Inhoud blog
  • Attitude-Quotes van Goeroes in de pers ....
  • Onderhandel over je (een) opleiding - ook bij ontslag!
  • Hoe houdt u verkopers gemotiveerd in crisistijd?
  • Nu ook op Linked-In : Attitude is The Crisis Buster!
  • Economische werkloosheid is het moment om....
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Attitudewijziging in Sales & Management functies!
    Over Gunning & Vertrouwen!
    11-01-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Managementcultuurtraining
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Prinses Marie-Joséplein 2 - B – 8500 KORTRIJK - Tel: 00 32 (0)56 22 88 11




    Vertrouwen is een essentieel element dat nauwelijks meer op uitsluitend functionele gronden wordt gemeten, maar meer en meer bepaald wordt door de persoonlijkheid van de manager. Vertrouwen wordt op persoonlijkheidsgronden slechts voor een zeer klein deel bij anderen opgewekt omdat dit natuurlijke vertrouwen slechts bij toeval ontstaat en wel bij die personen die qua persoonlijkheid passen bij die van de manager.

    De managementcultuurtraining van BPMA richt zich op de ontwikkeling van een brede, oprechte interesse en het wegnemen van de belemmeringen die een vertrouwensrelatie in de weg staan met medewerkers, collega managers, collega managers uit andere disciplines en directies en klanten.

    ----------------------&-----------------&---------------&-------------&---------------&-----------------

    MANAGEMENT ATTITUDE & MANAGEMENT PROCESS CONTROL

    MANAGEMENT ATTITUDE & MANAGEMENT PROCESS CONTROL

    De natuurlijke uitstraling van de diamant komt pas dan tot uiting nadat de steen ontdaan is van al het ruwe.
    Vaak moeten ook wij ons ontdoen van al datgene wat onze natuurlijkeuitstraling beperkt.

    Hans Bergmans, Bestuurder BPMA

    Inhoud Documentatie

    1. Bedrijfsprofiel ................................................. pag. 1

    2. Vertrouwen..................................................... pag. 1

    3. De link naar Management Process Control ....... pag. 2

    4. Implementatie .................................................pag. 2

    5. Organisatie......................................................pag. 3

    6. Coaching.........................................................pag. 3

    7. Opvolging .......................................................pag. 3

    8. Inhoudsomschrijving Training.............................pag. 4

    9. Inhoudsomschrijving Concept ...........................pag. 6

    Tarieven ....................................................op aanvraag.

    ----------------------&-----------------&---------------&-------------&---------------&-----------------


    MANAGEMENT ATTITUDE & MANAGEMENT PROCESS CONTROL

    1

    1. Bedrijfsprofiel, Professionaliteit

    BPMA is sinds 1983 gespecialiseerd in training & coaching m.b.t. actuele managementprocessen binnen organisaties. De training is bestemd voor alle functionarissen met een belangrijke leidinggevende verantwoordelijkheid.

    2. Vertrouwen

    Organisaties met hoogwaardige producten en diensten ervaren dat profilering in de markt steeds moeilijker wordt, omdat zij in de ogen van de medewerkers steeds meer op elkaar lijken en door beloningssystemen ook geen substantieel onderscheid meer bereiken.

    Vertrouwen is een essentieel element dat nauwelijks meer op uitsluitend functionele gronden wordt gemeten, maar meer en meer bepaald wordt door de persoonlijkheid van de manager.

    Vertrouwen wordt op persoonlijkheidsgronden slechts voor een zeer klein deel bij anderen opgewekt omdat dit natuurlijke vertrouwen slechts bij toeval ontstaat en wel bij die personen die qua persoonlijkheid passen bij die van de manager.

    Bij het merendeel van de contacten ontstaat de "klik" niet of in veel mindere mate, wat leidt tot contacten met een geringe diepgang en een hoge mate van oppervlakkigheid en neutraliteit. Dit heeft als gevolg een zwakke vertrouwensbasis en een te magere invulling van de zo noodzakelijke op persoonlijke gronden gebaseerde binding en samenwerking.

    De managementcultuurtraining van BPMA richt zich op de ontwikkeling van een brede, oprechte interesse en het wegnemen van de belemmeringen die een vertrouwensrelatie in de weg staan met medewerkers, collega managers, collega managers uit andere disciplines en directies en klanten.

    Door de confronterende BPMA visie op de risico's van onoprechte interesse, oppervlakkigheid en neutraliteit rekent u af met excuses, respectloze aanpassing, afhankelijkheid en vooroordelen en verhoogt u uw persoonlijke invloed m.b.t. het bereiken van vertrouwensrelaties.

    ----------------------&-----------------&---------------&-------------&---------------&-----------------


    MANAGEMENT ATTITUDE & MANAGEMENT PROCESS CONTROL

    2

    Vertrouwensrelaties die leiden tot het gemotiveerd staan achter de bedrijfsdoelstellingen en die het enige echte draagvlak vormen voor de dagelijkse voortgang alsmede voor veranderingen en verbeteringen van de organisatieprocessen.

    Daarnaast biedt BPMA de noodzakelijke managementvaardigheden om te komen tot een succesvolle beheersing en versterking van uw persoonlijke invloed op het managementproces op basis van de bereikte vertrouwensrelaties.

    3. Management Attitude, de link naar Management Process Control

    De door de manager aangeboden oplossingen kunnen vaak functioneel uitermate geschikt zijn maar indien er geen sprake is van acceptatie op persoonlijkheidsgronden zal de bereidheid tot realisatie minimaal blijken te zijn.

    Door de toepassing van Management Attitude is de basis voor succes al voor een zeer groot deel gelegd. Oprechte interesse in de persoon, de functie, de problematiek en de behoeften van de medewerkers, creëert de zo belangrijke vertrouwensbasis. Hierdoor staan de medewerkers meer dan open voor de aangeboden oplossingen en worden veel bezwaren en tegenwerpingen al op voorhand tot een minimum beperkt.

    Daarnaast blijft het echter, ondanks de verworven vertrouwensrelatie, van groot belang om het managementproces stapsgewijs zorgvuldig en deskundig te doorlopen.

    Management Process Control voorziet derhalve in een heldere overtuigings- en onderhandelingsstructuur die aansluit bij de principes van Management Attitude en direct praktisch toepasbaar is binnen alle facetten van het leidinggeven.

    4. Implementatie van het Management Attitude & Management

    Process Control Concept

    Het Management Attitude & Management Process Control concept wordt op een positief confronterende wijze top down geïmplementeerd aan de hand van actuele managementprocessen binnen de organisatie.

    ----------------------&-----------------&---------------&-------------&---------------&-----------------


    MANAGEMENT ATTITUDE & MANAGEMENT PROCESS CONTROL

    3

    5. Organisatie van het trainingsproces

    Het basisprogramma wordt getraind in 2 aaneengesloten dagen. Naast de opdracht tot integrale toepassing aan de hand van actuele Management Cases, worden studieopdrachten gegeven en acties afgesproken. Deze dienen te worden gerealiseerd en gepresenteerd aan het begin van een aantal praktijkdagen, te plannen 1 dag per maand gedurende een nader overeen te komen periode.

    Tijdens deze praktijkdagen wordt geëvalueerd hoe succesvol de studieopdrachten en acties zijn uitgevoerd. De  trainingsonderdelen worden aan de hand van de praktijksituaties en actuele Management Cases nader uitgediept.

    Voorafgaand aan de training zal iedere deelnemer een aantal cases aan de hand van actuele problematiek binnen het leidinggeven voorbereiden. Deze cases vormen het uitgangspunt van de training.

    6. Coaching

    De doelstelling van coaching is te komen tot structurele toepassing van Management Attitude & Management Process Control d.m.v. persoonlijke begeleiding.

    Aan de hand van de 30 BPMA meetpunten wordt in overleg vastgesteld met welke deelnemers dient te worden overgegaan tot opvolging middels coachingsdagdelen.

    Er zijn dan mogelijkheden voor het plannen van individuele coachingsdagdelen om het gewenste niveau te bereiken.

    7. Opvolging, Praktijk Interval Training (PIT)

    De doelstelling van PIT is te komen tot de individuele beheersing van Management Attitude & Management Process Control alsmede de succesvolle toepassing van het concept.

    Aan de hand van de 30 BPMA Meetpunten wordt in overleg met de deelnemers en het management vastgesteld met welke deelnemers en met welk BPMA trainingsonderdeel dient te worden overgegaan tot opvolging middels PIT trainingsdagdelen.

    ----------------------&-----------------&---------------&-------------&---------------&-----------------


    MANAGEMENT ATTITUDE & MANAGEMENT PROCESS CONTROL

    4

    8. Programma training Management Attitude (MA) & Management

    Process Control (MPC)

    Deel 1.1 MA, afrekenen met belemmeringen binnen het Leidinggeven

    · Presentatie van uw huidige stijl van leidinggeven

    · Analyse van uw huidige stijl van leidinggeven

    · Confrontatie met de belemmeringen binnen uw huidige stijl van leidinggeven

    · Omstandigheden en excuses

    · De ander

    · Afhankelijkheid

    · Respectloze aanpassing

    · Vooroordelen

    Deel 1.2 MA, verbetering van de Management Attitude aan de hand van actuele cases

    · Het meten van de kwaliteit van de vertrouwensrelaties

    · Invloed op de omstandigheden

    · Invloed op anderen

    · Vertrouwen

    · Onafhankelijkheid

    · Aanpassing op basis van respect

    · Oordelen en acties

    · Gespreksvaardigheid, het tonen van interesse

    Deel 2.1 MPC, vaardigheden in Overtuigingskracht

    · Presentaties van Overtuigingsdoelstellingen

    · Overtuigingskracht op basis van vertrouwen

    · Hoofdmotivatiemotief

    · Beheersing van het overtuigingsproces

    · Waarborging uitvoering van gewenste acties

    · Praktijktoepassingen

    ----------------------&-----------------&---------------&-------------&---------------&-----------------


    MANAGEMENT ATTITUDE & MANAGEMENT PROCESS CONTROL

    5

    Deel 2.2 MPC, vaardigheden in Conflictvoorkoming en Conflicthantering

    · Presentaties van conflicten

    · Conflictvoorkoming en conflicthantering op basis van vertrouwen

    · Onderscheid in schijn- en werkelijke conflicten

    · Beheersing van oplosbare conflicten

    · Beheersing van onoplosbare conflicten

    · Waarborging van de gewenste actie

    · Praktijktoepassingen

    Deel 3. Toepassing MA & MPC, creatie van vertrouwensrelaties

    · Structuur van het managementproces gezien vanuit uw voorbeeldfunctie

    · Het in kaart brengen van de horizontale en verticale verhoudingen

    · Het creëren van vertrouwensrelaties binnen de horizontale en verticale verhoudingen

    · Toepassing gespreksvaardigheid aan de hand van de doelstellingen

    Deel. 4 Toepassing MA & MPC, vaardigheden in Overtuigingskracht

    · Presentaties van de overtuigingsdoelstellingen

    · Gebruik van de juiste argumenten

    · Achterhalen van het Hoofdmotivatiemotief

    · Toepassing overtuigingsstructuur aan de hand van de doelstelling

    · Het bereiken van het doel

    Deel 5. Toepassing MA & MPC, vaardigheden in Conflicthantering

    · Presentaties van de op te lossen conflicten

    · Contactvaardigheid in conflictsituaties

    · Scheiding van hoofd- en bijzaken

    · Toepassing oplossing van conflicten

    · Het alsnog bereiken van het doel

    Deel 6. Toepassing MA & MPC bij het coachen van teams

    · Structuur van het coachingsproces

    · Beheersing van het coachingsproces

    · Gebruik van de BPMA meetpunten bij het coachen van teams

    · Evaluatie en voortgangsbespreking en slot

    ----------------------&-----------------&---------------&-------------&---------------&-----------------


    MANAGEMENT ATTITUDE & MANAGEMENT PROCESS CONTROL

    6

    9. Het Management Attitude Bedrijfstrainingsconcept

    · Hoe kijkt de organisatie naar u?

    · Hoe wilt u dat de organisatie naar u kijkt?

    Binnen deze twee vragen ligt de problematiek van uw Management Attitude.

    Een problematiek die zich niet uitsluitend door organisatorisch ingrijpen laat oplossen, maar oplosbaar wordt door te werken aan de Gevoelsmatig Natuurlijke Belemmeringen, die in mensen of in groepen van mensen aanwezig zijn.

    Op deze basis werkt het Management Attitude Trainingsconcept van BPMA.

    Het succes van dit trainingsconcept is echter afhankelijk van een aantal belangrijke voorwaarden. Wanneer niet aan deze voorwaarden wordt voldaan dan blijft de verbetering incidenteel en van korte duur.

    In het kort zijn deze voorwaarden:

    · De acceptatie van het feit dat u verantwoordelijk bent.

    · De mate waarin eenduidig denken binnen uw hoger management aanwezig is of te bevorderen is.

    · Het afzetten of doen afzetten van de verantwoordelijkheden in het licht van de horizontale en verticale communicatie.

    · De bereidheid tot sancties.

    Het concept gaat uit van handhaving van het bestuurlijk evenwicht tussen de veranderingsprocessen en de waarborging van de dagelijkse voortgang.

    Bedrijfsorganisatorische blokkades zijn secundair aan de Gevoelsmatig Natuurlijke Belemmeringen en kunnen derhalve in een later stadium worden opgeheven.

    ----------------------&-----------------&---------------&-------------&---------------&-----------------


    MANAGEMENT ATTITUDE & MANAGEMENT PROCESS CONTROL

    7

    De genoemde voorwaarden staan borg voor de noodzakelijke, eenduidige uitstraling naar ieder volgend echelon.

    Wij onderscheiden ons door ons niet te beperken tot het uitsluitend vaststellen van de Gevoelsmatig Natuurlijke Belemmeringen, maar hiervan daadwerkelijk de oorzaak bloot te leggen. Aangetoond wordt, dat een gebrekkige Management Attitude ligt aan het ontbreken van persoonlijke interesse in elkaar. Vervolgens worden deze belemmeringen tijdens het trainingsproces opgeheven.

    Excuses zoals bijvoorbeeld: "het ligt niet aan mij, maar aan de ander", zullen alleen dan nog kunnen worden gehanteerd, indien er sprake is van bewezen onkunde in absolute zin.

    De Gevoelsmatig Natuurlijke Belemmeringen

    Op basis van onderstaande verschijnselen als gevolg van denk- en gevoelspatronen, ontstaat een op zichzelf gerichte organisatie.

    Zo komt u dus bij anderen over!

    Contactarmoede op basis van Gevoelsmatig Natuurlijke Belemmeringen zoals:

    · eigenbelang of belangengeschillen

    · angst voor verandering

    · sympathie of antipathie

    · vooroordelen

    · kortzichtigheid

    · competitie

    · onbegrip

    · onwil

    · achtergrond

    · opleiding

    · budgetverantwoordelijkheden

    · misgunning

    · zelfbescherming

    · zelfoverschatting of zelfonderschatting

    · ongemotiveerd staan achter gestelde doelen

    ----------------------&-----------------&---------------&-------------&---------------&-----------------


    MANAGEMENT ATTITUDE & MANAGEMENT PROCESS CONTROL

    8

    Binnen de organisatie zal niemand openlijk willen toegeven, dat het werkelijk denken en voelen de basis vormt voor het werkelijk handelen en dus voor hoe de organisatie overkomt.

    Er is dan geen sprake van een op echte interesse gebaseerde Management Attitude.

    Het is aantrekkelijk om de schijn, zowel intern als extern, op te houden. Het spel wordt gespeeld en dikwijls doorzichtig. Het is hard nodig dit te doorbreken, want de vraag "Hoe ziet de organisatie u?", wordt op basis hiervan beantwoord.

    Binnen de training wordt het werkelijk denken op basis van praktijksituaties aangetoond.

    Geen theoretische verhandelingen, maar aantoning van het werkelijk denken, aan de hand van een duidelijk herkenbare problematiek voor alle betrokkenen.

    Opheffing van de Gevoelsmatig Natuurlijke Belemmeringen

    De Gevoelsmatig Natuurlijke Belemmeringen vinden hun oorsprong in het ontbreken van echte interesse of in het pretenderen van interesse.

    Het trainingsconcept doorbreekt de mogelijk op te houden façades door individueel aan te tonen of er sprake is van werkelijke of gespeelde interesse in de ander.

    De ander is iedere medewerker, collega, andere afdeling of dienst.

    Dit aantonen van het al dan niet aanwezig zijn van werkelijke interesse is de kracht van het trainingsconcept.

    Aangetoond wordt dus dat niet primair de ander of de omstandigheden oorzaak zijn van het niet of onvoldoende functioneren van de organisatie, maar dat de oorzaak ligt bij de betrokkenen zelf.

    Het persoonlijke voordeel van de betrokkenen bij werkelijke interesse in plaats van gespeelde interesse, is de wisselwerking die uitgaat van contacten op basis van werkelijke interesse.

    Een wisselwerking, die leidt tot meer werkplezier, verhoogde resultaten en een betere onderlinge samenwerking.

    ----------------------&-----------------&---------------&-------------&---------------&-----------------


    MANAGEMENT ATTITUDE & MANAGEMENT PROCESS CONTROL

    9

    Resultaat na bewustwording en toepassing van de principes

    van Management Attitude & Management Process Control

    1. U bent in staat meer en betere vertrouwensrelaties op te bouwen

    2. U bent beter in staat talent aan te trekken, persoonlijk aan u te binden en te behouden.

    3. U bent beter in staat aanwezige capaciteiten van uw medewerkers tot ontwikkeling te brengen.

    4. Vrij van belemmeringen neemt uw enthousiasme toe en dus ook uw persoonlijke uitstraling binnen en buiten uw organisatie.

    5. Uw invloed binnen en buiten de organisatie wordt met sprongen vergroot.

    6. U concentreert zich weer op uw hoofdtaak.

    7. Uw persoonlijke voldoening stijgt.

    8. U bent in staat te bepalen op welke wijze de organisatie naar u kijkt, waarbij medewerking van alle betrokkenen is gewaarborgd.

    ----------------------&-----------------&---------------&-------------&---------------&-----------------


    11-01-2008 om 00:00 geschreven door www.bpma.be  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    10-01-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.COMMERCIAL ATTITUDE & SALES PROCESS CONTROL
    Klik op de afbeelding om de link te volgen





    Accepteren we dat vertrouwen iets is dat min of meer toevallig ontstaat
    en gaan we ons puur concentreren op verbetering
    van verkoopvaardigheden en productkennis
    of zijn we bereid in onszelf te investeren
    om werkelijk partnership en vertrouwen op te bouwen
    bij een zo breed mogelijk scala aan klanten?

    De keuze is aan u…………

    ----------------------&-----------------&---------------&-------------&---------------&-----------------



    COMMERCIAL ATTITUDE & SALES PROCESS CONTROL

    Inhoud Documentatie

    1. Verbetering van de Verkoopresultaten.....................................pag. 1

    2. De noodzaak van persoonlijke Vertrouwensrelaties...................pag. 1

    3. Commercial Attitude, training in Vertrouwensrelaties.................pag. 2

    4. Commercial Attitude, training in Vraagstellingsprocessen...........pag. 2

    5. De noodzaak krachtig te Overtuigen en te Onderhandelen.........pag. 3

    6. Sales Process Control, training in Overtuigingskracht................pag. 3

    7. Sales Process Control, training in Onderhandelingsvaardigheid..pag. 4

    8. Sales Cases..........................................................................pag. 4

    9. Organisatie van het Trainingsproces........................................pag. 5

    10. Opvolging d.m.v. Salesstrategie Sessies………………………..pag. 5

    11. Inhoudsomschrijving BPMA concept…………………………...…pag. 6

    Tarieven............................................................................op aanvraag

    De natuurlijke uitstraling van de diamant komt pas dan tot uiting nadat de steen ontdaan is van al het ruwe. Vaak moeten ook wij ons ontdoen van al datgene wat onze natuurlijke uitstraling beperkt.

    Hans Bergmans, Bestuurder BPMA

    Prinses Marie-Joséplein 2

    B - 8500 KORTRIJK

    Tel.: +32 (0)56 22 88 11

    www.bpma.be

    ----------------------&-----------------&---------------&-------------&---------------&-----------------

    COMMERCIAL ATTITUDE & SALES PROCESS CONTROL

    1. Verbetering van de Verkoopresultaten

    BPMA is sinds 1983 gespecialiseerd in de professionalisering van verkoopprocessen binnen Business to Business markten in de sectoren Handel, Industrie, Dienstverlening en ICT.

    BPMA stelt de structurele verbetering van uw verkoopresultaten centraal.

    Dit doel wordt door BPMA bereikt op basis van het trainen in onderscheidend persoonlijk vertrouwen en dus gunning in samenhang met een krachtige op het afronden van orders gerichte structuur binnen het verkoopproces.

    Door gebruikmaking van actuele door deelnemers vooraf in te zenden Sales Cases krijgt de training het karakter van een bedrijfstraining op maat.

    BPMA voorziet in de noodzakelijk opvolging middels Sales Strategiesessies waarin aan de hand van actuele Sales Cases periodiek en in kleine groepen de trainingstoepassing en als gevolg daarvan de verbetering van de verkoopresultaten wordt gegarandeerd.

    2. De noodzaak van persoonlijke Vertrouwensrelaties

    • Bedrijven met hoogwaardige producten en diensten ervaren dat profilering in de markt steeds moeilijker wordt, omdat zij in de ogen van de klant steeds meer op elkaar lijken en door prijsstelling ook geen substantieel onderscheid meer bereiken.

    • Vertrouwen is een essentieel element dat niet meer op uitsluitend functionele gronden wordt gemeten, maar meer en meer bepaald wordt door de persoonlijkheid van de Verkoper of Accountmanager.

    • Gevoelens van vertrouwen worden op persoonlijkheidsgronden slechts voor een gering deel binnen relaties en prospects opgewekt, omdat dit natuurlijk vertrouwen te vaak afhankelijk is van de toevallige “klik “ tussen Verkoper, Accountmanager en klant.

    • Bij het merendeel van de contacten met prospects en relaties ontstaat deze “klik “ niet of in mindere mate. Dit heeft als gevolg slechts zeer oppervlakkige en neutrale contacten die gebaseerd zijn op vooroordelen en ingestudeerde typologieën. Hierdoor is het uiteindelijke resultaat een zwakke vertrouwensbasis en een magere invulling van de zo noodzakelijke, op persoonlijkheidsgronden gebaseerde gunning.

    Klanten en prospects kiezen voor persoonlijk partnership en niet langer voor uitsluitend functionaliteiten.

    1

    ----------------------&-----------------&---------------&-------------&---------------&-----------------

    COMMERCIAL ATTITUDE & SALES PROCESS CONTROL

    3. Commercial Attitude, training in Vertrouwensrelaties (dag 1)

    Aan de hand van actuele Sales Cases wordt getraind in de opheffing van aanwezige gevoelsmatig natuurlijke blokkades die vertrouwensrelaties in de weg staan.

    Resultaat:

    • Bewustwording van de kracht van de eigen persoonlijkheid, naast de kracht van het bedrijf c.q. het merk.

    • Relatiekwaliteit onafhankelijk van de persoonlijkheid en het karakter van de ander.

    • Relatiegerichtheid en dienstbaarheid i.p.v. orderafhankelijkheid.

    • Gedrag op basis van respect i.p.v. aangepast, ongemeend gedrag.

    • Excuses gedrag omgezet in gedrag dat staat voor invloed

    • Definitieve afrekening met vooroordelen en typologieën.

    • Invloed op vertrouwensrelaties en dus het gunningsproces met alle beslissers.

    Gevolg: Persoonlijke gunning

    4. Commercial Attitude, training in Vraagstellingsprocessen (dag 1)

    Toepassing van de principes van Commercial Attitude door training in de vraagstelling waaruit:

    • Oprechte interesse in de persoon blijkt;

    • Oprechte interesse in de functie en in het bedrijf van de klant blijkt;

    • Oprechte interesse in de problematiek van de klant blijkt.

    • Oprechte interesse in de gevolgen van de problematiek blijkt

    Resultaat:

    • Een betrouwbaar inzicht in de persoon en het bedrijf van de klant

    • Een helder inzicht in de problematiek van de klant.

    Gevolg:

    Hoge slagingskans door een 100% afstemming van het oplossingsgerichte aanbod op de persoonlijke- en bedrijfsmatige situatie en problematiek van de klant.

    2

    ----------------------&-----------------&---------------&-------------&---------------&-----------------

    COMMERCIAL ATTITUDE & SALES PROCESS CONTROL

    5. De noodzaak krachtig te overtuigen en te onderhandelen

    Aangeboden oplossingen kunnen vaak functioneel uitermate geschikt zijn voor de prospect of klant maar indien er geen sprake is van gunning op persoonlijkheidsgronden zal de order toch vaak elders worden geplaatst.

    Door de toepassing van Commercial Attitude is de basis voor verkoopsucces al voor een zeer groot deel gelegd. Oprechte interesse in de persoon, in het bedrijf, de problematiek en in de behoeften van de prospect of klant creëert de zo belangrijke vertrouwensbasis. Hierdoor staan zij meer open voor de aangeboden oplossingen en worden veel bezwaren en tegenwerpingen al op voorhand tot een minimum beperkt.

    Daarnaast blijft het echter, ondanks de verworven vertrouwensrelatie, van groot belang om het verkoopproces stapsgewijs samen met de prospect of klant zorgvuldig en daadkrachtig te doorlopen. Sales Process Control voorziet derhalve in een resultaatgerichte gesprek-, overtuiging- en onderhandelingstructuur die aansluit bij de principes van Commercial Attitude.

    6. Sales Process Control, training in Overtuigingskracht (dag 2)

    De volgende onderdelen worden aan de hand van actuele Sales Cases geanalyseerd, gecorrigeerd en getraind:

    • Overtuigend gebruik van de juiste verkoopargumenten.

    • Verkoopprocesbeheersing.

    • Vragen om de order

    Resultaat:

    • Inhoudelijk en commercieel krachtig neerzetten van de aangeboden oplossing

    • Effectieve omgang met vroege en impulsieve bezwaren.

    • Het elimineren van “ prijs “ discussies versus de toegevoegde waarde

    • Effectieve omgang met stiltes in het verkoopgesprek.

    • Achterhaling van het allerbelangrijkste koopargument van de klant.

    • Enthousiasme en ja-stemming.

    • Orders

    Gevolg: hogere omzet

    3

    ----------------------&-----------------&---------------&-------------&---------------&-----------------

    COMMERCIAL ATTITUDE & SALES PROCESS CONTROL

    7. Sales Process Control, training in Onderhandelingsvaardigheid

    (dag 2)

    Door de combinatie van training en behandeling van actuele Sales Cases worden de volgende onderhandelingsvaardigheid elementen geanalyseerd, gecorrigeerd en getraind:

    • Contactvaardigheden in de bezwarenfase

    • Onderhandelingsvaardigheid

    • Waarborging van de voortgang van het verkoopgesprek

    • Alsnog orderafronding

    Resultaat:

    • Helder maken van onduidelijke bezwaren

    • Testen of een bezwaar echt is of een smoes

    • Weerleggen van technisch- en commercieel oplosbare bezwaren.

    • Weerleggen van technisch- en commercieel onoplosbare bezwaren

    • Vragen om de order

    Gevolg: Maximaal orderbehoud

    8. Sales Cases

    Het Commercial Attitude & Sales Process Control concept wordt op een positief confronterende wijze geïmplementeerd aan de hand van vooraf door de deelnemers in te brengen Sales Cases. Deze Cases hebben betrekking op actuele commerciële onderhandelingsprocessen binnen uw onderneming.

    De aanpak bevordert direct orderafrondingen alsmede het enthousiasme voor het structurele gebruik van het concept binnen uw verkooporganisatie.

    4

    ----------------------&-----------------&---------------&-------------&---------------&-----------------

    COMMERCIAL ATTITUDE & SALES PROCESS CONTROL

    9. Organisatie van het Trainingsproces (dag 1,2 en 3)

    Alle onderdelen worden getraind in 2 aaneengesloten dagen. Naast de opdracht tot integrale toepassing aan de hand van Sales Cases worden acties afgesproken die dienen te worden gerealiseerd en gepresenteerd tijdens een derde opvolgingsdag te plannen ca. 4 weken na de basisdagen

    Tijdens deze praktijkdag wordt geëvalueerd hoe succesvol de acties zijn uitgevoerd en de trainingsonderdelen worden aan de hand van de actuele Sales Cases nader uitgediept.

    10. Opvolgingstraining Commercial Attitude & Sales Process

    Control d.m.v. Salesstrategie Sessies (dagdelen)

    • Intraining aan de hand van actuele Sales Cases met maximaal 4 personen hetgeen leidt tot de volledige individuele en structurele beheersing van het verkoopproces

    • Salesstrategie Sessies aan de hand van actuele Sales Cases dragen bij tot de structurele verhoging van het individuele verkoopresultaat en maken dit resultaat meetbaar

    • 30 BPMA meetpunten geven de voortgang aan m.b.t. de beheersing van het verkoopproces

    • Salesstrategie Sessies met de duur van een dagdeel houden de deelnemers scherp. Aantal Salesstrategie Sessies vast te stellen in overleg.

    5

    ----------------------&-----------------&---------------&-------------&---------------&-----------------

    COMMERCIAL ATTITUDE & SALES PROCESS CONTROL

    11. Het Commercial Attitude Bedrijfstrainingsconcept van BPMA

    Hoe kijkt de markt naar u?

    Hoe wilt u dat de markt naar u kijkt?

    Binnen deze twee vragen ligt de problematiek van uw bedrijfsattitude. Een problematiek die zich niet uitsluitend door organisatorisch ingrijpen laat oplossen, maar oplosbaar wordt door te werken aan de Gevoelsmatig Natuurlijke Belemmeringen, die in mensen of in groepen van mensen aanwezig zijn.

    Op deze basis werkt het Commercial Attitude Trainingsconcept van BPMA.

    Het succes van dit trainingsconcept is echter afhankelijk van een aantal belangrijke voorwaarden. Wanneer niet aan deze voorwaarden wordt voldaan dan blijft de verbetering incidenteel en van korte levensduur.

    In het kort zijn deze voorwaarden:

    • De acceptatie van het feit dat u verantwoordelijk bent.

    • De mate waarin eenduidig denken binnen uw hoger management aanwezig is of te bevorderen is.

    • Het afzetten of doen afzetten van de verantwoordelijkheden in het licht van de horizontale en verticale communicatie.

    • De bereidheid tot sancties.

    Het concept gaat uit van de handhaving van het bestuurlijk evenwicht tussen de veranderingsprocessen en de waarborging van de dagelijkse voortgang.

    Bedrijfsorganisatorische blokkades zijn secundair aan de Gevoelsmatig Natuurlijke Belemmeringen en kunnen derhalve in een later stadium worden opgeheven.

    De genoemde voorwaarden staan borg voor de noodzakelijke, eenduidige uitstraling naar ieder volgend bedrijfsonderdeel. Wij onderscheiden ons door ons niet te beperken tot het vaststellen van de Gevoelsmatig Natuurlijke Belemmeringen, maar hiervan daadwerkelijk de oorzaken bloot te leggen en een effectieve oplossing te bieden. Aangetoond wordt, dat het gebrek aan eenheid in Commercial Attitude ligt in het ontbreken van persoonlijke en oprechte interesse in elkaar en in de klant.

    Excuses zoals bijvoorbeeld: "het ligt niet aan mij, maar aan de ander", zullen alleen dan nog kunnen worden gehanteerd, indien er sprake is van bewezen onkunde in absolute zin.

    6

    ----------------------&-----------------&---------------&-------------&---------------&-----------------

    COMMERCIAL ATTITUDE & SALES PROCESS CONTROL

    De Gevoelsmatig Natuurlijke Belemmeringen

    Op basis van onderstaande verschijnselen als gevolg van denk- en gevoelspatronen, ontstaat een op zichzelf gerichte organisatie.

    Zo komt u dus bij uw relaties over!

    Contactarmoede op basis van Gevoelsmatig Natuurlijke Belemmeringen zoals:

    • Eigenbelang of belangenschillen

    • Vooroordelen, antipathie

    • Budgetverantwoordelijkheden, competitie

    • Kortzichtigheid, misgunning

    • Zelfbescherming

    • Zelfoverschatting of zelfonderschatting

    • Onwil, onbegrip

    • Achtergrond, Opleiding

    • Ongemotiveerd staan achter gestelde doelen

    • Angst voor verandering

    Binnen de organisatie zal niemand graag openlijk willen toegeven, dat het werkelijk denken en voelen de basis vormt voor het werkelijk handelen en dus voor hoe de organisatie overkomt in de markt. Er is dan geen sprake van een op echte interesse gebaseerde Commercial Attitude.

    Het is aantrekkelijk om de schijn, zowel intern als extern, op te houden. Het spel wordt gespeeld en dikwijls doorzichtig. Het is hard nodig dit te doorbreken, want de vraag "Hoe ziet de markt u?", wordt op basis hiervan beantwoord.

    Binnen de trainingen wordt het werkelijk denken op basis van praktijksituaties aangetoond.

    Geen theoretische verhandelingen, maar aantoning van het werkelijk denken, aan de hand van een duidelijk herkenbare problematiek voor alle betrokkenen.

    7

    ----------------------&-----------------&---------------&-------------&---------------&-----------------

    COMMERCIAL ATTITUDE & SALES PROCESS CONTROL

    Opheffing van de Gevoelsmatig Natuurlijke Belemmeringen

    De Gevoelsmatig Natuurlijke Belemmeringen vinden hun oorsprong in het ontbreken van echte interesse of in het pretenderen van interesse.

    Het trainingsconcept doorbreekt de mogelijk op te houden façades door individueel aan te tonen of er sprake is van werkelijke of gespeelde interesse in de ander.

    De ander is de klant, de collega, de andere afdeling of dienst, de manager of de uitvoerder.

    Dit aantonen van het wel of niet aanwezig zijn van werkelijke interesse en het veranderingsproces van “spel “ naar echt vormt de kracht van het BPMA trainingsconcept.

    Aangetoond wordt dus dat niet primair de ander of de omstandigheden oorzaak zijn van het niet of onvoldoende functioneren van de organisatie, maar dat de oorzaak ligt bij de betrokkenen zelf.

    Het persoonlijke voordeel van de betrokkenen bij oprechte interesse in plaats van gespeelde interesse, is de wisselwerking die uitgaat van contacten op basis van werkelijke interesse.

    Een wisselwerking, die leidt tot meer werkplezier, een verhoogd verkoopresultaat en een betere samenwerking tussen verkoop-, technische- en andere diensten.

    Resultaten na bewustwording en opheffing van de Gevoelsmatig

    Natuurlijke Belemmeringen

    1. Men realiseert zich medewerker of medewerkster te zijn van een verkooporganisatie.

    2. Men zal zich open kunnen stellen voor de problemen in iedere discipline.

    3. Niemand zal bij voorbaat oorzaken van falen afwentelen op de ander.

    4. Klantgericht denken en handelen is gebaseerd op klantgericht voelen.

    5. De onderneming is in staat te bepalen op welke wijze de markt naar de onderneming kijkt, waarbij medewerking van alle betrokkenen is gewaarborgd.

    8

    ----------------------&-----------------&---------------&-------------&---------------&-----------------



     



    10-01-2008 om 00:00 geschreven door www.bpma.be  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)

    Archief per week
  • 02/11-08/11 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 26/09-02/10 2005

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs