De laatste tijd verdwijnen er weer onterecht halve tot volle uren tussen de middag en zelf s' avonds. DIT IS NIET DE AFSPRAAK DIE GEMAAKT IS! Gelieve deze problemen naar ons door te geven om dit NOGMAALS op de volgende ONDERNEMINGSRAAD aan te kaarten. Je kan het ons mailen via de blog en dit blijft anoniem indien gewenst. De gegevens die we daarbij nodig hebben zijn volgende; Uur van afspraak, uur aankomst en vertrek en hoeveel hebben ze ingehouden. Mvg
Dit volgend pamflet werd bij ons in chauffeurs lokaal achtergelaten door een anonieme schrijver. Prachtig geschreven en vond het nodig dit op onze Blog te plaatsen.
Beste collega's en vrienden,
Graag eens een woordje over onze Firma, Opgericht in de jaren '80 door de heer Gustaaf De Dijcker, een hardwerkend mens ( en met de hulp van chauffeurs), die op een aantal jaren van een kleine overname een groot en bloeiend transportbedrijf heeft gemaakt. Het was in die tijd een privilege bij DDtrans te mogen werken. het was er goed vertoeven en er werd er hard gewerkt door iedereen. De chauffeurs werden prima verloond en de firma groeide gestatig en werd alom geprezen. Er verschenen zelfs artikels in kranten waarin de firma geprezen werd voor de punten die gegeven werden aan het personeel die hun uiterste best deden om VEILIG, ZUINIG en OPTIMAAL te presteren. De reisjes die de anciens, die 5jaar dienst hadden en foutloos gereden hadden werden beloond met een driedaagse uitstap en iedereen deed dan ook zijn best om er eens bij te zijn. Helaas is de heer De Dijcker een dagje ouder geworden en mede door de crisis ( en deels door onze nieuwe kaderleden) waait er nu een gans andere wind door de firma. Het puntensysteem, reisjes, jaarlijks personeelsfeest, ( vriendenkring DD ) die toch een teken van respect waren naar het personeel toe, zijn grotendeels zoniet allemaal verdwenen. De grote reize die we vroeger hadden zijn allemaal ingeneomen door poolse collega's die nu meer respect krijgen dan de mensen die er jarenlang met hart en ziel voor gewerkt hebben.( en deze tot een bloeiende zaak hebben gebracht) Elke chauffeur die nu weggaat bij de firma omdat, op het einde van de maand er steeds een aantal gepresteerde uren verdwenen zijn worden door poolse collega's vervangen. Het gemor onder de collega's is enorm, maar word niet gehoord door het kader, die winst maken en belangrijk vinden iedere kans te benutten om chauffeurs het gelag te doen betalen. Dit word weliswaar niet in de kran gezet en de binnenlandse ritten die de polen doen worden doodgezwegen. Met groeten van, Anoniem