Prachtig weer en uitdagende, praktische oefeningen op fietsbehendigheid. In sommige filmpjes hoor je de vogels goedkeurend fluiten De week kon niet mooier eindigen.
Godsdienst - groeien in liefde en tederheid - eind april/begin mei
Eerder dit schooljaar deden we het eerste deel van dit thema, vandaar de overzichtsfoto. Nu nemen we de draad op met enkele vertrouwensspelletjes. Hi... hi... hihi... hihihi... Hihihihihihi! Kijk en lach mee (als je het niet kan inhouden).
We hebben er weken aan voorbereid en geoefend, maar hier is ze dan: de modeshow van het vijfde leerjaar. Elke groep koos een eigen thema: games, sport, meisjesmode. Kijk en geniet, want de stukken zijn niet te koop
Op 18 maart fietsten we onder extra begeleiding van meester Ben en 2 mama's naar de bib. Daar kozen we aan de hand van een aanstiplijst van juf Marleen een geschikt kleuterboek. Gedurende 3 weken vervingen we moeilijke woorden, zochten we per bladzijde een aantrekkelijke vraag en kozen we een voorwerp dat de kleuters meteen zou aanspreken. Nu is de grote dag aangebroken en we moeten vooral onze zenuwen onder controle houden. Na nog een laatste keer ons vorig verslag te hebben doorgenomen, stappen we vol goede moed naar de derde kleuterklas. De kinderen zitten ons al op te wachten. We mogen een voorwerpje kiezen en zo worden we aan onze eerste kleuter gekoppeld. Al gauw klinkt een gezellige drukte in de klas en in de gang. Iedereen geniet zienderogen!
MUZO/muziek - musiceren op "Met de slede" en "Zou je met mij" - donderdag 3 april 2014
Eerst kiezen we tussen "Met de slede" of "Zou je met mij". De groep die voor het winterse lied kiest, is nogal groot en daarom verdeelt de juf ons in trio's of per vier. Vervolgens bespreken we hoe we het nummer willen zingen en begeleiden met instrumenten. Dat is niet zo simpel aangezien andere groepjes hetzelfde instrument prefereren. Uiteindelijk komt een constructief gegons op gang. Voor het resultaat neem je best een kijkje bij de filmpjes. MET DE SLEDE
TAAL/MUZO/ICT - Reclame maken L6 - dinsdag 1 april 2014
Bij meester Ben bestuderen we de kenmerken van goede reclame: bijvoeglijke naamwoorden in de trappen van vergelijking, een "catchy" slogan of ... Daarna proberen we deze punten ook in het echt uit. Eerst de gesproken reclame en bij juf Fleur de geschreven reclame. Wedden dat we je kunnen overtuigen?
Ons koekenfabriekje - maandag 31 maart en dinsdag 1 april
De levering koeken gebeurt sneller dan verwacht, maar zoveel te vlugger kunnen we ons fabriekje in de gang opstarten. Alle dozen staan netjes op een rij... Meester Ben en juf Fleur hebben elk een breekmes in de aanslag om dozen te openen. Wij staan aan onze post of houden ons klaar met een zakje. Het startschot weerklinkt en daar gaan we! Geen zakkenvullerij... letterlijk wel, maar figuurlijk niet, want iedereen wordt goed bediend
MUZO/beeld + WO - bloempot voor Pasen - 28 maart 2014
De opdracht lijkt simpel, maar eens we met draad en lijm aan de slag gaan, blijkt dat niet het geval. Wil ik de draad recht of schuin, mooi per kleur of kris kras door elkaar? Dicht tegen elkaar of verder geweven? Zijn de kleuren niet te donker voor Pasen en passen ze wel bij elkaar?
Daaropvolgend assembleren we een paaskip of -haan en die blijft niet altijd even goed op haar/zijn stok zitten
De meeste kinderen vinden het het fijnst om met de potgrond en de gele tulpjes te werken. Zo sta je dichter tegen de natuur en het is best fijn om met je handen in de aarde te graven.
Het resultaat mag er dan ook zijn en terecht poseren de leerlingen fier voor de foto.
WO/actua tweede roulatie - groep 9 - woensdag 19 maart 2014
Ondanks het moeten samenwerken in een groep van drie, slaagt dit laatste trio er fantastisch in om een geweldige presentatie te brengen. Te beginnen met een spannende intro. Neem vlug een kijkje!
Aan alle kinderen en ouders van mijn klas een welgemeende 'dankjewel'. Ik was helemaal overdonderd door de hoeveelheid verrassingen en wist niet waar eerst kijken. De bloemen zijn prachtig en ruiken fantastisch, het flesje wijn zal smaken, maar vooral de tekeningen hebben me het meest ontroerd en van de complimentjes zal ik elke dag opnieuw deugd hebben. Nogmaals hartelijk bedankt!!
Taal/MUZO forumlezen zesdes woensdag 12 maart 2014
Onze zesdes verrassen ons met een schitterende presentatie. Hoe ze zich moesten voorbereiden, kan je lezen in de bijgevoegde bijlage. Samen maakten ze een fantastische Power Point die voor de vijfdes heel duidelijk de tekst ondersteunde. Onze hoogste klas leest vlot, met oogcontact, voldoende luid en goed verstaanbaar. PROFICIAT!!
WO/actua tweede roulatie groep 8 woensdag 12 maart 2014
Deze meisjes hebben hun teksten zó vlot voorbereid dat ze soms over hun eigen tong struikelen . Het spel waarbij we zelf familienamen moesten bedenken, vonden we heel leuk. Dankzij de hulp van een zesdeklasser hebben we ook een mooie power point presentatie die alles duidelijk ondersteunt.