TAAL - spreken/MUZO - expressie - 27 november 2013
We lazen boeken uit de klasbib of van thuis en nu moeten we dat boek aan de hand van een vragenlijst voorstellen aan de rest van de klas. Eerst presenteren we de identiteitskaart: titel, auteur, uitgeverij, illustrator. Vervolgens vertellen we de korte inhoud, misschien iets over de personages of over waarom we het boek wel of niet hebben uitgelezen. Het publiek geniet het meest van het voorgelezen fragment. De boekpromotie heeft toch wel effect als je het aantal vingers in het vijfde ziet die één van de boeken van de zesdes in de toekomst zouden willen lezen. Volgende week is het hun beurt! Zijn jullie even benieuwd???
We tekenen bij het lied dat de juf zingt. Vervolgens mogen we met ritmekaarten verschillende combinaties maken en uitproberen. Als we alle composities samenleggen, krijgen we een heus ritmedecor. Dan is het tijd om het lied zelf aan te leren. We worden er helemaal 'mistig' van in ons hoofd.
WO/MUZO/muziek - Dag van de dynastie/De koning van Siam - 25 november 2013
We zingen de ziel uit ons lijf en bedenken bewegingen bij het aanstekelijke ritme. Als de koning 'kapoet' gaat nadat hij zijn hoofd in de kachel stak, moeten we toch even een lach onderdrukken. Kijk zelf maar!