Stond je op het punt om je volgende aflevering of video op Amazon Prime Video te gaan bekijken toen je je realiseerde dat het niet werkte? Wees niet gealarmeerd. U kunt een aantal dingen proberen om Amazon Prime Video op uw apparaten te laten werken.
Of je nu Prime Video op je tv, pc of mobiele apparaat probeert te gebruiken, dit artikel helpt je erachter te komen wat het probleem veroorzaakt en hoe je het kunt oplossen.
Laten we je opnieuw verbinden met Prime Video!
1. Start uw apparaten opnieuw op
Het opnieuw opstarten van uw apparaat is de eerste stap om te voorkomen dat Amazon Prime-video niet werkt op uw tv, telefoon of computer. Dit zorgt ervoor dat het probleem niet werd veroorzaakt door een tijdelijke systeemstoring. Het systeem wordt vernieuwd, uw internetverbinding wordt opnieuw opgestart en u wordt opnieuw verbonden met de Prime Video-servers.
- Reset eenvoudig uw tv door hem los te koppelen van de stroombron en opnieuw aan te sluiten om aan te geven dat Prime Video niet werkt. Probeer Amazon Prime Video opnieuw te starten zodra de tv is opgestart om te zien of het werkt.
- Hetzelfde geldt voor uw computer of mobiele telefoon. Om te testen of het probleem hiermee is opgelost, sluit u het gewoon af en start u het opnieuw op.
2. Bevestig of je Amazon Prime Video-account actief is
De volgende stap is om te controleren of uw Amazon Prime Video-account operationeel is. Zoals je misschien weet, zijn niet alle video's op Amazon Prime gratis. Als uw abonnement is verlopen, heeft u daarom geen toegang tot sommige films. U moet uw accountstatus controleren of u een maandelijks of jaarlijks lidmaatschap hebt.
Volg deze stappen om de status van uw Prime Video-account te bevestigen:
- Bezoek uw accountpagina op Amazon.
- Ga naar je Prime Video-instellingen
- Van daaruit kunt u uw accountinstellingen en abonnementsstatus beheren.
Als je abonnement is verlopen, kun je je opnieuw abonneren om te blijven genieten van je Prime Videos.
Zorg er ook voor dat uw Amazon Prime Video-account niet op meerdere apparaten wordt gebruikt. Slechts twee apparaten kunnen hetzelfde account delen. Meld u af bij alle andere apparaten als u deze met meer dan twee apparaten heeft verbonden.
3. Controleer je internetverbinding
Je moet een actieve internetverbinding hebben om ononderbroken toegang te hebben tot Amazon Prime Video en om te verhelpen dat Prime Video niet werkt op je apparaten.
Het gaat niet alleen om het hebben van een "actieve" internetverbinding; het gaat ook om een snelle internetverbinding. Je verbindingssnelheid zou voldoende moeten zijn om video's op Amazon Prime te streamen:
- 0 Mb/s voor SD-videokwaliteit.
- 0 Mb/s voor HD-videokwaliteit.
- 0 Mb/s voor 4K-videokwaliteit.
Maar controleer eerst of uw internetverbinding actief is. Probeer een andere webpagina in uw browser om te zien of het werkt. Als dat niet het geval is, ga je gang en los je internetproblemen op!
- Om te repareren dat prime video niet op tv wordt geladen, start u uw router opnieuw op.
- Start je telefoon/computer opnieuw op
- Schakel de vliegtuigmodus in en uit op uw telefoon.
- Als u een mobiel netwerk gebruikt, controleert u uw datasaldo.
Het is tijd om een snelheidstest uit te voeren als je netwerk in orde is, maar Prime Video nog steeds niet werkt. Ga naar speedtest.com of fast.com in uw browser om te zien of uw netwerk aan de bovenstaande normen voldoet.
U kunt ook proberen andere internetactiviteiten op te schorten of over te schakelen naar een ander netwerk om uw bandbreedte te vergroten.
4. Zorg ervoor dat uw browser of app up-to-date is.
Een andere reden waarom Prime Video mogelijk niet werkt op uw apparaat, is als uw browser of app verouderd is. Als je een computer gebruikt om Amazon Prime te bekijken, zorg er dan voor dat je browser up-to-date is. Als je Prime Video op je telefoon of tv probeert te bekijken, zorg er dan voor dat je de meest recente versie van de app gebruikt.
U kunt controleren op updates in uw browserinstellingen, in de App Store van uw telefoon of in de App Store van uw tv. Start uw apparaat opnieuw op nadat u beschikbare updates hebt geïnstalleerd. Als Amazon Prime-video nog steeds niet werkt, gaat u verder met de volgende stap.
5. Installeer de Prime Video-app opnieuw
U kunt proberen de Prime Video-app opnieuw te installeren vanuit de Play Store als Prime Video bijvoorbeeld blijft pauzeren op uw Samsung-telefoon. Hiermee worden eventuele softwarefouten die van invloed zijn op de functionaliteit van de app gecorrigeerd en gereset. Ondertussen, nadat de app opnieuw is geïnstalleerd, moet je opnieuw inloggen op je Amazon Prime Video-account.
Hoe de Prime Video-app opnieuw te installeren op Android:
- Ga naar de Play Store.
- Zoek naar Amazon Prime Video.
- Klik erop en tik op
- Wacht een paar seconden en tik op Installeren om het opnieuw te installeren.
Hoe de Prime Video-app opnieuw te installeren op iOS:
- Zoek de Amazon Prime Video-app op je startscherm en houd deze lang ingedrukt.
- Tik op Verwijderen om het te verwijderen.
- Ga naar de App Store om de app opnieuw te installeren.
De Prime Video-app opnieuw installeren op uw tv:
- Bezoek de Google Play Store.
- Zoek naar Amazon Prime Video en verwijder het.
- Installeer het opnieuw.
6. Schakel uw VPN uit
Je hebt mogelijk geen toegang tot Amazon Prime Video op je apparaten als je een VPN-service gebruikt. Omdat Amazon misschien denkt dat je in een ander land bent, kun je dingen niet bekijken.
Verbreek de verbinding met je VPN of andere proxyservers die je gebruikt en laad Prime Video opnieuw om te zien of dit helpt.
7. Probeer over te schakelen naar een andere browser.
Als geen van de bovenstaande oplossingen uw Amazon Prime Video-problemen oplost, moet u mogelijk een andere browser proberen. Als u Prime Videos op uw computer probeert te bekijken, is dit het geval.
Zorg ervoor dat u de meest recente versie van uw browser gebruikt voordat u overstapt.
8. Is Amazon Prime Video niet beschikbaar?
Als u alle hierboven genoemde oplossingen probeert, zou Amazon Prime Video in staat moeten zijn om op uw apparaten te laden en ermee te werken. Als dit niet het geval is, moet u controleren of hun server niet beschikbaar is.
Een zwakke internetverbinding, hardware- of softwareproblemen met uw apparaat of wanneer hun server niet beschikbaar is, zijn de meest voorkomende redenen waarom Prime Video niet werkt.
Controleer in dat scenario of de Amazon Prime Video-servers actief zijn. Gebruik een service zoals een neerwaartse detector om te zien of Prime Video actief is of niet. Volg gewoon de exacte stappen die hieronder worden beschreven.
- Zoek naar "Amazon Prime Video - Down-detector"
- Boven aan het zoekresultaat zou u een directe down-detectorlink moeten zien om de status van Prime Video te controleren.
- Klik erop om de status te bekijken.
Als je ontdekt dat Prime Video niet beschikbaar is, is je enige optie wachten tot Amazon het probleem heeft opgelost. Terwijl Amazon Prime de gaten in hun systeem probeert te repareren, kun je alternatieve streamingdiensten testen of andere dingen doen.
Als u hulp wilt krijgen van een Amazon-expert, gaat u naar Amazon Bellen en kiest u hun nummer, dat 24/7 beschikbaar is.
|