Ik ben katleen de cock
Ik ben een vrouw en woon in merchtem (België) en mijn beroep is leerkracht L1 - turnjuf - redster - huiswerkbegeleiding op zelfstandige basis.
Ik ben geboren op 03/06/1986 en ben nu dus 38 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: sport-muziek.
2007: bachelor in de ergotherapie
2009: lerarenopleiding lager onderwijs
---
2009-2010 L1 De Bloeiende Kerselaar
01-12-2010
een broertje voor Sebastian: Thomas
Al enkele weken is Sebastian niet meer als enig kind thuis. Hij heeft er een broertje bijgekregen. Sebastian is zo fier op zijn kleine broer dat hij de klas wou verrassen. Super fier kwam hij met zijn kleine broer naar binnen. In kleine groepjes hebben we Thomas dan wat van dichterbij bekeken. Daarna hebben we genoten van een chocoladebol. Als bedanking hebben wij dan ieder een kindertekening gemaakt. Die hebben we gebundeld en aan Sebastian gegeven.
dank u wel voor het bezoek en
proficiat aan de mama, de papa, de grote broer Sebastian en natuurlijk de kleine Thomas.
Donderdag hadden we een halloweenfeest. We zijn 2 weken ervoor gestart met een verhaal: De 3 kleine heksen. Samen met dit verhaal hebben we heel wat activiteiten gedaan rond het verhaal. Zo hebben we bellenblazers gemaakt (het huis moest schoon gemaakt worden voor het feest en er ontstond een heuse schuimkeuken). Er zijn ook heel wat werkblaadjes gemaakt omtrent het verhaal.
Als afsluiter was er een halloweenfeest. Maar het was geen gewoon feest waar alles al klaar stond en waar we gezellig konden snoepen, drinken en dansen. We moesten zelf nog voor ons eten en drinken zorgen. Om ons te helpen, maar ook om hen te bedanken hebben we het 6e leerjaar uitgenodigd. We hadden elk een uitnodiging gemaakt en die aan een leerling van L6 gegeven. Zij hebben ons ook elk een antwoord terug gegeven.
Het feest was een doorschuifparcours: - toverdrank heksenpap puree met zwanworst - voeldozen - toveren/goochelen/magie
Het was een fantastische namiddag en natuurlijk als afsluiter mochten we onze eigen drankjes en voeding oppeuzelen.
Zoals jullie reeds zullen gezien hebben, heb ik een taal- en rekenbundel meegegeven. Dit is geen huiswerk en is dus NIET VERPLICHT. Ik wil jullie er wel op duiden dat er niet mag stil gezeten worden in de vakantie. Lezen moet nog steeds elke dag gedaan worden, net zoals doorheen het schooljaar. De letters worden vrij snel aangeleerd, maar zijn ook weer snel verloren. Ook voor rekenen moet er wat herhaald worden, voornamelijk op splitsen en optellen en aftrekken tot 5. Na de vakantie gaan we hiermee verder en indien dit helemaal vergeten is, kan dit het werktempo tegen houden.
Wat je met de bundels doet, kies je dus zelf. Je kan deze als ondersteuning gebruiken, maar je kan ook via de computer oefenen of andere werkboekjes of spelletjes... Er zijn tal van mogelijkheden die benut kunnen worden. Wel waakzaam zijn dat er geen leerstof aangeboden wordt die nog niet gezien is!
Vorige week was de juf van L2 afwezig. Die leerlingen werden dan verdeeld over de 3 klassen die aanwezig waren op school: L1, L5 en L6. L1 heeft deze leerlingen nuttig ingezet in een hoekenwerk van W.O.. Dankzij de helpende handen van L2 was er een vlotte doorloop en verliep alles goed.
Het hoekenwerk waren allerlei activiteiten omtrent de herfst. Ook taal- en rekenopdrachten werden aangeboden, maar dan binnen het herfst-thema (blaadjes tellen, voorwerpen van de herfst...).
Hopelijk is het volgende week goed weer zodat we naar het bos kunnen gaan. Het is wel enkel mogelijk op dinsdag of donderdag. Het zal wel pas de dag voordien zijn dat we dit kunnen meedelen.
Dinsdag hebben we een liedje geleerd: Ploem de pluimstaart. Na voldoende oefening zijn we ons liedje in 2KB gaan voordragen. Iedereen van onze klas vond het een leuke activiteit.
Vorige week werd er aan de kinderen verteld dat we morgen naar het bos zouden gaan. Maar door de ziekte van juf Anne (L2) zal dit jammer genoeg niet doorgaan. Maar niet getreurd, uitstel is geen afstel! Wanneer juf Anne terug is, gaan we eens bekijken welk moment nog haalbaar is voor ons beide en dan trekken we toch nog naar het bos waar we enkele opdrachten zullen uitvoeren zoals: - een dunne en dikke boom zoeken - proberen te meten hoe hoog een boom wel is - een doorgzaagde boom zoeken en bekijken hoe oud die boom is - afdrukken/sporen proberen te zoeken - dieren bekijken - paddestoelen bekijken - bladeren en vruchten verzamelen
Vandaag een echte rekenles! Want voor de leerlingen is dit toch hetgeen ze willen kunnen, niet waar?
2 + 1 = 3 -> twee plus één is gelijk aan drie -> eerst heb ik er twee, ik doe er één bij, nu heb ik er drie -> twee vermeerderen met 1 geeft drie -> 1 bijdoen bij 2 geeft 3
oefenen: - indien met een tekening, kunnen ze naar de tekening kijken en zo tellen. - indien geen tekening, gaan ze zelf blokjes gebruiken. Ze hebben gele blokken (wat heb ik eerst) en rode jetons (wat komt erbij). Ze voegen ze samen en weten hoeveel ze in totaal hebben. -> voor thuis: 2 verschillende materialen gebruiken, bijvoorbeeld potloden en stiften. -> zorgen dat het duidelijk wat er meedoet met de oefening, en wat niet.
Vorige week woensdag is Alvin, het konijn van Ines De Troyer in onze klas op bezoek geweest. Dit was naar aanleiding van het thema 'Welkom', meerbepaald de huisdieren.
De letters i - m - r - v - s aa - p e zijn bekende letters geworden. De letters t ee - n b oo komen daarbij met behulp van de woorden: teen, een, neus, buik, oog. Deze woorden passen bij het thema: Mijn lijf. Uw kind krijgt deze woorden aangeboden met behulp van een verhaal dat verteld wordt aan de hand van een reuzenboek. In dat verhaal moeten twee kinderen naar zwemles, maar door een ongelukje komen ze daar niet terecht.