doelen
een positieve eigenschap bij zichzelf ontdekken en verwoorden
impressies uiten in een persoonlijke, authentieke creatie en plezier scheppen in het zoeken en vinden
het verhaal
Vertel het verhaal adhv de powerpoint presentatie (zie bijlage).
Je kan het verhaal zelf vertellen (tekst in bijlage)
Je kan ook kiezen om op de luidspreker te drukken, dan wordt het verhaal voorgelezen.
mooi aan de buitenkant
materiaal: handspiegel
Terwijl je het lied zingt (zie bijlage), wordt de spiegel doorgegeven.
Bij het einde van het lied mogen de kinderen om de beurt vertellen wat ze mooi vinden aan zichzelf:
de ogen, het haar, de kleding, ...
mooi aan de binnenkant
De spiegel wordt nog een keer doorgegeven tijdens het zingen van het lied.
Nu vertellen de kinderen om de beurt wat ze mooi vinden aan de binnenkant:
zijn ze lief, grappig, behulpzaam, ...
verwerking: ei schilderen
De kinderen krijgen een papier waarop gras staat. (zie bijlage)
Zij krijgen als opdracht hun eigen mooiste ei te schilderen.
We bespreken kort de mogelijkheden:
- welke vorm? (rond, vierkant, driehoek, ...)
- kleur? (rood, geel, groen, pimpelpaars, ...)
- motieven? (streepjes, bolletjes, hartjes, ...)
- versiering? (met een strik, linten, ...)
... en dan mogen ze hun gangen gaan.
|