doelen
De leerlingen kunnen in omgang met anderen respect en waardering opbrengen
Impressies uiten in een persoonlijke, authentieke creatie en plezier scheppen in het zoeken en vinden
Genieten van de fantasie, de originaliteit, de creativiteit en de zelfexpressie in 'kunstwerken'
inleiding
We kijken naar het filmpje 'kleurdoosherrie' (zie bijlage)
Waar gaat dit filmpje over?
Kennen de kinderen het gevoel er niet bij te horen, anders te zijn?
Hebben ze zelf al eens iemand uitgesloten?
Hoe voelt het om er niet bij te horen? (boos, verdriet, eenzaam,...)
verwerking
Wij zijn allemaal een beetje zoals de doos kleurpotloden: niet in dezelfde kleurdoos, wel in dezelfde klas.
de leerkracht heeft een grote doos kleurpotloden. De kinderen mogen hun lievelingskleur eruit kiezen.
In het midden van de kring ligt een groot blad papier.
Omdat wij ook samen horen, gaan we samen één grote tekening maken, ieder kind een stukje...
Terwijl de muziek wordt opgezet: zo bijzonder (zie bijlage) mogen de kinderen beurtelings of in kleine groepjes komen tekenen.
Het resultaat wordt in de klas of de gang opgehangen.
|