot dat we dan om 15u45 konnen middageten...
    Na 't etenzijn Vanessa en ik richting 'Rennes' getrokken waar een vriendin van haar woont om daar Vanessa te schminken (die vriendin haar zus is bijna afgestudeerd als 'esthicienne') en haar te doen en al voor t feest. (De jarige zelf mag de versierde feestzaal niet zien voor het feest begonnen is, één f ander traditie hier blijkbaar) We hebbe daar eerst natuurlijk weer iets gedronken en wanneer de klus geklaard was zijn we naar 't feest vertrokken, dat begon om 20u.

    Ik kende geen volk behalve dan mijn gastfamilie, dus dat was wel eventjes appetant. Er ston een meske alleen, kben daar dan uiteindelijk gaan bijstaan en da bleek dus de kotgenote van Vanessa te zijn. Alé, goe gedronken, als voorgerechtje die dim-sums en kippebille gegeten, nog wa gedronken, als hoofdgerecht een Réunioonse schotel met rijst en varken (uiteraard) en pikante saus gegeten (die hebbe de gewoonte om bij alles groene pepers te eten!), dan was het danstijd...
    Rond een uur of 1 wast tijd voor de pakskes (die worden hier steeds geopend bij de taart, de jarige staat dan op een verhoog of een podium en doet alles één voor één open, da duurde dus echt kéééi lang), dan taart gegeten (en familiefoto's getrokken want da doen ze dus ook elk feest bij de taart), om 2u was al 't eten gepasseerd en dus terug danstijd. Alle lichten uit en de muziek kei hard, de ouw manne hadde dus gedaan mee klappen. 'k Was toen eilek echt al wel moe want constant in 't frans praten en denken is echt supervermoeiend. Een paar uur later begonnen ze ‘Bretoonsen muziek’ te spelen en daarop te dansen, maar ik ken daar natuurlijk nix van dus ben maar bij éne mee ene gebroken been aan tafel gaan zitten. Dieje vond da wij rare fietsten hadden en dacht da cannabis etc compleet legaal was in België en dieje verschoot ervan dak da ni op zak had, haha, da zegt genoeg over ons Belgische jeugd denk ik

    Om 7u smorges dan uiteindelijk naar het huurhuis gereden, 2u'kes geslapen en dan terug naar de zaal om alles op te kuisen, te aperitieven uiteraard (den helft zat nog vol alcool van den afgelopen nacht, maar da maakt ni uit) en te eten. 

    Om 15u terug richting Soullans getrokken, valiezen uitgepakt, feestgerief opgerommeld, weer geaperitiefd (want er was nog whiskey over), gegeten, moeke & voke gebeld en beddeke ingekropen.

    Jaja, het was me een zwaar weekendje! Op naar het volgende!

    Kussen vanuit Challans (waar het ondertussen ook pijpenstelen regent! )

     

    24-09-2007 om 00:00 geschreven door Mieke.  


    17-09-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Weder-verrassing!
    Zaterdagavond deed ik dan maar een 'verjaarsfeesje', 5 man uitgenodigd + de huiselijke crew.  Marion moest gaan werken, Marine mocht niet want die woont te ver... en zo waren we nog met 3.
    'k Vond dakr dan toch maar het beste van moest maken, en we zouden ons zo wl amuseren, Morgan, Aurélio, Bettina, Vanessa zijn echt wel toffe mensen!
    Iet gedronken (Rum bij blue thrill is echt lekker, Annelies!), wa nootjes en chipskes gegeten, ge kent da allemaal wel, en dan stelde Sabrina voor om ergens 'dans un truc sympa' iet te gaan drinken, owkeej, zoiets sla ik niet af zelle.
    Ons daar in de zetelkes genesteld, ne cocktail vh huis gedronken (iets op basis v champagne en appelsiensap, lekker!)

    Plotseling... (spannend eh ) spelen ze da lieke 'Alles draait om jou' ('t geen da Stein dus gezongen had op mijn afscheidsfeesje). 'k Doecht dus da Sabrina da in 't Frans (L'amour nous guidera) had opgezocht want khad al n paar keer daar over geklapt. 'k Had dan toch vriendelijk verzocht om da af te zetten want anders zouw'k beginne blijte, dan 5sec later toch beginne wietere, en dan hoorde ineens bove alles zonen onnozele 'joeehooee' van Stefanie Leirs (en dieje is onnozel zelle )...
    Voke, moeke, Senne, Tinne, Stein & Stefanie waren er dus ook om mijn verjaardag te vieren, super gewoon!
    't Is dan toch nog ne méga 18-de verjaardag geworden die ik in elk geval nooooit zal vergeten!

    En merci vr de kadokes, nu kan'k smorges toch aangenamer wakr worre, wnt zo'n gsm-alarm is ma iet motteg zelle!
    't Snoep hem'k al goe weggestoken, want annes sta d'n Erwan aanheivene in mijn kamer, cake is al half Jaak!
    Een ketting alla Stefanie, kei schoewen, en da ander, euh, ja da past perfect eh! (goe gedaan, manne, had'k eerlijk gezed ni van ll verwacht )

    Nu kunnen we terug uit onzen droom ontwaken... Back to school, back to reality!

    P.S: voor Stefanie (en ander geïntresseerden) het e-mail adres van Morgan:
    prerogative_666@hotmail.com

    Diiiikke kussen! Mieke.

    17-09-2007 om 00:00 geschreven door Mieke.  


    14-09-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Stoef.

    Tatarataaaaaaaaaaa!

    Wist je dat...
    Mijn blog momenteel op de tweede plaats staat van de 622 blogs onder de categorie 'reizen'?

    Merciii

    14-09-2007 om 00:00 geschreven door Mieke.  


    13-09-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verjaardag
    Hoi,

    Eerst en vooral wil ik iedereen die op die bijzondere dag aan mij gedacht heeft (blog, mail, sms, post,...) heel hard bedanken! 't Is fijn dat jullie m'n verjaardag niet vergeten zijn ook nu ik in Frankrijk zit.

    M'n dag was 'n beetje miezerig begonnen: samen met Karolina opgestaan & naar school vertrokken.  Daar aangekomen vond ik niemand en heb'k n halfuur halfblijtes kou zitten lijden zielig en alleen op een of ander bankske, denkend aan mijn vorige, iets enthousiastere verjaardag...
    Aangezien juistgeteld 3man wist dat ik verjaarde heb ik ook maar 3* spontane kussen gekregen,...
    Maar vanaf da'k dan bezig was mee 't school, vriendinnen,... ginget allemaal wel beter
    én al die smskes en berichtjes van jullie maakten alles wel terug dik in orde!
    's Namiddags had Sabrina voor mij ne cake gebakken, jammer genoeg iets te lang in de oven gestaan (hij zag ongeveer pikzwart), maar het is het gebaar da telt eh!
    In de namiddag was ik alleen thuis met Karolina, die gisteren eigenlijk heel hard haar best heeft gedaan om 'normaal' te doen, wat ik ook wel erg apprecieerde, we hebben eigenlijk goe kunnen praten en dat doet me toch plezier, want nu ze vertrokken is blijft er toch een iets beter beeld over. 'k Heb van haar zelfs ne CD gekregen waar een lied opstaat waarvan ze weet da'k da graag hoor, von'k wel lief van haar...
    Maja, nu is ze weg, 'k hoop da ze in haar nieuw familie wel kan aarden (en omgekeerd) en dan zijn we weer aan een afgesloten hoofdstuk
    Zaterdag komt er wa volk van de klas om mijn verjaardag 'n beetje te vieren, 'k hoop echt dat leuk wordt...

    Alleman nog is bedankt & tot de volgende eh!
    Dikke kussen!

    13-09-2007 om 00:00 geschreven door Mieke.  


    11-09-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Chiro

    Amai, ik mis de chiro al kei hard!
    Kheb me echt verveeld de zondag, doe raar zelle, kzat hier alleen thuis mee die Finse, kben gewoon in m'n bed gekropen
    Da was een serjeus heimwee-momentje zelle!
    Ik hoop dak elle vanaf december terug mag en kan vergezellen!!!

    Kissss

    11-09-2007 om 00:00 geschreven door Mieke.  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.l' Australienne

    Nog een beetje goed nieuws:

    Ondertussen zit er ook een Australische in onze klas, Morgan, afkomstig uit Melbourne.
    Das echt wel een tof meiske, en die heeft een bangelek Engels accent in haar Franse woorden, echt grappig om daar mee te praten! Zij is hier al 8 maanden en vertrekt begin december. Blij dak die heb leren kennen (heeft trouwens een zwembad in haren hof, woont bovendien ook in mijn dorp (Soullans), en at hier nog zo'n weer blijft as da't nu is dan kank daar maar beter bevriend mee blijven !

    11-09-2007 om 00:00 geschreven door Mieke.  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bweik

    Mhm, ik ben ook nog vergeten te zeggen da die verschrikkelijk smikkelt aan tafel, mee hare mond open eet, haar vork vasthoudt alsof ze nen buffel ga slachten, ni fatsoenlijk kan drinken (ik kan het geluid da ze daarbij maakt niet beschrijven), sinds zaterdag (voor zover ik weet) geen water heeft gezien (en die gevolgen kunnen wij nu beginnen dragen), ze constant zingt (en écht nog valser as mij bekan), ze verschrikkelijke gespreksonderwerpen kiest,...
    't Is tijd da ze vertrekt, miljaar, ik zal haar is gaan helpen mee haar valiezen se, as da ni galant is van mij

    Greetz

    11-09-2007 om 00:00 geschreven door Mieke.  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.' La Finlandaise '
    'k Heb tot nu toe nog niet echt den tijd gehad om over 'de Finse' te vertellen, maar die 'story' zal ik nu eens uit de doeken doen se:

    Wel, mijn eerste schooldag heeft Sabrina mij naar 't school gebracht en mij voorgesteld aan de Finse en den Braziliaan (bij naam 'Karolina' & 'Aurélio'), want zij is behalve mijn gastmoeder ook nog coördinatrice van Karolina & Aurélio.  Het eerste lesuur zat ik dus tussen beide en mé Aurélio klikte het direct.  Da is zo'n tippeke 'Nix is moeilek, alles is gemakkelijk, houdt het ma rustig, gene stress,...', iets wat ik dus wel kan gebruiken 
    Euhm, omdat ik mij verveelde eigenlijk dat lesuur had ik enkele nota's opgeschreven tussendoor en die gaan ongeveer als volgt: 'Oh help, ik ben de Finsen humor echt al beu', 'Maaat ik slaag sebiet mee menne pennezak als die nu ni ophoudt mee in zichzelf Fins te praten', 'Noooo way dak daar volgende les nog naast gaan zitten',... Da liep hier dus van het begin al scheef mee Karolina.
    In het kort: die ziet er verschrikkelijk uit, die praat verschrikkelijk, die doé verschrikkelijk, die IS gewoon een verschrikking op haar eigen.  Ik weet dat' ni mooi is om zo'n dingen te zeggen, maar echt waar, ik ken echt geen (khebr zelf geen woord voor, dus ik houdt het bij verschrikkelijk) verschrikkelijker mens als die, ik wist zelf ni da da kon bestaan.

    Zij is: superintellegent, kan alles,... (dat zijn dus haar eigen woorden)
    In de namiddag hadden Karolina, Aurélio en ik dus geen les omdat ons facultatieve vakken nog niet geregeld waren.  Op een gegeven moment, toen Karolina naar 't wc moest zijn Aurélio en ik ons gewoon gaan verstoppen omdat wij echt ZOT werden, ik heb nu al spijt dak die ni gefilmd heb!
    Den donderdag kwam er zo al volk vragen aan mij watr mis was mee die Finse en waarom die ni normaal kan doen en waarom die zo irritant is en waarom...  Wij waren dus niet de enigste die die (wederom) verschrikkelijk vonden, echt alleman ging daar van lopen. (Wat eigenlijk wel erg is want zo bleef die overal steeds alleen achter als buitenlandse, maar komaan, die zocht het écht zelf!)
    Vrijdags wast studie en zij had hare laptop bij om een zeer interessant filmke over haar leven in het nog interessantere Finland te laten zien. Niemand was geïnteresseerd, maar zij zette haar ff in 't midden van de grond en begon dus mee da filmke, daarna wa *muziek, en dan ging ze den internationalen dans voor doen... As ge de 'vogelkesdans' en diejen dans da die Russische mannekes doen kent, beide vermengt, dan kunde u perfect voorstellen hoe die ons (alé eigenlijk nog is dubbel en dik haar eigen) belachelijk maakte in 't midden van een zaal waar een 120-tal lln zaten...)

    Woensdagnamiddag vroeg Sabrina of ik mee naar haar gezin wou gaan want er waren 'problemen'...  'k Heb ff mee Karolina haar gastmoeder ant praten geweest terwijl Sabrina mee Karolina praatte, en die blijkt dus daar thuis even verschrikkelijk te zijn dan hier, Nadine (die haar gastmoeder dus) stond bekan opt puntje van te wenen...  Die wilt ni mee eten mee 't gezin als ze zelf geen honger heeft, heeft serjeus van haren tek gemaakt omdat die ouders mee haar niet naar een museum wouden gaan (z'is 1 week hier), ze was slechtgezind omdat er geen 'fatsoenlijke' boeken in huis waren, ze wilt ni mee de kinnekes spelen, zit alleen maar op de pc (van haar gastvader),...
    Ik heb daar dieje namiddag meneige supergeamuseerd.  Die ouders zijn kei vriendelijk, kei groot huis mee een heel veranda vol spellekes en trampoline en... Nen hof zo groot as da ge maar kunt zien, superkinnekes: kei lief, beleefd, behulpzaam,... Ik snap ni waarom da die het daar zo uithangt want ik denk da ge 't ni beter kunt treffen.  Toen we naar huis gingen had Nadine blijkbaar tegen Sabrina gezegd da ze jaloers was da zij mij hadden (hihi, eigen stoef stinkt, maar dees mag toch gezegd worden ), kheb dan ook direct voorgesteld om bijvoorbeeld op woensdagnamiddagen daar henne te gaan, want kvon da echt super!

    In de loop van de week verergerde die situatie daar alleen maar, s' zaterdags kreeg Vanessa (mijn gastzus, wij waren toen samen op nen bbq bij vrienden vanhaar) telefoon van Sabrina om te zeggen da de Finse bij ons kwam wonen want die haar gastfamilie kon het écht nimeer aan. - Ocharme - En we konnen Karolina moeilijk op straat zetten. Toen ik dat nieuws te horen kreeg had ik iets van AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHH (en ik denk dak da toen ook heel hard geroepen heb
    Nu is die dus vier dagen bij ons, ik heb mij zoveel mogelijk in mijn kamer proberen te verschuilen, maar ik ben het nu echt wel beu (en de rest van de familie ook, de sfeer is echt gespannen nu).  Ze doe wel meer moeit om minder 'hoogstaand' te doen, maar die blijft gewoon irritant. 
    Er zou ondertussen wel een nieuw gezin voor haar gevonden zijn, ver van hier, dus da's een hele opluchting! 'k Hoop da ze nog voor de zaterdag weg is, dak dus ni verplicht ben die ok op mijn verjaardagsdrink te vragen! 'k Heb al medelijden met die volgende familie, die weten ni waar ze aan beginnen denk.

    Alé swat, genoeg gezaagd, we zen der bekan vanaf!!
    Ik weet niet of al de Finnen zo zijn, maar in elk geval zulde mij vanaf nu met geen stokken meer naar Finland krijgen!
    'k Ga nog 5min van't goe weer genieten buiten en dan zullen we is gaan zwemmen...

    Dikke kussen van Mieke.

    11-09-2007 om 00:00 geschreven door Mieke.  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.School

    Tweede week dak hier naart school ga, en 'k snapper ondertussen ongeveer alles van... En het blijkt bovendien allemaal nogal goe mee te vallen!

    We zitten met 36 in de klas, da is wel zotjes (en toch maken we minder lawaai dan we anders mee 8 deden, hihi )

    Mijn vakken:
    Engels (3u), Engels 'spécial' (2u), Geschiedenis & Aardrijkskunde (4u), Frans (6u), 'Devoirs surveillés' (4u), Wiskunde (2u), Spaans (2u), L.O (2u), Fysica & Chemie (1u), 'Wetenschappen van het leven en de aarde' (1u), 'Audiovisuele cinema' (2u), 'Verplichte studie' (1u)

    Normaal gezien zou ik ook nog twee uur 'TPE' hebben (travail-personel-educatif), maar eigenlijk dient da om den 'BAC' voor te bereiden (soort eindexamen denk ik), en ik ben dus gaan vragen of ik dan donderdags om 16u naar huis mag gaan, en da is dus ondertusse allemaal in de sjakos

    Maandag en dinsdag heb ik tot 18u les, 's woensdags tot 12u15, donderdag dan tot 15u55 en vrijdag tot 17u07, dat maakt dat ik in totaal 6 springuren heb en in de 'foyer' (soort ontspanningszaal) moet vertoeven. (Maar ook dat vond ik een beetje nutteloos, dus ik ben gaan vragen of ik dan niet gebruik mag maken van de pc om mijn Belgische contacten te onderhouden, en da's dus geregeld hé )
    Die lessen 'Audiovisuele cinema' en Engels 'spécial' heb ik er uiteindelijk vrijwillig bijgenomen, want anders zou ik echt veel te veel met mijn vingers zitten te draaien en dus 10 springuren hebben, marginaal

    Engels is hier eigenlijk heel gemakkelek, dankzij mevrouw de Wolf haar niveau ben ik hier nu de uitblinker van de klas en zijn da relaxte uurtjes... (Grappig he, ikke de beste Engelse )
    Ook Wiskunde is (tot nu toe) een lachtertje aangezien we begonnen zijn met het hoofdstuk 'Statistiek' en we hebben ondertussen al twee lessen gespendeerd aan het berekenen van mediaan en gemiddelde
    'k Heb pas morgen voor het eerst Wetenschappen, dus daar kan'k nog niets over zeggen...
    In de lessen 'Audiovisuele cinema' gaan we denk ik als ik het goed begrepen heb leren hoe je een film moet maken, wat me eigenlijk wel interessant lijkt (montages en al die dingen denk ik...)
    Geschiedenis & Aardrijkskunde is hier 1 vak, eerst twee weken vier uur per week Geschiedenis, daarna twee weken Aardrijkskunde en dat blijft elkaar zo afwisselen. (Al twee lessen gehad en a-mai, ni simpel dieje Geschiedenis zelle!)
    Bij L.O beginnen we met zwemmen, 'k zal m'n spartelkunsten sebiet is gaan bovenhalen se (ze kennen hier allemaal al vlinderslag enzo want die hebben hier elk jaar zwemmen, 'k denk dak sebiet al direct gaan doen ofda'k verzuip dan durftem mij de volgende les mss (hopelek) niet meer int water laten, hihi )
    Frans is echt supermoeilek, zelfs de lln hier vinden da ni gemakkelek, 'k heb van 1 tekst al twee cursusblaren voor- en achterkant vocabulaire moeten opzoeken...
    'Devoirs surveillés' kan je eigenlijk vergelijken met examens, da's elke maandagnamiddag vier uur aan een stuk testen maken voor een specifiek vak (wisselt elke week af), volgende week begin ik met Engels, 'k ben is curieus wat dat eigenlijk gaat zijn, want ik weet er dus zelf ook het fijne nog niet van...

    Wat ik wel jammer vind is dat we (de 'uitwisselingsstudenten') van de leerkrachten niets hulp of extra uitleg krijgen, dat was in Vorselaar denk' wel anders... Dus dat is hier één en al plantrekkerij, maar allegoe weet ik daar wel wat weg mee
    Medeleerlingen daarentegen zijn wel supervriendelijk, als ge iets vraagt zullen ze u direct helpen!

    Nog enkele schoolweetjes:
    - Gsm's zijn overal toegelaten, behalve in de klaslokalen
    - De meerderheid van de lln loopt hier rond met 1 of meer piercings
    - De 'speelplaats' is echt enorm, die loopt over in de naburige straten, dus geen binnenplein waar ge in feite in   'opgesloten' zit (en ge moogt hier ook op het gras zitten )
    - Een goei 900 lln eten hier 's middags warm in een enorme zaal.  Het eten is wel een beetje raar vind ik, donderdag ist
      bijvoorbeeld 'konijn' (ik pak dus een puddingske meer )
    - ...

    11-09-2007 om 00:00 geschreven door Mieke.  


    02-09-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ARRIVEE

    Heupse, hier zitten we nu in la belle France, en belle ist hier zelle!
    Zon, zee, strand, la pêche aux moules - moules - moules (Lien&Kir), witte huizen, propere straatjes,...
    'k Ben mee ons moeke en ons voke ook al gaan kijken naar de school, en die zagr echt gezellig uit! Kleine tegenvaller: elke dag les van 8-18u, woensdag en vrijdag tot 17u, pfwieee. Ik zit hier in den 'BAC L', en dat is als ik het goed begrepen heb een uiterst literaire richting. Er zal ook nog een Finse en nen Braziliaan in mijn klas zitten (een hele opluchting toch wel!)
    'k Had nog maar net uitgepakt en 'k mocht al direct oorlogske spelen mé den Erwan, dynamiek kereltje, amai, ik gan in een supercondtitie trugkomen denk
    Ze zijn hier allemaal heel vriendelek, 'k heb men eigen kamer gekregen met een groot bed, jiehaa.
    Jaja, tot nu toe zie ik het allemaal nog zitten, alleen op vlak van eten ga ik wel wat (veel) last hebben, maja, at da maar is en euh... 'k heb hier nog twee lege valiezen waar ik stiekem wa zakken chips in kan verstoppen hé
    Goh, ik weet eigenlijk niet goed wa'k nog allemaal moet vertellen... dus tot de volgende maar weer!

    Dikke dikke kussen van Mieke.

    02-09-2007 om 00:00 geschreven door Mieke.  


    31-08-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Euh...
    BLIJTE!!!

    31-08-2007 om 00:00 geschreven door Mieke.  


    29-08-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Merci!!

    Jaja, het was een hele verrassing! (en dat overkomt me niet zo vaak )
    'k Wil elle echt allemaal bedanken, in het bijzonder ons moeke & onze Stein, het was echt super (nu hebde me ook eens op een zwak moment gezien

    'k Gan hier in elk geval overleven dankzij
    mayonaise
    marshmallows
    toiletgrief
    foto's
    muziek
    parfum
    zakgeld
    I miss you-kussens
    (en al wa'k nog vergeten ben!!)

    & uiteraard alle mooie herinneringen aan m'n België-landje!

    Kussen van de aangenaam-verraste-Mieke

    29-08-2007 om 00:00 geschreven door Mieke.  


    23-08-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Adres!

    Mijn adres, uitermate belangrijk natuurlek..
    (aangezien ik op 12september toch wel een verjaardagskaartje wil ontvangen *HINT* )

    Fam. Le Tinnier (pad Mieke Schepers)
    26 bis, Rue Charles Milcendeau
    85300 Soullans
    FRANCE

    23-08-2007 om 16:05 geschreven door Mieke.  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Interview met mezelf
    Ff een overzichtje met veel gestelde vragen...
    Als je nog andere vragen hebt, mail mij gerust, dan breid ik dat ding hier wel uit

    Waarom gekozen voor 'WEP'?
    -> Met deze organisatie had je de mogelijkheid 2 landen te combineren, en aangezien 'één' altijd te weinig is voor mij, sprak dit me wel aan

    Waarom Frankrijk en Argentinië?
    -> Omdat ik Frans & Spaans veruit de mooiste talen vind.

    In Spanje spreekt men toch ook Spaans?
    -> Ja, maar Argentinië heeft een (volgens mij) mooiere cultuur. Men zei me ook dat Argentijnen veel 'opener' & sympathieker zijn dan Spanjaarden en men spreekt trager, wat zeker en vast zal helpen bij het leren van de taal.

    Waarom wil je er een jaar 'tussenuit'?
    -> Ik ben een eeuwige twijfelaar en weet natuurlijk nog niet wat ik later 'worden wil', een jaartje extra om na te denken is dus wel gekomen.
    -> Ik heb nooit een vak als 'economie' gehad, het lijkt me interessant om het komende jaar hiervan wat op te steken. Ik kom tenslotte in Frankrijk & Argentinië terug in het secundair onderwijs terecht.
    -> Ik hoop ook mezelf een beetje beter te leren kennen op dit avontuur, en ik ben er zeker van dat het zal zorgen voor heel wat persoonlijke verrijking en prachtige ervaringen zal opleveren.

    Wat ga je na dit jaar studeren?
    -> Het meest voor de hand liggende is taal-& letterkunde Frans+Spaans, om nadien les te kunnen geven.  Maar wie weet welke richting ik uit zal gaan, want zo voor de hand liggend ben ik niet altijd hé  

    Ga je ons niet missen?
    -> UITERAARD, en nog geen klein beetje ook ni!   Maar we slaan er ons wel door!

    23-08-2007 om 13:54 geschreven door Mieke.  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wat ik al weet over mijn Franse gastgezin
    Voor de geïnteresseerden onder u...

    Mama Sabrina
    leeftijd: 36jaar
    beroep: werkt in het toerisme-bureau
    wat nog: geboren in 'ile de réunion' (bij Madagascar, Afrika)

    Papa Michel
    leeftijd: 48jaar
    beroep: directeur
    wat nog: vertrekt 3 september voor zijn werk naar Madagascar

    interesses beide ouders: cinema, lectuur, voetbal, volleybal, muziek, wandelen, dansen, musea, discotheek

    Zus Priscilla
    leeftijd: 19jaar
    wat nog: verblijft van ma-vr in een internaat / houdt van muziek, cinema, volleybal, dansen, uitgaan, shoppen / redelijk rustige persoon

    Broer Erwan
    leeftijd: 6jaar
    wat nog: dynamisch kereltje / speelt voetbal, houdt van tekenfilms en muziek

    Zus Vanessa
    leeftijd: 20jaar
    wat nog: woont niet thuis / geeft 22sept ter ere van haar verjaardag een GROOOT FEEST in Bretagne waar ik alvast op uitgenodigd ben *Party*

    Broer Maxime
    leeftijd: 17jaar
    wat nog: woont niet thuis

    Hond Asti
    leeftijd: 2jaar
    ras: Labrador

    Algemeen
    godsdienst: katholiek
    ervaring: ze hebben al 5 uitwisselingsstudenten 'gehad'. Een Deense, Australische, Duitse en Braziliaanse
    waarom zij gastgezin zijn: om kennis te maken met andere culturen, om hun eigen dagelijkse leven te ervaren met andere jongeren, om nieuwe dingen te leren en plezier te maken, omdat het een hele verrijking is, om jongeren de kans te geven Frans te leren...


    Jaja... 'k denk dat ik het veeele slechter had kunnen treffen

    23-08-2007 om 00:00 geschreven door Mieke.  


    20-08-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Welkom!

    Beste ouders, broer, zus, lief, vrienden, buren, klasgenoten, leerkrachten, Nijlen- & Bevelaars, chirovolk en sympathisanten,

    Zoals jullie weten ga ik een stapje in de wereld zetten... Van sept-jan zal ik in Frankrijk vertoeven, van feb-jul in het zuiderse Argentinië.
    Nu de dagen voor mijn vertrek korten, leek het me interessant zo'n 'blog' aan te maken. Hier zal ik van tijd tot tijd mijn belevenissen & ervaringen neerzetten, al dan niet vergezeld van een reeks foto's.
    Ik zou zeggen: " Veel leesgenot & reacties zijn altijd welkom!"

    Vééééle groetjes & dikke kussen.

    20-08-2007 om 00:00 geschreven door Mieke.  



    Archief per maand
  • 08-2008
  • 05-2008
  • 03-2008
  • 02-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
  • 10-2007
  • 09-2007
  • 08-2007

    Inhoud blog
  • Een misschien toch wel belangrijke melding..
  • Rosario
  • Begin school
  • Maart algemeen
  • Vakantie deel 3

    Laatste commentaren
  • Haha, Plush toch (Trottel)
        op Een misschien toch wel belangrijke melding..
  • hier benek nog is (Valeria)
        op Rosario
  • Funfunfun! (Kiiir)
        op Rosario
  • het ga je goed daar!!!!!!!! (mama van leen h)
        op Vakantie deel 3
  • Brief (Kiiiiiiiir*)
        op Vakantie deel 3
  • Den Johnny (Liien)
        op Vakantie deel 3
  • Amai (Kiiir*)
        op Vakantie deel 3
  • mooi (T)
        op Vakantie deel 2
  • Hey (Lien.)
        op Vakantie deel 1
  • Komt noewet goe (T)
        op Vakantie deel 1
  • Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.




    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs