Ik ben katleen de cock
Ik ben een vrouw en woon in merchtem (België) en mijn beroep is leerkracht L1 - turnjuf - redster - huiswerkbegeleiding op zelfstandige basis.
Ik ben geboren op 03/06/1986 en ben nu dus 39 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: sport-muziek.
2007: bachelor in de ergotherapie
2009: lerarenopleiding lager onderwijs
---
2009-2010 L1 De Bloeiende Kerselaar
17-10-2010
hoekenwerk W.O.: Herfst
Vorige week was de juf van L2 afwezig. Die leerlingen werden dan verdeeld over de 3 klassen die aanwezig waren op school: L1, L5 en L6. L1 heeft deze leerlingen nuttig ingezet in een hoekenwerk van W.O.. Dankzij de helpende handen van L2 was er een vlotte doorloop en verliep alles goed.
Het hoekenwerk waren allerlei activiteiten omtrent de herfst. Ook taal- en rekenopdrachten werden aangeboden, maar dan binnen het herfst-thema (blaadjes tellen, voorwerpen van de herfst...).
Hopelijk is het volgende week goed weer zodat we naar het bos kunnen gaan. Het is wel enkel mogelijk op dinsdag of donderdag. Het zal wel pas de dag voordien zijn dat we dit kunnen meedelen.
Dinsdag hebben we een liedje geleerd: Ploem de pluimstaart. Na voldoende oefening zijn we ons liedje in 2KB gaan voordragen. Iedereen van onze klas vond het een leuke activiteit.
Vorige week werd er aan de kinderen verteld dat we morgen naar het bos zouden gaan. Maar door de ziekte van juf Anne (L2) zal dit jammer genoeg niet doorgaan. Maar niet getreurd, uitstel is geen afstel! Wanneer juf Anne terug is, gaan we eens bekijken welk moment nog haalbaar is voor ons beide en dan trekken we toch nog naar het bos waar we enkele opdrachten zullen uitvoeren zoals: - een dunne en dikke boom zoeken - proberen te meten hoe hoog een boom wel is - een doorgzaagde boom zoeken en bekijken hoe oud die boom is - afdrukken/sporen proberen te zoeken - dieren bekijken - paddestoelen bekijken - bladeren en vruchten verzamelen
Vandaag een echte rekenles! Want voor de leerlingen is dit toch hetgeen ze willen kunnen, niet waar?
2 + 1 = 3 -> twee plus één is gelijk aan drie -> eerst heb ik er twee, ik doe er één bij, nu heb ik er drie -> twee vermeerderen met 1 geeft drie -> 1 bijdoen bij 2 geeft 3
oefenen: - indien met een tekening, kunnen ze naar de tekening kijken en zo tellen. - indien geen tekening, gaan ze zelf blokjes gebruiken. Ze hebben gele blokken (wat heb ik eerst) en rode jetons (wat komt erbij). Ze voegen ze samen en weten hoeveel ze in totaal hebben. -> voor thuis: 2 verschillende materialen gebruiken, bijvoorbeeld potloden en stiften. -> zorgen dat het duidelijk wat er meedoet met de oefening, en wat niet.