Starten met lopen - Koens verhaal
Hoe ik op een dag besliste terug wat aan sport te gaan doen...
Ik heb besloten van mijn lui gat op te heffen, loopschoenen aan mijn voeten te steken en terug te beginnen met sporten. Wat is nu een sport die je overal en altijd kan doen, m.a.w. een sport waarvoor je geen excuus kan bedenken om er niet aan te doen: lopen! Eén probleem: ik heb nooit graag gelopen en lig nu al een jaar of vier stil met aktieve sport... Langs de andere kant is het wel een uitdaging...

koenricour.be
    in ontwikkeling

Foto
Foto
Inhoud blog
  • I'm back!
  • Tussentijds...
  • We zijn weer opgestart
  • 2007 is gestart?
  • Lang geleden
    Zoeken in blog

    Op deze manier vehoogt u sterk het aantal bezoekers naar uw Site - schitterend en gratis
    22-09-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nog enkele uurtjes

    Joepie! Nog enkele uurtjes en ik mag weer gaan lopen!
    Ik hoop dat we vandaag wat verder gaan en dat er veel opkomst is in de club (Racing Club Gent - Joggers), gezien het altijd leuker is met een hele bende te lopen.
    De eerste maal terug mijn hartslagmeter gebruiken, ben eens benieuwd wat mijn gemiddelde zal zijn op de (voorlopig nog?) eerder rustige loopjes.
    Ben ook benieuwd hoe het met de benen zal zijn... drie nachten minder goed geslapen met mijn zwaar hoestend jongste zoontje...
    Verslag volgt nog!




    21-09-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Al wat verder

    Ondertussen acht trainingen achterde rug en ik moet zeggen dat de goesting naar het lopen groter wordt met de dag.
    Tot mijn spijt kan ik enkel maandag en vrijdag naar de club gaan en woensdag loop ik in mijn eentje ofwel laat op de avond of voor het ontbijt.
    Ik moet mezelf echt inhouden van niet meer dan drie maal per week te gaan lopen of de afstand serieus te verhogen. Mijn gezond verstand vertelt me echter dat mijn lichaam zich terug moet aanpassen aan het sporten.
    Vooral mijn loopsnelheid zit me wat tegen, vanaf het moment dat ik het tempo een beetje opvoer, trap k nogal snel op mijn adem...
    Ondertussen op aanraden van clubleden nieuwe schoenen gaan kopen bij runners' lab, waar je via een hele loopanalyse je gegoten paar schoenen aangeschoven krijgt: voor mij waren dat saucony's... Die passokken zaten bovendien zo goed dat ik me er meteen een paar meegenomen heb (x-socks).

    Met de aankondiging van wat regen deze week ben ik me overigens in dezelfde winkel een ademend loopregenvestje gaan halen en een lange loopbroek. Woensdag uitgetest, nog voor het krieken van de dag en meteen goed bevonden!
    Een hele investering uiteindelijk, maar blijkbaar de moeite waard.
    Overigens zou ik ook graag een paar van de extra kilootjes kwijt willen spelen voor ze gebetonneerd zijn aan mijn lijf.
    Morgen terug naar de club, ik kijk ernaar uit.
    Vanavond mag ik trouwens mijn hartslagmeter gaan terughalen (nieuw batterijtje erin na vijf jaar niet gebruikt).




    20-09-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sport, wat was dat ook al weer?

    Ik heb besloten van mijn lui gat op te heffen, loopschoenen aan mijn voeten te steken en terug te beginnen met sporten.
    Wat is nu een sport die je overal en altijd kan doen, m.a.w. een sport waarvoor je geen excuus kan bedenken om er niet aan te doen: lopen!
    Eén probleem: ik heb nooit graag gelopen en lig nu al een jaar of vier stil met aktieve sport...
    Langs de andere kant is het wel een uitdaging...
    Op maandag vier september 2006 dus mijn stoute schoenen aangetrokken, contact genomen met enkele sportclubs in het Gentse voor een start-to-run-programma, maar niets dat snel startte, tenzij: de gevorderde start-to-runners van KRCG die de stap waagden van de 5 naar de 10 km.
    Om 16u al een mail teruggekregen van de trainer waarin hij me zei van gerust af te komen, gelet ik in het verleden al heel wat sport had gedaan...

    Zo gezegd, zo gedaan: ik stond er 's avonds voor mijn eerste training.

    Wordt vervolgd...





    Te bezoeken!
  • Herman
  • Citadelparklopers
  • Dirk jogt
  • Ruthje loopt
  • Marathon Geert
  • Julie
  • Ton
  • Koen Vansteenkiste
  • Phillippe en zijn 42,195
  • Byrntie
    En nog links... of rechts... ;)
  • Homer

  • E-mail contact

    Persoonlijke records:
    5 km (1 wedstrijd):
    24'32''

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    Archief per week
  • 16/04-22/04 2007
  • 22/01-28/01 2007
  • 08/01-14/01 2007
  • 01/01-07/01 2007
  • 18/12-24/12 2006
  • 11/12-17/12 2006
  • 04/12-10/12 2006
  • 27/11-03/12 2006
  • 20/11-26/11 2006
  • 13/11-19/11 2006
  • 06/11-12/11 2006
  • 30/10-05/11 2006
  • 23/10-29/10 2006
  • 16/10-22/10 2006
  • 09/10-15/10 2006
  • 02/10-08/10 2006
  • 25/09-01/10 2006
  • 18/09-24/09 2006
    {TITEL_VRIJE_ZONE}

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs