doelen
met een creatief stem- en taalgebruik expressief reageren en belevenissen uitbeelden.
alert omgaan met voor hen bestemde audiovisuele boodschappen.
vertrouwen op hun expressiemogelijkheden en durven hun eigen expressiestijl tonen.
kunnen bij anderen gevoelens van bang, blij, boos en verdrietig zijn herkennen en kunnen meeleven in dit gevoel.
treinreis 1
Maak met de klas een lange trein (polonaise).
Op het lied: een treintje ging uit rijden (zie bijlage) stappen we door de klas.
De conducteur, die aan de kant staat toont op: 'die deden zo, die deden zo, zie za zo' een emotiepalet (zie bijlage) met bv; verdriet.
Onmiddellijk wordt iedereen in de trein heel verdrietig en rijdt de trein weer verder, tot de conducteur weer een emotiepalet toont.
treinreis 2
Maak met de klas een lange trein (polonaise).
Op het lied: treintje gaat vertrekken (zie bijlage) stappen we door de klas.
De conducteur, die aan de kant staat toont op: 'mijnheer de conducteur doe open die deur uitstappen, instappen snel snel'
een emotiepalet met bv; boos.
Onmiddellijk wordt iedereen in de trein heel boos en rijdt de trein weer verder, tot de conducteur weer een emotiepalet toont.
|