Foto

Beste Bezoeker,

Je bezoek aan de website van Boom één bewijst alvast dat je mee vooruit wil denken over onze gemeente.
Als ook jij gaat voor een beter, socialer en moderner Boom dan ben jij er één voor Boom één.
Zoeken in blog

Politieke partijen
  • sp.a
  • cd&v Boom
  • Groen Boom
  • Vlaams Belang Boom
  • NVA
  • Open VLD
    Overheden en Openbare diensten
  • Federale Overheid
  • Kamer van Volksvertegenwoordigers
  • Senaat
  • Vlaams Parlement
  • Provinciebestuur Antwerpen
  • Gemeentebestuur Boom
  • OCMW Boom
  • VVSG
  • Politiezone Rupel
  • Sociale en Culturele organisaties
  • Sociale kaart
  • ABVV
  • De Socialistische Mutualiteit
  • Curieus
  • WZC Den Beuk
  • Wijkraad Noeveren
  • Wijkraad K3
  • Andere
  • EMABB
  • Manomundo
  • OVV
  • Toerisme Rupelstreek
  • De Schorre
  • De Rupel
  • CC De Steiger
  • Masterplan Boom
  • Nieuws uit Boom GVA
  • Nieuws uit Boom HLN
    Boom één

    22-09-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vijf puntjes op de i
    De taak van de oppositie is om oppositie te voeren, maar … dan wel met de juiste cijfers als het even kan. Naar aanleiding van de betoging van het VB op donderdag 22 september rond ‘tien jaar ziekenhuisbelasting’ in Boom houden de meerderheidspartijen Boom één, CD&V en Open VLD er dan ook aan om de puntjes op de i te zetten: vijf puntjes op de i zelfs ! 

    1.Meest uitgebreide aanbod dienstverlening van België: elke euro gaat terug naar de Bomenaar
    Al twee jaar op rij werd Boom verkozen tot de gemeente met de beste of meest uitgebreide sociale dienstverlening in heel (!)
    België en dat in een onafhankelijk onderzoek van de katholieke universiteit van Louvain-La-Neuve. Dat komt ook omdat Boom tal van voorzieningen heeft zoals een cultureel centrum, een modern woon- en zorgcentrum, serviceflats, een bibliotheek, een openlucht zwembad, de grootste buitenschoolse kinderopvang uit de regio, een preventiedienst en een brandweer die het Z-centrum van de streek is. En ja, het is elk jaar een financiële evenwichtsoefening maar liever dat dan de dienstverlening terug schroeven.
    Boom zal sociaal zijn of … niet zijn! 

    2. Een gemeentebelasting voor een totaal dienstenpakket met een bedrag vandaag op niveau van jaren ‘80
    De algemene gemeentebelasting – die overigens niets met het ziekenhuis te maken heeft- veranderde maar toevalligerwijs in dezelfde periode van de sluiting van de campus van naam. Ze werd niet in 2001 in het leven geroepen, maar al decennia geleden. Alleen noemde ze vroeger anders: het noemde toen nog ‘de milieubelasting’. Eigenlijk zou het VB dus een bijna ‘dertig jaar belasting’ moeten‘vieren’ en geen tien jaar. 
    Wat is er gebeurd? In 2001 is de milieubelasting die al van in de jaren tachtig bestond, van naam veranderd. Ze werd vanaf dan voortaan ‘algemene gemeentebelasting’ genoemd, omdat ze ook de enige aanvullende belasting is die elke Bomenaar betaalt voor het gehele dienstenpakket dat de gemeente aanbiedt.. Toegegeven, tussen 2001 en 2008 werd het bedrag enkele jaren verhoogd, maar zodra het financieel haalbaar was, hebben de meerderheidspartijen -zoals beloofd trouwens- de algemene
    gemeentebelasting met ongeveer een derde verlaagd. Dat is in 2009 effectief gebeurd. Nu al drie jaar op rij bedraagt de algemene belasting 90 euro voor een gezin: te weten…voor een gezin zelfs 7 euro lager dan in 1991 , of anders nog… een bedrag op het niveau van de jaren ’80.
     
    3. De levensduurte neemt toe, de gemeentebelasting daalde
    Sinds 1991 (moment van de invoering van de milieubelasting) is de inflatie, de levensduurte met 35 % toegenomen. De algemene gemeentebelasting van haar kant is tussen 2001 en 2011 met ca.30 % verminderd: van 124 euro naar 90 euro voor gezinnen. In de kering een verschil zouden we zeggen  van 62 % procent . We dagen elke andere politieke partij én elke andere gemeente uit om beter te doen, zonder daarbij aan het uitgebreide dienstenpakket te raken!

    4. Schulden blijven, de schuldenlast niet
    Het klopt dat Boom een schuldenlast heeft, maar in dat opzicht zijn we geen slechtere leerlingen dan de anderen van de klas: 
    Elke gemeente heeft  de jongste jaren zwaar geïnvesteerd in wegenis en nieuwe rioleringsstelsels. Daarnaast had elke gemeente het zwaar te verduren . De liberalisering van de energiemarkt gaven de overheidsdividenden een flinke dreun. Personeelskosten stegen ingevolge toegenomen inflatie. Dat verklaart ook waarom er in 2010 slechts tien gemeenten in Vlaanderen in slaagden hun aanvullende personenbelasting (APB) te verlagen, de rest hield de APB gelijk of liet ze stijgen. Bovendien haalt niet elke gemeente per inwoner even veel uit 1% APB. In de provincie alleen al gaan ons op dat vlak al jaren meer dan zestig andere gemeenten voor. 
    We zijn er wel in geslaagd door een zorgvuldig schuldenbeheer  en een daling van de intrestvoeten de jaarlijkse schuldenlast naar beneden te krijgen: we betalen dus gewoonweg minder af.

    5. Den Brandt: naar een ‘leefboulevard’
    Wie stelt dat we niet als ‘goede huisvaders en –moeders’ met de ‘erfenis’ van Campus Den Brandt hebben omgegaan, heeft geen oog voor de toekomst, maar enkel voor het verleden. Op de site Den Brandt herrijst een modern dienstencentrum met tal van faciliteiten ten dienste van de Bomenaar. 
    De vergrijzing van onze bevolking deed ons vroeger al kiezen voor een beleid waar volop de kaart van de ouderenzorg wordt getrokken, onder andere met de realisatie van het gloednieuw woon- en zorgcentrum Den Beuk. Daar komen straks op de site Den Brandt nog eens 62 serviceflats bij, naast een nieuw politiezone-commissariaat, een grote buitenschoolse kinderopvang, kantoren van VDAB en RVA enz. 
    Het Van Cleemputplein en de campus Den Brandt worden zo als het ware een heuse leefboulevard waar je in de verschillende stadia van je leven terecht kan voor wonen, werken, leven. 
    Alle studiebureaus hebben trouwens aangetoond dat de afbraak van de site en de volledige nieuwbouw met dezelfde mogelijkheden zo’n 3,5 miljoen euro meer zouden kosten. De ‘oude’ sceletstructuur behouden is dus effectief een duurzame en kostenbesparende keuze geweest, zoals de Bomenaar dat trouwens van ons verwacht. 
    Kortom: wie daar geen oog voor heeft, is blind voor de uitdagingen van de toekomst.!

    Meer info:
    Patrick Marnef, 0475/46.75.12

    Anita Ceulemans, 0477/76.29.50 namens Boom één

    Bart De Smet, 0495/54.01.12 namens CD&v

    Nicole Schreppers, 0473/95.16.28 namens Open VLD

     
    GEZIN ALLEEN WIGW - toelage alleenwonende met voorkeurtarief gezin met voorkeurtarief één-ouder-gezin één-ouder-gezin met voorkeurtarief
    BEF EUR BEF EUR BEF EUR EUR EUR EUR EUR
    1991 MILIEUBELASTING 3.900 96,68 2.900 71,89 geen geen
    1992 MILIEUBELASTING 3.900 96,68 2.900 71,89 geen geen
    1993 MILIEUBELASTING 3.900 96,68 2.900 71,89 geen geen
    1994 MILIEUBELASTING 3.900 96,68 2.900 71,89 geen geen
    1995 MILIEUBELASTING 3.900 96,68 2.900 71,89 geen geen
    1996 MILIEUBELASTING 4.400 109,07 3.400 84,28 700 17,35
    1997 MILIEUBELASTING 4.400 109,07 3.400 84,28 700 17,35
    1998 MILIEUBELASTING 4.400 109,07 3.400 84,28 700 17,35
    1999 MILIEUBELASTING 1.900 47,10 1.900 47,10 700 17,35
    2000 MILIEUBELASTING 1.900 47,10 1.900 47,10 700 17,35
    2001 ALG.GEMEENTEBELASTING 5.000 123,95 3.000 74,37 500/1000/2000/2500 12,39/24,78/49,57/61,97 61,98 99,17 74,38 61,98
    2002 ALG.GEMEENTEBELASTING 5.002 124,00 3.005 74,50 504,24/1008,49/1996,82/2501,07 12,5/25,00/49,50/62,00 62,00 99,00 74,50 62,00
    2003 ALG.GEMEENTEBELASTING 5.002 124,00 3.005 74,50 504,24/1008,49/1996,82/2501,07 12,5/25,00/49,50/62,00 62,00 99,00 74,50 62,00
    2004 ALG.GEMEENTEBELASTING 5.002 124,00 3.005 74,50 504,24/1008,49/1996,82/2501,07 12,5/25,00/49,50/62,00 62,00 99,00 74,50 62,00
    2005 ALG.GEMEENTEBELASTING 5.002 124,00 3.005 74,50 504,24/1008,49/1996,82/2501,08 12,5/25,00/49,50/62,0 62,00 99,00 74,50 62,00
    2006 ALG.GEMEENTEBELASTING 5.002 124,00 3.005 74,50 504,24/1008,49/1996,82/2501,09 12,5/25,00/49,50/62,0 62,00 99,00 74,50 62,00
    2007 ALG.GEMEENTEBELASTING 5.002 124,00 3.005 74,50 504,24/1008,49/1996,82/2501,10 12,5/25,00/49,50/62,0 62,00 99,00 74,50 62,00
    2008 ALG.GEMEENTEBELASTING 5.002 124,00 3.005 74,50 504,24/1008,49/1996,82/2501,11 12,5/25,00/49,50/62,0 62,00 99,00 74,50 62,00
    2009 ALG.GEMEENTEBELASTING 3.631 90,00


    22-09-2011 om 19:07 geschreven door Luc Zaman  


    >> Reageer (1)
    16-09-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.GOED WONEN.RUPELSTREEK start dit jaar nog met de renovatie van de appartementen in de Antwerpsestraat 443 tot 451 (Langblok 1).
     In het kader van een tweede renovatiegolf wordt dit jaar ook gestart met de renovatie van deze 70 appartementen en de gelijkvloerse lokalen. Na een lange administratieve weg is de kogel eindelijk door de kerk. Het renovatiedossier werd goedgekeurd door de Vlaamse overheid. Dit wil zeggen dat dit jaar nog de werken zullen starten.  In een eerste fase worden de appartementen Antwerpsestraat 449-451 gerenoveerd, daarna komen de appartementen van het nummer 447 aan de beurt en tenslotte worden de appartementen van de huisnummers 443 en 445 aangepakt. Het bestaande gebouw voldeed niet meer aan de huidige normen wat betreft de brandveiligheid en het wooncomfort. Renovatie drong zich op en van de gelegenheid wordt ook gebruik gemaakt om de liften te vergroten. Er zullen nog drie liften in het gerenoveerde gebouw overblijven en via een gang op de verdiepingen zullen dan alle appartementen te bereiken zijn. Bij deze grondige renovatie is het onmogelijk te blijven wonen tijdens de werken. De huurders hebben de keuze: ofwel kunnen zij terug keren na de renovatie (indien dit mogelijk is vanwege de rationele bezetting), ofwel kunnen zij ergens anders definitief gaan wonen in ons patrimonium, afhankelijk van de vrije appartementen. In ieder geval worden de verhuisbewegingen gecoördineerd en betaald door Goed Wonen.Rupelstreek. De huurders van de huisnummers 449 en 451 zijn reeds tijdelijk of definitief ergens anders in ons patrimonium ondergebracht. Ook de gelijkvloerse verdieping wordt gerenoveerd en zowel tijdens als na de renovatie zullen het strijkatelier en het kantoor van de mutualiteit hier onderdak vinden. Het is ook de bedoeling om een gemeenschapsruimte/ontmoetingscentrum ten dienste van de onmiddellijke woonomgeving te openen na de renovatie van het gelijkvloers gedeelte. Dit in samenwerking met de gemeente Boom en partners uit het sociale middenveld. Hiermee wil Goed Wonen.Rupelstreek nogmaals benadrukken dat niet alleen de stenen belangrijk zijn, maar dat ook al wie tussen deze stenen leeft voor de huisvestingsmaatschappij belangrijk is. 

    16-09-2011 om 14:52 geschreven door  


    >> Reageer (0)
    15-09-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.overlijden Luc Van Linden (burgemeester Niel)
    Gisteren is op 55 jarige leeftijd Luc Van Linden, gewezen burgemeester van Niel, overleden. Dit voorjaar werd bekend dat de Nielse burgervader aan kanker leed. Freddy Vermeiren uit Hellegat had in augustus de taak van burgemeester reeds overgenomen. In het gemeentehuis van Niel is een rouwregister geopend voor mensen die hun medeleven willen betuigen. Uiteraard enkel tijdens de openingsuren van het gemeentehuis.  

    We verzamelen nu maandag om 20u ten laatste ten gemeentehuize Boom, vanwaar we te voet naar het uitvaartcentrum Lenchant Varkensmarkt gaan om een laatste groet te brengen. We kunnen dit tot ten laatste 20u30. Patrick Marnef

    15-09-2011 om 00:00 geschreven door Luc Zaman  


    >> Reageer (0)
    13-09-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wekelijkse markt is verhuist
    De eerste marktdag op de nieuwe locatie was ondanks het Belgische weer, een succes. Gezien de geplande werken in het centrum, was het noodzakelijk om de markt te verhuizen. Dit gebeurde in overleg met de locale middenstand en de marktkramers. Verandering in een menselijk patroon wekt altijd weerstand, en de nieuwe locatie werd argwanend onthaald. Een verplaatsing van de kramen heeft naast een logistieke wijziging, ook een technisch kant. Er moest elektriciteit voorzien worden voor elk kraam, want de meeste werken niet autonoom. In het voorjaar werd met een investering van meer dan 25000 euro (dankzij de contacten van onze burgemeester een koopje te noemen) de nodige kasten voorzien. Maar na de eerste marktdag werd snel duidelijk dat de juiste beslissing genomen was. Er was opvallend veel volk, het openbaar vervoer volgt speciaal voor de markt een ander traject, en ook de locale middenstand (zeker die van de Grote Markt) kregen meer mensen over de vloer dan andere marktdagen. We kunnen enkel hopen dat ze op dit elan verder kunnen. Hou alvast hun promotiecampagnes in het oog. En… tot een volgende donderdag. 

    13-09-2011 om 17:44 geschreven door  


    >> Reageer (0)
    06-09-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Restaurantdag

    Onze onovertroffen restaurantdag gaat weer door! 

    Kom genieten van onze vernieuwde culinaire hoogstandjes op: 
    zondag 23 oktober 2011 van 12u tot 14u en van 17u tot 19u 
    clubhuis Pertsgad, Wetenschapstraat 32850 Boom  -  tel. 03/888.35.07 


    MENU
    Hapje van de chef
    ***
    Bouché met kip en shiitake, Noordzee garnalen, Zachte citroensaus en Gekookte aardappelen
    of
    Varkenshaasje met Herfstgroenten en Madeira calvadossaus en Kriel aardappelen
    of
    Zalm en scampi, Rode currypasta, tomaat, champigions, augurk, lentenui, look , Cherry roomsaus en Frans brood
    ***
    Dessert met koffie of thee 

    KOSTPRIJS
    22.00 € voor volwassenen
    10.00 € voor kinderen (tot 12 jaar)

    INSCHRIJVING EN BETALING VOORAF VEREIST
    Dit kan telefonisch op GSM 0477/918.397. Inschrijving kan eveneens op donderdag 29 september, donderdag 6 en 13 oktober, op het bureel van de socialistische mutualiteit "De Voorzorg" Antwerpsestraat 33, 1st verdieping (lift aanwezig) telkens tussen 9.30 uur en 11.30 uur.Pas dan kan je storten op rekeningnr.877-80.09.601-33 met vermelding van uw naam en 'restodag'. 

    Boom één, sp.a en curieus Boom hopen U dan weer te zien, en wensen U alvast smakelijk eten. 

    06-09-2011 om 23:26 geschreven door Luc Zaman  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Samen op weg naar goedkopere groene energie
    Van 12 juli tot 2 oktober 2011 kan men  opnieuw intekenen op de groepsaankoop groene stroom en gas van het Antwerpse provinciebestuur. Vorig jaar bespaarden meer dan 12 000 huishoudens gemiddeld zo’n 225 Euro per jaar. Onze gemeente steunt dit initiatief. Inschrijven is vrijblijvend en eenvoudig.  Doe mee, bespaar op je energiekosten en draag je steentje bij tot een beter milieu. Voor meer informatie surf naar www.samengaanwegroener.be. of neem contact op met de duurzaamheidsambtenaar om het nummer 03/880.18.56. Om u nog beter van dienst te zijn organiseren het provinciebestuur en de gemeentebesturen van Niel, Rumst en Boom een infoavond op woensdag 14 september 2011 om 19.30 u in het Feestpaleis.  

    06-09-2011 om 20:39 geschreven door  


    >> Reageer (0)
    05-09-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Opening Kerkhofstraat-Kapelstraat

    Gelijktijdig met de start van het nieuwe schooljaar werden Kapelstraat en Kerkhofstraat, na maandenlange werkzaamheden terug geopend. Dat deze twee straten belangrijke toegangswegen naar en uit Boom zijn, bleek uit de ingewikkelde omleidingen, waardoor menig GPS systeem oververhit raakte.Vrijdag 2 september werd de heropening dan officieel ingehuldigd. De bewoners waren uitgenodigd om mee de straten in te wandelen, en aansluitend een glaasje te klinken op de realisatie. De opkomst was erg groot. Garage Van Camp nodigde iedereen uit om een tussenstop te houden.Tijdens de inleiding vertelde Bee Van Eeckhoven, voorzitster van wijkraad centrum, over de hinder die eenieder had moeten doorstaan om zijn woning te bereiken, maar dat het uiteindelijke resultaat toch gezien mag worden. Schepen van openbare werken, Anita Ceulemans, als tweede aan het woord, kon dit beamen, en ook al maak je een strakke en gedetailleerde planning, door een aantal factoren zoals het weer, machinale pech, lekkage,...  kon je de vooropgestelde planning wekelijks gaan aanpassen. Maar eind goed, al goed. De burgemeester, Patrick Marnef, keek dan weer vooruit in zijn speech. Want Boom staat niet stil. Een volgend project is de heraanleg van de handelsas Hoogstraat-Blauwstraat. Hij benadrukte dat het bestuur een belangrijke inspanning (4 miljoen euro) doet om het handelsgebeuren nieuw leven in te blazen, en dat het een verhaal moet zijn van en/en waarbij ook van de handelaren een inspanning gevraagd zal worden. Alleen op die manier zal er een meerwaarde gecreëerd kunnen worden, wat de middenstand ten goede moet komen.  Auteur: Luc Zaman  







    05-09-2011 om 00:00 geschreven door Luc Zaman  


    >> Reageer (0)
    04-09-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.in de rand van de rekening 2010
    De Boomse cijfers:Boom, gemeente aan de Rupel, en ook een gemeente in beweging, net zoals de stroom.Dat maakt dat er de afgelopen jaren vele investeringen uitgevoerd zijn, en er nog verschillende in het verschiet staan. Het is niet fout om ambitieus te zijn, zolang je de financiële balans niet uit evenwicht brengt. Kwatongen beweren dat Boom failliet zou zijn. Maar dat kunnen we met objectieve cijfers weerleggen. Het algemene begrotingsresultaat tikte af op iets meer dan 7 miljoen euro. Dit was zeker niet altijd het geval! Kijken we 16 jaar terug, dan stond dit cijfer op 1.5 miljoen euro. M.a.w. een stijging sindsdien met 300%. Kijken we enkel naar de huidige legislatuur (van 2006 tot nu), dan noteren we een verbetering van 25%.Mogen we dan achterover leunen, en ons catalogiseren bij de rijke gemeentes. Neen, helaas niet, en dat zullen we in de nabije toekomst ook niet worden. Redenen daarvoor zijn velerlei en divers. We huisvesten zeer veel jongeren en bejaarden. We hebben reeds lang gekozen voor een sociaal beleid, en hebben veel sociale woningen (dat zorgt er wel voor dat we nu reeds de quota, opgelegd door de hogere overheid, hebben bereikt, m.a.w. geen bijkomende inspanningen op dat vlak). Het inkomensniveau van de gemiddelde Bomenaar ligt laag. Dit zijn dezelfde symptomen van een grootstad, alleen ontvangen we niet dezelfde financiële ondersteuning als een stad.Dienstverlening naar de burger is altijd één van de belangrijkste peilers geweest van het sociale beleid dat we willen voeren. Thuis ondervinden we het ook in onze portemonnee dat alles duurder wordt. Dat is voor een gemeente niet anders. De liberalisering (lees monopolisering) van de energiemarkt is daar een voorbeeld van. Met de uit te voeren projecten en stijgende kosten, dienden we meer te lenen maar hebben, net als vele inwoners, kunnen profiteren van de lage intrestvoeten om onze begroting niet uit evenwicht te brengen. De jaarlijkse schuldenlast bedraagt 15% van de begroting.En zoals in de inleiding aangehaald, hebben we nog ambitieuze plannen. Stilstaan is achteruitgaan. Iedereen heeft kunnen merken dat Boom afgelopen jaar/jaren één grote bouwwerf was, met een kluwen van omleggingen. De vernieuwing en ontdubbeling van het rioleringstelsel wordt van de hogere overheid opgelegd. Aquafin subsidieert deze werken gelukkig voor het grootste stuk. De heraanleg van de bestrating komt echter op kosten van de lokale overheid. Dit weegt uiteraard zwaar op de begroting, maar is een inspanning die op langere termijn loont. We kijken dus niet enkel naar huidige legislatuur, maar hopen onze kinderen en kleinkinderen ook een kwaliteitsvolle gemeente te kunnen aanbieden.Wat staat er verder nog op het lijstje: De ontwikkeling van het dienstencentrum Den Brandt, met inrichting van bijkomende serviceflats, politiebureau, VDAB en een kinderopvang.Vernieuwing van het handelscentrum, in het bijzonder de handelsas Hoogstraat-Blauwstraat. Realisatie van de “poort tot Noeveren”, en het verder zetten van de rioleringswerken in de wijk Noeveren.Renovatie van de schouwburg.Via het AGB (Autonoom Gemeentebedrijf) worden er strategische ontwikkelingsprojecten voorbereid die onze gemeente verder moet uitbouwen en versterken.Kortom, er wachten ons nog vele plannen, en geld zal, net zoals thuis, altijd een bepalende factor en een beperking zijn.Anita Ceulemans, Schepen van Financiën  

    04-09-2011 om 01:08 geschreven door  


    >> Reageer (0)
    12-07-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Stevaert en De Prins duiden winnaars aan
    “Rivierpaling gesmoord in Klinkaertbier met wortelparels” Zo begint het winnende recept van Bomenaar Walter Sluyts. Walters recept werd door Steve Stevaert en Dirk De Prins als laureaat gekozen, vooral vanwege de lokale/regionale toets en de originaliteit van het gerecht. Walter ontving uit handen van Patrick Marnef een mooie prijs. Twee andere winnaars, van de meer dan 40 inzendingen, werden eveneens in de bloemetjes gezet : Diane Van der Rauwelaert en het Klinkaert-team. Proficiat aan alle deelnemers!

    12-07-2011 om 00:00 geschreven door Luc Zaman  


    >> Reageer (0)
    30-06-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Steve Stevaert en Dirk De Prins bekronen Recepten op Boomse wijze
    Drie weken geleden verspreidde Boom één een receptenboekje onder de inwoners van Boom. Elk “Recept op Boomse wijze” was vergezeld van een politieke statement die de zin voor eensgezinde inzet, economische vooruitgang en onderlinge solidariteit van Boom één moest onderstrepen. Tegelijk werden de Boomse inwoners uitgenodigd om zelf een nieuw recept op Boomse wijze samen te stellen. Geen eenvoudige opdracht want alle recepten zijn bij wijze van spreken al tien keer uitgevonden. Desondanks slaagde tientallen Bomenaars erin met een origineel recept voor de dag te komen.  

    “GaultMillau” en “Mijn Restaurant”  

    Geen keukenpiet zonder beoordeling door een jury, zo luidt het motto tegenwoordig. Voor één keer ook geen Peter Goossens in de jury, maar Steve Stevaert, jawel, en Dirk De Prins. Steve Stevaert is voorzitter van de prestigieuze GaultMillau Gids. En voor wie het niet wist: Stevaert is ook gediplomeerd kok. Dirk De Prins is een bekende TV-persoonlijkheid en wordt alom beschouwd als culinair expert. Onlangs jureerde hij nog in “Mijn Restaurant”.  Zondag 3 juli zullen Steve Stevaert en Dirk De Prins de winnaar aanduiden. De jurering en de prijsuitreiking vinden plaats aan ’t Steencaycken tussen 16u en 19u. Uiteraard valt daar ook een stevige hap te verorberen.  

    Tot dan! 
    Patrick Marnef
    Voorzitter Boom één  




    30-06-2011 om 13:13 geschreven door Luc Zaman  


    >> Reageer (0)
    24-06-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Boom één-café
    Op zondag 3 juli verzamelen we ter hoogte van 't Steencaycken ( in de loods achter "de Clothilde") voor een heuse proeverij van Boomse gerechten. Voor 5 € per persoon kan je -zonder voorinschrijving- vanaf 17u aanschuiven voor onze bescheiden resto-avond.
    De eerste 150 bezoekers genieten van soep met balletjes, pens met appelgoud en een gesmaakt aardbeiendessert. Het Boom één-café opent al vanaf 16u zijn deuren. Ook hier levert een beperkte drankenkaart aan democratisch prijzen, genoeg mogelijkheden voor een gezellige babbel. Animatie is voorzien. Omstreeks 18u maken we tijd om samen met Steve Stevaert,  drie laureaten uit onze Boom één-receptenwedstrijd te nomineren. Mooie prijzen zijn door de aanwezigen te winnen! 

    Is jouw recept al binnen ? Aarzel niet en stuur het onmiddellijk door naar Patrick Marnef - Kaai 33 bus 4/1 of mail patrick.marnef@boom.be,  met vermelding uiteraard van jouw gegevens. Inzendingen kunnen tot 30 juni.  


    24-06-2011 om 09:14 geschreven door Luc Zaman  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Europa steunt Booms project voor (gevel)renovatie van handelspanden
    De Europese en Vlaamse gemeenschap geven goedkeuring aan het renovatieproject voor handelspanden. “Dit is een serieuze stimulans die onze vele inspanningen in het handelscentrum honoreert”, aldus burgemeester Patrick Marnef (Boom één).  

    Het gemeentebestuur levert al enkele jaren sterk om het handelscentrum te revitaliseren. Zoals bekend maakt onze gemeente sinds vorig jaar en dat de volgende jaren werk van de grondige heraanleg van de centrumstraten en de winkelas die opgespannen wordt tussen de Varkensmarkt en de Grote Markt. Die gloednieuwe Varkensmarkt – onze eerste commerciële poort - wordt trouwens op 2 september officieel in gebruik genomen. 

    “Een fraai handelscentrum is niet alleen de verantwoordelijkheid van de gemeente, maar ook van de eigenaars en handelaars. Middels de opstelling van een masterplan en een beeldkwaliteitplan werden inmiddels de spelregels bepaald van wat er kan en niet kan. Om de eigenaars en handelaars te stimuleren om hun handelspand aan te pakken, heeft het college van burgemeester en schepenen dit voorjaar beslist om zich in te schrijven in een Europese subsidie-oproep met betrekking tot de gevelrenovatie van handelspanden en de renovatie van leegstaande winkels, mede dankzij gemeentelijke, gewestelijke en Europese steun”, zegt burgemeester Patrick Marnef (Boom één). “Het gaat hier om een aanzienlijke subsidie, tot 10.000 euro en 50 procent van de kosten. Het gemeentebestuur draagt 30 procent van de kosten en schrijft hiervoor de komende jaar in totaal 72.000 euro bijkomend in haar begroting in. Vandaag kwam de bevestiging dat we effectief op 72.000 euro uit het Europese EFRO-fonds en nog eens 96.000 euro Hermes-financiering kunnen rekenen. Doordat gemeente, gewest en Europa de handen in elkaar slaan, kunnen we zo opnieuw tot 240.000 euro injecteren in ons handelscentrum.” 

    Op 2 maart 2011 vond hieromtrent reeds een infovergadering plaats op het gemeentehuis voor zowel eigenaars als uitbaters van winkelpanden gelegen op de handelsas Grote Markt – Hoogstraat – Blauwstraat - Varkensmarkt. Op 24 maart keurde de gemeenteraad het subsidiereglement goed en sindsdien hebben een twintigtal geïnteresseerden zich ingeschreven.  Eigenaars en handelaars zullen nu opnieuw uitgenodigd worden op het gemeentehuis om hun renovatiedossier voor te bereiden. Bedoeling is dat nog dit jaar al de eerste renovaties van start zouden kunnen gaan.  

    “Dat Europa nu ook de Boomse inspanningen in het handelscentrum honoreert, is een echte opsteker en een serieuze stimulans voor ons”, aldus de burgemeester nog. “Terwijl wij het publiek domein volop verder aanpakken, kan nu ook de privé volgen: een mooiere synergie is bijna niet mogelijk.” 

    Meer info:Patrick Marnef, Burgemeester (Boom één) - 0475/46.75.12 


    24-06-2011 om 08:52 geschreven door Luc Zaman  


    >> Reageer (0)
    05-10-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuwe zoekfunctie op website gemeente
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Evenementen kalender "Uit in Boom" 





    Voor de bezoekers van de gemeentelijke website is een nieuw feature beschikbaar : "Uit in Boom". Hiermee kunnen de evenementen in Boom gemakkelijk opgezocht worden. Dit zijn de evenementen die ingebracht werden in de centrale databank van Cultuurnet Vlaanderen. 


    De bestaande maandkalender blijft bestaan, zodat ook een mooi overzicht beschikbaar is van de activiteiten in de gemeente, van de periode waarin je geïnteresseerd bent. Deze kalender wordt door de gemeentelijke diensten onderhouden.

    Bron: DDS



    Voor meer info: Contact: Peter De Ridder (Boom een) 0479/639.671

    05-10-2010 om 11:07 geschreven door Luc Zaman  


    >> Reageer (0)
    19-09-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Campus Den Brandt
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Dichter bij realisatie en herbestemming. 







    Ofschoon voorbijgangers weinig zagen veranderen aan het gebouw van het voormalige ziekenhuis, waren achter de schermen en de muren het gemeente- en OCMW-bestuur wel degelijk bezig met grote plannen rond de herbestemming. Dat was trouwens een absolute prioriteit van het bestuur in deze legislatuur. Het gebouw is ondertussen ontmanteld en klaargemaakt voor verdere opbouw. 

    Op de voormaligecampus Den Brandt komt een nieuw, modern 'servicecentrum' waarbij kinderzorg,seniorenzorg,tewerkstelling en politie onder een dak komen te zitten. Het worden met andere woorden stuk voor stuk 'portaal'-sites waar je met al jouw vragen terecht kunt en waar je dehele dienstverleningvindt. De centrale ligging en de gemakkelijke bereikbaarheid voor de inwoners zijn uiteraard bijzonder sterkte troeven. 

    Vooraleer het zover kon komen, moest het hele gebouw gestript worden. Dat gebeurde met een sociaal tewerkstellingsbeleid waarbij leefloontrekkers werden betrokken bij de afbraak. Zo kunnen ze de nodige arbeidsattitude en ervaring op doen om weer op de reguliere arbeidsmarkt een job te vinden. Hierdoor besparen wij ook op de afbraakkosten : een zuivere win-win situatie dus. 

    Het ontwerpbureau SUM projecten BARO hebben inmiddels vorm gegevenaan het project en dit in nauw overleg met alle partners. Er was daarbijveel aandacht voor duurzaamheid en energiebeheer. Eind mei werd alvast de stedenbouwkundige vergunningaangevraagd met de hoop dat eind dit jaar de werken kunnen beginnen. Bedoeling is om midden 2012 klaar te zijn,maar iedereen die al gebouwd heeft, weet dat dit niet enkel van de bouwheer (het OCMW) afhangt maar ook van aile aannemers en onderaannemers, weersomstandigheden, levertijden en dergelijke meer. 

    In het nieuwe gebouw komen zoals gezegd vier 'portaal'-sites die gebruik ' maken van dezelfde uitgebreide parkeermogelijkheden, vergaderzalen enz. Een overzicht: 

    Kinderzorg 
    Er is plaats voor een nieuw op te richten dagverblijf, een buitenschoolse kinderopvang voor zestig kinderen (ter vervanging en uitbreiding van 't Kersenpitje) met twee buitenspeelruimten en Kind en Preventie (de zogeheten Weeg). Er wordt ook extra aandacht besteed aan de verkeers- en andere veiligheid van de kinderen groot en klein en het comfort. Er komt ook een 'kus en rij'-zone. 

    Ouderenzorg 
    Er wordt letterlijk en figuurlijk een brug geslagen tussen het Woon- en Zorgcentrum Den Beuk en 62 nieuwe serviceflats (nieuwe benaming assistentieflats) met grote ontmoetingsruimtes met terras, living met moderne open keuken, een slaapkamer met of zonder dressing, hedendaags sanitair, bergingen, fietsstallingen, verpleegzorg wanneer nodig. Er werd rekening gehouden met een enquete die aanduidde hoe deze flats best ingericht werden. Bewoners kunnen gebruik maken van de vlakbijgelegen taverne en polyvalente ruimte van Den Beuk. 

    Tewerkstelling 
    Alle tewerkstellings-partners komen onder een dak te zitten in plaats van zoals nu op verschillende adressen in Boom. Het gaat om de LokaleWerkwinkel, PWA, VDAB en RVA. Wie werk zoekt moet dus voortaan slechts op een adres zijn. 

    Politiezonecommissariaat
     De Lokale Politiezone Rupel beslaat drie niveaus.Op de site worden alle politiediensten gecentraliseerd in een nieuw en zeer open concept waardoor er nog efficienter en publieksgerichter kan gewerkt worden. De politieraad besloot immers in januari van dit jaar mee te stappen in het project Campus Den Brandt dat sowieso de beste en goedkoopste oplossing bood in vergelijking met gelijkwelk ander project. Bovendien kan de herlocatie sneller gerealiseerd worden dan pakweg een nieuwbouw op een andere plaats. Uiteraard was ook de centrale ligging in de Rupelstreek (met de nodige ontsluitingen) een belangrijke troef.
     Bron: DDS 


    Voor meer info: 
    Nourdine Elkaouakibi (Boom een) 0484/668.865

    19-09-2010 om 20:23 geschreven door Luc Zaman  


    >> Reageer (0)
    05-07-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Basisovereenkomst De Klamp verstreken door onduidelijk en langdurig vergunningentraject
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Na maanden die gekenmerkt werden door een zeer planmatige aanpak en grondig onderzoek hebben het autonoom gemeentebedrijf Boom Plus en projectontwikkelaar Multi Development in onderling overleg besloten de samenwerkingsovereenkomst te laten verlopen. Reden is dat de timing van het project De Klamp niet op sluitende wijze kan verzekerd omdat de vergunningenprocedure veel langer zal duren dan voorzien.





    Langsheen de A12, op de15 hectaregrote site De Klamp, zou Multi Development een uniek winkelmilieu realiseren met voornamelijk grootschalige detailhandelsvestigingen, aangevuld met heel wat gemeenschapsvoorzieningen en een totaal nieuw park. Het zeer esthetische ontwerp was de garantie voor de ideale mix tussen gezellig winkelen, ontspanning en wonen en vormde de ideale link met het bestaande handelscentrum.
    Zowel gemeentebestuur als Multi Development hielden in de planfase maximaal rekening met alle opmerkingen en op dat moment geldende eisen en de nodige onderzoeken.
    Het moge echter duidelijk zijn dat ondanks alle zorgvuldig bestuur van beide partijen de inmiddels door het bovenlokale niveau gestelde eisen de timing en planning van dit unieke project op ernstige wijze verstoren.
    Hierdoor verliest het gemeentebestuur maar dus vooral de Bomenaar het uitzicht om op realistische termijn dit project te kunnen realiseren. Dit is een streep door de rekening van de Bomenaar want naast het winkelpark was de ontwikkelaar bereid om te investeren in een nieuw jongerenontmoetingscentrum, een nieuwe bibliotheek, een cultuurcentrum, een fietsverbinding tussen Boom Noord en centrum enz.
    Tegelijk wordt de historische kans gemist om de langverwachte rondweg rond Boom te realiseren, alsmede de creatie van circa 400 zeer welkome arbeidsplaatsen in de streek.
    De site waar grootschalige detailhandelsvestigingen zouden komen, zou tevens geïntegreerd worden in zijn natuurlijke groene omgeving waardoor er een groene long in de nabijheid van het centrum van Boom kon komen. Al deze plannen dienen minstens voor een onbekende tijd opgeborgen te worden en omdat de timing van het project dusdanig ver vooruitgeschoven wordt, begrijpen zowel de gemeente als de ontwikkelaar dat dit de tijdspanne van de samenwerkingsovereenkomst substantieel overschrijdt. Hierdoor werd beslist de overeenkomst, die begin 2007 werd afgesloten, te laten verstrijken.
    Toch blijft wat betreft het gemeentebestuur het geloof in de ontwikkeling van het braakliggende gebied De Klamp bijzonder groot.
    "Het is duidelijk dat De Klamp op de lange en moeilijke kalender is geplaatst wat beide partijen betreuren. De Klamp was een echt hefboomproject en het is en blijft een gebied met zeer veel potentieel, bovendien was het zoals gezegd de enige oplossing om de rondweg rond Boom te realiseren", zegt burgemeesterPatrick Marnef. "Die rondweg moet er in elk geval komen willen we het centrum van Boom ontlasten van het zware wegvervoer dat nu door onze kern dendert. Die rondweg is bovendien een onmisbaar stuk van een puzzel, waarvan vele andere projecten in de gemeente deel uitmaken, niet in het minst wat betreft het Masterplan van ons handelscentrum. Alle studies en onderzoeken die we in het kader van dit project lieten uitvoeren, zijn uiteraard niet verloren en zijn richtingaangevend voor verdere plannen rond deze site. We gaan in elk geval verder met de ontwikkeling van het gebied."
    Ook Multi Development betreurt dat het project op de lange baan wordt geschoven. "De ontwikkeling van het plan en project was ver gevorderd gedurende de laatste vier jaren. Het is dus heel spijtig dat de gezamenlijke samenwerking verloopt omwille van de langdurige en onzekere procedures", zegt Marleen De Wolf, directeur Multi Development Belgium. "De samenwerking met de gemeente Boom verliep in een sfeer van win-win waarbij wij er samen in geslaagd waren een uniek project te creëren voor Boom en zijn omgeving. Het is zeer jammer dat Boom zo’n knap project nu dient te missen."


    05-07-2010 om 14:22 geschreven door Luc Zaman  


    >> Reageer (0)
    01-07-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bebloemingswedstrijd loopt weer deze zomer
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Ook Bloemenbuurten opgestart

    Boom heeft al jaren een hart voor groen en bloemen, parken en pleinen. Met zo’n naam kan dat ook moeilijk anders. De voorbije jaren zetten ook de inwoners, al dan niet met hulp van het gemeentebestuur en de milieudienst, de bloemetjes buiten. Dat is dit jaar niet anders met de acties Bloemen Buurten en de traditionele bebloemingswedstrijd.


    Met de twee acties wil het gemeentebestuur de buurten bebloemen en verfraaien en tegelijk ook voor een versterking en verbetering van het imago van elke wijk of buurt zorgen. “Bewoners die dat initiatief nemen willen we ondersteunen. Anderen willen we aanzetten en sensibiliseren om mee te doen”, zegt schepen voor leefmilieuAnita Ceulemans(Boom één)
    “Daarom hebben we vorig jaar besloten om naast de traditionele bebloemingswedstrijd met ‘Bloemen Buurten’ te starten. De eerste editie was alvast een succes.”


    Bebloemingswedstrijd
    Al meerdere jaren organiseert het gemeentebestuur een bebloemingswedstrijd voor die Bomenaars die op eigen initiatief hun woning bebloemen en verfraaien. Dat leverde de jongste jaren mooie bebloemde plaatjes op en dus wordt verder gegaan op de ingeslagen weg.

    Aan het reglement wijzigt alvast niets. Deze zomer trekt dus opnieuw een jury rond en duidt per wijk een laureaat aan die tijdens een ontvangst op het gemeentehuis een aankoopcheque van 25 euro wint.


    Bloemen Buurten
    Het gemeentebestuur wil echter iedereen aanmoedigen om zijn woning te verfraaien en riep daarom op initiatief van de milieuraad Bloemen Buurten in het leven. Dat gebeurt door het plaatsen van bloembakken op de vensterbanken of door klimplanten tegen de gevel te laten groeien. Aan de bewoners wordt tevens gevraagd het voetpad en goot voor de woning proper te houden en afval en onkruid te verwijderen.

    Het gemeentebestuur stelt hiervoor per woongelegenheid een vensterbloembak en eenjarige plantjes ter beschikking, de groendienst zal de bloembakken inplanten en leveren bij de deelnemende bewoners.

    Aan het project Bloemen Buurten wordt geen wedstrijd gekoppeld, aangezien het gemeentebestuur alles al ter beschikking stelt. Van de deelnemende buurten worden wel foto’s genomen om nadien de projecten te beoordelen.

    Bron:DDS


    Voor meer info:

    Contact:Anita Ceulemans (Boom een) 0477/762.95
    0

    01-07-2010 om 00:00 geschreven door Luc Zaman  


    >> Reageer (0)
    24-06-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dagmenu voor alle Boomse senioren
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Ook elke donderdag kaartprijskamp in de cafetaria







    "Wat veel mensen nog niet weten, is dat alle Boomse senioren al een tijdje gebruik kunnen maken van een dagmenu in de taverne aan de democratische prijs van 7 euro." weet OCMW voorzitterNourdine Elkaouakibi(Boom één).


    Nieuw is nu dat zij deze maaltijd kunnen bestellen via de websites van het OCMW en het woon- en zorgcentrum Den Beuk (www.ocmwboom.be. of www.wzcdenbeuk.be) of via een touchscreen in de taverne zelf. Eerst moet men zich wel registreren via de website. Daarna krijgt men een gebruikerscode waarmee online of op het touchscreen in de taverne een maaltijd kan besteld worden.

    Voor de senioren die over geen computer beschikken : geen nood, zij kunnen zich inschrijven via de balie van het woon- en zorgcentrum. Daar kan men ook meer info bekomen over het aanvragen van een gebruikerscode om te kunnen bestellen via het touchscreen in de taverne zelf.


    "In januari werd de drankentoog van taverne Den Beuk in het woon- en zorgcentrum in een nieuw kleedje gestoken. Deze werken waren noodzakelijk omdat de werkruimte achter de toog veel te klein was geworden. Deze is nu driemaal groter en de vrijwilligers en het personeel kunnen nu veel gemakkelijker de klanten bedienen." stelt OCMW voorzitterNourdine Elkaouakibi(Boom één).


    Tot slot geven we nog mee dat alle Boomse senioren die graag kaarten, elke donderdagnamiddag terecht kunnen in de taverne (vanaf 13.30u) en dat voor de wekelijkse kaartprijskamp met 15euro vooruit en 1 euro inschrijving.

    Bron:DDS


    Voor meer info:

    Contact:Nourdine Elkaouakibi (Boom een) 0484/668.86
    5

    24-06-2010 om 00:00 geschreven door Luc Zaman  


    >> Reageer (0)
    17-06-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eenmalige subsidie voor gescheiden rioleringsstelsel
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Gemeente Boom subsidieert deze verplichte aanleg op privé-terrein




    "Volgens de wetgeving van Vlarem-II moeten burgers op hun bouwperceel het hemelwater scheiden van het afvalwater. Dat afvalwater wordt gezuiverd via het zuiveringsstation (Aquafin), het regenwater gaat naar de rivieren en beken", aldus verduidelijkt schepen van Openbare WerkenAnita Ceulemans(Boom één).


    Bouwvergunning
    Voor nieuwbouw en grote renovatiewerken is via de bouwvergunning deze verplichting opgelegd.

    Voor bestaande, vooral oudere woningen moet enkel de regenwaterafvoer van de voorste dakhelft aangesloten worden op de regenwatercollector.

    Voor bestaande, oudere half-open en open bebouwingen geldt dit ook voor de achterste dakhelft. Dit gebeurt op advies van een 'afkoppelingsdeskundige'. Zijn verslaggeving is bindend. "Door de gemeente wordt de helft van de factuur betaald met een maximum van 500 euro", besluit schepen van Openbare WerkenAnita Ceulemans(Boom één).

    Bron:DDS


    Voor meer info:

    Contact:Anita Ceulemans (Boom een) 0477/762.95
    0

    17-06-2010 om 00:00 geschreven door Luc Zaman  


    >> Reageer (0)
    21-04-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.35.000 euro premies voor energiebesparing in 2009
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Uitgekeerde premies stijgen jaar na jaar







    "Aan alle premies tesamen, gaf de gemeente vorig jaar zo'n 35.000 euro uit. Het jaar daarvoor bedroeg dit 25.000 euro", vertelt schepen voor MilieuAnita Ceulemans(Boom één).

    Premies voor allerlei energiebesparende maatregelen en/of het vervangen van toestellen stijgen jaar na jaar. Voornamelijk de plaatsing van condensatieketels, hoogrendementsbeglazing, en fotovoltaische cellen nemen toe.

    "De gemeentelijke premies zijn een aparte aanmoedigingsprijs, om de mensen over de streep te halen om werken van energiebesparende aard te laten uitvoeren." vervolgt schepen voor MilieuAnita Ceulemans(Boom één). Ook de Vlaamse en federale overheden geven heel wat premies voor energiebesparende maatregelen.

    Sinds de invoering van het premiestelsel in 2006 kan je in Boom premies bekomen voor dakisolatie, hoogrendementsbeglazing, condensatieketel, lage temperatuurketel, fotovoltaische cellen en zonneboilers.

    De sterkste stijger het afgelopen jaar is de aanvraag voor fotovoltaïsche cellen. In 2007 was er slechts één aanvraag, tien in 2008 en afgelopen jaar maar liefst 37 aanvragen.

    Voor condensatieketels waren er vorig jaar 46 aanvragen en voor hoogrendemenstbeglazing 57 aanvragen. Zonneboilers zijn nog niet zo bekend. De voorbije twee jaar was er telkens één aanvraag.

    Bron:DDS

    21-04-2010 om 09:58 geschreven door Luc Zaman  


    >> Reageer (0)
    19-04-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Provincie subsidieert de verlichting van het fietspad langs spoorlijn 52
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Hiervoor wordt 11.500 euro voorzien

    "De provincie stimuleert door subsidies de gemeentebesturen om ook een steentje bij te dragen bij de aanleg van het bovenlokaal functioneel fietsroutenetwerk. De financiële input die voor deze projecten noodzakelijk is, is immers niet altijd haalbaar voor de lokale overheid", verduidelijkt gedeputeerdeRöttger Rik(sp.a).


    Het vrij liggend fietspad van drie meter breed, loopt langsheen de spoorlijn Niel-Boom. Het werd aangelegd om in een groene omgeving tussen beide dorpskernen te kunnen fietsen.

    Dankzij de provinciale subsidie bekostigt het gemeentebestuur van Boom de verlichting langs het fietspad vanaf de Potaardestraat tot de Antwerpsestraat (A12 / N177) over een lengte van 1060 meter. Door deze verlichting vinden fietsers ook in dit deel van de Rupelstreek na zonsondergang veilig hun weg.

    Bron:DDS


    Elders op het net
    Contact:Rottger Rik (sp.a) 0486/953.763

    19-04-2010 om 11:55 geschreven door Luc Zaman  


    >> Reageer (0)


    Foto

    Archief per week
  • 27/02-04/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 26/12-01/01 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 04/10-10/10 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 22/06-28/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 20/10-26/10 2008

    E-mail ons

    Druk op onderstaande knop om ons te e-mailen.


    Partijprogramma
  • Programma Boom één
  • Beleidsverklaring 2009
  • Beleidsverklaring 2010
  • Beleidsverklaring 2011
  • Beleidsverklaring 2012



  • Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs