welletjes en weetjes over onze kleine ukjes
fotootjes ...

http://picasaweb.google.com/
Goldgrube

en
https://picasaweb.google.com/
109875806998916118375

Inhoud blog
  • Twee jarigen!
  • Enfin, efkes in het heel erg kort
  • Overijverige tandenfee?
  • voorbereidingskes
  • Benieuwd...
  • Buis en Buik
  • Rekenen met kerstomaatjes
  • Van die keer dat het brave kind uit de zetel viel...
  • Op roze wolkjes
  • Blauw gepeuter
  • De geciteerden
  • Schoolse ochtendrituelen
  • spionnen
  • van dat kleintje dat ook naar school moest
  • Spraakverwarring
  • Uit het dagboek van klaspop Jules...
  • een sjaal met ...hokjes
  • welles-nietes
  • een nieuwe, liefst een blauwe
  • Leve de Kunst!
  • Ergens tussen creche en school...
  • Heet ijzer...
  • Rechtzetting
  • Kinderpraat en ander stuff (lees stof)
  • Tranen
  • Illusie der onzichtbaarheid
  • Welkom Mats!
  • Clown V
  • Welkom Lewis!
  • Laatste schooldag
  • Welkom Liv, Merlijn, Lotte, Noor en Gilles!
  • Het laatste nieuws
  • Royalist?
  • Welkom Sien bij een aflevering van “De één al properder dan de ander”!
  • zee-machtig
  • De slimste thuis
  • Welkom Maren!
  • Een slecht patattenjaar!
  • Ongeluk en geluk samen op een klein trapje
  • o dennepoo - o dennepoo
  • Dit *
  • Daar staat ie dan!
  • 'n klaarwakkere tête-à-tête
  • Dakloos met pliekplieken in de buik.
  • Potjes, toiletjes, pietjes (en sintjes)
  • Waarom spoken spoken als ze spoken?
  • Eerste schoolweek
  • Eerste schooldag...
  • Trots tot supertrots.
  • Juffrouw Gerda
  • OK - KO - OK
  • Sociaal Zeker - Zeker sociaal
  • De S van School en de G van Gotejonge
  • Over boompjes en kaatjes
  • Welkom Martijn!
  • u had het nog te goed ...
  • Kadootje voor de mama!
  • aliveandkickson...
  • Dag Senne! Dag Nora!
  • paard, geit en schaap roepen in koor "awoe de koe"
  • Medisch dossier V. - juli 2009
  • Timemanagement... voor een volgend leven wellicht!
  • Over keelontstekingen en potjestraining
  • Welkom Lieve Louise!
  • Plannen voor mannen
  • Openingszin nr 1
  • Opvoeding, niet altijd volgens hét boekje.
  • Propere vuilaards
  • Eten gelijk de groten...
  • Goed gedaan!
  • fotomodel
  • Lander-taaltje
  • Winkle(r)prins
  • Lander-manierkes
  • 't is gebeurd!
  • Peuterontwikkeling
  • knalgeel meubilair
  • Schuiten van schoenen
  • dadadadadaa
  • Het trussel-beest
  • een woordje WV
  • Hiep Hiep Hoera!
  • daguitstap voor de wetenschap
  • Mon, sluit de melkherberg maar!
  • enzovandiedingen
  • Op papa's vrije dagen...
  • Vanalles vandaag
  • Leve patoaters en carnavalisten!
  • Valhelmpje vragen aan paashaas?
  • Bataan papop
  • de vrolijke wekker
  • Hun 2e Amerikaanse president
  • "Precies zijn papa - Precies Lander"
  • de knappe kapster kapt en knipt
  • potjes en bataantjes
  • van melkjes en eiwitjes
  • Tafeltje-dek-je
  • De Sint die kwam...
  • Niet voor herpublicatie vatbaar
  • Fruitpap in de sneeuw : graaauw!
  • What's in a name?
  • Welkom Vic! Welkom Anders! Welkom Ninke!
  • Studeer eens voor kinderarts!
  • Cowtipping
  • Thuis
  • Wat zijn we weer viraal vandaag!
  • what's in a name?
  • Melkherberg
  • Zoontjeslief
  • Bweukkez
  • Reflux bis
  • Voor groot en klein
  • van keffertjes en grote blaffers
  • ijverige amb(etan)tenaren
  • Welkom lief klein buurmeisje!
  • op een blauwe maandag
  • Kloeke, schone ventjes
  • All peace and quiet..
  • Daar zijn ze!
  • 28/08/08 - 14:27 - Welkom kleine broer!
  • 08.08?
  • Toneel... 't zit in 't bloed!
  • Speelballen en kameraadjes
  • Wespie Weps
  • koekiemonster
  • van 'zelf doen'
  • Gents Bloed
  • van papapatapjes enzo
  • uurtje vakantie
  • Dunne Vandaele - dikke buik
  • Peren en Plakkertjes
  • stappenteller slaat tilt
  • Stappenteller : 3-0
  • zetelbeklimming en co
  • Sprongetje nr 9
  • nachttarief na 21 uur...
  • O soleil soleil
  • E viva el schwalbe!
  • druk druk druk
  • Bakkersmodel
  • taartje zonder kaarsje
  • 1 JAAR!
  • vandaag of morgen?
  • Nog 3 keer (door)slapen...
  • Joehoe, lekker stoer!
  • Welkom Trix!
  • Tarara-biotica
  • Feesjeu 'De zoete inval'!
  • Alles aan de kant!
  • Welkom Fries!
  • Virale speelgoedberg
  • I I I I I I I I I I I
  • Op verplaatsing
  • knarsetanden of tandenknarsen
  • rapenpoep
  • un dos tres quattro!
  • Drietand
  • Dank u Lieve Sint/Santa
  • Achterwaarts mars!
  • changement de decor
  • van moetens
  • bweurk
  • *****-omnivoor
  • rood - roodsel - roodselst
  • oor(ge)prut(s)
  • Roll over Beethoven
  • Dames en Heren...
  • Dag kleine Jack!
  • Ik presenteer u ...
  • gisteren - 6 maand - morgen
  • Welkom Merel ! Welkom Janne !
  • Dokters en vrouwen
  • Onthaalmoeder Mady
  • Welkom Tarik Eren ! Welkom Guillaume!
  • Bij de pinken
  • Andere groentjes... njam!
  • En nu? Wortelpuree!
  • En... Wortelpuree
  • Wortelpuree
  • Beljamb 2007
  • Splish Splash
  • van ai en oei naar njammie en toppie
  • Welkom thuis aan mezelf!
  • Of terug naar de 7 kilo??
  • Op naar de 8 kilo!
  • Welkom Gudrun!
  • Colores del mundo
  • Suiker voor het paard!
  • Bye bye wiegje!
  • Welkom Lien!
  • Welkom Marie!
  • crèmekes voor onderweg
  • Later
  • Snode plannetjes
  • van 'uitbeelderke'
  • Knibbel, knabbel, knuisje, wie sabbelt er aan mijn vuistje?
  • 7 weken en al bijna naar de tekenschool?
  • Belly-to-belly

    PARKMATRAS TORCK :
    De parken van het merk TORCK zijn blijkbaar iets groter dan de gemiddelde parken, waardoor de TORCK-matras die we bij een uitverkoop hadden aangekocht niet in ons park past.

    Iemand die een park van TORCK aankoopt de komende weken/maanden?
    Kom dan gerust onze matras halen; voor een luttele 10 euro mag ze weg. Spiksplinternieuw, nog in verpakking.

    stap voor stap de grote wereld in
    06-09-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Onthaalmoeder Mady

    Mijn mama moest vorige week terug beginnen werken. Ik mocht nog niet alleen thuis blijven en wat naar babytv kijken, en dus werd ik naar onthaalmoeder Mady gebracht. Eerst een weekje halftijds, en vanaf deze week voltijds. Samen met Jani, Rémy en Tine eet ik nu ginds mijn patatjes en mijn fruitpapje; mama hoeft dit enkel nog in het weekend voor me klaar te maken.

    Veel zie ik mama en papa niet meer... 's morgens efkes terwijl ze me in mijn kleertjes hijsen en 's avonds om me in badje te dompelen, flesje te geven en dan wat later in bedje te steken...

    Pff, wist je trouwens dat ik babytv in het Frans moet bekijken? Onder het motto 'Als je dan toch voor tv zit kan je zowel iets bijleren'. Supercool trouwens die babytv; een goede voorbereiding op Hopla&co. Waar blijft mijn eerste DVD trouwens?

    06-09-2007, 17:20 geschreven door elz&ben


    25-08-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Welkom Tarik Eren ! Welkom Guillaume!
    Jep jep, gisteren kreeg ik er nog een nieuwe speelkameraad bij! Dat wordt vanaf volgend jaar grote fun; overal kleine kruipertjes en stappertjes. Maar eerst moet kleine Guillaume nog een beetje in zijn wiegje liggen bij mama Kathleen en papa Andy.

    Gisterenavond zijn we eindelijk ook op babybezoek geweest bij Tarik Eren, mijn nieuwe buurjongen. Nu zijn we al met 4 kleine ukjes op 5 huizen : Zana (mei 06), ikke (maart 07), Gudrun (juni 07) en Tarik Eren (juli 07). Wedden dat hier volgend jaar geen gras meer staat op het pleintje, van al ons gewoel?

    Ik ben ondertussen 5 maand geworden (mama heeft een kroontje gemaakt, cool ). Leg mij naast zo'n borelingetje en je gelooft al niet meer dat ik ook nog zo klein ben geweest .
    Stapje per stapje word ik groot. Na drie weken groentepap, smikkel ik nu ook al een weekje op fruitpap, met wisselend succes.

    En gezien mama maandag, overmorgen dus hihi, terug begint te werken, ben ik gisterennamiddag eens gaan 'oefenen' bij onthaalmoeder Mady. Papa en mama hebben mij daar rond 13u00 met een klein hartje (en een traantje) gebracht, en zijn mij rond 17u00 terug komen halen. Ze denken dat ik het daar wel naar mijn zin zal hebben, gezien ik daar in de relax al even enthousiast was als thuis.
    Geen verveling hoor daar, grote kleine Miro en Tinneke hebben mij heel veel aandacht gegeven. Miro moet op 3 september naar school, en dan mag ik bij Mady officieel zijn plaats innemen. Mady zorgt ook nog voor Rémy, maar die was er gisteren niet. En als Tinne naar school moet in januari, dan komt haar zusje (of broertje) mij vergezellen. Pleez, laat het een meisje zijn...
    Al zit ik tegen dan misschien al in een andere creche (met veel meisjes), want Mady verhuist binnenkort naar Lochristi. Gezien dat een beetje compleet uit de route ligt van mama's en papa's weg naar het werk, sta ik op de reservelijst van de creche hier twee straten verder.
    We zien wel hé.

    25-08-2007, 11:04 geschreven door elz&ben


    17-08-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bij de pinken

    Ik ben niet zo'n tutten-vriend, enkel om te slapen kan ik ze niet missen. Of als mijn fles leeg is, en ik eigenlijk nog wat verder wil sabbelen, dan smaakt mijn tutje ook.
    Veel liever steek ik al mijn vingers in mijn mond, helaas kunnen er maar 5 tegelijk in. Afhankelijk van hoe ik mijn hand uit mijn mond haal blijf ik ofwel met een duim of met een pink 'haperen', en sabbel ik zo een beetje verder.

    Trendy hoor, dat 'pinken'. Het staat heel sjiek, veel sjieker dan dat ordinaire duimen. Zo doe je het : je houdt je rechterarm en hand gestrekt voor je. Je plooit je andere vier vingers in je handpalm, zodat enkel je pinkje overschiet, dan draai je je hand om zodat je je handpalm nu richting gezicht houdt en je pink zich nu dus links van je handpalm bevindt, en vervolgens breng je je pink met veel geste naar je mond.

    Helemaal cool ben je, als je vervolgens ook nog eens je hoofd wat opheft en met je kin en ogen aanduidt dat je daarginds nog iets van naderbij wil bekijken. Heel intellectueel komt dat over, zeg dat ik het zeg! Probeer het maar.

    17-08-2007, 19:47 geschreven door elz&ben


    14-08-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Andere groentjes... njam!
    Genoeg over wortelpuree! Eens iets anders : ik ben mijn derde week patatjes begonnen en krijg nu vanalles geserveerd : tomaat, courgette, selder, erwtjes,... en wie weet wat het straks wordt? Ja, die erwtjes waren een risico... Ik had ze al heel smakelijk naar binnen gespeeld toen mama haar nen cent viel dat dat misschien nog iets te vroeg voor me was. Het boekje van Kind en Gezin zegt inderdaad dat het maar mag rond de 6 maand. Oeps. Ook de buurvrouwen trokken een bedenkelijk gezicht toen mama even bij hen informeerde.

    Maar gezien ik geen doorsnee kinneke ben, heb ik geen kramp-kik gegeven, en kreeg ik de dag nadien nog maar es erwtjes. Njam.
    Volgens "dé voorschriften" moet je de gekochte groenten binnen de 2 à 3 dagen verwerken in een pureetje. Maar mama gaat maar 1x in de week naar de winkel. Nu ligt daar al 4 dagen zo'n lekkere broccoli in de koelkast en mama weet niet of ze hem nu nog zou verwerken of niet... Ah, voor noodgevallen zit er verse wortelpuree in de diepvries hé .

    Volgende week krijg ik dan mijn eerste fruitpapje, zodat ik dat al goed heb leren eten tegen dat ik naar de onthaalmoeder mag. Maar volgens mij is daar weinig 'leren' aan. Mijn vriendjes happen dat allemaal als zoetekoek naar binnen, dus ik kijk er al met groot verlangen naar uit. Ze doen daar toch geen wortels in zeker?

    Mama en papa zien er nog goed uit. 'k Had erger verwacht. Ik hou hen namelijk al een kleine drie weken wakker 's nachts. Twee volle weken ben ik 's nachts elk uur wakker geworden! Waarom is mij ook nog een raadsel. De afgelopen nachten is het aan het verminderen. Gisterennacht nog 4 keer, deze nacht nog 2 keer. Wie weet, slaap ik de komende nacht weer volledig door tot aan de morgenzon.
    Voordeel voor mama is wel dat ik nu overdag al es iets langer slaap. Waar ik tot voor kort maar 2x een half uurtje sliep overdag, zou ik daar nu al 2x een anderhalf uurtje durven van maken... Mama maakt daar graag gebruik van om de woestenij in de voortuin om te toveren tot een bloemenperkje. 'k Moet zeggen, 't begint er inderdaad op te trekken... .

    14-08-2007, 11:48 geschreven door elz&ben


    09-08-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.En nu? Wortelpuree!

    Omdat ik al een volle week bewijs dat ik die patatjes met wortel wel lust, zette mama gisteren het grote patatjes-offensief in. Ze heeft verse wortelpuree gemaakt voor vele dagen ver . Maar omdat de wortel al mijn oren uitkomt, heeft ze het in kleine porties in de diepvries gestoken. 'k Moet wel zeggen dat die verse puree véééél lekkerder is dan dat potjes gedoe. Dus vanaf nu enkel nog vers voor deze jongen. Straks krijg ik courgettepuree (met een snuifje wortel om de overgang succesvol te laten verlopen). 'k Ben benieuwd.

    Voor de rest niet veel nieuws. Ik eet, ik slaap, ik groei.
    Mama is nog drie weken thuis, en daarna mag ik naar onthaalmama Mady. Ondertussen moet ze nog heel wat klusjes doen, zegt ze. Tsss, 5 maanden thuis en dan nog tijd tekort komen. Aan niemand zeggen, maar ze is er gisteren eindelijk in geslaagd haar belastingsbrief in te vullen en op de bus te doen. Beetje laat, niet? Ah, die van papa zal nog later zijn, want die ligt nu nog op tafel . Als daar maar geen boete van komt... Enfin, mij een zorg, als ze maar geen wortelbelasting invoeren.

    09-08-2007, 12:26 geschreven door elz&ben


    03-08-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.En... Wortelpuree
    Vandaag eet ik voor de 5e keer ... wortelpuree!
    Lut van K&G vond het goed om een week hetzelfde te eten, om zodoende gewend te geraken aan de structuur van al dat nieuws. Vanaf volgende week mag ik dan eens een ander kleurtje (lees een ander groentje) eten. Njammie. Als ik zie wat mama en papa hier allemaal naar binnen spelen dan staat er me nog veel lekkers te wachten.

    Om me dan ook goede eet- en tafelmanieren te leren, werd vandaag mijn grote eetstoel gemonteerd. Hij staat nu mooi te wezen in een hoekje van de living. Ik heb de kussens enzo al es getest en goedgekeurd. Fotootjes daarvan vind je in ons webalbum. Cool, nu kan ik tenminste eens met mijn vuist op tafel slaan als ze me niet vlug genoeg bedienen.

    03-08-2007, 14:00 geschreven door elz&ben


    29-07-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wortelpuree
    Nadat ik op kamp eventjes van de lekkere (geplette) spaghetti-slierten mocht proeven (zo'n koffielepelte alles tezamen), kreeg ik vandaag van mama mijn eerste officiële wortelpuree. njam.
    Een maand terug, toen de flesjes niet zo vlotten, werd hier reeds 'een poging gepoogd', maar toen moest ik die knaloranje smurrie niet ze! maar nu ik al terug een stapje dichter ben bij 'grote jongen', heb ik mama getoond dat ik flink kan zijn.
    En blij dat ze is. Nu kan ze me tenminste nog enkele weken diverse kleurtjes papatjes doen testen vooraleer ik naar de onthaalmoeder Mady moet.

    Het kamp was reuze by-the-way. We zijn de volle week gebleven, als dat geen prestatie is! Iedereen die dacht dat ik geen echte padvinder zou zijn, krijgt hier eventjes een dikke lik op zijn stuk, nah!
    Een dikke knuffel voor Anneleentje, omdat we bij haar in de campingcar mochten slapen.

    Mama had mijn volledige baby-circus mee : bedje, badje, speelkussen, speeltent, speelmat, maxi-cosi, buggy, relax, ... en toen we iedere morgen met de ganse boetiek het veld afdaalden naar de keukentent werden we verwelkomd als volgt : aha, het circus is daar terug. Blijkbaar was het nogal een zicht om ons te zien afkomen. Ah, als het maar leuk was hé. Jammer dat er volgend jaar geen jamborette is... maar daar vinden we tegen dan nog wel iets op wellicht.

    Mijn kampfoto's komen er binnen een paar weken wellicht aan. Ze zitten nog in mama's toestel. Hoe de andere kindjes het stelden, zie je op de website (zie vorig berichtje).

    29-07-2007, 13:36 geschreven door elz&ben


    19-07-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Beljamb 2007
    Gezien ik terug flink aan de fles ben, én de weegschaal van K&G gisteren het bewijs leverde dat ik terug op het juiste pad zit, mag ik straks mijn valiesje maken. Morgen vertrek ik namelijk richting Ardennen voor mijn eerste scoutskamp.
    De scouties van Menen (waar mama nog leidster is geweest) verwelkomen er hun vriendjes uit Oslo, Nottingham en Kopenhagen voor de drie-jaarlijkse jamborette. Dit jaar is het dus terug in België, en de traditie wil dat de oud-scouts dan een handje toesteken bij de voorbereiding en de praktische kant van het kamp, zodat de leiding zich enkel moet bezighouden met het kampprogramma. Mama en ik gaan helpen in de keuken bij de voedselbedeling (want die padvindertjes moeten natuurlijk zelf wel hun potje laten aanbranden hé ).

    Het wordt een echte volksverhuis zegt papa, als hij naar de stapel gerief kijkt die reeds op de tafel ligt. Het zal mij daar aan niets te kort komen. Wel eens benieuwd hoe goed ik zal slapen in mijn reisbedje...
    Samen met Anneleen-met-baby-in-de-buik slapen wij in een campingcar, zodat we niet op de grond moeten liggen. Hm... er is precies al een hoek af bij het scoutsgevoel van mama. Of zou ze het doen ter ere van mijn comfort?

    Als alles goed gaat blijven we een weekje. Heb ik het niet zo naar mijn zin, of zit het weer niet echt mee, dan komen we vroeger naar huis. We zien wel. De voorbereidingen verlopen er alvast prima te zien aan de foto's op http://www.beljamb2007.be/ bij 'pictures'. Wie weet komt er daar in de loop van volgende week ook wel een fotootje van mij op...

    Ter plaatse rust.

    19-07-2007, 11:10 geschreven door elz&ben


    18-07-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Splish Splash

    Telkens wanneer ik rustig van mijn badje geniet in mijn Tummytub, maakt mama golfjes met haar vingers en toont ze me voor hoe ik het water kan doen opspatten.
    En of ik goed opgelet heb? Ik heb haar vanmorgen met verbaasde blik naar me doen kijken toen ik met enkele felle slagen bijna evenveel water op de grond kreeg dan er nog in mijn badje zat. Zalig.
    Ze heeft het gewild, wel vanaf nu kan ze het iedere dag krijgen... Wedden dat ze binnenkort vindt dat het wat minder heftig mag? Hihihihihi... elaas pindakaas

    18-07-2007, 13:13 geschreven door elz&ben


    17-07-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.van ai en oei naar njammie en toppie
    Ga je met me mee, eens drie weken terug in de tijd? Professor Barabas, duw maar op de knop!

    Ik weet niet wat er met me is, maar ik vind flesjes drinken niet meer zo leuk. Onmiddellijk na de fles wil ik mijn tutje, anders zet ik het op een meega krijsen. Ondertussen drink ik steeds iets minder, en op den duur begin ik zelfs te huilen tijdens het drinken. Huilen? Hm, zeg maar dat het eerder op krijsen trok. Daardoor beginnen mama en papa zich af te vragen of dit wel normaal is... Doe ik gewoon moeilijk? Of ben ik wat lastig (om welke reden dan ook)? Of heb ik ergens pijn (zo ja, waar dan?)?

    Bij elke fles houden ze nauwkeurig in de gaten hoe het met me gaat. Gaat links-op-de-arm-drinken beter dan op de rechterarm? Zou het mijn nek of rugje zijn (nee, want als ze me tussendoor vastpakken lach ik voor 10). Zijn de spenen van de fles niet meer goed (rubberen, siliconen, eerste leeftijd, tweede leeftijd,... alles wordt getest, er worden zelfs flessen gekocht van een ander merk). Ben ik een beetje te gevoelig voor wat om me heen gebeurt tijdens het drinken? Lichten en geluid worden gedempt. Soms helpt het, soms niet. Ben ik de zetel beu waar ik steeds de fles krijg? Andere plaatsen worden geprobeerd... soms helpt het, soms niet. Ik stoot toch toevallig mijn tenen niet tijdens het drinken, zou dat het zijn???? Op den duur wordt echt aan alles gedacht zoals je ziet. Ondertussen heb ik ook heel veel gebrobbel in de darmen... zouden het erge krampen zijn?

    Mama en papa denken even terug aan de eerste keer dat ik het op een krijsen zette. Dat was op een zaterdagavond, een week voor dit alles eigenlijk echt als een probleem werd aanzien. Die dag dronk ik voor het eerst flessen die 100% Nutrilon AR waren. Vroeger dronk ik gewoon Nutrilon, maar gezien ik constant gulpjes terug gaf, vertelde K&G dat ik eventueel mocht overschakelden naar AR (Anti-Regurgitatie, iets dikkere melk.). Dé oplossing dachten papa en mama, en gezien ze nog een doos gewone Nutrilon over hadden, konden we geleidelijk over schakelen door te mengen. 6 schepjes werden 4 AR en 2 gewone. En alles ging vlot binnen. De dag dat de fles 6 schepjes AR bevatte, ging het precies verkeerd. Maar lag dat nu wel aan die melk? Of was er iets anders aan de hand? De dagen daaropvolgend was er geen probleem meer, het bleef bij die ene dag. Alhoewel het op vrijdag precies opnieuw iets moeilijker ging. Het vervolg kon je hierboven al lezen.

    Ondertussen op maandelijkse controle bij K&G (din 26/06). Het iets moeilijker drinken wou mama niet echt als een groot probleem voorstellen, ze was er van overtuigd dat alle kindjes wel eens een periode minder drinken of spelen met de speen. Maar 's avonds gingen we toch eens naar de huisarts want mijn temperatuur steeg geleidelijk (misschien wel door de prik bij K&G??). Ik werd kerngezond verklaard. Mama moest me de dag nadien in de gaten houden en terugkomen als er geen beterschap was.
    Raad es, de dag nadien dronk ik mijn flessen beter. Om het de dag daarna, donderdag dan opeens veel slechter te doen. Het krijsen werd echt KRIJSEN, en ik stampte zo fel dat mama me met moeite kon vasthouden toen ze me de fles wou geven. Op vrijdagochtend : zelfde liedje. Gelukkig mochten we in de namiddag naar de kinderarts. Gezien ik toch ook veel windjes liet enzo, werd eventjes gedacht aan koemelkallergie : ik werd op soya gezet. Die avond dronk ik terug een flesje zoals vroeger. Mama liet een traantje van contentement, eindelijk hadden we gevonden wat er met mij aan de hand was.
    Op zaterdag vond ik die soya maar niets meer, en krijste ik olijk verder. Terwijl papa in de weer was om de jaarlijkse straatBBQ voor te bereiden in onze tuin, wist mama niet meer hoe ze mij kon doen drinken. Papa en mama vonden het niet gezond dat ik maar de helft of minder meer dronk van vroeger, en vooral dat het dan nog na veel moeite en geduld was. Er was duidelijk iets niet pluis. Bon, wat te doen? Met twijfel of het wel terecht was, vertrok mama met me naar het ziekenhuis in Deinze. Papa moest verder doen, want de eerste buren kwamen er al aan...

    In het ziekenhuis lachte ik vriendelijk naar alle dokters en verpleegsters, trappelde ik van plezier. Mama werd met een scheef oog bekeken toen ze in alle kalmte het verhaal van de afgelopen week uit de doeken deed. Ik leek kerngezond, en mijn bloed bevestigde dat. Ondertussen had ik al lang niet meer willen eten, dus werd een flesje gemaakt. Same story. Hm, dacht de dokter, dat kan ik beter. maar toen ook zij me de fles wou geven, raakte ze eindelijk overtuigd van de kracht waarmee ik de fles weigerde. Zou het dan toch pijn doen? Mama werd geprezen voor haar kalmte. De meeste mama's op de spoed doen iets hysterischer werd gezegd. Ha, zou ze dan vlugger geloofd worden??

    Mijn kinderdokter werd opgebeld, die had gelukkig wachtdienst. Ik moest blijven. We kregen een mooi kamertje en ik werd om de paar uur een fles met een zoutoplossing voorgeschoteld. Daarna mocht ik gewoon terug op de Soya. Er werd gedacht aan een maag- en darmontsteking... na enkele dagen mochten we naar huis met een fles Motilium en Zantac. Maar gezien thuis niet de minste verbetering zichtbaar was, keerden we de dag nadien al terug. Die avond kwam er geen verandering in voeding, noch in mijn gedrag. pas de volgende middag kreeg ik een draadje in mijn neus gestoken die tot boven de maag kwam te "hangen". Zo zouden ze 24uur de PH-waarde in mijn slokdarm meten. Je had me moeten zien met al die plakkers in mijn gezicht .

    PH-test was "goed positief"... reflux dus. Simpel op te lossen met medicijntjes. En toch, zo simpel leek het niet, want ik bleef moeilijk doen bij de flessen. Er was blijkbaar nog een 2e probleempje; en dat was niet op de lossen met de soya melk. En toch bleef ik lachen, waardoor het moeilijk was voor de verpleegsters om mama te geloven op den duur (de twijfel sloeg een beetje toe bij haar, ocharme). Maar de kinderarts zei dat ik een sterke ben, gezien ik ook nauwelijks een kik gaf bij het bloedprikken en het inbrengen van de PH-meter.
    Enfin, ik kan nog uren doorvertellen, maar na Pepti Junior (zuur want reeds voorverteerd, maar ik reageerde daar heel slecht op. Ik veranderde in een plaatselijke zuurfabriek, bweuk, iemand batterijzuur nodig? ) en Nutramigen werd ik op Beba gezet... Beba is op basis van koemelk en toch lustte ik het heel graag... Hm... toch maar die koemelkallergie-piste verlaten. Wat er uiteindelijk loos met me was, is nog niet geweten. Maar ik drink terug, en na 2 weken ziekenhuis mocht ik dus afgelopen vrijdagavond naar huis komen.

    Nu thuis gaat alles supergoed. Een maand geleden deed ik flink mijn best als ik een fles van 235ml leegdronk, terwijl ik nu bijna telkens 270ml drink. Waar ik het blijf steken? Mij ook een raadsel, maar 't gaat wel lekker binnen. Njam. 
    Ik moet flink mijn schade inhalen natuurlijk.

    Ook papa is superblij dat ik terug thuis ben. De Gensche Fieste zijn namelijk begonnen, en dan zou het onmogelijk zijn voor hem om nog naar het ziekenhuis te komen. Nu kan hij tenminste eens in mijn bedje piepen als hij 's nachts thuiskomt van een lange dag werken.
    Gisteren ben ik voor het eerst met hem gaan meevaren. Hij doet dat goed, mijn coole papa!

    17-07-2007, 22:52 geschreven door elz&ben


    13-07-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Welkom thuis aan mezelf!
    Ieperdepiep oera!

    Ik mag strakjes terug naar huis. Schoon verpleegstertjes, maar na 2 weken wil ik toch terug naar ons Joskepoes, bij de mama en papa thuis. Ik ga eerst terug wat op krachten komen (veel eten en slapen), en dan kom ik hier wel eens terug om jullie te vertellen wat ik de voorbije dagen heb uitgestoken.

    Eén ding kan ik al verklappen : ik drink nu superlekkere melk. Dik, romig, zoet, njammie ...
    Iemand met een enquête over babymelkskes? Ik ben je man; ik weet er alles van. Van zuur naar zoet, van koetjes tot soya, van zelf-te-verteren tot voorverteerd, van dun naar dik, ... ik heb zowat alles gehad. En wees maar zeker dat de ene melk de andere niet is, hihi.

    Mama en ik maken nu eerst ons valiesje en gaan dan strakjes een doos koekskes afgeven aan mijn grote vriendinnen.
    Dan zijn we nog net voor het donker thuis.
    Tot later!!

    13-07-2007, 00:00 geschreven door elz&ben


    04-07-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Of terug naar de 7 kilo??
    Ik ben enkele dagen in het ziekenhuis geweest... want ik lustte de flesjes niet echt meer.
    Terug thuis, maar nog niet toppie.
    Later deze week geef ik wel meer woordjes uitleg. Eerst volledig beter worden.
    tata

    update : Flesje drinken blijft een lijdensweg, ik krijs en krijs en krijs. Pijn pijn pijn. Mama heeft met de dokter van het ziekenhuis gebeld en we mogen deze avond (woensdag 4/07) terug binnen. Ze gaan wellicht een PH-metrie doen van mijn maag/slokdarm. Stom hé, dat mij dat nu net overkomt, zo'n flinke eter dat ik was...

    04-07-2007, 11:20 geschreven door elz&ben


    26-06-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Op naar de 8 kilo!
    Ik word een echte padvinder, zegt mama. Voor mijn geboorte kreeg ik van Geertje al mijn eerste lidgeld voor de scouts kado. Mama heeft het in mijn spaarvarken gestoken met een postitje eraan 'Lidgeld scouts' . En afgelopen zondag ben ik zelfs samen met mama gaan vergaderen in Menen voor het grote scoutskamp van deze zomer. Als het weer meezit, en ik een natuurmensje blijk te zijn, dan vind je ons deze zomer op een weide in de Ardennen. De 3-jaarlijks Jamborette tussen Menen, Oslo, Kopenhagen en Nottingham vindt dit jaar terug in België plaats. Scouties moeten hun eigen potje koken, maar mama en ik gaan mee om al dat kampeten te verdelen in shiften en subkampen. Mama zoekt binnenkort zo'n klein klein caravanneke waar we zo justekes met zijn tweetjes in kunnen (en dat aan de trekhaak van de Yaris blijft hangen, hihi).

    Deze middag zijn we opnieuw richting Kind&Gezin getrokken. Jawadde, die weegschaal.... 7kg420gram! Er zijn kindjes van 6 maand die nog niet zoveel wegen... geen wonder dat ik eigenlijk al hun kleertjes moet aandoen. Binnenkort zwaaien we maatje 62 uit! (Ha ja, ik ben trouwens al 63 cm). Wacht, binnen een tiental dagen mag ik groentepap beginnen eten. Je zal dan eens iets zien (allé, tis te hopen dat ik dat lust, en anders mik ik op het plafond hé).

    Morgen gaan we voor het eerst richting kust. De mama van Oma Nieuwpoort is gestorven en wordt morgen in Knokke gecremeerd. Ik heb mijn overgrootmoeder nooit gekend, maar blijkbaar was ze al een tijdje ziekjes.
    Oma en Opa Nieuwpoort zullen blij zijn mij nog eens te zien, het is bijna 2 maanden geleden. Ze zullen nogal verschieten ze! Ik ben al lang dat kleine ventje niet meer!

    26-06-2007, 19:53 geschreven door elz&ben


    23-06-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Welkom Gudrun!
    Onze buurvrouw Karin is vorige week zaterdag, 16 juni, bevallen van een dochtertje. Olé, nog een meisje! Na Marie en Lien is kleine Gudrun het derde vriendinnetje op drie weken tijd. Cool!!

    Gisteren kwam Gudrun met haar mama eens bij ons op bezoek. Ik vond dat "vree wijs", zodanig dat ik voor het eerst een klein schaterlachje heb geproduceerd. Kleine kindjes, ze blijven schattig hé . Toen ik daarna een peutertje op televisie zag, moest ik weer ferm lachen. Mama vraagt zich af of het bij alle kindjes zo is dat ze zo moeten lachen als ze een 'soortgenoot' zien... Tja, wie zal het haar zeggen, ik in alle geval niet .

    Afgelopen week was mijn doopmeter Sue op vakantie naar Caïro. Terwijl ze met Freekje tussen de piramides kuierde, hebben mama en ik voor hun poes Pisha gezorgd. Ze trekt een beetje op onze eigen Joskepoes, maar dan in een ander kleurtje. Meer het grijze zoals Sloeber van Oma en Opa Rekkem. Gisteren is mijn moeke dan de sleutel gaan teruggeven, terwijl ik met vatie naar een aflevering van Battlestar Galactiva heb gekeken.

    Ondertussen ben ik dus op het gemakske drie maanden geworden. Mama kreeg hiervoor een 'blauwe doos', vol met kortingsbonnen voor babyproducten en staaltjes potjesvoeding enzo. Dat wordt smossen, gegarandeerd!

    23-06-2007, 13:27 geschreven door elz&ben


    18-06-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Colores del mundo
    Amai zeg, niet te doen, wat gaat de tijd vlug. Het is al een week geleden dat ik nog van me heb laten horen. Maar veel is er de afgelopen week niet gebeurd, dus... Alhoewel misschien even vermelden dat mama vorige week een dagje gaan werken is (tistezeggen een dagje in opleiding voor haar werk). Voor het eerst moest ze me dus een dagje 'alleen' laten. Met een klein hartje vertrok ze, dat zag ik wel. Gelukkig was mijn fiere papa ook thuis. Op zijn wekelijkse verlofdag was hij babysitter van dienst . 't Moet niet altijd de mama zijn hé, hihi.

    Nóg een voorbeeldje van hoe vlug het hier gaat : morgen ben ik al 13 weken en overmorgen word ik al 3 maanden!!! Volgende week dinsdag, als ik 14 weken ben, mag ik nog eens naar Christine van Kind en Gezin. Dan kruip ik nog eens in de meetbak en op de weegschaal, want dat is ondertussen al een maand geleden. De kinderarts zal daar ook zijn, maar ik denk niet dat ik veel zal lachen als ik hem zie. Ik krijg namelijk mijn tweede sessie pikuurkes (tegen vanalles en nog wa : dikke nekken, rode bollekes, rode streepjes, geel velleke, ... precies of ze hier nie graag kleurkes zien ).

    Er is een filmrolleke binnen om te ontwikkelen, dus wellicht zie je hier binnenkort terug nieuwe fotookes van me. Super hé .
    Tata

    18-06-2007, 14:12 geschreven door elz&ben


    11-06-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Suiker voor het paard!
    Ik probeer nu al weken om die vingertjes op te eten, en het lukt me maar niet. Maar ik geef niet op. Ook vandaag sabbel ik al de ganse dag op mijn vuistjes, met lekker veel 'smekkende' geluidjes, maar het mag nog niet baten. Mama zegt dat ik moet oppassen, want op nen dag zal het me misschien lukken en dan ben ik de pineut volgens haar. Ze verkopen blijkbaar nog geen nieuwe handjes in de winkel. Een gat in de markt me dunkt!!

    Zolang ze maar pampers verkopen . Ik vul ze tegenwoordig namelijk goed. Te goed. Mijn eigen geproduceerde gele smurrie loopt er langs alle kanten uit tegenwoordig : linkerzij, rechterzij, rugkant,... Gisteren voelde mama opeens nattigheid, en jawel, ze kreeg nen "saucis" in haar hand en op haar bil. Hoe we tot aan het verversingskussen zijn geraakt zonder verdere plekken te maken... vraag het ons niet . En vandaag heb ik mijn gele kunsten nog maar eens overtroffen : mijn billen en mijn ganse rug (en dat terwijl ik eigenlijk rechtzat, hihi). Ik ben lang proper gebleven, maar de laatste dagen draag ik drie verschillende tenuekes per dag.

    Gisteren zijn we voor het eerst naar het verre West-Vlaanderen op visite geweest. Opa Rekkem was onlangs 60 jaar geworden, en dat werd gevierd met een reuze ontbijt voor vele mensen. Als kadootje ben ik superlief geweest tegen iedereen en heb ik mijn breedste lachjes bovengehaald. Iedereen vond me lief, schoon, groot, kloek, flink,... Cool! Ze mogen dat nog doen, van die sjieke eetfestijnen. Zelf heb ik sommigen getrakteerd op doopsuiker, want mama was die op de babyborrel aan heel wat mensen vergeten meegeven... tsss. En ze had er nochtans haar werk ingestoken. Enfin, beetje bij beetje geraken de popjes bij wie ze moeten zijn. Ik heb er alvast eentje verstopt om dan binnen enkele maanden in mijn schoentje te steken. Ik vind namelijk dat het paard van Sinterklaas er ook eentje verdiend; die draagt niet voor niets al dat groot speelgoed rond hé. Ge moet die soigneren ze!

    11-06-2007, 20:31 geschreven door elz&ben


    07-06-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bye bye wiegje!
    Elke dag groei ik een beetje. Iedereen kan duidelijk zien dat ik niet meer dat kleine ukkie ben van bij de geboorte. Mama en papa zien ook wel dat ik al ferm gegroeid ben, maar gezien zij mij elke dag zien, valt het voor hen soms moeilijker op dat er zaken veranderen aan me. Maar beetje bij beetje laat ik het merken : ik hou al mijn rammelaar vast, soms tot 10 minuten (al kan ik nog niet rammelen), ik volg papa als hij in de living passeert, ik hou mijn hoofdje al veel beter recht dan enkele weken geleden, ...

    Ook vandaag hebben we een belangrijke stap gezet : mama heeft mijn verkleiner uit de maxi-cosi gehaald. Ik ben nu immers al een stoere grote gast, zegt ze. En omdat ik nu soms boven een slaapje doe én omdat ik eigenlijk nooit een grote wiegfanaat ben geweest, heeft ze vanmorgen de wiegbekleding van het park gehaald. Mijn park ligt nu vol knuffeltjes en is klaar voor mijn speelcapriolen. Ik leer dus best zo vlug mogelijk om mijn speeltjes beter vast te houden en vooral ze zelf te grijpen.

    Gezien het weer terug mooi en warm is, zijn we deze week enkele op-en-top zomerkleertjes gaan kopen. Ik heb heel veel mooie kleertjes van Emiel die ik eventjes mag lenen voor zolang ik er in kan, maar speelkameraad Emiel werd in de maand december geboren waardoor ik sommige van zijn dubbel gevoerde broeken nu best niet aantrek . Veiligheidshalve heb ik er maar goed op gelet hoe groot de 3 en 6-maanderkes zijn, want dat verschilt nogal sterk van merk tot merk... (stom eigenlijk hé. Waarom geen standaard gebruiken?). En toch, thuisgekomen bleek er toch één van de broekjes maar juistekes gepast. Eén van die boelekes die nog in de dikke buiken zitten, zal dus binnenkort the lucky bastard zijn die mijn broek mag dragen

    07-06-2007, 17:12 geschreven door elz&ben


    04-06-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Welkom Lien!
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Ik ben overdag nooit een grote slaper geweest, waardoor ik mama weinig rustpauzes gunde. Maar daar komt misschien stilletjesaan verandering in. Sedert enkele dagen doe ik in de voormiddag een klein dutje in mijn grote bed (soms een half uurtje, soms anderhalf uurtje). ' Is te zeggen : in mijn draagmand die in mijn grote bed staat.
    Die draagmand ben ik al gewoon als bedje van bij mijn thuiskomst; nu staat ze dus als tussenstap in mijn grote bed in mijn kamertje. De volgende stap is dan dat ik niet meer in die draagmand slaap, maar gewoon in mijn grote bed. Lang zal dat niet meer duren, want ik ben bijna even groot als mijn draagmand zelf .

    De afgelopen week ben ik overgeschakeld van gewone, dunne flessenmelk naar een iets zwaardere versie. Ik ben niet wat ze noemen een reflux-kindje, maar toch kwam er de laatste tijd terug meer naar boven, zo om het kwartier een gulpje. Nu drink ik dus wat zwaardere melk die wat gemakkelijker in mijn maagje blijft zitten. Ik voel me ook meer voldaan (ik drink bovendien nu vaker mijn fles leeg, die nieuwe melk is veel lekkerder) en ben bijgevolg ook wat rustiger (waardoor ik dus een slaapje overdag nu ook wel zie zitten, super toch?).

    We zijn nog maar net terug thuis van het baby-bezoek aan Marie, of we mogen alweer een vriendinnetje verwelkomen. Moekes vriendjes Dries en Liesbeth (www.driesenliesbeth.be) zijn deze morgen mama en papa geworden van kleine Lien. Da's ook met een grote 'L', net zoals Lander. Tof hé! (al snap ik al da gedoe over kleine en grote lettertjes nog niet).

    04-06-2007, 22:41 geschreven door elz&ben


    29-05-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Welkom Marie!
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Later deze week ga ik opnieuw naar waar ik vandaan kom. 't Is te zeggen, niet in mama's buik natuurlijk, maar naar de kleine kindjeskliniek in Deinze. Daar is namelijk vandaag een nieuw speelkameraadje van me geboren : Marie!

    Dag Marie, welkom. We komen jou, je zus Amélie, mama Heidi en papa Ernst gauw bezoeken! Het scheelde niet veel of je verjaarde samen met Opa Rekkem, maar dan moest je gisteren geboren worden. We zetten vlug je naam op onze verjaardagskalender.

    Je zal zien dat ik al een flinke kerel ben. Weetje, ik werd ook op een dinsdag geboren, maar dan 10 weken geleden. Mama zegt dat het heel vlug gaat, maar dat ze toch blij is dat de eerste twee maand voorbij zijn. Ze is nu wat meer vertrouwd met spartelende wezentjes, zegt ze, en geraakt gewoon aan de baby-routine. Papa is er nog elke dag verwonderd van dat hij nu een echte 'papa' is, cool hé.

    Ik vul mijn dagen met het kijken naar lichtjes en het meezingen van liedjes, met een lach en een schrei tussendoor. Wat zie ik err naar uit om samen met jou te brabbelen, kleine Marie!
    Dikke kus!

    Lander - 10 weken

    29-05-2007, 00:00 geschreven door elz&ben


    25-05-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.crèmekes voor onderweg
    Mama weet heel goed dat ik de eerste 2 jaar zoveel mogelijk de zon moet vermijden. Papa heeft ondertussen een factor 50 gekocht!! 50, jawel! Maar 't mag niet baten... Mama dacht de zon te vlug af te zijn door me efkes een verse pamper te geven op een tuintafeltje, enneeeuh da stond niet in de schaduw. Al bij al duurde dat misschien maar enkele minuutjes, maar lap.. rooie vlekskes. Tsss.

    Na een 6-tal uur zijn de vlekjes op mijn armen en benen alweer verdwenen. Maar de les van vandaag is wel deze : niet allen zonnecrème thuis hebben staan, maar ook in de verzorgingstas-voor-onderweg steken .

    25-05-2007, 00:00 geschreven door elz&ben


    Kindertaal...

    LENTE/ZOMER 2011-2012
    - V: zegt nog steeds 'Roranje' of GRoranje' ipv 'Oranje'
    - V: ook steeds Gwonen ipv Wonen
    - L: pasoppen ipv oppassen
    - L: Laat mij met grust ipv rust
    - L: ozeeaan ipv oceaan

    WINTER 2011-2012
    - L hoort liedje van Madonna en zegt tegen Victor : "kom broer, een beetje rock en roll dansen..."

    Zomer 2011
    - V: Vogelhuis (ipv struisvogel)
    - V: Spionnen eten (ipv champignonnen)

    LENTE 2011
    - L: Hooftevrees (koorts/hoofdpijn)
    - L: Koortsevrees (koorts/hoofdpijn)

    WINTER 2010-2011
    - L: kabaai (ipv kabaal of lawaai)
    - V: Sootje Sitten (Schootje Zitten)
    - V: Seeuw (Sneeuw)
    - V: Ragen (Dragen)
    - L: Knieten (ipv knieën)
    - V: neusbaby (ipv baby neushoorn)


    WINTER 2009-2010
    - L: moet niet spruitjes, spruitjes komen uit de poep (28/12)
    - V: Kaatje! (telkens hij de gele krullebol opmerkt)
    - V: pijn gedaan (eerste 'uitdrukking'; eerste "tweewoordenzin") (29/12)
    - L: die huilt die kleine kind (over Victor) (3/2) 
    - L: Vriesvies (ipv diepvries) (2/3)

    HERFST 2009
    - pajettie (spaghetti op 01/10/09)
    - zingend van 'vila vila vila vila' (liedje van 'il etait une fois' : "la vie la vie la vie")
    - seilach (hagelslag - okt 09)
    - oppepeten (opgegeten - okt 09)
    - kofo (choco)
    - kapionen (kampioenen)
    - sool (school - nov 09)
    - Heb mij gefliekt (ipv verslikt - nov 09)
    - veel rénene é mama (regen)
    - pliekpliekjes (picnic-jes)
    - uw poep is vuil (wijzend naar een ontblote schaamheuvel :-)

    ZOMER 2009

    - mama toch!
    - ola! mooi! (kijkend naar Lien)
    - mama, pamper doen, kaka daan, ik stink een beetje.
    - Tietor is beebie, Nander is kleute, papa is kok, mama is btiende
    - Papa is kok, ete make vo alle mense
    - nee Tietor, mag niet, niet in mondje (bij gelijk wat Victor naar zijn mond brengt, en dat is nogal veel...)


    andere saaits
  • Elz en Ben - hersenspinsels
  • miekenstievenbennenfries
  • Tine en Tijs in Zambia!
  • Pé (van Lien) AKA Radiofonisch Insitituut
  • Lien (van Pé)
  • mama isma
  • kinderpraat en mama-energie
  • de CRECHE
  • de SCHOOL
  • Veerle en co @ USA

    onze gegevens...

    GEBOORTE :
    Lander : 52 cm - 3kg780
    Victor : 
    53 cm -  3kg540

    2 WEKEN :
    Victor : 3kg900

    1 MAAND
     
    :
    Lander (4W+3D) : 56 cm - 5kg140
    Victor (4W+1D) : 4kg750

    Victor (5W+1D) : 57cm - 4kg650
    Victor (5W+5D) : 58cm - 5kg200

    7 WEKEN :
    Victor :
    59 cm - 5kg740

    9 WEKEN :
    Lander (2M+2D) :
    60 cm - 6kg350
    Victor (2M+1D) : 5kg870

    10 WEKEN :
    Victor :
    62 cm - 6kg020

    14 WEKEN :
    Lander (3M+6D) : 63 cm - 7kg420
    Victor (3M+6D) : 6kg875

    15 WEKEN
     
    :
    Victor : 65 cm - 7kg 360

    16 WEKEN :
    Victor 
    : 66 cm - 7kg 670

    17 WEKEN (bijna 4maand) :
    Lander : 66,4 cm - 7kg600

    19 WEKEN + 3D :
    Victor 
    : 8kg 190

    5 MAAND + 1D :
    Victor 
    : 69 cm - 8kg 510

    26 WEKEN (ofte 6 maand!):
    Lander : 71,1 cm - 8kg900

    7 MAAND - 2D :
    Victor 
    : 72 cm - 9kg 600

    38 WEKEN (bijna 9 maand!):
    Lander : 74cm - 9kg920

    41 weken 
    (9M+11D) 
    :
    Victor : 75 cm - 11kg000

    47 WEKEN (10,5 maand!):
    Lander : 76cm - 10kg420
    Victor : 78 cm - 11kg300

    11 maand:
    Victor : 11kg600

    49 WEKEN :
    Victor : 78 cm - 11kg900

    51 WEKEN
    (bijna 1jaar!)
    :
    Lander : 10kg840
    Victor : 12kg400

    53 WEKEN (1jaar!):
    Lander : 77 cm - 10kg960

    56 WEKEN :
    Victor : 80 cm - 12kg020
    en...8 tanden!

    15 MAAND :
    Lander : 81,5 cm - 12kg340
    Victor : 81,5 cm - 12kg620
    en beiden ... 12 tanden!

    17 MAAND :
    Victor : 13kg000

    Lander op ...
    19 MAAND :
    84cm - 13kg300

    22 MAAND + 9D:
    88,5cm - 13kg080

    26,5 MAAND:
    92cm - 15kg500

    27 MAAND + 3W:
    idem

    30 MAAND (2,5 jaar)
    :
    94cm

    32 MAAND +2W:
    97cm - 15kg300

    Tandejezzz Lander :
    29 sept. (6M9D) : Tand nr 1
    5 oktober : Tand nr 2

    26 december : Tand nr 3
    14 januari : Tand nr 4

    6 februari : Tand nr 5
    14 februari : Tand nr 6
    eind juni : reeds 12 tanden...
    herfst 2008 : nog eens 4 hoektanden

    Tandejezzz Victor :
    20 april (7M23D) : Tand nr 1
    23 april : Tand nr 2
    2 juni : Tand nr 3
    20 juni : Tand nr 4
    27 juni : Tand nr 5
    1 jaar voorbij : 8 tanden

    Gastenboek
  • Jullie adres
  • Veerle
  • veerle
  • Bloggende Mama's veroveren het internet !
  • knuffel

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek



    Blog als favoriet !

    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    sjonfotografie
    www.bloggen.be/sjonfot


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs