Foto
Foto
Foto

Foto
Inhoud blog
  • economisch werkloosheid en interim's
  • Werkeloosheid in Transportsector
  • Klacht tegen Stora Zeebrugge
  • E-mail mij

    Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Zoeken in blog

    Interessante websites
  • Blog BTB kust
  • BTB centrale
  • ABVV
  • website voor syndicalisten
  • Zoeken in blog

    Verbroederde Blogadressen
  • ABVV Caterpillar Limburg
  • De Rode Syndicalist
  • DDtrans-BTB
    jou ddtrans btb blog
    23-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Herdenken van manier van werken

    Herdenken van manier van werken

    Gezien de huidige situatie bij ons in het bedrijf willen we Julie een paar tippen geven hoe je nu het best met je tachygraaf tewerk ga.xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

    Gebruik hem zoals de wet het jou normaal verplicht en zet hem niet meer op bedje als je bij een klant aanmeld om te lossen en te laden en bij geen enkele beweging die als WERK kan aanzien worden, dit om te vermijden bij geval van ontslag, herstructurering of stopzetting van bedrijf er twijfel zou ontstaan over je arbeidstijd of tijd ter beschikking bij de arbeidsrechtbank.

    Het beste is, bij alle werkzaamheden je tachygraaf op hamertjes (arbeid) te zetten of tenminste op vierkantje ( tijd ter beschikking).

    Dit laatste ( vierkantje) word ook aanzien als RUST, dus je hoef dan geen extra pauze meer in te lassen.

    LET WEL OP!!

    Op hamertjes is er mogelijk overloon(+50%) te betalen en zeker geen indien het op vierkantje staat.

    Schrijf ALLES op in je agenda of een prestatieblad en neem ieder avond een uitprint van jou Tachygraaf.

    GEBRUIK JE TACHYGRAAF OP EEN WETTELIJKE MANIER!



    Geef hier uw reactie door
    Uw naam *
    Uw e-mail *
    URL
    Titel *
    Reactie * Very Happy Smile Sad Surprised Shocked Confused Cool Laughing Mad Razz Embarassed Crying or Very sad Evil or Very Mad Twisted Evil Rolling Eyes Wink Exclamation Question Idea Arrow
      Persoonlijke gegevens onthouden?
    (* = verplicht!)
    Reacties op bericht (9)

    12-12-2009
    de juiste wet hier
          http://www.mobilit.fgov.be/nl/index.htm

    12-12-2009 om 00:15 geschreven door jean


    stuwingen van ladingen
    hier vind u allerhande over het vastmaken van Uw lading ,incluis wetten





    http://www.mobilit.fgov.be/data/route/regcir/cargo-securing_guidelines_nl.pdf

    12-12-2009 om 00:07 geschreven door jean


    cabotage

    Ondernemingen gevestigd in de Europese Economische Ruimte en in Zwitserland

    De ondernemingen van de lidstaten van de Europese Economische Ruimte en Zwitserland die voldoen aan de voorwaarden van de toegang tot het beroep opgelegd door de E.U., ontvangen van de bevoegde autoriteiten van hun land een "communautaire" vervoervergunning.

    Deze vergunning laat de betrokken ondernemingen toe om o.a. de volgende werkzaamheden te verrichten:

    • bilateraal vervoer tussen hun land en België;
    • transitovervoer door België;
    • derdelandenvervoer met België (vervoer tussen het Belgische grondgebied en het grondgebied van een derde land; 
      • wanneer dit derde land geen lidstaat is van de Europese Economische Ruimte en niet Zwitserland is: 
        • is het derdelandenvervoer met België slechts toegelaten onder dekking van een communautaire vervoervergunning op voorwaarde dat het transport langs de normale weg in transit door het land van inschrijving van het voertuig verloopt voor de voertuigen, ingeschreven in Bulgarije, Duitsland (behalve met derdelandenvergunning), Frankrijk, Oostenrijk (behalve met derdelandenvergunning), Portugal, Spanje, Zweden en Zwitserland (behalve met een derdelandenvergunning).
        • is het derdelandenvervoer met België slechts toegelaten op voorwaarde dat het niet alleen door een communautaire vervoervergunning maar ook door een derdelandenvergunning gedekt wordt voor de voertuigen ingeschreven in Finland en Noorwegen.
        • is het derdelandenvervoer met België verboden voor de voertuigen ingeschreven in Italië.
      • hogergenoemd derdelandenvervoer kan evenwel worden uitgevoerd onder dekking van een CEMT-vergunning, geldig voor het grondgebied van de betrokken landen.
    • cabotagevervoer in België (vervoer waarbij de laadplaats en de losplaats zich allebei op het Belgische grondgebied bevinden)
      • Het cabotagevervoer in België blijft verboden:
        • tot 31 december 2011 voor de in Roemenië en Bulgarije ingeschreven voertuigen;
        • voor de in Zwitserland ingeschreven voertuigen.
      • newi.gif Met ingang van 20 augustus 2009 is cabotagetransport in België slechts toegelaten onder de volgende cumulatieve voorwaarden:
        1. cabotage is slechts toegestaan indien dit gebeurt in aansluiting op een internationaal transport;
        2. maximum 3 cabotagetransporten zijn toegelaten;
        3. deze cabotagetransporten dienen te gebeuren binnen een periode van 7 kalenderdagen, te rekenen vanaf de laatste lossing aan het einde van het internationaal transport.

        Overeenkomstig artikel 306 van het EG-Verdrag is deze maatregel niet van toepassing op vervoersondernemingen die gevestigd zijn op het grondgebied van Nederland en van het Groothertogdom Luxemburg.

        De controle op deze maatregel gebeurt op basis van de CMR-vrachtbrief, die voor elk transport dient te worden opgemaakt. De vrachtbrieven voor het internationaal transport en voor elk afzonderlijk cabotagetransport dienen verplicht in het voertuig aanwezig te zijn en dienen te worden overgelegd op verzoek van de controlebeambten.

        Bij vaststelling van een onwettig verricht cabotagetransport kan de controlebeambte de onmiddellijke inning van een som van EUR 1800 per cabotagetransport voorstellen. Tevens kan de opdrachtgever van het onwettig cabotagetransport medeverantwoordelijk gesteld worden voor de inbreuk.

    12-12-2009 om 00:02 geschreven door jean


    11-12-2009
    arbeid en wachttijden

    Een beter tijdsbeheer om werktijden te besparen
    Volgens de nieuwe reglementering worden de wachttijden aan de laad- en loskades beschouwd als werkuren wanneer de vrachtwagenchauffeur moet aanschuiven om zijn beurt af te wachten. Hier laten de voordelen van de module voor het beheer van de laad- en lostijden zich het beste voelen. Want aangezien met TISLOT® de eventuele wachttijden vooraf bekend zijn, kunnen kostbare werkuren bespaard worden. De vervoerders zijn er zich van bewust dat ze - om competitief te blijven - in modernere technologieën moeten investeren. De reglementering beperkt de rijtijden, maar als de chauffeurs bovendien nog eens een deel van die rijtijden verliest door wachten aan de kades, dan wordt het moeilijk om winstgevend te blijven.

    De heer Metzlar van Vos Logistics, gevestigd in Nederland en een van de grootste aanbieders van logistieke diensten in Europa, bevestigt: "Sinds Vos gebruik maakt van TISLOT®, verloopt de communicatie omtrent de planning van onze vrachtwagenchauffeurs veel transparanter en veel duidelijker. Dat komt voornamelijk omdat we met TISLOT® in een standaardomgeving werken. Wij kunnen zelfs onze dienstverlening aan onze klanten verbeteren en tegelijk concurrentieel blijven."

    11-12-2009 om 23:43 geschreven door jean


    06-12-2009
    boete
    Hallo Jean-marie het ging dus om ononderbroken rijtijd en niet werktijd die, boete
    Het staat duidelijk zo vermeld in die pv ,een ononderbroken rijtijd van 8u50 zonder een geldige rustperiode alhoewel de tacho verschillende keren op vierkantje gestaan heeft voor een totaal van 2u45
    mvg jan

    06-12-2009 om 13:32 geschreven door JAN WAUTS


    05-12-2009
    antwoord aan Jan Wauts
    Beste Jan,
    Ik denk niet dat je gepakt bent voor overtreding van rijtijden maar wel op arbeidstijd...
    Je mag geen activiteit( vierkantje en hamer) van meer dan 6uur doen zonder een pauze in te lassen van 30 minuten (bedje).
    Dit staat duidelijk( met wettekst) aangegeven op ons syndicaal bord in twee talen; we gaan van de veronderstelling dat men de moeite doet van dit te lezen en dat iedere arbeider het minimum van de wetten kent.
    Indien dat het bij jou niet zo is en dat je gepakt bent op rijtijd klopt dat niet en zullen we voor jou een oplossing zoeken en vinden.
    Mvg
    Jean-Marie


    05-12-2009 om 12:18 geschreven door jean-marie


    02-12-2009
    boete
    hallo bedankt voor de foutieve informatie ivm het bedienen van de tachograaf
    de gevolgen zijn dat ik nu 650euro mag betalen bij een controle in eeklo
    begane overtreding was tacho op vierkantje gezet bij het laden en lossen
    de politie weigert dit te erkennen als rust zodat ik de maximale rijtijd van 4u30 overschreden had
    ik had wel tenminste verwacht dat onze delegees van de wetten op de hoogte waren en vraag me af wat nu gedaan
    onze baas wil niet betalen en als ik het tot een rechtzaak laat komen kan de boete nog veel hoger zijn

    COLLEGAS WEZE GEWAARSCHUWD








    jan trekker35

    02-12-2009 om 19:43 geschreven door JAN WAUTS


    24-04-2009
    gebruik tahygraaf
    beste Jean-Marie,
    wat jij schrijft betreffende hamertjes en vierkantje klopt niet. Op 23 maart 2009 heb ik controle gehad aan peage in senlis. Bij het uitlezen van mijn kaart heb ik een boete betaald van 135 . 3 weken voor deze datrum had ik 04.15 u staan lossen op een plaats , tacho op vierkantje. vertrokken en 04.18u gereden. Op die bekeuring staat wel vermeld overtreding vor 08.33u
    ononderbroken werktijd.

    Vriendelijke groeten. JB

    24-04-2009 om 20:34 geschreven door Brusselle Johan


    23-04-2009
    Toffe site
    Hey Jean-Marie,

    Ge hebt nen toffe, interessante en leerrijke blog in mekaar gestoken !!!

    Proficiat en nog veel geluk ermee !

    23-04-2009 om 20:19 geschreven door Peggy Mentens




    Foto

    Foto

    HET IS BETER TROTS TE STERVEN ALS MEN NIET LANGER TROTS KAN LEVEN

    Archief per maand
  • 09-2010
  • 01-2010
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009

    Gastenboek
  • ex-ddt
  • PETANQUE
  • zomaar
  • kijkje
  • wachturen

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Laatste commentaren
  • de juiste wet hier (jean)
        op Herdenken van manier van werken
  • stuwingen van ladingen (jean)
        op Herdenken van manier van werken
  • cabotage (jean)
        op Herdenken van manier van werken
  • arbeid en wachttijden (jean)
        op Herdenken van manier van werken
  • boete (JAN WAUTS)
        op Herdenken van manier van werken
  • Blog als favoriet !

    Een interessant adres?


    Foto

    Foto

    Foto

    Zoeken in blog




    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs