MGA
Inhoud blog
  • starten
  • Starten
  • Starten
  • Uitlaat
  • Versnellingsbak

    Zoeken in blog


    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     


    23-09-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Stuurhuis
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Over het stuurhuis valt niet veel te vertellen, gewoon een onbekrachtigd tandheugel stuurhuis. Enkel de rubbers links en rechts waren belabberd, nieuw vlot verkrijgbaar. Dus heel het ding weer maar eens grondig zuiver gemaakt, nieuw vet erin en terug geassembleerd. De fusee's op de uiteinden worden ook vervangen, de rubberdichtigen over de kogels hadden hun tijd wel gehad. Op het eerste zicht zat er geen dichting bij de uitgang van de stuurkolom, maar bij het opvullen met vet, puilde dit er netjes uit langs die uitgang. Tekeningen nagekeken, en ja, hier hoort een vilten dichting te zitten. Heb ik niet direct bij de hand, met een gepaste O-ring moet dit ook lukken, en ja, stuurhuis is 'vet'dicht.

    23-09-2014, 00:00 geschreven door MG A  

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bladveren
    De bladveren zijn relatief simpel de demonteren. Ze zijn in mekaar geklonken en de beugels zijn relatief gemakkelijk open te plooien zodat de verschillende bladen los van mekaar komen. Eén voor één zandstralen en terug in mekaar steken. De verschillende bladen afzonderlijk schilderen zou geen goed idee zijn heb ik eens vernomen, zou te maken hebben met frictie onderling. De vrije hoogte van het eerste set is 6.6 inch, zoals voorgeschreven in de technische data, zo goed als nieuw dus. nu het tweede setje... bij het demonteren blijkt er een gebroken veer tussen te zitten. Een week werk heeft alleen schroot opgeleverd, nieuwe dus; alsook de nieuwe voorveren, zat ook een gebroken bij.



    23-09-2014, 00:00 geschreven door MG A  

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Voorwielophanging
    Weer maar eens, geen spectaculaire verhalen. Alle delen zandstralen, nieuwe bussen, nieuwe veren (ook hier een gebroken veer). Gedetailleerde info heb ik weer gevonden bij www.mgaguru.com. Het verhaal van de schokdempers heb reeds eerder aangehaald. Dus, de boel monteren en klaar. Dacht ik toch. Eén van de schokdempers is enige tijd later 'spontaan' beginnen lekken, zonder enige vorm van belasting, nee geen taksen of zo, gewoon, zonder iets te doen. Ze zijn nochtans gemonteerd met nieuwe dichting; nog te bekijken. En, mogelijk belangrijk aandachtspunt, na volledige montage van zowel achteras als vooras, lijkt het of de voorwielen niet correct staan tov de achterwielen. Ik zie hier echter geen punt waar ik kan regelen, nog te bekijken.



    23-09-2014, 22:17 geschreven door MG A  

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (2 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verder vervolledigen
    Ook de achteras kan terug op zijn plaats, met al zijn toebehoren.



    23-09-2014, 22:22 geschreven door MG A  

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Chassis klaar.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen En zo staat het dragend gedeelte terug op zijn wieltjes. Aandachtspunten zijn dus nog de schokdempers vooraan lekvrij krijgen, en de uitlijning van de voor wielen. Maar eerlijk gezegd ben ik toch een beetje trots op het resultaat.

    23-09-2014, 22:26 geschreven door MG A  

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Logistiek probleempje
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Nu dient er 'ergens' plaats gemaakt te worden om het rollend chassis te stallen, ik moet wat plaats hebben om de motor en de versnellingsbak aan te pakken.
    Achteraan in den hof staat nog een houten garage, ex speelplaats van de jongens, maar die zijn de deur uit. Dus die garage uitgeruimd, verrotte houten vloer eruit en klinkers in de plaats. Prima extra garage voor mij... Maar weer werk... Geen foto's.

    23-09-2014, 22:57 geschreven door MG A  

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (4 Stemmen)
    24-09-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Motor
    Klik op de afbeelding om de link te volgen De motor wordt ook grondig gereviseerd, zoals eerder gezegd, ik wil er wel een 'betrouwbare' auto aan overhouden, voor zover dit mogelijk is.
    De motor is eentje van een MGB, 1800cc met vijfmaal gelagerde krukas. Voor mij niks nieuws want ik heb vorig jaar de motor van mijn B ook gereviseerd. Dus deja vu. Toch niet  helemaal, de vorm van de zuigers is al anders, wie weet wat kom ik nog tegen?
    Voor de revisie van motor en  versnellingsbak heb ik twee motorsteunen gekocht, voor de luttele prijs van 40€ per stuk. Waarom twee? Wel, als ik die twee later aan mekaar koppel dmv een vierkante koker (lengte nog te bepalen) kan ik de carrosserie van de A er tussen klemmen en zo ronddraaien voor laswerken bovenaan, onderaan, en er ergens tussenin, makkelijk niet waar, en goeikoop.

    24-09-2014, 00:00 geschreven door MG A  

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Motor
    De motor wordt ook volledig gedemonteerd. Cilinderboringen moeten nagemeten worden. Moet ie verboord worden of niet, of kan het nog, verboren? Hoe is de staat van de rest: distributieketting, tuimelaaras, nokkenas, lagering,... en ga zo maar door. Meten is weten, dus alles eruit! De eindlagers van de krukas zitten met een perspassing gemonteerd, met een zelfgemaakte trekker halen we die er zo uit. 't Is maar een weetje. Wel handig zo'n motorsteun, hiermee kan je de motor vrij simpel 360° draaien. Geen gesukkel meer met een loodzwaar blok op z'n zij  of onderstenboven te moeten zetten.





    24-09-2014, 00:00 geschreven door MG A  

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (2 Stemmen)
    Archief per week
  • 31/10-06/11 2016
  • 06/04-12/04 2015
  • 15/12-21/12 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs