Over mijzelf
Ik ben Mieke.
Ik ben een vrouw en woon in Nijlen (België) en mijn beroep is Na afgestudeerd te zijn in het KVRI waar ik m'n diploma latijn - moderne talen gehaald heb, speel ik nu uitwisselingsstu.
Ik ben geboren op 12/09/1989 en ben nu dus 34 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: 'tennis', 'k zit in de chiro, hou van muziek & weggaan mé sjow volk (en minder sjow ook :D). In de winter probeer ik al.
Blog als favoriet !
Startpagina !
Zoeken in blog

Links.
  • FOTO'S
  • Mieke in Frankrijk & Argentinië
    31/8 - ? & 20/2 - ?
    23-08-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Adres!

    Mijn adres, uitermate belangrijk natuurlek..
    (aangezien ik op 12september toch wel een verjaardagskaartje wil ontvangen *HINT* )

    Fam. Le Tinnier (pad Mieke Schepers)
    26 bis, Rue Charles Milcendeau
    85300 Soullans
    FRANCE

    23-08-2007 om 16:05 geschreven door Mieke.  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Interview met mezelf
    Ff een overzichtje met veel gestelde vragen...
    Als je nog andere vragen hebt, mail mij gerust, dan breid ik dat ding hier wel uit

    Waarom gekozen voor 'WEP'?
    -> Met deze organisatie had je de mogelijkheid 2 landen te combineren, en aangezien 'één' altijd te weinig is voor mij, sprak dit me wel aan

    Waarom Frankrijk en Argentinië?
    -> Omdat ik Frans & Spaans veruit de mooiste talen vind.

    In Spanje spreekt men toch ook Spaans?
    -> Ja, maar Argentinië heeft een (volgens mij) mooiere cultuur. Men zei me ook dat Argentijnen veel 'opener' & sympathieker zijn dan Spanjaarden en men spreekt trager, wat zeker en vast zal helpen bij het leren van de taal.

    Waarom wil je er een jaar 'tussenuit'?
    -> Ik ben een eeuwige twijfelaar en weet natuurlijk nog niet wat ik later 'worden wil', een jaartje extra om na te denken is dus wel gekomen.
    -> Ik heb nooit een vak als 'economie' gehad, het lijkt me interessant om het komende jaar hiervan wat op te steken. Ik kom tenslotte in Frankrijk & Argentinië terug in het secundair onderwijs terecht.
    -> Ik hoop ook mezelf een beetje beter te leren kennen op dit avontuur, en ik ben er zeker van dat het zal zorgen voor heel wat persoonlijke verrijking en prachtige ervaringen zal opleveren.

    Wat ga je na dit jaar studeren?
    -> Het meest voor de hand liggende is taal-& letterkunde Frans+Spaans, om nadien les te kunnen geven.  Maar wie weet welke richting ik uit zal gaan, want zo voor de hand liggend ben ik niet altijd hé  

    Ga je ons niet missen?
    -> UITERAARD, en nog geen klein beetje ook ni!   Maar we slaan er ons wel door!

    23-08-2007 om 13:54 geschreven door Mieke.  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wat ik al weet over mijn Franse gastgezin
    Voor de geïnteresseerden onder u...

    Mama Sabrina
    leeftijd: 36jaar
    beroep: werkt in het toerisme-bureau
    wat nog: geboren in 'ile de réunion' (bij Madagascar, Afrika)

    Papa Michel
    leeftijd: 48jaar
    beroep: directeur
    wat nog: vertrekt 3 september voor zijn werk naar Madagascar

    interesses beide ouders: cinema, lectuur, voetbal, volleybal, muziek, wandelen, dansen, musea, discotheek

    Zus Priscilla
    leeftijd: 19jaar
    wat nog: verblijft van ma-vr in een internaat / houdt van muziek, cinema, volleybal, dansen, uitgaan, shoppen / redelijk rustige persoon

    Broer Erwan
    leeftijd: 6jaar
    wat nog: dynamisch kereltje / speelt voetbal, houdt van tekenfilms en muziek

    Zus Vanessa
    leeftijd: 20jaar
    wat nog: woont niet thuis / geeft 22sept ter ere van haar verjaardag een GROOOT FEEST in Bretagne waar ik alvast op uitgenodigd ben *Party*

    Broer Maxime
    leeftijd: 17jaar
    wat nog: woont niet thuis

    Hond Asti
    leeftijd: 2jaar
    ras: Labrador

    Algemeen
    godsdienst: katholiek
    ervaring: ze hebben al 5 uitwisselingsstudenten 'gehad'. Een Deense, Australische, Duitse en Braziliaanse
    waarom zij gastgezin zijn: om kennis te maken met andere culturen, om hun eigen dagelijkse leven te ervaren met andere jongeren, om nieuwe dingen te leren en plezier te maken, omdat het een hele verrijking is, om jongeren de kans te geven Frans te leren...


    Jaja... 'k denk dat ik het veeele slechter had kunnen treffen

    23-08-2007 om 00:00 geschreven door Mieke.  


    20-08-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Welkom!

    Beste ouders, broer, zus, lief, vrienden, buren, klasgenoten, leerkrachten, Nijlen- & Bevelaars, chirovolk en sympathisanten,

    Zoals jullie weten ga ik een stapje in de wereld zetten... Van sept-jan zal ik in Frankrijk vertoeven, van feb-jul in het zuiderse Argentinië.
    Nu de dagen voor mijn vertrek korten, leek het me interessant zo'n 'blog' aan te maken. Hier zal ik van tijd tot tijd mijn belevenissen & ervaringen neerzetten, al dan niet vergezeld van een reeks foto's.
    Ik zou zeggen: " Veel leesgenot & reacties zijn altijd welkom!"

    Vééééle groetjes & dikke kussen.

    20-08-2007 om 00:00 geschreven door Mieke.  



    Archief per maand
  • 08-2008
  • 05-2008
  • 03-2008
  • 02-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
  • 10-2007
  • 09-2007
  • 08-2007

    Inhoud blog
  • Een misschien toch wel belangrijke melding..
  • Rosario
  • Begin school
  • Maart algemeen
  • Vakantie deel 3

    Laatste commentaren
  • Haha, Plush toch (Trottel)
        op Een misschien toch wel belangrijke melding..
  • hier benek nog is (Valeria)
        op Rosario
  • Funfunfun! (Kiiir)
        op Rosario
  • het ga je goed daar!!!!!!!! (mama van leen h)
        op Vakantie deel 3
  • Brief (Kiiiiiiiir*)
        op Vakantie deel 3
  • Den Johnny (Liien)
        op Vakantie deel 3
  • Amai (Kiiir*)
        op Vakantie deel 3
  • mooi (T)
        op Vakantie deel 2
  • Hey (Lien.)
        op Vakantie deel 1
  • Komt noewet goe (T)
        op Vakantie deel 1
  • Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.




    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs