Foto
Inhoud blog
  • Weer lang geleden
  • Toinetocht Diepenbeek 03/03/2013
  • Nationale Wandeldag te Overmere Donk 24/02/2013
  • Ingelmunster en Nalinnens
  • Het pajottenland op zen mooist Elingen 17/02/2013
  • Baasrode 16/02/2013
  • Ernage: Marche des Abbayes 09/02/2013
  • Jong Manneke Pis naar Oud Manneke Pis (Brussel-Geraardsbergen) 27/01/13
  • Winterwandeling te Kluisbergen 19/01/2013
  • Wandeltocht in de Citaldel van Namen 13/01/2013
    Foto
    Mijn favorieten
  • aktivia
  • wandelgazette
  • marching
  • beneluxwandelen
  • photo marche
  • Euraudax
  • W.S.V. De Kadodders Sint Katelijne Waver
  • De Lachende Klomp Nieuwkerken Waas
  • Reynaertstappers Belsele
  • W.S.V. De Kadees Aalst
  • W.S.V. Baasrode
  • Opsinjoorke Mechelen
  • W.S.V. De Vossen Buggenhout
  • W.S.V. De Hopbelletjes Opwijk
  • W.S.V. Horizon Opwijk
  • WAK Sleidinge
  • De Kwartels Assenede
  • De Grashoppers Keiberg
  • Goede Doel Stappers
    Foto
    Laatste commentaren
  • 't Was lang geleden (Luc & Hilde)
        op Weer lang geleden
  • Dag Katrien, (SMETS RENE)
        op Toinetocht Diepenbeek 03/03/2013
  • Bewondering (G.U.Y.)
        op Jong Manneke Pis naar Oud Manneke Pis (Brussel-Geraardsbergen) 27/01/13
  • Goe Bezig (SMETS RENE)
        op Maand mei
  • verrast (SMETS RENE)
        op
  • Foto
    Gastenboek
  • Ben is op bezoek geweest. (I like it)
  • Hallo
  • dag Katrien
  • hoi
  • blog

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    E-mail mij

    Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.

    Foto
    Foto
    Foto
    Heerlijk zijn de velden,
    zacht is de zee, zoet is het strand,
    zalig lang de dag, aanhalig de vrouwen,
    welig de kudden,
    haast opgedroogd het moeras,
    God schept vreugde in kalmte,
    de duivel stookt graag onrust,
    iedereen snakt naar eerbetoon,
    maar de machtige - 
    zijn einde is onmacht.
    een jonge grote afstand wandelaarster (Zotte mie)

    18-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Puurs
    Hey,

    Zondag 9 augustus, de dag na dat ik terug thuis gekomen ben van een weekje Oostenrijk, ben ik naar Puurs gereden. Natuurlijk wel eerst wat uitslapen voordat ik vertrok. Ik was rond de middag in Puurs. Daar heb ik dan een wandeling van 16km gedaan. Ik had geluk dat mijn voeten dat toelieten anders was het maar10km geweest. Ik ben wel in Puurs blijven plakken tot half 19 of zo iets. Da komt er van als je iedereen kent. Nu ik ben Willy tegen gekomen. Diene had ik ruim een jaar ni meer gezien dus wa bij geklets he. En onder tussen nog nieuwe mensen leren kennen. Meer heb ik er ni over te zeggen. Foto's heb ik niet getrokken omdat mijn geheugenkaart van mijn fototoestel.

    Groetjes zotte mie
    katrien

    18-08-2009 om 21:22 geschreven door kds

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dodentocht
    Hey,

    Vrijdag 14 augustus was het voor de 40ste keer de start van de dodentocht. Wat 40 jaar geleden met een paar mesnen is begonnen, is nu uitgegroeid tot een groot event. Over vele wandelaars in België en Europa is het bekend. Voor deze 40ste editie zijn er 10792 deelnemers vertrokken om 21u met de bedoeling 100km te wandelen. Natuurlijk niet alle deelnemers hebben de eindstreep gehaald. Er zijn zo'n 6500 deelnemers dus ongeveer een 60% dat binnen is gekomen.

    Voor mij was het de 2de keer dat ik daar aan de start stond. Vorig jaar stond ik daar iest vroeger dan nu. Dat komt omdat ik eerst een hele dag moest gaan werken. Ik mocht we een uurtje vroeger stoppen of we waren nog later in Bornem. Nicole de vriedin van mijn vader heeft ons (mijn vader en mij) in Bornem afgezet. Aan de tent ging mijn vader zich inschrijven. Ik was al op voorhand ingeschreven en ik had mijn schip al. Het wachten duurde te lang naar mijn goesting en ik ben vertrokken naar het café achter de tent. Daar zoals vorig jaar zaten mensen die ik ken en het waren veel de zelfde van vorig jaar. Dan maar naar de start plaats begeven. Daar dan nog tegen mensen gepraat die ik kende en nog nieuwe mensen leren kennen. Nu de start is redelijk gegaan. Ik ben alleen vertrokken maar er sloot zich al rap iemand bij mij aan. Nog wat later  sloten wij bij een groep van 4 personen aan. Samen stapten we verder tot in kalfort daar moest er iemand afhaken. De rest zijn samen gebleven tot aan het einde.

    Nu om een beetje over mijn ervaring vertellen van deze dodentocht.
    Rond een uur of 2 's nachts kreeg ik mijne eerst klop. Deze duurde echt tot da de dag weer aan brak. Ik kreeg op den duur hoofdpijn en dan nog van mijne rugzak nekpijn. Ik moest ook zo vechten tegen de slaap dat ik bijna met mijn ogen dicht aan het wandelen was. Nu mijn gedachten gingen meer en meer uit naar opgeven. Nu in de duvel stond ik bij wijze van spreken al met ene voet bij de opgevers. Maar ik heb in de duvel ne dafalgan genomen met water en wat gegeten en het ging al iets beter. Dus opgeven was dan weer wat uitgesteld. Op weg naar de duvel had ik ook belooft om het tocht zowiso te proberen om in Steenhuffel te geraken. Da was dan toch gelukt. Vanaf daar was het stapje voor stapje, stuk voor stuk en voetje voor voetje. Na Steenhuffel zijn we dan naar Merchtem getrokken. Daar stond mijn moeder me al op te wachten met mijn stiefvader. Voor ne keer konden ze niet uitslapen. Na een goeie banaan en wat frisdrank wandelde we verder naar Buggenhout. Voor de verandering is de dodentocht een klein stukje door buggenhoutbos getrokken. Iets daarna op het kruispunt met Kalkestraat en Bovendonkstraat stond mijn moeder me al op te wachten om een klein stukje mee te wandelen. In de Bovendonkstraat werden we dan nog aangemoedig door nog leden van de Hopbelletjes en de Vossen. Nu in Buggenhout zijn we door een kantine getrokken direct na de controlepost de Pit. Daar in dat kantinetje was familie van mij aan het helpen. Mijn neefje stond me al op te wachten. Het deed me deugd om hem te zien. Daar iets gedronken en gegeten en dan door stappen om aan de mobilhome te komen waar de rest van mijn companie op mij zat te wachten. Van daar uit was het naar Opdorp, Lippelo, Puurs, Sint-Amands, Branst en dan Bornem. Nu op weg naar Puurs liep ik weer een beetje achter. Daar had ik terug een kleine tegenslag gehad. Ik denk af en toe graag eens voorop maar deze keer was het niet leuk. Vorig jaar is er in Sint-Amands iets gebeurt en ik kan het helaas niet uit mijn geheugen wissen. En op weg naar Puurs begon ik daar dan terug aan te denken omdat ik al wist dat een zeker persoon binnen was. Ik dacht dat het dit jaar weer ging gebeuren maar ik had geluk. Diene persoon stond er niet. Terwijl ik daar aan dacht heb ik iemand op gebeld en die heeft er mij weer een beetje door gehaald. Voor de rest ging het redelijk tot op de dijk. Daar had ik ook een moment van zwakte en dan nog eens op het einde in de laatste 3km. In die laatste 2km heb ik me nog eens neer gezet. Het was eigenlijk niet de bedoeling maar iemand van onze groep zat er nog iets meer door dan ik en diene moest echt effe op zijn positieven komen. En ik heb dan van dat moment mee geprofiteerd om ook nog effe tot rust te komen. Dat laatste stuk ging dan weer en zeker als je bij de supporters komt. Iedereen die ge kent die u wilt feliciteren en zo. Maar ge kunt nooit weten hoe blij ik was toen ik over die eindmeet ging en dat ik dat diplomake in mijn handen had samen met al de rest.
    Ik wil die 2 gasten van de Hopbelletjes bedanken en die andere ook natuurlijk die er bij waren. Ook de mensen die mij geregeld gebeld hebben tijdens de tocht of een smsje gestuurd hebben. En ik mag de mensen ni vergeten die me via het internet hebben gevolgd. Er hebben meer mensen me gevolgd via het internet dan ik me denk ik kan voorstellen.

    Sorry voor de mensen die mee geweest zijn naar Oostenrijk. Het verslag van dan zal nog eventjes op zich laten wachten. De foto's staan al op het internet maar op een ander account van piccasa. Ik moest een nieuw aanmaken omdat mijn eerste dat ik doorgegeven heb helaas al te vol stond voor al de foto's van Oostenrijk er op te krijgen. Deze week stuur ik naar mensen door waarvan ik het email adres heb (die mee waren naar oostenrijk) en ik vermeld het hier op mijne blog ook. Ik ga nu afsluiten want ik zen doodop.

    Groetjes Zotte mie
    Katrien

    18-08-2009 om 00:00 geschreven door kds

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    06-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Oostenrijk
    Hey,

    Voor de gene die zich afvragen waar da ik zit omda ge misschien ni ziet. Ik zen in Oostenrijk op wandelvakantie. Het is ne hele bus vol. Er zijn 4 van den horizon, enkele individuele en een 30 memsen van de wandelclub van Deinze. Tot nu toe is het al goe geweest. Het is een plezante bende waarmee ik op reis zen. Uitgebreide verslagen en foto's zijn voor na de zaterdag. Ik kom zaterdagvond thuis. Zondag ga ik met de velo naar puurs. Vraag me ni wa uur want da weet ik ni. Da hangt er van af van hoe moe ik de zaterdag ga zijn.

    alle misschien tot zondag
    Groetjes Zotte mie
    Katrien

    06-08-2009 om 21:22 geschreven door kds

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    01-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Planning maand augustus
    Hey,
    Er is alweer een maand voor bij.Het is zomer en voor alle studenten is de heflt van de vakantie nu voor bij. Voor mij betekent da YES eindelijk een week je van iedereen weg. Ik vertrek naar Oostenrijk voor een weekje. Niet om uit te rusten maar om elke dag te wandelen en me goe te amuseren. Vandaag nog rap de laatste zakens regelen zoals mijn valies maken, naar Bornem, enzo. Met andere woorden ik heb nog duizend en een zaken te doen voor da ik vertrek. Want na mijn weekje Oostenrijk zijn de lietjes voor mij uit en 'moet' ik een maand gaan werken. Elke dag met de fiets naar Asse en terug. In de maand augustus beginnen de trainingen voor de voetbal terug. We hebben ons schema al gekregen maar van de 9 training kan ik er maar 3 meedoen. De boslopen kan ik helaas niet meedoen omdat ik tot 18u moet werken en de bosloop in Buggenhoutbos al om 18.30u beginnen en dat haal ik niet met de fiets. Die 3 trainingen die ik kan meedoen zijn trainingen op het veld. Nu genoeg gezeverd over voetbal en zo. Tijd om mijn planning voor deze komende maand bekent te maken.

    ZONDAG-DIMANCHE 09/08/2009

    PUURS (ANTWERPEN) 07.30-15.00u

    Ibis Wandeldriedaagse - Duveltocht 4-10-16-21-30-42 km

    Organisator: W.S.V. IBIS PUURS V.Z.W. (093)

    Start: Cultureel Centrum Kollebloem, Kloosterhof (inrit Hooiveld), Puurs.

    (wisselbekertocht)

     

    OF

     

    ZONDAG-DIMANCHE 09/08/2009

    OUDENAARDE (OOST-VLAANDEREN) 06.30-15.00u

    20ste Ronde van Vlaanderen voor wandelaars 5-7-12-20-30-42 km

    Organisator: HANSKE DE KRIJGER OUDENAARDE (233)

    Start: Evenementenhall De Qubus, Lindestraat 45, Oudenaarde.

    (wisselbekertocht)

     

    VRIJDAG-VENDREDI 14/08/2009

    BORNEM (ANTWERPEN) 21.00u

    100 km Dodentocht 100 km

    Organisator: V.Z.W. DODENTOCHT - KADEE (310)

    Start: Tent, Kardinaal Cardijnplein, centrum Bornem.

     

    ZONDAG-DIMANCHE 16/08/2009

    SINAAI-WAAS (OOST-VLAANDEREN) 07.30-15.00u

    20ste Reynaerts-Bokkentocht 6-11-18-23-30 km

    Organisator: W.S.V DE REYNAERTSTAPPERS BELSELE-SINAAI (150)

    Start: Parochiezaal, Dries, Sinaai.

    (wisselbekertocht)

     

    ZATERDAG-SAMEDI 22/08/2009

    AFFLIGEM (VLAAMS-BRABANT) 08.00-15.00u

    Abdijtocht 6-12-18 km

    Organisator: DE PAJOTTEN HEKELGEM (038)

    Start: Gasthof d'Oude Brouwerij, Abdijstraat, Affligem.

     

    ZONDAG-DIMANCHE 23/08/2009

    OPWIJK (VLAAMS-BRABANT) 07.30-15.00uu

    17de Rondom Opwijk - Eén euro wandeling 6-12-19-25-31 km

    Organisator: W.S.V. HORIZON OPWIJK (300)

    Start: Turnzaal VKO, Karenveldstraat, Opwijk.

    (wisselbekertocht)

     

    ZONDAG-DIMANCHE 30/08/2009

    HAMME (OOST-VLAANDEREN) 07.00-15.00u

    35ste Internationale Mars Omloop 't Hoeksken 4 -6-10-15-21-30 km

    Organisator: W.S.V. 'T HOEKSKEN HAMME (040)

    Start: Zaal Den Bond, Kleinhulst, Hamme.

    (wisselbekertocht)

    Alle tot de volgende keer.
    Groetjes Zotte mie
    Katrien

    01-08-2009 om 10:36 geschreven door kds

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    29-07-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.50km te Aaigem

    Hey,

    Ik was al bijna vergeten dat ik het verslag van mijn laatste wandeling nog ni getypt heb. Dus zal er nu maar ne keer aan beginnen he.
    Zondag 26 juli stond op mijn planning dat ik naar Everbeek ging gaan. Tot 2 weken daarvoor kreeg ik een folderke in mijn handen geschoven op de wandeling in Denderleeuw. Het was een folderke van de kadees van Aalst. Zijle organiseerde een wandeling te Aaigem en voor de verandering was er ook een 50km. Oei welke wandeling moet ik nu doen 50km te Aaigem of een 42km te Everbeek. Naar Everbeek zou ik de trein en ne bus moeten nemen om ginder te geraken, naar Aaigem is da alleen mijne fiets. Na lang te twijfelen heb ik besloten om naar Aaigem te gaan. Dat is voor mij het gemakkelijkst te bereiken t.o.v. Everbeek.

    Zondag morgend heel vroeg ben ik vertrokken met de fiets naar Aaigem. Na een uur en half fietsen of 26km ben ik in Aaigem toegekomen. Mij inschrijven en tegen de mensen die ik ken ne goeiendag zeggen en vertrekken aan mijn wandeling. Nu in de start zaal ben ik iemand van de wandelclub vanVollezele tegengekomen. We zijn samen vertrokken en samen toegekomen van 50km. Qua parcour viel het mee. Er was afwisseling van natuurwegen en geasvalteerde wegen. In de eerste 25km hebben we de meeste natuurwegen onder ons voeten gekregen, de 2de 25km waren meestal geasvalteerde wegen. Het parcour was redelijk goed maar de controleposten. De controleposten op zich waren goed verzorgd maar er mochten toch enkele posten meer zijn dan er nu waren. Nu waren er 5 controleposten wat weinig is voor 50km. Het kleinste stuk was 6,6 en dat was ook het laatste stuk. We hebben volgende stukken gedaan in volgorde: 8,9 - 7,6 - 10,8 - 7,9 - 7,7 en als laatste 6,6km. De eerste 4 stukken gingen redelijk goed maar de laatste 2 gingen minder goed omdat het warm was en veel op geasvalteerde wegen. Met de 50km zijn we door Ressegem, Herzele, Woubrechtegem, Sint-Antelinks, Aspelare, Nederhasselt en Heldergem getrokken. De controleposten bevonden zich in Woubrechtegem, Sint-Antelinks, Aspelare en Haaltert. In Aspelare hebben we 2keer controle gehad. Nu ga afsluiten.7
    Mijn volgende wandeling weet ik ni. Het kan zijn deze maand nog maar het kan ook zijn volgende maand.

    Groetjes Zotte mie
    Katrien

    29-07-2009 om 13:29 geschreven door kds

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    22-07-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ruisbroek en Humbeek
    Hey,

    Dinsdag was het Nationale feestdag van België. Diene zelfde dag was het ook wandelen in Ruisbroek. Ik heb er een fiets en wandeltochtje van gemaakt. Het is 20km fietsen heen en dan nog eens terug. Om te wandelen kon je kiezen tussen 5, 10, 15, 20 en 25km. Nu mijn moeder zou graag gehad hebben da ik op een redelijk uur thuis kwam zodat ik nog wa kon helpen thuis. Daarom was ik al om 7u30 in Ruisbroek en heb ik maar de 20km gedaan. Het was een mooie wandeling. Het eerste stuk was minder, het was zo goed als asvalt. De rest  was mooi en zeer afwisselend. Het weer was goe meer moest da ni zijn voor ne wandelaar, alleen hoe later op de dag hoe warmer het werd. Dan was het wel lastig om te wandelen ma. Nu rond 13u wou ik naar huis rijden (het kan iets vroeger geweest zijn ook) ma juist aan de start was er een cafetje da open was. Daar op het terras zaten wandelaars, enkele daar van waren van de wandelclub van Baasrode. Ik heb dan nog een tijdje bij hen gezeten. Ik was tegen 15u thuis. Da valt nog mee he. Dan heb ik nog wa in de nof gewerkt tot da het eten gereed was en daar na is da beginnen regen en dan was het aan gieten.

    De woensdag ben ik naar Humbeek geweest. Ook hier was ik met de fiets. Net zoals dinsdag was het een dikke 20km fietsen heen en terug. Da is voor mij tegenwoordig niks meer. Maar voordat ik kon gaan wandelen moest ik eerst nog een beetje werken zodat ik wa geld had om de wandeling te kunnen betalen. Je kon kiezen tussen 6, 12 en 18km. Het parcour zelf bestond uit 3 verschillende lussen. Nu ik dacht de 12 op mijn gemakje te doen maar ik zen ni aan 12km geraakt. Ik was bijna binnen van de eerste lus wanneer ik een berichtje kreeg van een nicht van mij. Zij wou graag gaan zwemmen en vroeg of ik mee ging. Dus voor de verandering zen ik meegeweest. Maar moest me wel een beetje haasten. Ik heb rap iets gegeten en dan vertrokken met mijn fiets naar huis. Ik moest nog een uur rijden en mijn nicht wou al om half 14 vertrekken. Maar da lukte mij net niet. Een 10minuten later was ik bij haar en iets later zijn we vertrokken naar het zwembad in Lebbeke. Da zwemmen heeft me deugd gedaan. Nu mijn volgende wandeling is zondag te Aaigem. Maar verder zeg ik niks daarover. Je zult het wel lezen in het volgende verslag.

    22-07-2009 om 00:00 geschreven door kds

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    21-07-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wolvertem en Bornem
    Hey,
    Na een saai, lui weekje op een camping inNieuwpoort eindelijk thuis. Zaterdagmorgend moesten we vroeg opstaan om de caravan op te ruimen, op te kuisen en de auto in te laden. Rond een uur of 11 waren we thuis en een goei 50min later zen ik terug vertrokken. Maar voor ik vertrok moest ik de auto uitladen, mijn mails checken en opzoeken waar de wandeling in Wolvertem was. Zodra ik de weg kende ben ik vertrokken met de fiets. Na een dik half uurtje fietsen heb ik de start bereikt. Tegen iedereen ne goeiendag zeggen, mij inschrijven en vertrekken aan mijn wandeling. Ik heb eerst de lus van de 15 en de 20km gedaan dat een 8km was. Dan was het controle in de startzaal zelf. Daar waren Chris en Anny zij moesten wel nog starten aan hun wandeling. Zijle hadden besloten om de 10 te doen da 11km was. Ik heb samen met hen die 10 gedaan. Als ge dan alles optelt bekom je de km's die ik gedaan heb en da is 19km (8+11). Het parcour was redelijk veel op geasvalteerde banen maar zeer landelijk en hier en daar een veld weggetje. Het weer was goed. het zonnetje scheen en meer moet da ni zijn.

    Zondag ben ik met de fiest naar Bornem geweest. Voor ne keer had ik een wandelmaatje voor heel de tocht. Van uit Deinze kwam ne bus met 64 man op, Sofie zat er ook op. Ik heb haar en nog andere mensen van Deinze leren kennen vorig jaar in Zwitserland. Een weekje Zwitserland op wandelvakantie en we hebben ons goed geamusseerd. Dit jaar ga ik terug mee met Deinze maar nu is het naar Oostentijk. Nu diene bus uit Deinze is iets voor 9u toegekomen in Bornem. Ik was daar al van kwart voor 9. Samen met Sofie hebben we de 30km gedaan. Het parcour was goed. Er was veel afwisseling. Onderwegen hebben we 2 mensen van de HopbelletjesOpwijk in gehaald en we zijn bij elkaar gebleven voor de rest van de tocht. We waren nog niet zo lang met onze gevieren als er iets gebeurde. Ik was aan het babbelen zoals gewoonlijk en in ene keer stond daar ne paal voor me. De rest moet ik ni meer vertellen want da kunt ge misschien zelf wel bedenken. Ma voor de gene da ni kunnen, ik zen tegen diene paal gelopen. Ik had op da moment ook mijne bril op. In het begin dacht ik da er aan mijne bril niks was maar da was fout gedacht. Diene stond wel wa scheef. Da is gebeurt als we op weg waren naar de 3de controlepost in Hingene waar we dan halverwegen waren. Voor alle zekerheid toch ijs gevraagd om tegen mijn hoofd te houden. Natuurlijk moest dan bijna iedereen weten wa er gebeurd was en me er een beetje mee plagen. Voor de rest is er niks meer gebeurd, alle geluk. Iets na 15u zijn we binnen gekomen van onze wandeling. De bus vertrok ma pas om 17u ma da was geen probleem. Ik ben daarna nog gebleven tot 18u30. Dan hebben mensen (nog andere) van de hopbelletjes Opwijk me met fiets en al naar huis gevoerd. En rond 18u heb ik nog een telefoontje gehad van mijn moeder met de vraag waar ik was. Ik had de zaterdag tegen haar gezegd da ik ne hele dag thuis ging zijn ma zen ne hele dag weggeweest. Ik had me vergist van dag. De zaterdag dacht ik da het zondag was. De maandag was ik dan wel ne hele dag thuis. Foto's van in Bornem zals gewoonlijk op picasaweb. Tot op een wandeling.

    Groetjes Zotte mie
    Katrien

    21-07-2009 om 22:28 geschreven door kds

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
    13-07-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Oudenaarde en Denderleeuw

    Hey,

    Het vorige weekend was druk voor mij. iets wat niet nieuw is voor mij. Vrijdag ben ik met de trein naar Oudenaarde gereden. Zo kon ik deelnemen aan de jubileumtocht van Hanske de Krijger Oudenaarde. Je kon kiezen tussen 100, 50, 32, 21, 14, 7, 4 km. De 100km vertrok wel de vrijdagavond. Nee ik heb niet deelgenomen aan de 100km. Dat was net iets te ver naar mijn goesting en ik had er geen tijd voor. Ik moest zaterdag op tijd thuis zijn omdat ik nog naar ne barbeque moest. De 50km wou ik en moest ik doen voor mij.

    Om de zaterdag zo vlug mogelijk te kunnen vertrekken had ik besloten om te overnachten op een camping. Die lag zo'n kleine 3km van de start. Door dat kon ik ook de deelnemers van de 100 veel succes gaan wensen voorda ze vertrokken en ik heb dat ook gedaan en ondertussen ook een babbeltje geslaan. Ondertussen probeerde enkele van hen mij om te praten om toch maar die 100 te doen. Mijn antwoord bleef neen. Om iets voor 21u vertrokken de wandelaars met de fanfare als begeleiding naar het marktsplein. Nog een kleine speech en dan wachten tot de klok 21u sloeg en de wandelaars konden vertrekken. Voor mij was het tijd om terug naar de camping te gaan. Maar was blijkbaar nog niet moe genoeg omdat ik eerst de verkeerde kant op ging. Na een 4uurkes te slapen was het al terug tijd om op te staan en alles in te pakken en af te breken. Dan was het gepakt en gezakt te voet naar de start te gaan. De rugzak was op zich niet al te zwaar maar toch te zwaar om er 3km mee te wandelen. na een goed half uurtje en afgezien van pijnlijke schouders was de start in zicht. Rap alles weg zetten, inschrijven en uiteindelijk kan ik vertrekken voor de 50km. De eerste controle post was in Eine en hadden we 4,7km afgelegd. Voordat ik daar was haalde 2 wandelaars me in die verkeerd waren gelopen. Ik heb mijn wagonnetje bij hen aan gehangen. We hebben de rest van de 50km samen gestapt. Ik heb wel nog een klein stukje van in Eine naar Welden met andere mensen gestapt. Het was een stuk van 5,6km waarbij we Nederename passeerden. In Welden zat je op 10,3km en kreeg je een yoghurtje. Daar voegde ik me terug bij die 2 wandelaars. Na een dikke 2.30u onderweg te zijn vanaf de start kwamen we in Mater terecht. Daar zagen we ook wandelaars van de 100km. De meeste waren daar voor hunne 2de keer. Wij hadden daar zo'n 18km afgelegd. Het parcour was stillekes aan aan het verbeteren want de eerst 10 km was volledig op asvalt. Vanuit Mater gingen we terug naar Nederename voor de volgende stempel op onze controlekaart en om precies half weg te zijn. Vandaar uit ging het via weld wegen terug naar Mater waar we dan nog net iets meer dan 18km moeten doen tot de finish. We moeten nog 2 controleposten passeren. De volgende is gelegen in Volkegem aan de voet van de Volkegemberg en in Leupegem. In Leupegem moesten we nog een iets meer dan 4km doen terwijl de 100 daar een lus maakt van een 14km. Daar kregen de 50 en de 100km ook een suikerwafel. Op de laatste 4km was er nog een kleine stop waar je gratis ne adriaan kreeg of ne frisdrank en nog ne granen koek. Voor een zeer uit gebreid verslag van het parcour van de 50km verwijs ik graag door naar http://www.bloggen.be/davymoerman/. Foto's zijn zoals gewoonlijk te vinden op picasaweb.

    Zaterdagavond was het barbeque van de voetbal. Nu die begon al om 18.30u met apperitief maar ik ben daar pas een uur later toegekomen. Ik was eigenlijk net optijd want het vlees was gereed en we konden aan tafel aan schuiven voor onze groenten en vlees. Ik heb wel laten weten als ik op de trein zat dat ik later ging zijn. Ik dacht dat ik in Dendermonde een goede aansluiting had want moest daar overstappen maar het was niet zo. Om 18u ben ik in Dendermonde station toegekomen en moest een 20 tal minuten wachten op de trein die richting Mechelen ging. Maar ja, ik zen er geraakt en ik heb me ook geamuseerd. Ik was om 23.30u thuis. Ik was op maar ben pas een uur, een uur en half later gaan slapen. Ik ben de zondag om 6.30u terug opgestaan. Ik moest zien da ik op tijd ne trein had naar Denderleeuw. Daar heb ik dan een lusje van 7,4km gedaan en voor de rest op de start blijven plakken. Ik kon nog wandelen maar had echt geen goesting om alleen te gaan want was echt moe en ik zou dan wel eens verkeerd kunnen lopen. En daar had ik echt geen zin in. Tussen 12u en 13u heb mensen van Fluitekruid me naar huis gevoerd.

    De maandag kon ik dan eens uit slapen en dan maken ze me wakker. Het eerste bericht kreeg ik om kwart voor 8. Ik heb er op geantwoord en ben terug in slaap gevallen maar niet voor lang. Om 10 voor 9 kreeg ik een 2de bericht en heb dan besloten om maar op te staan. Voor de rest van de dag heb ik ni veel gedaan. In de namiddag naar de winkel geweest. In de late namiddag ben ik dan te voet met ne zware rugzak naar het station in Buggenhout gegaan om daar ne trein te nemen naar Oostende. Na een 2u op de trein eindelijk in Oostende toegekomen en daar dan ne tram genomen waar ik nog een half uur moest opzitten om in Lombardsijde YMCA te komen. Daar wachte mijn moeder en mijn stiefvader me op om door te rijden naar de kompas camping in Nieuwpoort. Mijn moeder en mijn stiefvader waren daar al van zaterdag en wij bleven daar tot de zaterdag daarop. In die kleine week heb ik niet veel gedaan. Veel kruiswoordraadsels opgelost, wa gekookt, afgewassen, een zeer klein wandelingetje en ne keer gaan zwemmen. Voor de rest heb ik in de zetel gezeten of gelegen. Gewoon niks gedaan, ik heb me daar dus wat verveeld. Tja wa wilt ge da is nog een plek waar ik niemand ken en zal daar ni rap iemand leren kennen.

    Groetjes Zotte mie
    Katrien

    13-07-2009 om 00:00 geschreven door kds

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    06-07-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wandeling en paardenproccessie

    Hey,
    Zondag 5 juli organiseerde wandelclub Fluitekruid Wolvertem hun 29ste wolventocht. Ik zen naar daar geweest maar ik moest tenlaatste 13u thuis zijn. Dat was me net gelukt. Ja ik moest voor ne keer optijd thuis zijn ja. De wandeling was goed. Ik dacht eerst de 15 op mijn dooi gemak te doen maar bij de splitsting van 15 rechtdoor en 20, 25, 30 links af heb ik besloten om toch maar de 20km te doen. Het was een mooie 20km. Als ik op een gegeven moment toch zag da ik ni optijd ging zijn dan moest ik maar lopen. Maar dat was niet nodig. Om half 12 zen ik innen gekomen van de 20km. Het weer was goed. Het parcour was goed, beter dan ik verwacht had. Deze keer zijn ze richting Humbeek en Beigem getrokken i.p.v. richtig Meisse of Londerzeel. Omda ik om half 12 binnen was had ik nog tijd om een babbeltje te slaan met verschillende mensen. Maar niet lang, om 12 moest ik zeggen da ik weg was en tegen wanneer ik dan vertrokken was met mijne fiets was het 10 minuten na 12.

    De reden dat ik op tijd thuis moest zijn is omdat ik deelneem aan de paardenproccessie in Opwijk. Deze valt altijd samen met de wolventocht in Wolvertem. Ik moet ten laatste 14u in de sporthal in Opwijk zijn om mij om te kleden, te sminken. Soms heb ook een snor, baard of pruik. Dit jaar had ik niks van snor, baard of pruik omdat er iemand nieuw naast mij zat op de wagen. De persoon die normaal gezien naast mij zit op de wagen moest nu het glasraam dat voor onze wagen rijd voort duwen. Normaal doet haar vader dat maar die moest iemand anders vervangen. Ik zen niet de enigste die meedoet. Mijn broer loopt naast de wagen en mijn vader is een van de bestuurders. Ja de wagen van de klei wordt door 2 personen bestuurd. De ene stuurd de wielen van voor en de andere de wielen van achteren. Naast de wagen lopen 4 begeleiders die de chauffeurs moeten helpen om de wagen veilig door de straten van Opwijk te laten gaan. De chauffeurs hebben een zeer beperkt zicht. De stoet begint om 15u. Dit jaar hadden we echter een klein tegenslag. Tussen half 15 en 15u is dat beginnen gieten. De mensen te paard waren, waren kledder nat en de meeste haadden witte kleren aan. Wij konden nog net optijd schuilen dat we niet te nat waren. Een deel van onze wagen kon ni tegen de regen en werd afgedekt. Enkele kinderen werden mee onder het zeil gestoken dat ze ook ni nat werden. Maar de stoet is door gegaan en dan is het ook opgeklaard. Dan hadden we last van zon die in onze ogen schenen. Ma ga jullie laten.

    Groetjes Zotte mie
    Katrien

         

    Ikke in mijn costum in de sporthal. Deze keer geen pruik, snor of baard



    De voorkant van onze wagen. Ik zit aan de rechterkant.



    Onze wagen volledig. Onder dat wit beeld zitten de 2 chauffeurs. Er zijn 2 spleten waar zij door moeten zien. Wat noet gemakkelijk is.



    Het glasraam dat voor onze wagen rijdt dat wordt voort geduwd door 2 personen



    Geen commentaar hier bij



    Mijn broer in zijn costum en Peter een van de chauffeurs. Mijn broer liep naast de wagen.




    Van links naar rechts. De verantwoordelijke van onze groep, de schilder en de beeldhouwer.

    06-07-2009 om 11:30 geschreven door kds

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    04-07-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Planning maand juli

    Hey,
    Om er rap van af te zijn is hier een voorlopige planning. Ik ben Gewoon zo moe dat ik geen fut meer heb om 's avonds een defftig verslag te typen. Vandaaar ook dat dit rap en kort gaat zijn. Het zullen gewoon de datums zijn en de gemeente waar de wandeling plaats vindt zijn in dit bericht.

    5/07 wolvertem

    10/07 aalter

    11/07 oudenaarde (voor 50km en ondertussen een nachtje kamperen)

    12/07 denderleeuw

    19/07 bornem

    21/07 ruisbroek

    22/07 humbeek

    25/07 opwijk eekskes

    26/07 everbeek

    Groetjes Zotte mie
    Katrien

    04-07-2009 om 18:23 geschreven door kds

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (2 Stemmen)
    03-07-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ezeltocht
    Hey,
    Ik wou dit jaar terug de ezeltocht meedoen maar helaas heeft mijn vader er een stokje voor gestoken. Ik mag van hem niet deelnemen aan de ezeltocht omdat ik volgens hem onvriendelijk ben geweest. Da is de zoveelste 50 die voor mij letterlijk in het water valt. Dit jaar heb ik echt wel  te kampen metnwat tegenslagen. Nu door deze tegenslag met de ezeltocht ben ik een beetje gaan zoeken of er nog een 50 is voor de dodentocht die ik kan meedoen. Ik heb gezocht en gevonden. Mijn volgende 50km is in Oudenaarde volgend weekend. Normaal gezien kon ik daar niet aan deelnemen omdat ik dan voor een weekje naar zee vertrek met mijn moeder. Maar omdat die zaterdagavond een barbeque is van de voetbal vertrek ik pas maandag naar zee. Dus ik heb tijd genoeg om dan die 50km ook even mee te pikken. Ik had de keuze tussen 's morgens vroeg een 3kwartier fiets en een uur met de trein om in aude narde te geraken of de dag er voor vertrekken en ginder ergens overnachten. Nu Ik heb op het internet een beetje liggen surfen en heb een camping gevonden. Dus in de loop van vrijdag namiddag vertrek ik naar oudenaarde met de trein en stel mijn tentje op op de camping. 's avonds ga ik dan iedereen die voor de 100 vertrekt uitzwaaien. Lief he? Heb op dat moment ook niks anders te doen. Nadat iedereen vertrokken is ga ik dan terug naar de camping. 's morgens vroeg vertrek ik dan voor 50km. De tegenslag is toch ni zo groot geworden dan ik dacht. Van iets slecht kan nog iets goed komen. Al wie naar Oudenaarde gaat tot dan en anders tot op een volgende wandeling.

    Groetjes Zotte mie
    Katrien

    03-07-2009 om 14:34 geschreven door kds

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    29-06-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zondag 28 juni
    Hey,
    Het zal een zeer kort verslagje worden. Zondga ben ik naar lede geweest voor een wandeling van 15km. De eerste 6km was eigenlijk straat. Daarna hadden we welk enkele kleine wegeltjes. Ik heb wel een 5u over die 15km gedaan. Op de eerste controlepost wat mensen tegen gekomen die ik kende. Op het moment da ik wou vertrekken aan mijn lus van 6,6km kwamen ronny en carina binnen op de controle. Met andere woorden ik zen nog wa blijven plakken op de controlepost. Ik heb dan met hen ook mijn wandeling afgewerkt. Zijle moesten nog een goede 9km doen en ikke ook. Het was een warme dag maar dragelijk door het fris briesje dat er af en toe was. Ik ga het hierbij laten want zen dood moe van al het werken. Het is wel vakantie voor mij maar ik heb het drukker dan tijdens de schoolperiode. Foto's heb ik ni getrokken, ik had geen goesting.

    Groetjes Zotte mie
    Katrien

    29-06-2009 om 21:27 geschreven door kds

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    27-06-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Examenuitslag
    Hey,
    De examens zijn gedaan. Met andere woorden deze keer waren het mijn laatste examsen in het secundaire onderwijs . Eindelijk zen ik van die tuinbouwschool vanaf. Vrijdags gedaan met de examens en de donderdags daarop was het proclamatie. Nu de gene die herexamens hadden of er in totaal niet doorwaren kregen dinsdagnamiddag een telefoontje van school. Nu ik had toen ook een telefoontje gekregen maar het was om te vragen of ik iets wou voorlezen op de proclamatie en ik heb da ook gedaan. De volgende tekst werd door 4 personen voor gelezen met de proclamatie en de eerste strofe heb ik gelezen. Ik moest dus de spits afbijten.

    Verwachten….
    Het is de kracht van het leven zelf, het zit in het bloed:
    Vooruit kijken
    Naar morgen toeleven
    Dromen van erkenning, liefde, geluk,
    Iets maken van je leven

    Verwachten…van mensen in het onderwijs is
    jonge mensen grond onder de voeten geven,
    het is de droom levend houden, ook als het je tegenzit,
    is blijven geloven en hopen, tegen alle adviezen en dossiers in.

    Verwachten…
    van ouders is geduldig zijn
    en groeitijd laten,
    is meer vertrouwen dan zekerheid,
    meer luisteren dan spreken.
    Het is niet blijven stilstaan bij schuld, maar het hart en de geest
    heropenen met de sleutel van vergeving en verzoening.

    Verwachten…
    op het einde van je schoolloopbaan is
    geloven in jezelf en vertrouwen in het leven.
    Het is de poort van het leven voor jongeren op een lichtkier zetten
    en hopen dat zij ze helemaal openduwen om in de volle zon te geraken. 

    Voordat we deze tekst moesten lezen werden alle rapporten met diploma's en cadeautjes uitgedeeld voor de tuinbouwschool. Dan da tekstje voorlezen en dan was het de proclamatie voor de technische school. De zaal zat overvol door de laatste jaars van de twee scholen en hun ouders. Dan kwam er nog bij dat het een zwoele avond was, dus het was snik heet in die zaal. Het zweet liep eigenlijk gewoon van uwe rug af. Na de proclamatie van de twee scholen was het receptie. Op die receptie ben ik ni gebleven. Ik was nog steeds 's avonds dood moe en was content da ik naar huis kon gaan. Nu de punten. Zo ik die met iedereen delen? Bwa ja. Ik zen zeer fier op mijn eigen da ik geslaagd zen met grote onderscheiding en mijn ouders zijn apetrots op mij.

    Godsdienst 67%, Aardrijkskunde 81%, Engels 72%, Frans 74%, Geschiedenis 72%, Lichamelijke opvoeding 84%, Nederlands 80%, Wiskunde 89%, Informatica 84%, Biologie 95%, Chemie 84%, Fysica 95%, Economie 85%, Zoötechnieken Mevr. Ceulemans 79%, Zoötechnieken Dhr Berghman 86%, Stage 84%, GIP 69% en een totaal van 82%

    Vanaf eind september ergens is het studeren aan de hogeschool voor Kinesiste. En da is minstens 5jaar studeren. Na die 5jaar kan je afgestudeerd zijn maar dan moogd ge geen jaar dubbelen natuurlijk. Ik hoop da ik nooit een jaar moet dubbelen.

    Groetjes Zotte mie
    Katrien

    27-06-2009 om 13:52 geschreven door kds

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Busreis van 14/06/09 + examens
    Hey,
    Sorry da het 14dagen geleden is dat ik een berichtje heb achtergelaten. De examens hebben me zodanig uitgeput da ik gewoon geen fut meer had om een berichtje te verzinnen. Nu de examens zijn voorbij en zijn redelijk goed gegaan. De uitslag weet ik nog niet. Ik weet dat ik op al mijn vakken er door zen want ik mag naar de proclamatie gaan. Het school heeft zelfs gebeld om te vragen of ik iets wou voorlezen op de proclamatie. Eerst twijfelde ik. Ja wa wilt ge, het is voor een 200 mensen. Het is een eer da ze da aan mij vragen ma toch. Ook al leg ik het graag uit toch twijfelde ik goed. Maar uiteindelijk heb ik besloten om da voorlezen toch te doen.

    Nu de busreis van zondag 14 juni.
    De reis ging naar Sint-Gillis-Waas en Hoboken. We zijn me ne volle bus vertrokken in Nijverseel om 8u 's morgens. Voor de verandering had ik me achteraan de bus gezet. Normaal gezien zit ik ongeveer in het midden van de bus. Dan zen ik rapper van diene bus af, dus kan ik rapper vertrekken me de wandeling. Ik zen achteraan gaan zitten omda ik een beetje moest leren voor de examens he.
    Onze eerste stop was Sint-Gillis-Waas een wandeling georganiseerd door wandelclub de lachende klomp van Nieuwkerken Waas. Helaas als we daar toekwamen was het aan het gieten. Maar da hield mij toch ni tegen. Dees gaat door weer en wind. Bijna niks houdt haar tegen om toch maar te kunnen gaan wandelen. Ik zen vertrokken aan mijn wandeling met in mijn gedachten da houdt hier over 5minuten op met regenene he. Maar helaas heeft het de hele wandeling blijven gieten. Het was dan maar een zeer korte wandeling van 4km voor mij. Het resultaat na die wandeling was wel da ik ni doorweekt was maar ik was kledder nat tot op mijn vel, ge kon me zo uitvringen zo nat was ik. Na die helaas 4km in de gieten de regen, moest ik nog een paar uur wachten tot de bus vertrok naar Hoboken. Dus ik kon nog een beetje opdrogen voor da ik op de bus stapte. In het begin da ik daar zat op de start had ik gene kou maar hoe lang er ik daar zat hoe meer ik kou kreeg. Ma daar is een goede remedie tegen he. Als ge op tijd een tasse soep drinkt krijgt de da terug warm. En ondertussen wa leren en babbelen me de mensen. Om kwart na 12 was het verzamelen aan de bus en vertrekken. Voor mij betekende da dat ik mag beginnen uit delen van vanalles en nog wa. Deze keer was het veel want alles moest op en moest daarom verschillende keren in de bus over en weer lopen. Na het uitdelen kon ik eindelijk gaan zitten op mijn plaats. Dat was ni voor lang, een half uurtje da zitten want dan waren we in Hoboken toegekomen. Daar scheen de zon. Een klein verschil tot de voormiddag in Sint- Gillis-Waas. Daar was het toekomen inschrijven en terugvertrekken, ma wel vertrekken aan een wandeling van 19km. De wandeling was een prachtige wandeling. We hebben redelijk veel in de natuur gelopen en af en toe op verharde baan. In het begin hebben we nog een klein buitje gehad maar ni lang. Daarna kwam de zon en een doffe warmte. Zo kon ik toch nog kurk droog op de bus stappen. Veel wandelaars waren er niet in de namiddag wat eigelijk wel jammer was omda het een goeie, mooie wandeling was. Foto's heb ik ni kunnen trekken want het regende in de voormiddag en had toen besloten da ik mijn fototoestel ni in de namiddag ging meenemen op de wandeling.

    Groetjes Zotte mie
    Katrien

    27-06-2009 om 13:21 geschreven door kds

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.19de hoppetocht in Opwijk
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Hey,
    De wandelingen van vrijdag 19juni en van woendag 24juni heb ik helaas niet kunnen doen omdat ik moest werken. Diene vrijdag had ik mijn laatste examen en was het afgeven van agenda en handboeken. Als da gedaan was mochten we naar huis. Da was zoietes van een uur of 11. En dan naar mijn meter om daar dan een lekker middagmaal te eten en dan beginnen te werken he. Da werken is het verven van alle poorten, deuren, ramen en zo voort. De zaterdag, maandag, dinsdag en woensdag was het ook nog verven. Dinsdag was er wel een klein probleempje. De groene verf was op. Dus heb ik voort gedaan met de witte verf en is mijn broer mijn peter gaan helpen met hier en daar iets te maken of te verplaatsen. Nu da verven is nog ni gedaan maar het was tijd voor enkele dagen pauze te nemen. Vanaf maandag 29juni doe ik alleen jammer genoeg terug verder met da verven. De zaterdag had ik zodanig geverft da er verf tot in mijn gezicht hing. Da is te merken op de foto.

    Nu de wandeling van zondag 21juni.
    Wandelclub de Hopbelletjes Opwijk organiseerde hun 19de hoppetocht. Deze wandeling doe ik al jaren en is een soort traditie geworden voor mij om aan deze wandeling deel te nemen met mijn boeken in mijn handen. Normaal gezien valt deze wandeling altijd in het midden van mijn examens maar dit jaar was het anders. De examens waren gedaan voor deze wandeling. Dus met andere woorden kon ik ne keer een langere afstand doen dan 12 of zo. Ik zen 's morgens om 20 voor 8 thuis vertrokken met de fiets naar Opwijk centrum. Daar nog wat babbelen en mijn inschrijven. Ik zen vertrokken aan de wandeling van 24km samen met Willy. Da is iemand van de wandelclub Parel van het Pajottenland Vollezele. De wandeling was goed. Ik heb een paar baantjes gedaan die ik nog niet gedaan had in Opwijk en da valt ni gauw voor. De rest van het parcour had ik al verschillende keren bewandeld onderandere met de 60 van Merchtem en onze eigentochten. Maar het was wel een mooie geslaagd parcour. Wat het weer betreft kon veel beter. Tijdens de 24km heb ik 3 buien over mij heen gekregen. De controle posten waar goe verzorgd en het waren goede, leuke helpers. Zonder die helpers zou er geen wandeling mogelijk zijn natuurlijk.
    Nu het beste van diene dag moet nog komen. Ik weet ni welke uur het was maar het was al bijna middag, kreeg ik een telefoontje. We waren toen opweg naar de derde controle post en hadden Benny opgepikt in controle 2. Ik zeg zo in mijn eigen alle wa geluidje is da nu da ik hoor en uiteindelijk viel mijne frank da da mijne gsm was. Het was Sofie van uit Deinze. Ze wou weten of de wandeling in Opwijk van mijn club was of ni. Da was ni zo maar ik had wel gezegd da ze nog altijd mochten afkomen. En da hebben ze ook gedaan. Me andere woorden die zotte mie mocht nog een wandelingetje maken. Om 20 na 12 kreeg ik een smsje van Sofie met de melding da ze in Opwijk gearriveerd waren. Ik moest wel nog een kwartiertje wandelen en moest nog de brouwerij passeren dus ze moesten effen op mij wachten. Uiteindelijk terug op de start geraakt. Rap tegen iedereen ne goeiendag gezegd en mij nog eens ingeschreven. Dan beslissen hoeveel km's we gingen doen. Sofie zei eerst 12km da is al goe. Mijn reactie was alle zijt ge ziek misschien, waarom ni de 18km. Dus zo gezegd zo gedaan. We hebben nog samen de 18km gedaan en ons rot geamuseerd. Zeker op die controle posten. Het weer was veel beter dan in de voormiddag. De zon scheen volop deze keer. Uiteindelijk voor de 2de keer op de brouwerij geraakt en me dan toch ne affligem gedronken. De eerste kee da ik daar was had ik ne gewone cola gedronken omda ik wist da in nog een wandeling moest doen. We zaten net goe neer en ik had al eens van diene affligem gedronken als di mensen van de controle post in Merchtem van de 18, 24 en 30km daar binnen vielen. Daar dan nog wa mee babbelen en nog ne affligem opdrinken En dan was het rap naar de start gaan. Maar wel voorzichtig da ik nergens tegen liep. Dan nog effe op de start blijven vooral eer ik naar huis ga. En nog een paar cola's uitdrinken. Ik zen om 20 voor 19 thuis gekomen en mijn vader was er ni echt content mee. Ma trek er niks van aan want had ne fantastische dag gehad. Foto's heb ik deze ker wel getrokken en zijn te vinden op picasaweb.

    Groetjes Zotte mie
    Katrien

    27-06-2009 om 13:19 geschreven door kds

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lompigheid en ander weetjes
    Hey,
    Lomp zijn da kent iedereen wel. Lomp en zot da past toch goe bij een vindt ge ni? Ik denk van wel want heb het al ondervonden. Ge zult al denken wa heeft die nu weer voorgehad. Wel lompheid da is mij weer eens over komen. Slaag nooit uw tenen tegen de rand van de douche want da doe verschrikkelijk veel zeer en ik kan het weten want heb het onlangs gedaan. De gevolgen moet ik dan maar dragen en die zijn ne gescheurde teen nagel en ne dag mank lopen van de zeer. Da is me de vrijdag morgend overkomen.
    Nu het is nog ni gedaan. Woensdag avond heb ik weer iets uitgestoken, vraag ni hoe da ik het gedaan heb. Ik was me een schaar bezig en in ene keer stak die in mijn been. Ja, daar moet ge goe lomp voor zijn. Ge kunt daar mee lachen of om wenen ma ik deed geen een van de twee. Ik heb ne keer goe gevloekt en da dan maar verzorgt. Nu heb ik daar soms wel eens last van want het is wa dik en is zeer pijnlijk.

    De nacht van 3juli en 4juli is het de ezeltocht in Bassevelde. Ik zou daar doodgraag naar toegaan maar heb een klein groot probleem. Ik heb geen vervoer. Dus moet ik nog mensen gaan zoeken en opbellen of mailen of hoe dan ook contacteren om te vragen of ik eventueel kan meerijden. Ik ken wel een paar mensen die naar ginder gaan ma ik mag helaas ni met jan en alleman meerijden van mijn vader anders was mijn probleem al opgelost.

    Ik heb nog iets leuk te vertellen da ik te weten ben gekomen uit goede bronnen. Vrijdag de 19de juni vertrok de Nacht van Vlaanderen in Torhout voor 100km of minder. Maar de meeste die daar waren gingen wel voor de 100km. Daar ken ik wel een deel van die mensen van. Helaas deze 100 zal nog jaren moeten wachten vooral eer ik ze zal doen omdat ik tot nu toe altijd al examens heb en da zal nog voor de komende 5 jaar zijn als alles goed gaat natuurlijk. Nu als je zo 's avonds aan een 100 vertrekt dan is het toch de bedoel da ge verlichting bij hebt zoda ge ni moet wachten op andere mensen om toch iets te kunnen zien in het bos he. Er zijn enkele die da dus ni mee hadden. en hadden dus een klein probleempje. Nu ik heb da ook al voor gehad op een 50km en op een 100km. Die 100 was de dodentocht. Maar daar lopen zoveel mensen op da ge nooit hoeft te wachten tot er iemand passeerd met verlichting. Op die 50km heb ik een tandje bij gestoken om mensen in te halen die verlichting bij zich hadden.

    Groetjes Zotte mie
    katrien

    27-06-2009 om 12:45 geschreven door kds

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    09-06-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Examentijd
    Hey,
    Nu vanaf morgen beginnen bij mij de examens. Deze zijn een beetje speciaal. Hoe kunnen examens nu speciaal zijn? Wel het zijn de laatste examens van mijn tijd op een middelbare school. Daarna is het hogeschool in Gent en zullen de examens niet wa zwaarder zijn maar een heel pak zwaarder. Het aftellen is nu echt wel begonnen naar het einde van secundair. Ik ga content zijn dat ik weg zen van die school. Nog effectief 9 dagen examens en daar na nog proclamatie. Ik hoop toch da ik naar de proclamatie mag gaan :) (normaal gezien wel ze want, ik wil ni stoffen of zo ze, ik zen een van de beste van de klas.). Ma ga nog wa verder TV kijken en daar na ne keer beginnen met te leren he. Best he alsik er door wil zijn he. De eerste foto is van mijn bureau waar ik normaal gezien ozu moeten studeren. Da doe ik dus niet. Op de tweede foto zie je waar ik studeer. Da lukt vrij goed ze. Alle salu en tot op een volgende wandeling.
    Groetjes Zotte mie
    Katrien



    09-06-2009 om 19:39 geschreven door kds

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    08-06-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verandering in de planning maand juni

    Hey,
    Ik heb me een beetje vergist in da wandeling en die ik ga doen.
    Zaterdag 13 juni ga ik misschien gaan wandelen dat is afhankelijk van hoeveel ik nog moet leren voor mijn examens en van het weer. Als ik ga wandelen dan is dat in Bornem zoals het er staat.
    Maar zondag 14 juni ga ik ni naar Wetteren of Zellik maar dan is er een Busreis. Die gaat naar Hoboken en Sint-Gillis-Waas.

    ZONDAG-DIMANCHE 14/06/2009

    SINT-GILLIS-WAAS (OOST-VLAANDEREN) 07.30-15.00u

    24ste Wase Poldertochten 6-10-15-21-30 km

    Organisator: WANDELCLUB DE LACHENDE KLOMP NIEUWKERKEN-WAAS (025)

    Start: Gemeenschapscentrum De Route, Stationsstraat 201, Sint-Gillis-Waas.

     

    ZONDAG-DIMANCHE 14/06/2009

    HOBOKEN (ANTWERPEN) 08.00-15.00u

    29ste Kastelen- en Poldertocht 7-12-18-24-33 km

    Organisator: W.S.V. DE BRABOSTAPPERS (A 043)

    Start: Koninklijk Atheneum, Distelvinklaan 24, Hoboken-Antwerpen.


    Groetjes Zotte mie 
    Katrien 

    08-06-2009 om 22:24 geschreven door kds

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    07-06-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Brugge - boekhoute
    Hey,
    Heb zojuist via wandelgazette enkele foto's gezien van Brugge - Boekhoute van de 100km. Op die foto's heb ik enkele (vele) bekende gezichten gezien. Ik hoop voor hen dat het een leuke en mooie wandeling was. Vooral dat het weer tijdens de nacht meeviel. Op deze 100km waren 125 deelnemers waar ik niet bij zat. De enige 100 die ik doe is voorlopig de dodentocht. Ik zen al ingeschreven en heb nummer 610. Andere 100km's doe ik niet want mijn school gaat nog altijd voor. Ooit eens zal ik wel andere 100's doen dan de dodentocht. Maar dat is voor na mijn opleiding op de Hogeschool in Gent. Dit jaar voor de dodentocht weet ik nog niet hoe ik daar geraak maar het zal me lukken desnoods met de fiets. Das ni zo ver ze das maar 16km. Ma voor de wandelaars die nu Brugge - Boekhoute gedaan hebben ne proficiat. En tot op een volgende keer. Hopelijk snel ma da zullen we wel zien.

    Groetjes Zotte mie
    Katrien

    Bijlagen:
    http://wandelgazette.be/nl/content/view/1372/50/   

    07-06-2009 om 20:16 geschreven door kds

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Super dag in Deinze
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Hey
    Dit weekend zen ik gaan wandelen. Niet zondags omdat alle wandelingen onberijkbaar waren voor mij tenzij dat ik mensen begon op te bellen ma da is iets wa ik ni echt doe. Daarom zen ik zaterdags gaan wandelen. Ik zen met de trein naar Deinze geweest. Daar werd ik opgepikt door Sofie. Ik heb haar leren kennen vorig jaar als ik op wandelvakantie was in Zwitserland. Toffe meid ze. Enkele mensen van de ATB natuurvrienden Deinze hadden me gevraag om dit weekend naar hun wandeling te komen. Dus heb ik da maar gedaan he.

    De zaterdagmorgend zen ik om 8u50 vertrokken met de fiets uit Opwijk naar Buggenhout station. Daar nam ik ne trein naar Deinze. Da is ne rechtstreekse trein over Dendermonde, Gent. Ge zit ongeveer een uur op de trein. In het station van Deinze werd ik opgewacht door Sofie. De start was recht tegenover haar deur. Dus een parkeerplaats was ni moeilijk te vinden en was nog zeer dicht tegen de deur. Rond 11u zijn we samen aan onze wandeling vertrokken van 20,5km. Het was een wandeling in de natuur op welis waar op geasvalteerde wegen. Maar veldwegen hebben we ook gehad en we hebben nog een klein stukje in het bos gelopen. Nu dit kwam langs de ene kant door de verkiezingen. Een van de zalen die ze hadden, hadden ze deze keer niet door de verkiezingen. Ma het was alles bijeen toch een mooie wandeling. Tijdens en na de wandeling kon je genieten van een ijsje met aarbeien en saus. Na 18u kon je op die start genieten van Beenham met frietjes en groenten tegen. Dit wel tegen een kleine vergoeding, logisch natuurlijk. Nu een deel van de opbrengst ging naar een gezinsvervangend tehuis. De start was op ook op dat domein. Het ijsje tijdens de wandeling en de warme maaltijd een tijdje na de wandeling waren goed. De maaltijd was eer goed verzorg. Je kon 2 keer gaan aanschuiven voor wat eten. Je koos zelf welke groenten en hoeveel vlees je neemt. De ambiance was goed.

    En of da nu toevallig is of ni da laat ik aan jullie zelf over. Ik kende daar weer wat mensen. Niet zoveel als in onze buurt maar kende er meer dan genoeg. De mensen die ik zag en mij kende waren verrast en zeer blij me nog eens te zien. De volgende keer dat ik hen zou kunnen zien is op de wandeling in Bornem op 19 juli. Dan komen ze met de bus tot daar en ik heb gezegd da Sofie mee moest komen. Ze heeft zich zelf diene zelfde dag ingeschreven. Het was ne dag met veel lachen, zeveren, babbelen en genieten. Daarom was ik ook pas om 23u thuis. Das laat het voor een gewone wandeling. Maar als ik naar Deinze ga maak ik er echt waar er ne hele dag van. En dat doe ik met heel veel plezier.
    Foto's van dan vind je op Picasaweb.google.be/kds006

    Groetjes Zotte mie
    Katrien

    Bijlagen:
    100_5581.JPG (746.9 KB)   
    100_5607.JPG (1017 KB)   
    100_5613.JPG (541.1 KB)   

    07-06-2009 om 19:47 geschreven door kds

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)


    Foto


    Archief per maand
  • 07-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 06-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 04-2008
  • 03-2008
  • 01-2008
  • 09-2005

    Foto

    Mijn foto links
  • 2009
  • 2010; 2011; 2012; 2013
  • Vakantie 09, 10 en 11

  • Foto

    Wandelvrienden
  • blog van Guy Verhelst
  • blog van alfred en lou
  • blog van Maaike Vancoppenolle
  • blog van Joost Vancoppenolle
  • Blog van Jipie
  • Blog van Kris
  • Blog van Ludo Depoortere
  • Blog van Johnny Cloesen
  • Blog van Freddy Persoone

  • blog van Alain Putman
  • blog van Steven Jaspers
  • Foto's van Steven Jaspers
  • Blog van Helga Van den Steen
  • Foto’s van Helga Van den Steen
  • Blog van Patrick Vanderstukken
  • Foto’s van Patrick Vanderstukken

  • Blog van Ronny en Linda
  • Blog van Jeroen en Kristel
  • Foto's van Paul Baestaens
  • Foto’s van Andy Huwe
  • Foto's van Chris en Anny
  • Foto's van Willy en Mary
  • Foto's van Marc Lauwaert
  • foto's van Nestor
  • Foto’s van Rene Smets

    Foto

  • Foto's Marc De Coster
  • Luc Vaes
  • Foto's van Johnny Cloesen
  • Foto's van Dirk Heylen

    Foto

    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs