doelen
spontaan meebewegen op muziek
waargenomen klanken omzetten in beweging
signalen, functie en sfeer van beluisterde muziek of liedje ervaren en herkennen, en alleen of in groep reproduceren
weten dat mensen eenzelfde situatie op een verschillende wijze kunnen ervaren en er verschillend kunnen op reageren
lied: iedereen is anders
Net zoals de dieren, verschillen wij ook allemaal.
Daar gaan wij nu een liedje over leren
Eerst worden de bewegingen die bij het lied horen aangeleerd:
iedereen is anders (boog met de armen, boven het hoofd)
niemand is als jij (nee beweging met de wijsvingers)
iedereen is anders (boog met de armen, boven het hoofd)
jij bent jou (naar voor wijzen) en ik ben mij (naar jezelf wijzen)
iedereen is anders (boog met de armen, boven het hoofd)
dat is nou eenmaal zo (handen open op en neer bewegen)
iedereen is anders (boog met de armen, boven het hoofd)
okido (duimen op naar voor)
Daarna start het lied (zie bijlage) en doen we allemaal mee...
verwerking: zo fier als een pauw
Ook de pauw is fier op zichzelf en wat hij allemaal kan.
De kinderen krijgen de afbeelding van een veer (zie bijlage) en mogen die op hun eigen unieke manier versieren.
We brengen alle veren samen en hangen ze aan de pauw (zie bijlage en foto)
Want hoe verschillend we ook zijn, we horen allemaal samen.
|