doelen
een eenvoudige bewegingsopdracht met een ander kind uitvoeren
verschillende lichaamshoudingen en bewegingen nabootsen
inleiding: verhaal Sneeuwwitje
De leerkracht vertelt het verhaal aan de hand van een power point (zie bijlage: volgende prent na muisklik)
spiegeltje, spiegeltje
De leerlingen krijgen een spiegeltje. Ze mogen op ontdekking gaan in de klas en houden de spiegel in allerlei standen.
Gaan de kinderen samenwerken of individueel aan de slag?
Zijn er leiders en volgers?
Na een afgesproken signaal, verzamelen de leerlingen terug in de kring. Ze bespreken wat ze allemaal gezien hebben.
Wat hebben ze allemaal gezien in hun spiegel?
verwerking: spiegelspel
De kinderen gaan per twee over elkaar staan. De één doet een beweging, de ander is het spiegelbeeld en probeert de bewegingen zo precies mogelijk na te doen.
Begin met eenvoudige bewegingen op muziek (zie bijlage)
Halverwege het lied worden de rollen omgekeerd.
De leerkracht kan ook opdrachten geven zoals: we zijn in het restaurant, we gaan naar de dierentuin, we zijn heel blij, ...
|