De belangrijkste quotes op een rijtje - het volledige artikel op click=> aanvraag.
1 laat je verkopers de klanten niet stalken in crisistijd
DV: vele bedrijven beseffen niet dat je klanten niet kan dwingen je producten te kopen
2 motiveer verkopers door hen te betrekken bij interne strategische projecten
SC: in economische goede tijden hebben de beste verkopers daar doorgaans geen tijd voor en nu wel
3 Laat je verkopers hun prijzen niet verlagen
DR:eens de economie terug aantrekt zullen de verkoers een hogere prijs niet meer kunnen rechtvaardigen
4 Investeer in opleidingen voor je verkopers
SC meer training en begeleiding hebben een enorme positieve impact op de motivatie van de verkopers
DR: bedrijven moeten hun verkopers steunen door te investeren in opleiding
Extract uit Verkopers schreeuwen om coaching en opleiding:
De meeste van de bevraagde 217 sales managers en 241 sales executives hebben al 5 of meer werkgevers versleten. Koppel die hoge jobrotatie aan de lage jobtevredenheid= gedemotiveerde medewerkers. Eerder onrustwekkend voor de werkgevers, tenslotte moeten verkopers de klant over de streep halen ook in deze barre tijden
5 Een one-size fits all-verkoper bestaat niet, werf de juiste aan
SC: bedrijven moeten de rol van een verkoper beter definiëren, anders rekruteer je de verkeerde mensen
Door demotivatie gaat per maand per medewerker 1 dag verloren à gemiddeld 450 per dag per persoon - of vertrekt. De impact op een bedrijf is 5-voudig volgens Fortune : Schade aan het imago - Een potentiële leider kwijt - Lage moraal - Beurskoersen dalen - Dure aanwerving.
BPMA zorgt voor interne en externe gunning op basis van vertrouwen vertrekkend uit oprechte interesse in mensen door het ombuigen van de eigen natuurlijke belemmeringen.
Indien A = 1% en Z= 26 % dan is A.T.T.I.T.U.D.E. = 100%
Onderhandel over je (een) opleiding - ook bij ontslag!
Ook al vindt je werkgever het, net als jij, belangrijk om levenslang te studeren en bij te blijven, toch is het mogelijk dat hij zich terughoudend opstelt wanneer je een goedkeuring vraagt voor een opleiding. Een opleiding, cursus of stage brengt immers een niet te verwaarlozen financiële kost en tijdsinvestering met zich mee. Daarom geven we enkele tips die je kunnen helpen bij het overtuigen van je werkgever...
Wanneer ga je onderhandelen over je opleiding?
Het ideale moment om je opleidingsvraag naar voren te brengen is tijdens je jaarlijkse evaluatiegesprek. Dit is het moment waarop nieuwe objectieven worden vastgelegd en waar opleidingsvoorstellen ter sprake komen. Als je om een of andere reden je volgend evaluatiegesprek niet kan bijwonen, vraag er dan zelf om bij je werkgever.
Het belang van een goede voorbereiding
Je hebt een afspraak met je werkgever? Dan is een goede voorbereiding ongetwijfeld goud waard.
Probeer op voorhand je motivatie duidelijk te tonen.
Het is eenvoudiger om je werkgever te overtuigen als je hem kan aantonen dat de opleiding ook tegemoet komt aan zijn interesses. Probeer dus duidelijk de behoeften te identificeren.
Maak een lijstje van de doelen die je wil bereiken met de opleiding.
Maak je werkgever duidelijk dat je beschikt over de noodzakelijke troeven om te slagen in je opleiding.
Ondersteun, indien mogelijk, je argumenten met cijfergegevens (bv. De invloed van je opleiding op de omzetcijfers van de onderneming, besparingen die gerealiseerd kunnen worden op andere diensten, ...).
Doe tenslotte een beetje aan lobbying bij je collegas om hun steun te krijgen. Ze komen misschien van pas...