Bent u ooit in de volgende situatie terechtgekomen: U probeert een vermelding te maken voor uw Amazon-huismerkartikelen, maar uw merknaam wordt niet gebruikt; in plaats daarvan krijg je een foutmelding zoals deze:
"Voordat u ASIN's met deze merknaam vermeldt, moet u uw merk eerst bij Amazon registreren." Controleer of u ons merknaambeleid volgt.
Registreer dit merk op https://helpdeskbellen.com/amazon/ als het een geregistreerd handelsmerk is. Als je denkt dat je ons merknaambeleid volgt en het geen geregistreerd handelsmerk is, neem dan contact op met de Verkopersondersteuning via Amazon Bellen en verwijs naar foutcode 5665."
Hoewel foutcode 5665 niet moeilijk op te lossen is, vinden veel verkopers die het voor het eerst zien het verwarrend en zoeken ze hulp van onze community om erachter te komen wat het betekent en hoe het op te lossen.
We zullen in dit bericht doornemen wanneer de fout optreedt, wat foutcode 5665 betekent, waarom het optreedt, hoe het op te lossen met of zonder het aanleveren van foto's en hoe je het volledig kunt vermijden.
Wanneer treedt de fout op?
Wanneer verkopers nieuwe Amazon-vermeldingen maken voor producten die nog niet als merk zijn geregistreerd, treedt het probleem op.
Wat betekent 'Foutcode 5665'?
Amazon vereist verificatie dat u de merkeigenaar van een product bent voordat u een vermelding onder die merknaam mag maken, volgens foutcode 5665. Amazon doet dit om verkopers te beschermen tegen kapers van vermeldingen door alleen geverifieerde merkeigenaren toe te staan hun producten aan te bieden.
Waarom treedt fout 5665 op?
Dit is het gedeelte dat het meest verbijsterend is. Zonder een handelsmerk of een geregistreerd merk, staat Amazon leveranciers toe om hun producten te vermelden en te verkopen. Hierdoor kunnen verkopers snel nieuwe huismerkproducten lanceren, ook als ze nog geen merk hebben.
Het kapen van vermeldingen is een probleem waarbij sommige mensen winstgevende producten identificeren die geen geregistreerd merk hebben, nieuwe vermeldingen plaatsen voor exact dezelfde dingen en concurreren met de producteigenaar op Amazon.
Amazon moet ervoor zorgen dat de verkoper die een nieuw product aanbiedt de eigenaar is en geen kaper om te voorkomen dat de aanbieding wordt gekaapt. Als u een nieuwe productvermelding opstelt onder een niet-geregistreerd merk, ontvangt u daarom foutcode 5665, waarin u wordt gevraagd om een eigendomsbewijs te overleggen.
Hoe 'Foutcode 5665' op te lossen?
We hebben een aantal basisoplossingen voor het onderstaande probleem gegeven. Kies de beste optie voor jou en volg de stappen.
Stuur foto's waaruit blijkt dat jij de merkeigenaar bent
Dit is de meest effectieve methode om probleemcode 5665 op te lossen. Als je het product al hebt, ga je gang en gebruik het.
- Maak veel foto's van uw product en de verpakking vanuit verschillende hoeken, inclusief de merknaam, terwijl u het in uw hand houdt of op een tafel legt. Zorg ervoor dat uw merknaam duidelijk zichtbaar is op de foto's.
- Sla uw productfoto's op als JPEG-bestanden in plaats van als PNG-bestanden en geef ze de juiste namen.
- Maak een case aan in uw Amazon Seller Central-account met de foutcode 5665 als onderwerp.
- Voeg afbeeldingen van uw goederen en/of hun verpakking toe aan uw Amazon Central-case.
Amazon staat u toe om uw merknaam aan uw vermelding toe te voegen als u uw bewijs accepteert.
Fix foutcode 5665 zonder productafbeeldingen naar Amazon te sturen
Leden van onze community hebben gevraagd of het probleem kan worden verholpen zonder foto's aan Amazon te verstrekken. Verkopers stellen soms nieuwe productvermeldingen op voordat ze een voorbeeld van het product, productfoto's of het pakketontwerp gereed hebben. Verkopers lossen het probleem in deze gevallen liever op zonder foto's naar Amazon te sturen.
Gebruik ontwerpsoftware in plaats van foto's te maken:
Als u geen foto's kunt maken van uw product en/of verpakking met de merknaam omdat u geen monster heeft, of om een andere reden, kies dan voor deze optie.
- Gebruik grafische hulpmiddelen zoals Photoshop, Cnva.com (gratis) en andere om uw merknaam toe te voegen aan foto's van het product en de verpakking.
- Als u niet zeker bent van ontwerpsoftware, kunt u een ontwerper inhuren.
- Zorg ervoor dat de voltooide afbeelding er niet nep of gemanipuleerd uitziet, zodat Amazon Seller Support er niet vanuit gaat dat het een hoax is.
Los foutcode 5665 op zonder foto's van uw product te verzenden:
U kunt proberen een productlijst zonder merknaam op te stellen als u haast heeft of geen foto's naar Amazon wilt sturen.
- Maak een nieuwe productvermelding in Seller Central.
- Voer N.v.t., N.v.t., generiek, TBD of een afkorting van uw merknaam in het gebied van de merknaam in.
- Als je de naam van je Amazon-vermelding later wilt wijzigen, kun je een zaak starten in je verkopersaccount en bewijzen dat je eigenaar bent van het merk.
Hoewel dit de meest geschikte oplossing voor het probleem is, moet u er rekening mee houden dat het verkopen van huismerkartikelen op Amazon zonder merknaam u blootstelt aan lijstkapers.
Hoe foutcode 5665 helemaal te vermijden?
Kwantificeertip: om te voorkomen dat u elke keer dat u een Amazon-vermelding aanmaakt met fout 5665 te maken krijgt, stellen we voor uw merknaam als handelsmerk aan te merken en vervolgens Amazon's merkregistratie aan te vragen. Om het proces te versnellen, kunt u uw handelsmerk aanvragen via Amazon's IP Accelerator. Binnen een paar weken is je merk misschien geregistreerd op Amazon!
Gevolgtrekking
Foutnummer 5665 is gemakkelijk te vermijden of te repareren. We hebben alles besproken wat er te weten valt over foutcode 5665 in dit bericht, evenals een paar snelle oplossingen.
Als je een nieuwe aanpak vindt om de fout op te lossen of problemen hebt met de oplossingen die we hebben gegeven, neem dan contact met ons op via Amazon Bellen of neem deel aan het debat in onze community.
|