Guy PAULIS
Let's talk about ... FREEDOM !
Bezoek ook www.guypaulis.be
17-08-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Oproep aan De Lijn-voorzitter Jos Geuens om stuur radicaal om te gooien

"Stijgende overheidsdotatie houdt De Lijn gezond" . Met deze titel kondigt een trotse De Lijn-voorzitter Jos Geuens (sp.a) zopas de nochtans fundamenteel ongezonde financiële situatie aan. Lijst Dedecker - regio Kempen stelt vast dat de Vlaamse overheid in de afgelopen 10 jaar haar steun aan de openbare busmaatschappij De Lijn bijna verdrievoudigd heeft, tot 733 miljoen € in 2007.     Dat betekent dat de belastingbetaler instaat voor 86% van de kosten van De Lijn. "Gezonde" financiële situatie !? Per ritje en per reiziger legt de overheid zo maar eventjes 1,52 € bij . Elke dag opnieuw.

Lijst Dedecker - regio Kempen wees al eerder op de schijnargumenten om het openbaar vervoer als enig redmiddel voor te stellen voor een ontbrekend mobiliteitsbeleid. "Gratis" bestaat niet, en het is altijd de belastingbetaler die opdraait voor de kosten. Bovendien hebben de gratis-bussen (remember Stevaert) de mobiliteit geen snars vooruit geholpen. De eenzijdige prioriteit die voortdurend aan het "openbaar" vervoer gegeven wordt door aparte busbanen, uitgebreide stelplaatsen, en massa’s overtollige en bovendien zeer vervuilende bussen, werken de mobiliteit meer tegen dan ze te bevorderen. Over de economische onzin van een belbus, met een gemiddelde van amper 2 (twee) reizigers per dag in onze regio, wordt dan nog gezwegen. Voor Lijst Dedecker - regio Kempen kan het privévervoer veel van de noden opvangen. De belbusdiensten kunnen perfect door taxibonnen vervangen worden. En door het privatiseren van het gewone busvervoer kan de dienstverlening voor het publiek veel verbeterd worden. xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

Een normale concurrentie kan volgens Lijst Dedecker - regio Kempen het gemeenschappelijk vervoer snel opwaarderen. Als dit gemeenschappelijk vervoer dan nog gericht wordt op concentratiepunten die met de wagen gemakkelijk te bereiken zijn, zoals grote parkeerterreinen rond de steden, zou er van een echt mobiliteitsbeleid sprake zijn. Maar dan zal de Vlaamse Regering eerst van haar collectivistische "gratismania" moeten afgeraken. Vandaag zitten met gedeputeerde Jos Geuens, minister Kathleen Van Brempt en gedelegeerd bestuurder Ingrid Lieten 3 hardcore Stevaert-volgelingen aan het stuur bij De Lijn, en rijdt het Vlaamse mobiliteitsbeleid volle gas richting ravijn...   LDD-Kempen roept alvast Kempenaar Jos Geuens op om de koers radicaal te wijzigen !

Item van 17 augustus '08, Guy Paulis





Geef hier uw reactie door
Uw naam *
Uw e-mail
URL
Titel *
Reactie * Very Happy Smile Sad Surprised Shocked Confused Cool Laughing Mad Razz Embarassed Crying or Very sad Evil or Very Mad Twisted Evil Rolling Eyes Wink Exclamation Question Idea Arrow
  Persoonlijke gegevens onthouden?
(* = verplicht!)
Reacties op bericht (0)

E-mail mij

Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.

Archief per maand
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 04-2008
  • 03-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 10-2007
  • 08-2007
  • 06-2007
  • 03-2007
  • 02-2007
  • 11--0001

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs