Foto
Inhoud blog
  • Trends Applied
  • Customer Engagement Management in de praktijk!
  • In touch with the cloud...
  • Toekomst van (web) content management...
  • Mobiele applicaties... gadgets of een trend?
    Zoeken in blog

    Business & ICT trends
    Hoe evolueert het Belgische business & ICT landschap? Waar is de Belgische ondernemer vandaag mee bezig om zich voor te bereiden op de uitdagingen van morgen?
    18-03-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Toekomst van (web) content management...
     
    Gisteren een interessante lezing gevolgd die werd gegeven door "thought leader" Peter Hinssen.
      
    Hij heeft recent een nieuw boek geschreven 'The New Normal', waarbij hij de nadruk legt om te focussen op de gedragingen van mensen ipv over de technologieën zelf. Zaken zoals 'simplicity' (te associeren met 'er moet een 'lickability' factor aanwezig zijn), 'user centric' approach (user profiling, individual preferences), communities (word of mouth, meritocracy - contribution), bottom up information (ecosystems) zullen in de digitale wereld van vandaag steeds meer aan belang winnen. De tijd om te focussen op de technologieën is voorbij, het is nu vooral belangrijk om deze technologieën 'clever' te gaan gebruiken.
     
    Er is bovendien een shift in de gedragingen van de klant. Omwille van de overload van informatie en onze faling om deze efficiënt te kunnen filteren, gaan mensen meer en meer informatie scannen ipv lezen. Dit is immers de enige manier om met die informatie overload te kunnen omgaan, door enkel kleine brokjes van informatie te absorberen (zoals bijvoorbeeld enkel de headlines van artikels) Meer nog deze gedragswijzigingen tov informatie gebeuren sneller dan de huidige informatie systemen aankunnen. Met andere woorden niet langer de informatie is 'king', het is de klant die 'king' wordt en hij dicteert de wet.
     
    Op die manier wordt het steeds belangrijker uw klant te kennen, real-time. Waardoor het overall architectuur plaatje belangrijk wordt, met ingrediënten zoals end-to-end integration en cross-channel consistency ermee rekening houdende dat er vandaag de dag veel meer front-end kanalen zijn om met de klant in dialoog te gaan.
     
    Een tweede lezing werd gegeven door David Nuescheler, CTO van Day (nu opgekocht door Adobe, waar hij een VP functie bekleed) met zijn visie over de toekomst van web content management.
     
    In principe zijn er 3 belangrijke pijlers voor het web content management van morgen:
    1. Cloud first: omwille van de cloud kunnen bestaande architecturen herbekeken worden (omwille van de schaalbaarheid mogelijkheden) en kan er opnieuw nagegaan worden welke architecturen de voorkeur krijgen (Frying versus Baking bijvoorbeeld)
    2. Mobile first: Het Apps content management verhaal zal belangrijk worden, want nu zitten we op hetzelfde niveau als destijds het internet in 1995 wat betreft mobiele applicaties: nl een chaos van applicaties, waar we over tijd meer en meer 'clever' mee zullen moeten omgaan.
    3. Social first: waarbij de gebruikers, de context en de rollen tot de kern moeten behoren van het sociale luik.
     
    Tegelijkertijd werden ook de 3 don't aangehaald:
    1. Vendor lock in --> Contribution van de community zal enorm belangrijk zijn om te kunnen overleven
    2. Portals
    3. Web 2.0 behoort tot het verleden en wordt vervangen door HTML5
     
    CONCLUSIE: We zullen dus binnenkort minder en minder spreken over WCM (Web Content mgt), waar het informatie gegeven centraal staat; maar eerder over WEM (Web Experience mgt), waar het gedrag en de ervaring van de klant centraal staat. Als je dit dan verder gaat spreiden over alle mogelijke kanalen om te interageren met de klant (multi-channel maw) zal dit in de toekomst uiteindelijk uitmonden tot CEM (Customer Experience mgt).
     
    Het lijkt er in ieder geval op dat we nog enkele zeer interessante tijden tegemoet gaan, waar de digitale wereld het normale goed zal worden. Zoals Peter Hinssen zou zeggen: "We zijn half weg, maw het glas is half vol en het zal enkel nog voller geraken."

    18-03-2011 om 21:52 geschreven door Tim Claes  


    Tags:WCM, WEM, CEM, Peter Hinssen, David Nuescheler, Mobile, Social Media, Cloud

    Archief per week
  • 25/04-01/05 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 29/11-05/12 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 26/04-02/05 2010

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Blog als favoriet !

    Categorieën


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs