U bevindt zich momenteel op de blog rond huiswerkbegeleiding. Deze is opgemaakt door Claeys Roy in opdracht van Mevrouw Claerhout. De blog is voor het vak PPDV. Hier kan u alles terug vinden omtrent de contactmomenten tussen mezelf en Pieter C. De bedoeling was om Pieter gedurende semester 1 een duuwtje in de rug te geven. Wekelijks spraken we af om te kijken welke problemen er waren en hoe ik deze kon verhelpen. Deze zijn dus samen met het logboek terug te vinden op mijn blog.
Alvast bedankt voor het bezoek,
Roy
Zoeken in blog
Over mijzelf
Ik ben Claeys Roy
Ik ben een man en woon in Deinze (België) en mijn beroep is Student.
Ik ben geboren op 22/02/1991 en ben nu dus 34 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: Voetbal.
Momenteel zit ik in het 2de jaar te H.O.W.E.S.T. Mijn richting is Regentaat Lo met de optie Health & Fitness.
Howest PPDV
Huiswerkbegeleiding
30-11-2010
Contactmoment 8
Opvolgingsfiche LO
Naam student: Claeys Roy
Datum: 30/11/2010
Hieronder noteer je per contact de vorderingen en / of opmerkingen. Hier schrijf je ook op wat je met de student(en) gedaan hebt.
Eventuele bijlagen (zoals planning, verbeterde lesvoorbereiding, trainingsschemas, ) voeg je toe in bijlage.
Pieter kreeg de opdracht om een les klimmen en klauteren te geven. Dit aan acht leerlingen op de helft van een zaal. Hierbij had ik enkele opmerkingen. Om te beginnen was er een goed actief begin van de les. Toch zou ik de opwarming iets meer linken aan het lesonderwerp. Laat de kinderen al eens proeven van het klimmen en klauteren.
Als opwarming bood ik dus tikkertje van de grond aan. Leerlingen blijven hier met hun voeten van de grond en gaan automatisch klimmen. Men mag niet langer dan 5sec op de zelfde opstelling.
Op de lesvoorbereiding die ik in eerste instantie te zien kreeg was er geen inleiding waar te nemen. Vooral bij lessen als deze is dit noodzakelijk. Afspraken maken omtrent veiligheid mogen zeker niet in de wind geslagen worden. Hoe hoog mag men gaan? Mag men voorbij steken? Wat moet men doen wanneer de leerkracht stop zegt? Alles omtrent veiligheid is uiterts belangrijk! Deze afspraken staan bij de opwarming. Maak dus een apart onderdeel hiervoor. Er staat ook vermeld dat de leerlingen bij eindsignaal zo snel mogelijk bij de witte lijn moeten verzamelen. Een les klimmen en klauteren gaat niet gepaard met snelheid.
Wanneer ik kijk naar de kern is deze heel creatief. Er is een leuke oefenstof en dat heb ik heb ook duidelijk gemaakt. Hij moet er wel op letten dat de oefenstof in de juiste volgorde staan. Ga van makkelijk naar moeilijk. Ondanks de rangschikking is er een groot aanbod van oefeningen. Het is positief dat Pieter veel oefeningen aan te bieden heeft. Beter teveel, dan te weinig.
Over het slot van de les heb ik terug dezelfde opmerking als de opwarming. Het heeft niets te maken met het onderwerp. Daar in tegen is het wel een rustgevend slot. Leerlingen worden rustig wat uiteindelijk toch de bedoeling is van een slot.