Foto
Foto
Foto

Foto
Inhoud blog
  • economisch werkloosheid en interim's
  • Werkeloosheid in Transportsector
  • Klacht tegen Stora Zeebrugge
  • E-mail mij

    Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Zoeken in blog

    Interessante websites
  • Blog BTB kust
  • BTB centrale
  • ABVV
  • website voor syndicalisten
  • Zoeken in blog

    Verbroederde Blogadressen
  • ABVV Caterpillar Limburg
  • De Rode Syndicalist
  • DDtrans-BTB
    jou ddtrans btb blog
    23-05-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Waar was Groen en Blauw ?

    WAAR WAS GROEN EN BLAUW?

    Dinsdag 19 mei waren we met een kleine delegatie ( Alain De Swarte, Alain Verhoye en Jean-Marie Rapaert ) van DDtrans aanwezig op de BTB manifestatie in Brussel TEGEN cabotage.

    We vertrokken van uit de Heyzel met BTB wagens en bussen.

    Onze nationaal secretaris Frank Moreels werd daar met een delegatie waaronder ONZE Alain De Swarte, ontvangen door Staatssecretaris voor mobiliteit E. Schouppe en Vice eerste minister en minister Milquet op een rondetafel bespreking.

    Daar konden we een dossier afgeven, die met medewerking van Alain De Swarte mede was opgestart. Staatsecretaris voor mobiliteit Etienne Schouppe beloofde dat de wetgeving voor de vakantie van kracht zou worden. De kabinetchef van Vice eerste minister Milquet was ook positief om de controles op te voeren en extra inspecteurs op de baan te sturen indien er budgetten konden vrij komen.

    Het is prachtig dat het werk en tegenstand op cabotage die vanuit BTB kust en onze team bij DDtrans was opgestart eindelijk tot resultaten zal leiden.








    23-05-2009 om 00:00 geschreven door jean-marie  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (6 Stemmen)
    16-05-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Worden we slachtoffer?

    Worden we slachtoffers van een positiestrijd?

    Zoals jullie beseffen, wilt onze werkgever het aantal Belgische chauffeurs drastisch verminderen, om die dan te vervangen door Poolse arbeiders die goedkoper zijn.

    Indien dit gebeurt zal er volgens mijn mening een OP’s manager teveel zijn voor de nog overlevenden in ons bedrijf.

    Ze zijn volgens mij zich aan het profileren en zichzelf in een goed daglicht te plaatsen bij de werkgever door zoveel mogelijk besparingen te doen ten koste van ons.

    Daarvan zijn er de laatste tijd voorbeelden genoeg.

    Uren die verdwijnen of niet betaald worden (onwettelijk).

    Een deel van schade veroorzaakt door ongeval proberen aan te rekenen aan de chauffeur. ( onwettelijk)

    Uitspraken doen van “als je niet tevreden bent moet je maar ander werk zoeken (pesterijen op het werk).

    Berichten sturen naar chauffeurs om dat deze bij het aanmelden en lossen of laden, hun tachygraaf op een WETTELIJKE manier beginnen te gebruiken.( onder druk zetten om op een onwettelijke manier te werken.)

    HOEVEEL SLACHTOFFERS ZULLEN ER MOETEN VERDWIJNEN VOOR MEN BEGINT TE REAGEREN?

    OPGELET!!! Onze werkgevers hebben de weg gevonden naar onze blog en hebben hun ongenoegen geuit bij de BTB.

    Vrijmeningsuiting is één van de basissen in een democratie zoals België, en dit geldt ook voor onze werkgevers. Indien ze dit wensen kunnen ze steeds een reactie plaatsen via “gastenboek” van onze Blog.

    Om alle problemen te vermijden is het jullie aangeraden, indien er een reactie geplaatst word dit te doen onder een schuilnaam.

    Je kan ons via e-mail je naam doorgeven indien je dit wenst.


    16-05-2009 om 08:08 geschreven door jean-marie  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (8 Stemmen)
    11-05-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eerste reactie van een goede collega die onze firma verlaten heeft

    EERSTE REACTIE VAN EEN COLLEGA DIE ONZE FIRMA VERLATEN HEEFT VOOR DE DOOR ONS

    WEL GEKENDE REDENS!!

    Jean-Marie,

    Hallo, heb een drukke week achter de rug maar alles valt erg goed mee een heel goede sfeer ze zijn erg vriendelijk hier op mijn nieuwe werk .Het was wel even wennen aan die lange dagen van weleer en ik was terug eens moe na een dagtaak en dat was al een hele tijd geleden. 13u de eerste dag 14u de tweede 14u de derde 15u de vierde en de vrijdag 10u30. Ik vondhet een goeie week om te starten en hopelijk blijft het zo de inkomsten zullen dan ook navenant zijn met een 3euro meer per uur dan bij DD. Dit is niet om op te scheppen maar de keiharde werkelijkheid. Ze betalen er mij op een andere manier en bovendien van het begin tot het einde eindelijk een eerlijke verloning: loon naar werken!!! Je mag nu tevens weten waar ik naartoe ben gegaan. Europal met drie vestigingen 1 in zandvoorde 1 in deerlijk 1 in Moeskroen en ik moet heel eerlijk zijn ze zijn er op alle drie de plaatsen heel vriendelijk en je bent er tenminste een collega voor zowel de laders als de planner als andere jobs binnen het bedrijf en ik denk dat het zo hoort. Jean-Marie je mag mijn mail alvast op de blog zetten. Ps. Die over mijn ontslag bij DD ik heb mijn centen ik moet wel nog controleren of het klopt daar ben ik nu mee bezig en daarna gaat alles naar de vakbond en hopelijk voor mij met een positief resultaat!!! J.M ik hoop dat jullie erin slagen om die smerige praktijken van loondiefstal de kop in te drukken. Iemand zei mij verder dat ze bij DD totaal de bal aan het mis slaanzijn en dat ze als de tijd terug aan het verbeteren gaan ze dik in de shit zullen geraken want het nieuws over de DD praktijken doen al overal de ronde bij de chauffeurs. Dus de slechte reputatie is er!!! Verder volg ik het ook verder op de voet via jou blog als ik hem open krijg want het lukt niet altijd ik weet niet hoe dit komt en anders bel ik wel de een of andere ex-collega. Verder veel succes en vriendelijke groeten.

    D.B W

    Wij vinden het zeer spijtig dat goede collega’s de zaak verlaten.


    11-05-2009 om 19:32 geschreven door jean-marie  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (12 Stemmen)
    01-05-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Transics en zijn problemen

    Boordcomputers of TRANSICS.

    Zoals wellicht bij velen bekend werken registratiesystemen, zoals o.a. van: Transics, met Parameters.

    Parameters zijn aan te passen, of te veranderen.

    De reden hiervoor is simpel. Mocht de Wetgeving op een of ander gebied veranderen, kan men het registratiesysteem direct aanpassen.

    Zou dit niet mogelijk zijn, zou het systeem na elke wetsaanpassing, niet meer te gebruiken zijn.

    Derhalve werkt men met Parameters.

    Daardoor is het dus ook mogelijk de geregistreerde uren te verwerken op verschillende manieren.

    Hoe dit in zijn werk gaat, wordt de Gebruiker (werkgever) dan ook meestal in alle facetten goed uitgelegd.

    De verkooptechniek, zou achter de feiten aanlopen, indien men dit niet aan de potentiële kopers/afnemers zou melden.

    De uiteindelijke registratie blijft derhalve dan ook altijd onder verantwoording van de Gebruiker (Werkgever).

    Het niet op de juiste wijze registreren van gewerkte uren werd in Nederland dan ook gelijk bij invoering van elektronische tijdregistratie al snel erkend.

    Hiervoor werd in Nederland in de CAO een artikel opgenomen, dat men ten alle tijden, een "Ongeschoonde uitdraai", gelijk bij aankomst bij de firma moet kunnen maken. Net zo'n systeem als het uitlezen van de BoordcomputerCard, echter met een verschil. Dit systeem dient buiten hun (Werkgever) computersysteem te lopen, zodat men een eerlijk overzicht krijgt.

    Met andere woorden, men komt terug op standplaats (Koer), men maakt dan gelijk een "Ongeschoonde Uitdraai", die men naderhand met de uitdraai, die men krijgt bij loonbetaling kan vergelijken.

    Zodoende kan men frauderen duidelijk aantonen, zowel vanuit werkgeverskant, als vanuit werknemerskant.

    DDtrans heeft altijd beweert, dat hun (Transics-) systeem niet geschikt was om de (Nederlandse) wetgeving na te volgen, en dus een "Ongeschoonde Uitdraai" te willen/kunnen verstrekken, indien je op Standplaats (Koer) kwam. Wij in Venlo hebben dat destijds als een "Eerlijk Probleem" opgevat en zijn er toen mee akkoord gegaan, dat wij deze'" Ongeschoonde Uitdraai", dan ook 1 week later in onze kastjes vonden. Persoonlijk was ik er op tegen, maar de meerderheid van het personeel besliste op dat moment positief voor het DDtrans voorstel.

    DDtrans heeft in die tijd nooit enige aanleiding gegeven, dat de "Ongeschoonde Uitdraai" die wij na 1 week ontvingen, op enigerlei wijze dan ook via hun systeem aangepast was. Waarschijnlijk, omdat wij hun al op voorhand duidelijk gemaakt hadden, wat hiervoor in Nederland de consequenties waren.

    Ook in Nederland zijn op dit moment duizenden Transics's boordcomputers in gebruik. Hierover zijn geen problemen bekend, dat men een "Ongeschoonde Uitdraai" zodra men op Standplaats (Koer) komt, zou moeten/kunnen maken.

    Transics's zou zichzelf uit de markt prijzen, indien men niet van de gelegenheid gebruik zou maken, om de Eindgebruiker, alle mogelijkheden van hun Registratiesysteem in geuren en kleuren uit te leggen . . . . !!

    Derhalve ligt het probleem, waarschijnlijk niet bij Transics, maar duidelijk bij DDtrans, die misbruik maakt van de hun toegespeelde informatie, om de registratie op hun "Eigen Wijze" aan te passen.

    Mag hopen dat je aan deze informatie iets hebt.

    Wens jullie veel suc6 in deze Ongelijke Strijd.

    Paul Leurs

    WAAROM NIET BIJ ONS?

    Met dank aan Paul Leurs, ex collega van Venlo actief bij FNV


    Dit zou voor ons gemakkelijk zijn om onze uren te controleren indien we de boordcomputer goed gebruiken. DDtrans zou dan moeten stoppen met te sjoemelen met onze uren.


    01-05-2009 om 11:04 geschreven door jean-marie  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (27 Stemmen)


    Foto

    Foto

    HET IS BETER TROTS TE STERVEN ALS MEN NIET LANGER TROTS KAN LEVEN

    Archief per maand
  • 09-2010
  • 01-2010
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009

    Gastenboek
  • ex-ddt
  • PETANQUE
  • zomaar
  • kijkje
  • wachturen

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Laatste commentaren
  • de juiste wet hier (jean)
        op Herdenken van manier van werken
  • stuwingen van ladingen (jean)
        op Herdenken van manier van werken
  • cabotage (jean)
        op Herdenken van manier van werken
  • arbeid en wachttijden (jean)
        op Herdenken van manier van werken
  • boete (JAN WAUTS)
        op Herdenken van manier van werken
  • Blog als favoriet !

    Een interessant adres?


    Foto

    Foto

    Foto

    Zoeken in blog




    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs