MGA
Inhoud blog
  • starten
  • Starten
  • Starten
  • Uitlaat
  • Versnellingsbak

    Zoeken in blog


    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     


    07-10-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Motor
    Na opmeting van het blok het volgende: originele boring van de cilinders is 80.26mm, ik meet rondom tussen de 80.27 en 80.30mm. De originele boringen dus nog. Ik vreesde dat er reeds driemaal verboord was omdat er bij elke cilinder een 3 ingeslagen was, niet dus. Krukas is nog een gezonde staat alsook de nokkenas.
    Nieuwe zuigers (eerste overmaat), zuigerveren, schelpen voor de glijlagers van krukas en drijfstangen, distributieketting en volledig pakkingset zijn besteld; alsook nieuwe kleppen en klepgeleiders. Voor mij hebben deze te veel speling, zou een oliezuiperke kunnen zijn.




    07-10-2014, 22:56 geschreven door MG A  

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    08-10-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Versnellingsbak
    Klik op de afbeelding om de link te volgen De versnellingsbak... een heel ander verhaal. In tegenstelling tot de motor, een relatief simpele constructie, is de versnellingsbak een fijn staaltje vernuft. Zoals eerder aangehaald is het een 'boîte' uit een MGB met electrohydraulische overdrive. Ik heb weinig kennis van dit soort toestanden, laat staan dat ik het ooit al eens gedemonteerd heb. Blijkt ook niet zo vanzelfsprekend te zijn. Hetgeen ik zeker moet vermijden is geweld gebruiken, zelfs bij het scheiden van de verschillende delen. Als er iets niet loskomt is het mogelijk dat er ergens nog een 'verborgen' bout of zoiet zit. Dus niet kloppen, nadenken en vooral goed kijken. Het vordert, maar langzaam. Het is nu kwestie van voldoende foto's te nemen, zodat die bij montage kunnen nagekeken worden...

    08-10-2014, 00:00 geschreven door MG A  

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (2 Stemmen)
    09-10-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Versnellingsbak
    't Is echt kwestie van uw ogen goed open te houden. De secundaire as wou er maar niet uit; foute volgorde van werken, eerst moest de onderliggende as met tandwielen gedemonteerd worden, de tandwielen van beide assen hinderde de demontage van de secundaire as. Eénmaal die onderste as los, kwam de rest vanzelf. De primaire en de secundaire liggen in dezelfde lijn, maar kunnen onafhankelijk van mekaar draaien, ze zijn aan elkaar verbonden door een naaldlager, met losse naalden... Goed dat ik dat wist, die naalden vallen bij demontage allemaal los in het huis.
    Nu een hoop assen, bussen, tandwielen, vulringen op een hoop en een leeg versnellingsbakhuis. Hierover maak ik me niet zoveel zorgen, is nog redelijk overzichtelijk, wacht totdat het electrohydraulisch gedeelte aan de beurt is...










    09-10-2014, 22:02 geschreven door MG A  

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Archief per week
  • 31/10-06/11 2016
  • 06/04-12/04 2015
  • 15/12-21/12 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs