Beste vrienden, Ik heb vandaag een klacht neergelegd tegen Stora-Enso in Zeebrugge. De reden vind je terug in brief die in bijlage is toegevoegd. WIJ ZIJN MENSEN EN GEEN STRONT. Ik gebruik het woord DIER niet want die hebben tenminste de dierenbescherming
Aan: Diensthoofd Antoon Serroen,
attaché,
Externe
directie
Breidelstraat 3
B8000
Brugge
Geachte,
Graag had ik een klacht willen indienen voor onmenselijke en
zeer gevaarlijke werkomstandigheden tegen de Firma Stora-Enso gevestigd in de
voorhaven van Zeebrugge.
Op vrijdag 17 oktober moest ik voor onze firma DDtrans
gevestigd in Zeebrugge en in opdracht van onze klant Ewals bobijnen papier(
1300kg) laden bij Stora-Enso.
Ik werd daar geladen binnen in een loods.
Na belading en met open zijl werd mij gevraagd om de lading
te verzekeren met spanbanden en met plastice hoeken om de lading te beschermen
en dit volgens de nieuwe wetgeving in België en Europa.
Tot daar geen probleem. Maar dan werd mij gevraagd om dit
wel buiten te doen. Gezien de zware wind en risico op regen, heb ik daarop
bezwaar gemaakt en dit voor mijn veiligheid gezien het zijl van mijn trailer
tot een meter de lucht in ging.
Hun antwoord was, als je nog veel commentaar geeft zullen we
je nummerplaat opschrijven en jou de toegang tot het bedrijf de volgende keer
weigeren.
Ik ben dan vooraan gereden naar het hoofdkantoor om daar
deze problemen en gevaarlijke situatie aan te kaarten met de preventieadviseur
en directie van Stora-Enzo.
Werd daar ontvangen door een bediende die mijn klacht niet
wou doorgeven of inschrijven in hun boek van preventie.
Daar we stuwingen moeten doen volgens wetgeving en
directieven van Stora anders kunnen we zelf het bedrijf niet verlaten, denk ik
dat dit moet gebeuren op de meest veilige en menselijke manier, daar zij ook
verantwoordelijk zijn voor veiligheid van externe firmas tewerkgesteld op hun
terreinen.
Daar ik Syndicaalafgevaardigde ABVV, lid van de OR en CPBW
ben bij onze Firma en ook contactpersoon ben voor de drie vakbonden op gebied
van veiligheid en preventie zet ik VEILIGHEID en WELZIJN op het werk zeer hoog
in mijn agenda.
Mijn werkgever is ook van plan een brief te schrijven naar
Stora en heeft onze klant Ewals op de hoogte gebracht van deze problemen.
Graag werd ik op de hoogte gehouden van het verder verloop
van mijn klacht.
Beste vrienden, Danny, Kleine Alain, Jean-Marie en Herwig danken jullie voor de mooie opkomst. We bedanken ook onze sponsors die voorde leuke en vele prijzen hebben gezorgd In het begin dacht ik dat er veel kilometers zouden gewerkt worden maar uiteindelijk was er sprake van millimeter werk.