Ontvang een gratis oplossing voor uw apparaten
Computer herstel
11-08-2021
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Afwezigheids Antwoord instellen in Outlook
Dus je hebt eindelijk genoeg geld gespaard voor die langverwachte vakantie! Maar hoe zit het met die kritieke e-mails die u ontvangt terwijl u weg bent? Als u een Outlook-gebruiker bent, hoeft u zich geen zorgen te maken! Het zal worden afgehandeld via de out-of-office reply-aanpak. Het geautomatiseerde out-of-office antwoordsysteem levert een vooraf bepaalde e-mail aan degenen die contact met u opnemen via Outlook-e-mail binnen een bepaalde periode. De e-mail informeert hen dat ze niet meteen een reactie mogen verwachten en dat ze er een zullen ontvangen nadat je bent teruggekeerd. U kunt de begin- en eindtijden voor het tijdbereik naar wens instellen. De manieren om Office in Outlook in zijn vele versies en apparaten in te stellen, worden in dit artikel behandeld.


Hoe stel je Out of Office in in Outlook 2016?
Er zijn twee manieren om Office in Outlook in te stellen, afhankelijk van het type e-mailaccount dat u heeft. De eerste gebruikt de optie "automatische antwoorden" rechtstreeks, maar de tweede gebruikt regels om hetzelfde resultaat te bereiken. Voer de volgende stappen uit:
  • Selecteer in de linkerbovenhoek van uw Outlook-interface de optie "Bestand". Als u de optie "automatische antwoorden" op de resulterende pagina ontdekt, kunt u deze gebruiken. Als je daar niets ziet, moet je het afwezigheidsantwoord instellen met regels. Laten we beginnen met het gebruik van de knop "Automatische antwoorden".
  • Selecteer "Automatische antwoorden (afwezig)" in het vervolgkeuzemenu.
  • Vink het vakje aan naast 'automatische antwoorden verzenden' op de resulterende pagina. Het bevindt zich onder de optie "geen automatische antwoorden verzenden", wat de standaard is.
  • Selecteer het tijdsbestek waarvoor u het automatische afwezigheidsantwoord naar de afzenders van e-mail wilt verzenden. Alleen de tijdspanne tussen de "starttijd" en de "eindtijd" wordt door het systeem gebruikt. Als u geen 'eindtijd' opgeeft, moet u deze daarna handmatig uitschakelen.
  • Vink boven de tijdbereikinstellingen het vakje aan met de tekst 'Alleen verzenden tijdens dit tijdbereik'.
  • Vanuit uw Outlook-account kunt u nu kiezen tussen twee soorten geautomatiseerde antwoorden. Een voor de e-mailafzenders van uw organisatie en een voor buitenstaanders. Schrijf het antwoord dat u wilt dat uw collega's krijgen terwijl u weg bent onder het kopje 'Inside My Organization'. U kunt de e-mail net als elke andere schrijven, met alle beschikbare lettertypen, formaten en lengtes. Schrijf het antwoord voor buitenstaanders op het tabblad 'Buiten mijn organisatie' ernaast.
  • Als u klaar bent, klikt u op de knop "Ok" in de rechterbenedenhoek van uw scherm. Uw Out Office-reactie is nu geconfigureerd. Iedereen die binnen de gestelde termijn contact met u opneemt, krijgt het antwoord dat u zojuist voor hen heeft geschreven.

Laten we eens kijken hoe u een afwezigheidsbericht in Outlook-mail kunt instellen met behulp van regels.
  • Om als automatisch antwoord te gebruiken, moet u eerst een Outlook-e-mailsjabloon maken. U kunt meerdere modellen maken om te gebruiken. Maak een nieuwe e-mail om het proces te starten. Maak voor het afwezigheidsbericht een geschikt onderwerp en tekst.
  • Ga nu naar de linkerbovenhoek van het scherm en selecteer de optie "opslaan als" in het menu Bestanden. Er wordt een nieuw venster voor u geopend.
  • Kies een geschikte naam voor de sjabloon in het nieuwe opslagvenster en selecteer deze in het vervolgkeuzemenu naast de optie "opslaan als type". Kies "Outlook-sjabloon (*.oft)" in het vervolgkeuzemenu.
  • Druk nu op de knop "opslaan". U kunt ook de opslagmap van de sjabloon kiezen volgens uw voorkeuren. Houd er rekening mee dat u hetzelfde sjabloon meerdere keren kunt gebruiken voor afwezigheidsreacties. Als alternatief kunt u een nieuwe maken als dat nodig is.
  • Daarna moet u de regel configureren om de sjabloon te gebruiken als het afwezigheidsantwoord. Kies om te beginnen 'Bestand' in het vervolgkeuzemenu en vervolgens 'Regels en waarschuwingen beheren'.
  • Om een ​​nieuwe regel in uw e-mailaccount aan te maken, klikt u op het tabblad "E-mailregels" in het nieuwe venster en vervolgens op de optie "Nieuwe regel".
  • Ga naar het gedeelte waar u 'een regel helemaal opnieuw kunt maken'. Selecteer daarna "Regel toepassen op berichten die ik ontvang" en klik op de knop "volgende".
  • Om ervoor te zorgen dat elke afzender van uw e-mail uw out-of-office e-mail ontvangt, laat u de vakjes "Stap 1" en "Stap 2" uitgeschakeld in het volgende venster.
  • Druk vervolgens op de knop "Volgende". Wanneer de e-mailservice vraagt ​​of u wilt dat het antwoord naar elke afzender van de e-mail wordt verzonden, selecteert u "Ja".
  • Selecteer vervolgens "reageren met een opgegeven sjabloon" in het vervolgkeuzemenu "Stap 1: Actie(s) selecteren". Selecteer 'een specifieke sjabloon' in 'Stap 2: bewerk de regelbeschrijving'.
  • Kies in het gedeelte 'Inkijken' voor 'gebruikerssjablonen in bestandssysteem' boven 'selecteer een antwoordsjabloon'.
  • U ziet een lijst met alle Outlook-sjablonen die u tot nu toe hebt gemaakt. Kies de sjabloon die u deze keer wilt gebruiken. Nadat u uw keuze heeft gemaakt, klikt u op de knoppen "Openen" en "Volgende" op uw scherm.
  • U kunt op dit punt een uitzondering toevoegen aan uw Out office-antwoord-e-mail als u dat wilt. Klik op "Volgende" nadat u klaar bent.
  • Afwezigheidsantwoord instellen in Outlook
  • Kies een naam voor uw regel die geschikt is. Schakel de optie "Zet deze regel in" uit als u de regel een paar uur of dagen later wilt toepassen. Dit vakje is standaard aangevinkt.
Dezelfde instructies zijn ook van toepassing op de versies van Outlook 2010, 2013 en 2019.


Hoe stel je Out of Office in in Outlook 2007?
De methoden voor het configureren van e-mails bij afwezigheid in Outlook 2007 verschillen van die in latere versies. Het is van cruciaal belang omdat veel oude Outlook-gebruikers deze versie nog steeds gebruiken. Als u een van hen bent en een automatisch antwoord wilt instellen voor e-mailafzenders, volgen hier de stappen die u moet nemen:
  • Open het Outlook-mailprogramma. Selecteer het tabblad "Extra" in de bovenste balk van het resulterende venster. Er verschijnt een menulijst.
  • Selecteer de optie "Afwezigheidsassistent" in het voorgaande menu. Het opent het dialoogvenster Afwezigheidsassistent. Het vakje met het label "Automatische antwoorden bij afwezigheid verzenden" moet worden aangevinkt.
  • U wilt waarschijnlijk een tijdsbestek opgeven voor wanneer het automatische antwoord naar de afzenders van e-mails moet worden verzonden. Vink de optie aan die zegt: "Alleen verzenden tijdens deze periode" om er zeker van te zijn. Kies vervolgens de start- en eindtijden voor hoe lang je wilt dat deze service actief is.
  • Ga nu naar het tabblad "Binnen mijn organisatie" om de automatische e-mail voor uw collega's op te stellen. Op de pagina "Buiten mijn bedrijf" kunt u een ander e-mailadres instellen voor degenen die geen deel uitmaken van uw organisatie. Klik op de knop "Ok" als u klaar bent met het typen van beide berichten. Op dit punt hebt u de installatie van uw afwezigheidsmail voltooid.
Houd er rekening mee dat als u de servicespecifieke einddatum niet opgeeft, u deze daarna handmatig moet stoppen. Vink de optie met het label "Geen automatische antwoorden bij afwezigheid verzenden" aan om dit te doen.

Hoe plaats ik een Out of Office-agenda in Outlook?
Microsoft heeft het nu mogelijk gemaakt voor klanten om een ​​out-of-office kalender te maken. Hier leest u hoe u van deze service kunt profiteren:
  • Open om te beginnen uw Outlook-e-mailprogramma en selecteer de optie "Agenda" in de menubalk. Het is te vinden in de linkerbenedenhoek van het venster.
  • Kies nu de kalender waar u de afwezigheidsmelding wilt weergeven.
  • Kies een dag uit de kalender.
  • De volgende stap is om de optie "Nieuwe afspraak" te selecteren op de "Home"-pagina.
  • U moet een korte beschrijving van de e-mail opnemen in het veld "onderwerp".
  • Vervolgens moet u een startdatum en -uur voor de afwezigheidsmelding kiezen. Tegelijkertijd moet de einddatum van het project worden gekozen.
  • Selecteer de optie "hele dag" en vink het vakje ernaast aan.
  • U kunt de optie "Out of Office" kiezen onder de knop "weergeven als" in het menu "Evenement".
  • Klik ten slotte op uw scherm op de optie "opslaan en sluiten".
Mensen die toegang hebben tot uw gedeelde agenda, weten nu hoe laat u niet op kantoor bent.

In-Office 365, hoe stel je Out of Office in Outlook in?
Ga als volgt te werk om geautomatiseerde e-mail bij afwezigheid in Outlook in Office 365 in te stellen:
  • Meld u om te beginnen aan bij uw Office 365-account met de juiste inloggegevens. Op de voorpagina van uw Office 365-account ziet u verschillende opties.
  • Selecteer op de landingspagina van Office 365 de optie "Mail". Uw Outlook-mailaccount wordt geopend.
  • Klik op het tandwielpictogram in de rechterbovenhoek van het Outlook-e-mailaccountvenster. Het zal u een menu presenteren.
  • Selecteer de optie "Automatische antwoorden" in het menu beschreven in de vorige stap. Het venster met automatische antwoorden verschijnt op uw scherm. Het bevat alle instellingen voor het afwezigheidsbericht.
  • Als u de wijzigingen in de instellingen wilt inschakelen, vinkt u het selectievakje naast 'automatische antwoorden verzenden' aan. Selecteer de optie om 'alleen antwoorden te verzenden tijdens deze periode'.
  • Selecteer vervolgens voor het Out office antwoord een begin- en eindtijd. Als u geen eindtijd opgeeft, moet u de procedure handmatig stopzetten.
  • Stel nu in de daarvoor bestemde ruimte de e-mail op die u wilt dat de e-mailafzenders van uw organisatie ontvangen. Houd er rekening mee dat de onderste ruimte beschikbaar is om het bericht in te voeren dat moet worden afgeleverd aan degenen buiten uw organisatie. U kunt voor beide sets dezelfde e-mail gebruiken of afzonderlijke e-mails verzenden. Wanneer u klaar bent met typen, klikt u op de knop "Ok" boven aan hetzelfde venster. Het voltooit de installatie van het out-of-office antwoord van Office 365.
Stel in Outlook voor Mac een afwezigheidsbericht in.
Tot nu toe hebben we het gehad over het instellen van Out of Office in verschillende versies van Outlook. Nu zullen we hetzelfde onderwerp bespreken in termen van Mac-apparaten. Als u hetzelfde zoekt, gaat u als volgt te werk:
  • Navigeer naar de Outlook-app op uw Mac. Selecteer de optie "Bestanden" en vervolgens het gebied "Afwezig" eronder.
  • Vink het vakje aan naast 'Afwezigheidsberichten verzenden' in het pop-upvenster dat verschijnt.
  • Vul de lege plekken onder de zin "Beantwoord berichten met" in met het bericht dat u wilt dat afzenders van e-mail ontvangen terwijl u weg bent.
  • Nadat u klaar bent met het opstellen van de e-mail, moet u de begin- en einddatum selecteren voor het automatische afwezigheidsantwoordproces. Kies de periode die u het beste uitkomt.
  • Klik vervolgens vóór de zin 'Reacties buiten mijn bedrijf verzenden naar' op het vakje naast 'iedereen buiten mijn organisatie'. Hiermee kunt u een e-mail opstellen die u wilt verzenden naar e-mailafzenders die niet zijn aangesloten bij uw bedrijf.
  • Om de installatietaak op uw Mac-apparaat te voltooien, schrijft u de e-mail en drukt u vervolgens op de knop "Ok".
Dus daar heb je het! Tijdens uw reizen kunt u nu uw Outlook-mail instellen om afwezigheidsberichten te verzenden vanaf elke versie of elk apparaat.

Als de bovenstaande stappen niet werken, belt u Outlook Bellen.


Geef hier uw reactie door
Uw naam *
Uw e-mail *
URL
Titel *
Reactie * Very Happy Smile Sad Surprised Shocked Confused Cool Laughing Mad Razz Embarassed Crying or Very sad Evil or Very Mad Twisted Evil Rolling Eyes Wink Exclamation Question Idea Arrow
  Persoonlijke gegevens onthouden?
(* = verplicht!)
Reacties op bericht (0)



Inhoud blog
  • Wat moet ik doen aan het probleem "PayPal kan de betaling niet verwerken"?
  • CONTACT OPNEMEN MET DE KLANTENSERVICE VAN GOOGLE STARTPAGINA
  • PAYPAL-APP WERKT NIET OP IPHONE
  • Hoe e-mails in Gmail blokkeren?
  • Hoe meld ik een probleem bij PayPal?
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Archief per week
  • 07/11-13/11 2022
  • 24/10-30/10 2022
  • 17/10-23/10 2022
  • 10/10-16/10 2022
  • 03/10-09/10 2022
  • 26/09-02/10 2022
  • 19/09-25/09 2022
  • 12/09-18/09 2022
  • 05/09-11/09 2022
  • 29/08-04/09 2022
  • 22/08-28/08 2022
  • 15/08-21/08 2022
  • 08/08-14/08 2022
  • 01/08-07/08 2022
  • 25/07-31/07 2022
  • 18/07-24/07 2022
  • 11/07-17/07 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 27/06-03/07 2022
  • 20/06-26/06 2022
  • 13/06-19/06 2022
  • 06/06-12/06 2022
  • 30/05-05/06 2022
  • 23/05-29/05 2022
  • 16/05-22/05 2022
  • 09/05-15/05 2022
  • 02/05-08/05 2022
  • 25/04-01/05 2022
  • 18/04-24/04 2022
  • 11/04-17/04 2022
  • 04/04-10/04 2022
  • 28/03-03/04 2022
  • 21/03-27/03 2022
  • 14/03-20/03 2022
  • 07/03-13/03 2022
  • 28/02-06/03 2022
  • 21/02-27/02 2022
  • 14/02-20/02 2022
  • 07/02-13/02 2022
  • 31/01-06/02 2022
  • 24/01-30/01 2022
  • 17/01-23/01 2022
  • 10/01-16/01 2022
  • 03/01-09/01 2022
  • 27/12-02/01 2022
  • 20/12-26/12 2021
  • 13/12-19/12 2021
  • 06/12-12/12 2021
  • 29/11-05/12 2021
  • 22/11-28/11 2021
  • 15/11-21/11 2021
  • 08/11-14/11 2021
  • 25/10-31/10 2021
  • 18/10-24/10 2021
  • 11/10-17/10 2021
  • 04/10-10/10 2021
  • 27/09-03/10 2021
  • 20/09-26/09 2021
  • 13/09-19/09 2021
  • 06/09-12/09 2021
  • 30/08-05/09 2021
  • 23/08-29/08 2021
  • 16/08-22/08 2021
  • 09/08-15/08 2021
  • 02/08-08/08 2021
  • 05/07-11/07 2021
  • 28/06-04/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 14/06-20/06 2021
  • 07/06-13/06 2021
  • 31/05-06/06 2021
  • 24/05-30/05 2021
  • 17/05-23/05 2021
  • 13/04-19/04 2020
  • 23/03-29/03 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 09/03-15/03 2020
  • 02/03-08/03 2020
  • 24/02-01/03 2020
  • 17/02-23/02 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 27/01-02/02 2020
  • 20/01-26/01 2020

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Klik hier
    om dit blog bij uw favorieten te plaatsen!


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs