- Commercial Attitude (CA)
+ Sales Process Control (SPC)
è de eerstvolgende CA kan je nu testen op
è OP AANVRAAG
Op Aanvraag
Tijdens trainingen vraag ik het publiek wel eens: Wie van jullie vindt dat hij beter is met verkopen dan gemiddeld? Door de bank genomen steekt 60 procent van de deelnemers zijn vinger op. Als ik dan enkele lastige vragen stel, zoals:
- Hoe weet u eigenlijk wat gemiddeld is? of - Waar meet u dat aan af?
wordt het stil in de zaal.
Met deze te rooskleurige voorstelling van zaken planten wij de zaadjes voor een recessie.
En als het fout gaat? Dan grijpt de angst als een lopend vuurtje om zich heen. Wij vertonen risicomijdend gedrag. Dus houden wij de hand op de knip en gaan (be)sparen. Het vertrouwen is zoek. Daarmee is de kredietcrisis in een notendop verklaard.
Geeft u eens antwoorden op de volgende lastige vragen:
· Wat verwacht u van de ontwikkelingen in uw markt?
· Kunt u deze verwachtingen staven?
· Waar komt de eventuele extra omzet vandaan?
· Met welke producten / diensten maakt u de beste kans?
· Wie gaat het kopen? Waarom?
· Wat is de beste manier om deze producten / diensten te promoten?
· Hoe zal de concurrent reageren?
· Hoe meet u of de doelstellingen daadwerkelijk worden gehaald?
· Als het niet lukt, wat onderneemt u dan om bij te sturen?
Join us on a Journey towards
Sales Process Control!
|
- Management & Attitude (MA) + Management Process Control (MPC)
è de eerstvolgende MA kan je nu testen
è OP ANVRGAAG
Op Aanvraag
Bent u een manager van anderen een project, een klein team, een afdeling, een volledige organisatie?
Streeft u ernaar om - uzelf beter leiding te geven? - de prestaties van uw manager beter te evalueren? - uw behoeften te ontdekken en uit te drukken op een concrete en constructieve manier? Als u een HR professional bent, bent u dan geneigd om gezond verstand een prominente plaats te geven in management en de ontplooiing van leiderschap?
- Vertrouwen is bestand tegen tekortkomingen in managementprestaties.
- Ontwikkeling van medewerkers stellen werknemers teleur.
- Bedrijven verliezen (her)bruikbare managementinformatie.
- Managers zijn te voorzichtig om hun verantwoordelijkheid te nemen voor fouten
- Verzuimen dikwijls werknemers te betrekken bij het oplossen van dilemmas of problemen.
- Zij missen kansen om werknemers om te vormen tot co-makers en ambassadeurs.
- Managers verzuimen om het naleven van bedrijfscultuur te waarborgen.
- Werknemers betwijfelen dat - in negatieve gevallen - een directe confrontatie van hun manager aangemoedigd zou worden.
- Werknemers zoeken context en zichtbaarheid
- Werknemers zoeken meer rechtstreeks contact, nu men teveel vertrouwt op e-mail en telefoon.
Join us on a Journey towards
Management Process Control!
|
Op beide domeinen hebben we meer dan 25 jaar ervaring in kennisontwikkeling en kennisoverdracht. We kijken er naar uit u te ontmoeten in onze BPMA Academy, en helpen u graag bij het aftoetsen van uw attitude-uitdagingen, attitudeleer- en attitude opleidingsbehoeften.
|