Motor en versnellingsbak zijn volledig gedemonteerd, te vervangen onderdelen zijn besteld. Ik moet hier toch nog enkele weken op wachten, maar we gaan niet stilzitten...
Zoals je eerder kon zien heb ik de carrosserie in twee delen gedemonteerd, voor- en achterkant apart. Dit was op zich wel gemakkelijk, ik kon die delen gemakkelijk alleen pakken, maar toch hoorde het niet zo... Die moeten eigenlijk aan elkaar vasthangen...
Blijkbaar zijn de dorpels tussen de A- en de B stijl (waar de deuren tussen hangen) volledig 'verdwenen'.
Nu heb ik enige tijd terug reeds een linkse kant op de kop kunnen tikken (voor een luttele 75), dorpel inclusief A- en B stijl. Wel voorzien van de nodige vliegroest, maar dat stralen we er wel af. Maar de rechtse kant dien ik nog te maken. Aangezien we reeds één zijde hebben, is een kopietje maar dan in spiegelbeeld, niet zo'n groot probleem meer. Met het juiste gereedschap is dat vrij vlug geklonken. Ik moet het wel in twee delen maken omdat mijn plooibankje die lengte net niet aankan, maar geen probleem, we lassen die nadien wel aan mekaar.
- plaat van 1mm ruw op maak snijden,
- met de pneumatische verzettang een 'randje' eraan zetten,
- aftekenen volgens de maten van de andere zijde
- proefstukje plooien, om te zien of de volgorde van plooien klopt
- en klaar is... ikke





27-10-2014, 22:31 geschreven door MG A 
|